PDA

Näytä tavallinen näkymä : Spd-sl, klossit jää liian eteen

Warlord
14.11.2018, 14.21
Moro

Pitkän kapeiden kenkien kanssa tuskailun jälkeen päivitin maantiekengät Sidi Ergo 4 Megaan. Istuu tosi hyvin ja on riittävän leveät. Ongelmaksi alkaa muodostua se että klossit jää hieman liian eteen vaikka ne asentaa niin taakse kuin ne menee. Paino jää hieman edemmäksi jalkaterällä kuin vanhoissa kengissä, hieman jalkaterän leveimmän kohdan etupuolelle. Nyt alkaa lenkin jälkeen olla lieviä tuntemuksia akillesjänteissä.

Onko joku modannut Spd-sl- klosseja? Saisko noita jollain virityksellä taaemmas? Tai saako jonkun muun valmistajan klossit taaemmas kuin shimanot, voisin avoimin mielin kokeilla muitakin valmistajia? Sinänsä shimanoissa ei muuten ole vikaa, mutta kenkiä en mielellään vaihtaisi. Enkä poraisi...

Kiitos etukäteen!

HXX1100H
15.11.2018, 06.12
Moi, muistaakseni Kjell Caströmillä oli klossien paikat siirretty taaksepäin poraamalla kenkien pohjiin lisäreiät.

Warlord
15.11.2018, 06.36
Ei ole ensimmäinen vaihtoehto tuo. Onko Speedplaystä kokemuksia, niihinhän saa se levyn jolla klossit siirtyy enemmän taakse. Miten taakse ne sillä tulee?

cityfiuge
11.05.2020, 18.24
Sama fiilis itselläni. Ostin ensimmäiset pyöräkengät ja tuntuu, että palikka jää liian eteen. Rasittaa pohkeita enempi verraten flattipolkimiin.

Lähetetty minun SM-A705FN laitteesta Tapatalkilla

kervelo
11.05.2020, 19.42
Sama fiilis itselläni. Ostin ensimmäiset pyöräkengät ja tuntuu, että palikka jää liian eteen...

Kannattaa tarkistaa, jääkö klossi liian eteen vai tuntuuko vain siltä. Klosseissa on siellä sivussa yleensä merkitty keskikohta, ainakin Spd-sl ja muutamassa muussakin olen tuon nähnyt. Perusasennuksella keskikohdan tulisi osua samaan linjaan kuin päkiän levein kohta (”ball of the foot”) tai joitain millejä linjan taakse. Tuosta voi sitten hienosäätää asentoa oman maun mukaiseksi.

TERU
12.05.2020, 08.12
Tuo voi olla hyvinkin noin, ajan talvisin paljonkin avopolkimilla kun pakkaskengät, satulakin alempana, keväällä kun kaikissa taas lukot, tuntuu hetken aikaa juuri kuin jalka jäisi liian taakse. Pian kuitenkin tuntuma palautuu normaaliksì. Aluksi voi tuntua pohkeissakin.
Melkoisen keskellä klossit pituussuunnassa omissani, mutta sivusuunta ohjaa jalan mahdollisimman lähelle kampea.

Warlord
12.05.2020, 08.55
Mulla homma ratkes vaihtamalla polkimet Speedplayhin ja laitoin klossien alle vielä setin jolla klosseja saa vielä enemmän taakse. Nyt on todella hyvät säätövarat ja olen ollut todella tyytyväinen.