PDA

Näytä tavallinen näkymä : Minkä ajan varasit viimeksi?

VesaP
05.11.2018, 10.41
Eli minkä ajan varasit viimeksi jostain?

Itse varasin juuri autolle parin viikon päähän talvirenkaiden vaihdon, adbluen lisäyksen ja lavakatteen valon fixauksen autoliikkeen huollosta.

JackOja
05.11.2018, 10.43
Heh, topicci tuli kuin tilauksesta.

Autolle huoltoajan varasin juuri.

Hammalääkäriin pitäis varata aika vuositarkastukseen kunhan saisi aikaiseksi. Palaan asiaan kun...

nure
05.11.2018, 18.02
Parturin...

OKS
05.11.2018, 22.17
Huomisaamuksi lääkäriin. Kirveeniskemäsormi tarvitsee lisää sairaslomaa.

Katila
05.11.2018, 22.58
Näöntarkastus. Tahtoo uudet kakkukat.

VesaP
18.01.2019, 09.34
Taas autolle huoltoa varasin. Testeri oli sitä mieltä että "Nox(?)" sensori menee vaihtoon. Ja ko pienen sensorin vaihto vaatii puolen auton purun kuulemma (no, melkein ainakin, ei ehkä kirjaimellisesti).

Smo
18.01.2019, 10.12
Ajokortti 50v

LJL
18.01.2019, 10.16
Jaa-a, minkäköhän ajan olisin varannut. Täytyy oikein miettiä... En pitkänkään mietinnän jälkeen muista. Sanotaan Kanada

JackOja
18.01.2019, 10.33
Hammalääkäriin pitäis varata aika vuositarkastukseen kunhan saisi aikaiseksi. Palaan asiaan kun...

Ohoh, olen unohtanut lupaukseni!

Mutkun katson kalenterista kävin hammaslääkärissä 4.12. ja sen jälkeen en ole varannut mitään aikoja.

EDIT: eiku onhan tuossa väkisinkin ollut pari parturireissua tuonkin jälkeen, eli lopullinen vastaus on: parturiaika.

mk
18.01.2019, 11.11
Lääkärin kiireaikaa keuhko/astma vaivojen vuoksi... Lääkityksen säätö ei ole tuonut oletettua helpotusta ..
Katsotaan klo 10:20 jälkeen mitä neuvoksi

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

callahan
18.01.2019, 11.21
Ihan tyrkyttämällä tyrkytettiin, niin OP`n paikalliseen konttoriin otin tarjotun/valitsin sopivan ajan vakuutusneuvottelua varten.

Smo
18.01.2019, 11.21
Ohoh, olen unohtanut lupaukseni!

Mutkun katson kalenterista kävin hammaslääkärissä 4.12. ja sen jälkeen en ole varannut mitään aikoja.

EDIT: eiku onhan tuossa väkisinkin ollut pari parturireissua tuonkin jälkeen, eli lopullinen vastaus on: parturiaika.

Olen "unohtanut" varata ajan hammaslääkärille tällä vuosituhannella. Jokohan kohta olisi aika.

JackOja
18.01.2019, 11.25
Ihan tyrkyttämällä tyrkytettiin, niin OP`n paikalliseen konttoriin otin tarjotun/valitsin sopivan ajan vakuutusneuvottelua varten.

Pitäisi olla sinnikäs ja jaksaa inttää yhtä paljon vastaan ja kieltäytyä.

Ari H
18.01.2019, 16.24
Oopelin tuulilasin vaihdon. Äsken.

mpk
18.01.2019, 18.03
Poliisille varasin ajan

tempokisu
18.01.2019, 19.34
PITI varata aika hammaslääkärille, mutta kun katselin tuon joulukuun palkan niin ostin vaan teeseitse-paikkamateriaalia. Ei kohta kehtaa edes mennä hammaslääkäriin kun hampaat on niin huonossa kunnossa ( ne vähät omat) ja kahdessa paikkaa lohkeema, toisen paikkaus sujuu aika hyvin ( siis tsi-paikkamateriaalilla) mutta toinen on ongelmallinen.
Pitää se aika varata, kun todennäköisesti ajat menee jonnekin maaliskuulle. Ehkä ensi viikolla soittelen...

kauris
18.01.2019, 20.14
Vaimon kalenterista itselleni vapaa-aikaa merkkaamalla sinne, että olen lätkämatsissa viikon päästä lauantaina.

tempokisu
18.01.2019, 20.25
No voi vitsit, onhan mulla kaksi päivää jo merkattuna - 16.8 ja 30.9. :D ei varmaan ole kovin vaikeeta arvata mitä ne on o o o o O O O

taski63
18.01.2019, 20.29
Pöydän neljälle ravintolasta.

Laroute
18.01.2019, 22.22
Varasin ajan emännältä rivakkaan kuntoparitteluun, kun huomenna palaan kotiin kahden viikon pyöräilyleiriltä. Oli kalenteri alustavasti täynnä, mutta raivasi pyykinpesun, lumitöiden ja imuroinnin väliin kolmen tunnin pienen hetken, jotta isäntä saa purettua "matkatavaransa". Sen jälkeen otan taas lumityöt haltuun.

alli
18.01.2019, 22.46
Näemmä hammaslääkärille ts. se tuli postitse hieman yllättäen alle kahden viikon päähän. Hoidon piti muuten olla loppunut, mutta myöhemmin keväällä (näin luulin) tulisi vielä kutsu juurihoidetun hampaan syyniin, että mitä sille tehdään jatkossa tai tehdäänkö mitään.

Oon ollu opetuspotilaana ja ko. juurihoito kesti reilut kolme tuntia, ja siltikin siinä lopussa kaksi opea tuntui olevan sitä mieltä, että joku kiero juurenpää ehkä sieltä jäi kuitenkin katveeseen, tai sitten ei. Ite olin sen verran puutunut ja käyristynyt tuolin muotoiseksi jo, etten jaksanut asiaa murehtia. Mut katsotaan nyt, mitä sanovat.

VesaP
12.02.2019, 09.47
Lääkäriin aika. Taas ei voinut ottaa lähellekään ekaa aikaa minkä olis voinut vaan otin rennosti parin tunnin päähän vasta kun jaksa häsläämällä lähtee mihinkään. Miten jotkut valittaa että lääkäriin ei pääse?

JackOja
13.02.2019, 11.35
Juustokeulalle huoltoaika Ibikeen.

F. Kotlerburg
13.02.2019, 11.37
Työterveyslääkärille ajan. Veikkaisin poskiontelotulehdusta.

SSGT-92
13.02.2019, 11.47
Lekuri ajan,ajokorttia varten AKE:n kehoituksesta.No,onhan edellisestä jo 5v.

LJL
13.02.2019, 20.56
En tiedä

tempokisu
14.02.2019, 14.26
Lääkäriin aika. Taas ei voinut ottaa lähellekään ekaa aikaa minkä olis voinut vaan otin rennosti parin tunnin päähän vasta kun jaksa häsläämällä lähtee mihinkään. Miten jotkut valittaa että lääkäriin ei pääse?

No ne varmaan valittaa jotka haluaa terveyskeskuslääkärille jonkun flunssan takia, ensiapuunhan pääsee kyllä, minä pääsin viime syksyllä noin 5min odottelun jälkeen - tosin en saanut apua.... Yksityiselle pääsee, vaikka vaan tulemalla...mutta ymmärrän kyllä, ei kaikilla ole varaa käydä yksityisellä. Kyllä sä Vesa kans ymmärtäisit jos se lääkäriaika maksaisi vaikka neljäsosan ( tai enemmän) sun kuukausipalkasta, ei vakuutusta turvana.

En nyt toistaiseksi varaile mitään aikoja. Joudun meneen fillarilla joten katsotaan keväällä vasta...ehkä.

tempokisu
22.02.2019, 09.01
No pirulainen, mä hermostuin tähän hampaan sisäpuolen lohkeamaan siinä määrin että sain vihdoin varattua sen hammaslääkäriajan, otin 3 vko kuluttua olevan ajan.

VesaP
09.08.2019, 10.21
Mun luottolääkäri™ palaa maanantaina kesälomaltaan joten varasin samantien ajan maanantaiaamuksi jalkapohjan syylien nestetyppihoitoon taas. Varmaan kuudes kerta jo ja veemäisesti nyt tuli liian pitkä tauko ko lomasta johtuen hoitoihin mutta en kertakaikkiaan jaksanut lähtee etsimään jotain muuta joka noin hyvin tuota hoitoa tekee. Jotkut kuulemma muutaman sekunnin suhauttelee (kuten olisi virallisissa ohjeissakin) joka auta paskaakaan, tää vetää minuutteja ja jalkapohja tyyliin kuoliossa hoidon jälkeen, mutta TOIMII. Yksi todella veemäinen syylä jo nitistetty lopullisesti ja 2 on varmaan 80% pienempiä mitä originaalisti.

tempokisu
09.08.2019, 10.25
^ ja se kerta oli 150e + toimistomaksu. Aika kallista mulla ei kuukausipalkkakaan riittäisi.

t. migreenin estohoidosta luopunut kun kerta on noin 670e ( lääkkeen osuus 470e)

VesaP
01.10.2019, 11.49
varasin samantien ajan maanantaiaamuksi jalkapohjan syylien nestetyppihoitoon taas.

Nyt muistin että pitäs varmaan taas, joten varasin ajan 40minuutin päähän. Tosi vaikeeta päästä lääkärille siis... :D

Näyttäs olevan että kolmesta TODELLA vittumaisesta on nitistetty nyt 2. Enää 1 pieni jäljellä (sekin 80% pienempi mitä originaalisti). Loistavaa! Tosin epäilen että se haluu vielä noita "parantuneitakin" tykittää ku kuulemma siellä ihon alla voi olla vielä jämiä vaikka ei enää näykään.

Eli jengille tiedoksi jotka kamppailee veemäisten jalkapohjien syylien kanssa, ne SAA pois, mutta vaatii lukuisia ja lukuisia käyntikertoja valkotakkisen pakeilla.

JackOja
01.10.2019, 11.59
Autolle 60k huolto parin viikon päähän.

Ari H
01.10.2019, 12.36
Fyssarille torstaiksi.

bici74
02.10.2019, 01.47
Fyssarille perjantaiksi

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

fob
02.10.2019, 08.03
Talvirenkaiden vaihtoaika autolle.

Markku Liitiä
03.10.2019, 09.57
Kello 7.45

Ari H
03.10.2019, 11.21
Kello 7.45

Jaa, tuo oli syynä etten saanut mitään aikaiseksi klo 7.45, kun se oli varattu parampaan käyttöön.

Markku Liitiä
03.10.2019, 11.45
Se oli toissapäivänä. Tämänaamuinen saamattomuutesi oli ihan oma vikasi, jollei sitten joku muu ollut varannut tänään ko. aikaa.

LJL
03.10.2019, 11.47
Eilen varasin autolle huollon.

Ari H
03.10.2019, 11.47
Kyllä syy on aina muissa.

bici74
10.10.2019, 21.33
10 * fysiosessio.

VesaP
26.02.2020, 12.00
Jaksa saatana leikkiä työterveyden kanssa kun ei tunnu edes yleislääkärille pääsevän. Omat natsat kehiin ja kirurgin juttusille 1h50min varoajalla... Eli varasin ajan traumatologian ortopedi-kirurgille. Helppoa perkele. Rahalla saa ja hevosella ei pääse. Lähtis siis lekuriin....

Edit: Olikin hyvä ja cool äijä toi Dr. Kuulemma ei oo ees pahat mun polvet. Magneettikuvat polvista seuraavaksi ja samalla käynnillä uudelleen Herr Tohtorin juttusille niin hää kattoo siinä livenä miltä polvet näyttää pintaa syvemmältä ja ehdottaa sit mitäs seuraavaksi.

tempokisu
26.02.2020, 12.36
^ joko olit tosi onnekas, tai sitten aika vähän on erikoislääkärillä töitä kun heti oli vapaa aika, hyvä siis että tuli kirurgillekin hommia ja ilo on molemminpuolinen.
Kun varaan aikaa neurologille, siinä on yleensä 1-2kk odottelua koska ko. lääkäri tekee TAYS:ssa päivätyöt ja kerran kahdessa viikossa tulee tekemään privaattihommiaan.
Just nyt en ole....siis koskahan viimeksi varasin mitään aikaa, viime kesänä? poliisilaitokselle sen henkilökortin takia.

MRe
26.02.2020, 12.52
^Dextrassa pääsee yleensä kirurgin juttusille päivän varoitusajalla. Tai on ainakin päässyt.

Varasin hieronta-ajan ensi maanantaille. Neljäs perättäinen hieronta viikon välein. Alkaa pikkuhiljaa lapaluut liikkumaan. Vasen käsi on edelleen liikerajoitteinen, mutta ei enää ehkä niin pahasti kuin kolme viikkoa sitten.

JackOja
26.02.2020, 14.33
Matkustusajat laivaan ja nukkumisajan hotellista kokousreissua varten.

VesaP
26.02.2020, 15.39
Kun varaan aikaa neurologille, siinä on yleensä 1-2kk odottelua

Täh, pikainen testi:

Neurokirurgi: eka vapaa aika viikon päästä
Neurologi: usemmalta eri asemalta huomiseksi vapaita aikoja

Sun kantsis vaihtaa palveluntarjoajaasi!

tempokisu
26.02.2020, 18.55
^ öö, mun tapauksessani tarvitsen sellaisen neurologin joka laittaa botox-injektiot migreenin estoon. Sitä ei ihan joka neurologi tee, ja kävin tällä samalla lääkärillä 10 vuotta joten hän myös tietää mun tilanteen.
Mä mitään vaihda kun en ole kolmeen vuoteen raskinut käydä, lääkkeen hinta on sen 470e ja se on liikaa. Hammaslääkärissä 1-2 kertaa vuodessa, ja tämänkin suhteen pitää olla sellainen joka hoitaa näitä implanttijuttuja, ja mun tapauksessani on aika tarpeellista että tuntee mun tilanteen.

Olen aika monta lääkäriä ja hammaslääkäriä potilaana tavannu, ja jos löytää sellaisen lääkärin joka osaa, ja jonka kanssa tulee yhteisymmärrys ja luottamus, niin siinä ei vaihtaa kannata vaan ennakoida.

Joten ei mulla tuon suhteen ongelmaa ole ( että ajan saa kuukauden päähän). Mutta todella moni potilas, jonka vaivan hoito ja lääkitys kuuluisi ehdottomasti erikoislääkärille, on valitellut että mistä sitä tähän hätään erikoislääkärin saa, ja kun ne ajat menee jonnekin puolen vuoden päähän ja just nyt pitäisi saada tätä lääkettä muuten tulee kaameat vieroitusoireet ja mä kuolen....tai kun kirjoitan pienen määrän niin eihän se mihinkään riitä. Samoin ihmetellään että mistä niitä erikoislääkäriaikoja saa...

VesaP
27.02.2020, 10.59
Samoin ihmetellään että mistä niitä erikoislääkäriaikoja saa...

Netistähän niitä. Muutamalla hiiren klikkauksella minuutissa. :)

tempokisu
27.02.2020, 11.57
^ olen kysynyt asiakkaalta onko käytössäsi internet-yhteyttä, ja jos on niin tuumaan siihen että samalla tavalla minäkin joutuisin etsimään esim. ortopedi tampere jos tarvitsisin sen alan lääkärin apua. - kun on nimittäin usein että voisinko minä varata ajan, mutta itse se pitää kyllä omat ajat varata :D

PK1
27.02.2020, 12.27
Varasin osallistumisoikeuden ruotsin street weekille ensi kesänä.

VesaP
27.02.2020, 20.09
2x magneettikuvaus, 1x röntgen ja 1x kirurgille aika. Noi buukattu putkeen samalle päivälle.

VesaP
05.03.2020, 10.55
Ylläoleva setti käyty. Seuraavaksi varataan 2x lisää magneettiaikoja ja toiselle kirurgille aika.

VesaP vuosihuolto 2020 menossa siis. :rolleyes:

tempokisu
05.03.2020, 11.33
^ kääk! tsemiä, paljon. Mä olen läpikäynyt 20 leikkausta, siis sellaista nukutus-leikkausta ja viimeisin oli 2005. Joka kerta aina vaan vaikeampaa herätä nukutuksesta, ja toipua sen leikatun paikan kanssa, ei käy kateeksi jos leikkuupöydälle joudut.

Joku vakuutus-tyyppi soitteli ja oli varaamassa mulle aikaa perjantaina klo 11, mä sanoin etten mä nyt tuu ja jätetään tää homma, soita seuraavalle. ( en edes muista missä ne vakuutukset on, paitsi autojutut, enkä mä jaksa nyt näitä säätää...)

Ari H
05.03.2020, 13.28
Parturiin............

Köfte
06.03.2020, 21.39
Kotterolle ajan jakopäähuoltoon; jälkikommenttina molemmat hammaspyörät
olivat aika kauhean näköisiä, hihna sinällään oli varsin hyvävointisen oloinen.

mk
07.03.2020, 10.12
Kotterolle ajan jakopäähuoltoon; jälkikommenttina molemmat hammaspyörät
olivat aika kauhean näköisiä, hihna sinällään oli varsin hyvävointisen oloinen.Samansuuntaisia varauksia remmien vaihdot+vesipumppu ja laaja vuosihuolto skodillaciin [emoji21] "niin paljon hyvää pyöräosaa tuollakin rahalla ois saanut" [emoji848]

Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla

tempokisu
02.06.2020, 12.24
täällähän tämä topicci oli....Sain nyt vihdoin varattua ajan neurologille, ja sainkin ajan jo 11.6. mainiota :) on harmittanut monta vuotta kun jouduin yhtäkkiä lopettamaan käynnit taloudellisen tilanteeni vuoksi, mutta ehkä nyt voi vaikka pari kertaa vuodessa käydä kun tilanne on muuttunut.

Ari H
02.06.2020, 12.26
No kun kerran topic tuli esiin...hierojalle.

MRe
02.06.2020, 14.44
^Kuin myös. Neljän kuukauden hieroskelun jälkeen alkaa vasen käsikin taas toimimaan. Edelleen on liikerajoitteita, mutta ei enää satu niin saa... maristi. Lapaluu oli täysin jumissa. Varmaan kolme kuukautta meni, ennen kuin lapa alkoi irtoamaan.

MäkiHiiri
03.06.2020, 22.23
Tää on siis jo legendaarista: Yritin päästä vasta-ainetestiin. Soitin terkkarin päivystävälle terveydenhoitajalle. Hän sanoi: "En tiedä, soita päivystykseen". Päivystyksessä mut kepeästi nuhdeltiin ja neuvottiin soittamaan edelliselle. Soitin kuitenkin vielä Terkkarin ajanvaraukseen ja sielläkin tätit oli sitä mieltä, että terveyskeskuksen päivystävän sairaanhoitajan kanssa tulisi tämä asia hoitaa. No soitin sitten ekalle takasi: "No soititsää? Mitä ne sano?" Hän kysyi. Kerroin, että hänen pitäisi tietää, johon hän vastasi todella napakasti "Ei täällä mitään vasta-aine testejä tehdä!" Kaikki puhelut on soita, puhu vastaajalle - sulle soitetaan takas ku ehtiivät - tyyppisiä, että siihen hupiin meni koko päivä.

tempokisu
04.06.2020, 19.17
^ tarvitset lähetteen verikokeeseen. Sen lähetteen saa lääkäriltä. Eli pitäisi varata lääkäriaika, ja käyt sitten laboratoriossa verikokeessa. Tosin nyt ei ole tiedossa mikä vasta-ainetesti on kyseessä, koronan suhteen voi olla muunlainen toimintamalli.

JackOja
21.08.2020, 09.42
Parturiin ens viikolle.

bici74
21.08.2020, 13.29
Parturiin myös. Toinen kerta sitten helmikuun.

MRe
21.08.2020, 13.31
Eilen hierojalle. Nyt harventanut käyntiväliä joka toiseen viikkoon. Kevät meni kerta viikkoon tahdilla ja vasen käsi alkaa jo tuntumaan muulta kuin eesaun jalalta.

Tempo
18.11.2021, 14.30
Nuohoojan varasin. Sen piti tulla tänään, mutta siirsin ajan. Saa pian lentsun muuten.

Smo
18.11.2021, 22.32
Röntgen + lääkäri titaaninaulajalalle

MRe
19.11.2021, 09.25
Labra-ajan. PSA-testi lähinnä mielessä.

ArtoR
19.11.2021, 09.31
Taisi olla klo 15:15. :)

tempokisu
16.12.2021, 19.55
Koronarokote3 ajan, perjantai 21.1.2022 niin on siinä sopivasti vapaapäiviä jos tulee samankaltaiset oireet tai pahemmat kuten viime kerralla.

Hartsa69
16.12.2021, 20.29
30.12 III -rokote.

callahan
16.12.2021, 20.34
Kelasta soittoajan tiedustelua varten.

tempokisu
16.12.2021, 20.57
30.12 III -rokote.

No kivaa uudenvuodenaattoa ( seuraava päivä) sitten vaan :D

Hartsa69
17.12.2021, 06.53
No jaa, ekasta tuli hetkeksi kuume, toisesta vissiin päänsärkyä; nii ja käsivarsi oli kyllä vähän kipeä. Ehkä nyt sitten tulisi koko paketti.

bici74
17.12.2021, 10.32
9-v juniorille eka COVID-piikitysaika maanantaille.

MRe
17.12.2021, 10.36
3. piikki.

OKS
17.12.2021, 20.50
3. piikki.

Hieman off-topiccia, mutta kolmanteen piikkiin ja influenssarokotukseen varattu aika tuli käytettyä 13.12.

tempokisu
17.12.2021, 21.09
No jaa, ekasta tuli hetkeksi kuume, toisesta vissiin päänsärkyä; nii ja käsivarsi oli kyllä vähän kipeä. Ehkä nyt sitten tulisi koko paketti.

Joo mitähän vielä kolmosesta; ekasta vasen käsi ihan pois pelistä ja kaikki lihakset ja nivelet kipeet, makasin lattialla ja itkin ( miten pääsen huomenna töihin) toisesta sitten kaikki mainitut haittaoireet; vasenta kättä ei voi liikuttaa, kaikki lihakset ja nivelet kipeet myös siksi että 38.8 ° kuume, päänsärky, pahoinvointi eli yleinen tuskatila. Piti ottaa pehmolelu viereen, ja en ota kipulääkettä kuin migreeniin, mutta tähän oli sitten pakko...olin niin kipee ettei kipulääkkeen esilleottaminenkaan ollut mikään helppo juttu...

Hartsa69
17.12.2021, 22.59
Miulle onkin laitettu piikin jälkeisille päiville ekaksi palkaton vapaa (olen kyllä pyytänytkin sellaisia jos järjestyy) ja normi vapaa vkl. Kai se yksi työpäivä menee sitten vaikka käsi putoaa pois pelistä. Saapahan sitten kuolla kotona jos tulee muita oireita.

Kampinalle
18.12.2021, 00.01
Kolmas piikki varattu 30.12., viisi kuukautta ja päivä toisen jälkeen. Joo, tuli käsi kipeeksi edellisistä, mutta ei haittaa. Hienoa, että rokotteita on tuota paskaa vastaan.

MRe
18.12.2021, 11.03
^mulla meni 13.1. eli melkein kuukauden päähän varauksesta.

Firlefanz
18.12.2021, 11.53
^ Ehkä hölmö kysymys, mutta eikö Helsingissä noudateta tarkasti kuuden kuukauden väliä eli jos kakkosannoksen sai heinäkuun puolivälissä, ensimmäinen tarjolla oleva aika on tammikuun puolivälissä?

Aion kyllä sen antaa pistää sen boosteripiikin olkavarteeni, mutten vain ole tullut aikaa tilanneeksi. Taidankin inspiroitua sen verran että teen sen vielä tänään.

TERU
18.12.2021, 12.57
Meillä pitäneet kiinni puolesta vuodesta kolmannelle annokselle, viikolla menee yli ja maanantaina tuon ilonpisaran saan. Edelliset menneet pienin seuraamuksi, nyt rohto vaihtuu, saapa nähdä kuinka iloiseksi tuosta tulen.

MRe
18.12.2021, 14.33
^ Ehkä hölmö kysymys, mutta eikö Helsingissä noudateta tarkasti kuuden kuukauden väliä eli jos kakkosannoksen sai heinäkuun puolivälissä, ensimmäinen tarjolla oleva aika on tammikuun puolivälissä?
Eikös se muuttunut 6-kymppisillä viiteen kuukauteen? Ja mä sain kakkosen 29.7.

Firlefanz
18.12.2021, 18.41
Eikös se muuttunut 6-kymppisillä viiteen kuukauteen? Ja mä sain kakkosen 29.7.

Niinpä siellä näkyy kehotettavan ainoastaan: "Tarkista ennen ajan varaamista, että toisesta rokoteannoksesta on kulunut viisi kuukautta."

Ikäluokkaan kuuluva porukkalenkkikaveri joka oli varannut ensimmäisen piikkiajan heti kun sen sai syntymävuotensa perusteella varasi boosteripiikkiajan heti kun se oli mahdollista ja silloin noudatettiin vielä kuuden kuukauden politiikkaa. Muutos on mennyt minulta kokonaan ohi.

Jos rokotuskapasiteetti ei ole jostain syystä pienentynyt, niin ilmeisesti täytyy olla niin että rokotus on alkanut kelvata niillekin jotka ovat sitä tähän asti lykänneet tai vastustaneet. Mulle on ihan sama onko pääasiallisena motivaattorina ollut se että elämään tulee liikaa rajoituksia tai se käy liian hankalaksi ilman koronapassia vai sitten joku jalompi aate tai muuttunut käsitys kokeellisen geenirokotteen vaaroista:cool:

tempokisu
18.12.2021, 18.57
Vastaanotolla on ollut monia jotka ovat kyselleet, kannattaako se rokote ylipäätään ottaa. Olen suositellut. Tosi moni on myös ihmetellyt ( ja samaa minäkin), mikä on että ei haluta "paljastaa terveystietojaan" eli kertoa onko rokotettu vai ei. No voi kamalaa jos se tieto paljastuu...En myöskään ymmärrä sitä että tässä rokotusasiassa olisi kyse ihmisoikeuksista tjsp. siis aikoinaan lapsille annettiin perusrokotukset ja koulussa jonotettiin "sokeripalaa". Samalla tavalla pitää olla ajokortti autoiluun, passi matkustamiseen....mikä vaikee asia tämä koronapassi sitten on? Jos otat, et aja mutta jos et ota niin et matkusta.

Ihmetytti tänä aamuna lehteä lukiessani, yleisönosastolla joku valittaa kun sai rokotusajan vasta tammikuulle. No siis sehän on ihan kohta...

OKS
19.12.2021, 18.55
Eikös se muuttunut 6-kymppisillä viiteen kuukauteen?

Kyllä, viisi kuukautta väliä kakkos- ja kolmospiikillä, itsellä tosin täyttyi kuusi kuukautta.

1. piikki Astra Zeneca, 2. piikki Pfizer ja 3. piikki Moderna eli aika kattava valikoima kaikenlaisia nanosiruja elimistössä, kun nyt vielä tuli tuo influenssapiikkikin samaan kasaan. ;) Jälkioireina ainoastaan pientä pistoskohdan kosketusarkuutta noin vuorokauden verran, eikä tuokaan haitannut mitään, koska eihän noita kohtia olkavarressa ole pakko kosketella.

JackOja
20.12.2021, 08.59
Kolmospiikki, tammikuun lopulla. Toivottavasti annetujen sirujen akuissa riittää virtaa sinne asti.

stenu
20.12.2021, 09.04
Kuin myös. Olin jonossa heti klo 00.01 ja sain ajan viikolle 3. Tulee silti 6 kk paria päivää vaille täyteen, joten toivon samaa.

F. Kotlerburg
20.12.2021, 09.08
Ja sitten pääsiäisenä neljäs, juhannuksena viides?

Firlefanz
20.12.2021, 09.54
^ Mistä nyt puristaa?! Vai ihan vaan sillä lailla pelkästään viattoman huvittavaksiko tämä one-liner oli tarkoitettu?

Ihan vilpittömän utelias kysymys?

Saman kuin edelliset.

En siis taktikoinut ja jäänyt odottamaan esimerkiksi sitä että esimerkiksi Pfizer kertoo alkavansa toimittaa erityisesti omikron-muunnosta vastaan kehitettyä rokotetta.

Yllä on mukana tujaus huumoriakin sikäli että todella harkitsin sellaista mahdollisuutta silloin kun meillä oli kerrottu kolmatta annosta tarjottavan niin sanotusti koko kansalle ja maailmalta kantautui uutisia uudesta aikaisempia tarttuvammasta ja nopeasti leviävästä variantista. Huumori on tässä tapauksessa kohdistettu ainoastaan omaan itseeni.

tempokisu
20.12.2021, 10.12

...käynyt mielessä tuo ajatus, mutta jotain rajaa. Esimerkiksi vuosittainen rokotus influenssarokotteen tavoin ( en ole ottanut rokotetta 1995 jälkeen, enkä ole sairastunut influenssaan), mutta en rupee useampaan otteeseen vuodessa sairastamaan 39° kuumeisena ja pahoinvoivana.

mpk
20.12.2021, 16.53
Kolmannen piikin helmikuun alkuun.

Marsusram
20.12.2021, 17.10
Kolmannen piikitysaika vuodenvaihteeseen 6kk edellisestä. Lieneekö peruutusaika kun noinkin pian oli vapaa rako.

m-52
20.12.2021, 18.16
3. piikin huomisaamuksi 8.35.

Joni Kani
20.12.2021, 19.56
Kiva on pelko, on se. Ei taida kolmatta tarvia varailla mulle. Varaan vaikka ajan hierojalle.

F. Kotlerburg
20.12.2021, 20.56
^ Mistä nyt puristaa?! Vai ihan vaan sillä lailla pelkästään viattoman huvittavaksiko tämä one-liner oli tarkoitettu?

Ei suuremmin mikään. Alkaa vaan vähän tuskastuttaa tää piikkikaruselli, kun näyttää ettei tästä vaivasta sillä päästä eroon.

Itse en ole kolmatta rokoteaikaa varannut eikä se näytä olevan tällä hetkellä edes mahdollista.

Firlefanz
20.12.2021, 21.10
^^ Mitä #$@&%*! tekemistä jollain ihmeen pelolla on sen kanssa käykö joku - ja kun olemme fillarifoorumilla ei liene syytä olettaa muuta - riskiryhmiin kuulumaton ihminen koronarokotuksessa vai ei?

Kaikkihamme me ajattelemme niin että tai siis olemme vuorenvarmoja siitä että jos sairastumme koronaan, se joko menee melkeinpä huomaamatta ohi tai ei ainakaan muodostu aikaisemmin potemimme influenssatauteja pahemmaksi. Olo voi olla kurja jonkun päivän ja mehut miehestä pois viikon verran ja siinä se.

Se on sitten kokonaan eri perusteilla tehtävä ratkaisu varaammeko ajan ensimmäiseen tai kolmanteen rokotukseen. Jotkut esimerkiksi haluavat tuntea itsensä hyviksi ihmisiksi tai valveutuneiksi yhteiskunnan jäseniksi ja jotkut haluavat kokea olevansa omilla aivoillaan ajattelevia itsenäisiin ratkaisuihin kykeneviä ja pelkoa tuntemattomia yksilöitä toisin kuin ne ihmiset joita he näkevät tai ovat näkevinään ympärillään. Ja muitakin perusteita joihin mikään #$@&%*! pelko ei kuulu eikä vaikuta voi melko varmasti olla olemassa...

MRe
21.12.2021, 09.04
^Ja sitten on me, jotka emme jaksa ajatella asiaa sen kummemmin. Kolmatta rokotusta on suositeltu, niin otan sellaisen. Moni käyttää tietokoneessaankin virustutkaa ja/tai palomuuria, koska niin on suositeltu, vaikkei tiedä miten kyseisenlainen ohjelma toimii saati että osaisi sellaisen koodata.

m-52
21.12.2021, 09.47
Ei suuremmin mikään. Alkaa vaan vähän tuskastuttaa tää piikkikaruselli, kun näyttää ettei tästä vaivasta sillä päästä eroon.

Itse en ole kolmatta rokoteaikaa varannut eikä se näytä olevan tällä hetkellä edes mahdollista.
Ei eroon, mutta rokote lieventää oireita mahdollisen tartunnan yhteydessä. Näin sairaaloiden kuormitus jää pienemmäksi. Nuo piikkipelkurit kuormittaa ihan riittävästi.

Firlefanz
21.12.2021, 10.18
Siis mehän - eli minä. Kotlerburg ja miljoonat muut - olemme tilanteessa jossa suurin reaalisesti kokemamme tai kuviteltavissa oleva tai millään lailla todennäköisesti mahdollinen vaiva ei ole koronataudin poteminen vaan koko tämä muu paska ja sen vaikutukset omaan elämäämme. Mukaanlukien piikkikaruselli jolle ei vielä näe loppua sekään joka ei toistaiseksi näe sen pyörimisvauhdin kiristyvänkään tämänhetkisestä kuudesta kuukaudesta.

Mutta se mitä varsinaisesti haluaisin sanoa ja mikä saa minut tuhlaamaan kallisarvoista aikaani tämän kirjoittamiseen on se että puhuminen piikkipelkureista on sanomattoman typerää ja kaiken lisäksi siitä typeryydestä luultavasti joudutaan maksamaan sairaaloiden lisääntyneenä kuormituksena. Minun on vaikea uskoa että yksikään rokottamaton, olipa hän sitten vastustajaksi, kieltäytyjäksi tai vain epäröijöäksi katsottava, päättäisi käydä rokotuksessa osoittaakseen itselleen tai muille ettei pelkää piikkiä; vaikutus on varmasti tähänkin asti ollut pelkästään päinvastainen, rokottamattomat ovat kokeneet tulleensa haukutuiksi tai vähätellyiksi ja vahvistuneet kannassaan.

Varmasti on totta että jos meillä olisi mahdollisuus päästä perille rokottamattomien sielunelämästä olisi niin että osaa heistä pohjimmiltaan ohjaa pelko: neulapelko, valkotakkipelko tai ehkä eniten se inhmillinen pelko että omalla aktiivisesti koetulla ratkaisullaan (rokotuksessa käynti) aiheuttaa itselleen jotain negatiivista (jokin immuunireaktio tai vaikka kuinka harvinainen rokotehaitta). Vaikka koronaan vakavasti sairastuminen ja siitä aiheutuvat haitat olisivat monikymmenkertaisesti todennäköisempiä ei niitä - ainakaan etukäteen - koe oman ratkaisunsa seuraukseksi niin kauan kuin ratkaisu on ollut niin sanotusti passiivinen.

Sama tietysti pätee myös meihin rokotuksessa käyneisiin: saatamme tuntea pelkoa sitä itse tunnistamatta ja vain selitämme itsellemme toimivamme muista syistä tai puhtaasti rationaalisesti ajatellen.

MRe
21.12.2021, 10.27
^Mä en jaksa myöskään uskoa, että rokottamattomuuden takana olisi varsinaista "piikki"pelkoa, koska kaikki meidät on rokotettu jo moneen kertaan. Toki patologisesti piikkipelkoisiakin on kyllä olemassa, mutta ei kovin suuressa mitassa. Enemmän kyse on joukkopsykologiasta emmekä mekään tiedä, onko nämä rokotukset 100% turvallisia, jos mikään rokote sellaista on. Tosin samalla tavalla sitä altistutaan muille riskeille vapaaehtoisesti alkoholia juomalla, liikenteessä liikkumalla, olemalla liikkumatta, hankkimalla koira, ei-hankkimalla koiraa, jiiänee... Nyt vain osa porukkaa on päättänyt, että tämä nimenomainenkuviteltu tai todellinen riski on heidän kohdallaan suurempi, kuin sairastuminen.

Sen sijaan se jaksaa ihmetyttää, että osa porukkaa edelleen on sitä mieltä, ettei mitään koronaa ole. Se vaatii jo aika isoa puskaa mihin se pää on työnnetty.

K.Kuronen
21.12.2021, 12.17
Uskon, että rokotevastaisuuden ja jopa epidemian kieltämisen taustalla on osin ihmisen halu jatkaa elämää kuten ennenkin, halu pitää elämä muuttumattomana ja vakaana: syödä, juoda ja naida.

Epidemian myöntäminen, rokottamisen tarpeen myöntäminen ja piikin ottaminen horjuttaisi arjen turvallista kuplaa.

Osa meistä sitten edustaa toista ääripäätä: panikointia, pelon maksimointia ja hysteriaa.

pulmark
21.12.2021, 12.42
^Mä en jaksa myöskään uskoa, että rokottamattomuuden takana olisi varsinaista "piikki"pelkoa, koska kaikki meidät on rokotettu jo moneen kertaan. Toki patologisesti piikkipelkoisiakin on kyllä olemassa, mutta ei kovin suuressa mitassa. Enemmän kyse on joukkopsykologiasta emmekä mekään tiedä, onko nämä rokotukset 100% turvallisia, jos mikään rokote sellaista on. Tosin samalla tavalla sitä altistutaan muille riskeille vapaaehtoisesti alkoholia juomalla, liikenteessä liikkumalla, olemalla liikkumatta, hankkimalla koira, ei-hankkimalla koiraa, jiiänee... Nyt vain osa porukkaa on päättänyt, että tämä nimenomainenkuviteltu tai todellinen riski on heidän kohdallaan suurempi, kuin sairastuminen.

Sen sijaan se jaksaa ihmetyttää, että osa porukkaa edelleen on sitä mieltä, ettei mitään koronaa ole. Se vaatii jo aika isoa puskaa mihin se pää on työnnetty.

Osa Korona-rokotteeseen kriittisesti suhtautuvista laskee myös Koronakarusellia todennäköisyyksien kautta eli jos ei ota rokotetta on 100% todennäköisyydellä suojassa rokotteen sivuvaikutuksilta ja ainakin 99.8% todennäköisyydellä suojassa Koronan vakavammilta tautimuodoilta. Miksi sitten ottaisi rokotteen kun todennäköisyydet ovat noin häviävän pienet sairastua vakavasti ja silti voi jopa rokotettunakin sairastua vakavasti ? Riski on kaksi ihmistä tuhannesta jos asiaa tarkastelee todennäköisyyksien avulla. Tuohon kun lisätään vielä elämäntavat, ikä, ei perussairauksia yms.

K.Kuronen
21.12.2021, 12.46
Yritin varata ajan kolmanteen rokotukseen, mutta en onnistunut.

MRe
21.12.2021, 12.48
^Mikä on rokotteen sivuvaikutusten todennäköisyys? Ei kai se rokote koko ikää siellä kehossa pysy. Se rna:han on jo tuhoutunut ja vain vasta-aineet soutaa verisuonistossa.

pulmark
21.12.2021, 12.59
^Mikä on rokotteen sivuvaikutusten todennäköisyys? Ei kai se rokote koko ikää siellä kehossa pysy. Se rna:han on jo tuhoutunut ja vain vasta-aineet soutaa verisuonistossa.

Suomessa Fimealle ilmoitettujen lyhyen aikavälin haittavaikutusilmoitusten mukaan 0.07321% suhteessa annettuihin rokoteannoksiin, (6550/8946084) * 100.

https://www.fimea.fi/tietoa_fimeasta/koronavirus-covid-19-/koronarokotteiden-haittavaikutusilmoitukset

Firlefanz
21.12.2021, 13.01
Tuo on vain toinen tapa kuvata tilanne. Sataprosenttinen turvallisuus jonkin ikävän mahdollisuudelta on tietysti se houkutin tai se hyvä fiilis tai se jäänkirkas tosiasia, josta luopuminen omalla aktiivisella ratkaisullaan voi olla vaikeaa tai vähemmän järkevältä vaikuttava vaihtoehto - eikä siinä silloin jokin toinen silloin olemassaolevaksi jäävä ehkä moni- tai jopa monikymmenkertainenkin mutta silti äärimmäisen epätodennäköinen mahdollisuus juuri paljon paina.

Mutta jos ihminen ei jostain syystä katso tarpeelliseksi kokea sataprosenttista turvallisuutta nimenomaan rokotteen mahdollisia haittoja vastaan, hän ehkä asiaa todennäköisyyksien kautta tarkastellen näkee niin että rokotehaitan riski per 100 000 hänen kaltaistaan ihmistä on selvästi pienempi kuin vakavan koronataudin tai sen jälkiseurauksen riski per 100 000 ihmistä.

Toisin sanoen, se että riski on miltei häviävän pieni, teki niin tai näin, ei välttämättä tarkoita että kylmän loogisesti tarkastellen olisi ihan soromnoo ja yks hailee kummin tekee. Tai ettei sillä kumman todennäköisyyksiin perustuvan näkemyksen kukin valitsee voisi olla muita syitä, esimerkiksi ihan vain tähtien asennosta sinä päivänä kun asia kohdaltaan pohti johtuvia.

PS Haittavaikutusilmoituksissa ei välttämättä ole aina kyse haittavaikutuksesta vaan ainoastaan ajallisesta yhteydestä. (Vähän sama juttu kuin koronakuolemissa.) Vakavaksi ilmoitettujen määräksi laskisin omalla kohdallani (3067 / 7290716) * 100, Tosin elävässä elämässä tulos ei hetkauttaisi minua sinne eikä tänne, koska katson olevani yhtä huono ehdokas haitan saajaksi kuin vakavasti sairastuvaksi...

m-52
21.12.2021, 14.26
^Mä en jaksa myöskään uskoa, että rokottamattomuuden takana olisi varsinaista "piikki"pelkoa, koska kaikki meidät on rokotettu jo moneen kertaan. Toki patologisesti piikkipelkoisiakin on kyllä olemassa, mutta ei kovin suuressa mitassa........
Tarkoitin noilla piikkipelkureilla niitä, jotka uskovat noihin rokotteisiin liittyviin salaliittoteorioihin (mikrosirut ym. vastaava potaska).

pulmark
21.12.2021, 21.58

Kenties et kovin paljoa menetä jos tutkimukset pitää paikkaansa ja 3. piikki menettää Omicronia vastaan lähes 90% tehosta jo kaksi viikkoa piikityksen jälkeen ja 3kk jälkeen rokotteen vaikutus nollautuu. Tietenkin se edellinen 2. piikki on menettänyt tehonsa jo aikaisemmin.

https://www.forbes.com/sites/williamhaseltine/2021/12/17/how-omicron-evades-natural-immunity-vaccination-and-monoclonal-antibody-treatments/?sh=7cf986da60e0

The data from figure 4 shows that fully-vaccinated sera with the Moderna vaccine saw a 33-fold drop in neutralization against Omicron, Pfizer a 44-fold drop, and AstraZeneca a 36-fold drop. Notably, Recently released data shows that sera from people who received the third dose lost almost ninety percent of its potency against Omicron after two weeks. After three months, most third-dose sera failed to neutralize at all. This data confirms the epidemiological observations that most fully doubly-vaccinated and triply-vaccinated individuals, including those with prior infection, are susceptible to infection by Omicron within three months of the last boost.

juntikka
21.12.2021, 22.40
Verenluovutukseen. Siitä on pulaa aika usein. Älkää miettikö, et mulla on tavallinen ryhmä- sitä tarvitaan eniten... Menkää luovuttamaan, helppo tapa tehdä hyvää.

tempokisu
22.12.2021, 05.25

Uutisten mukaan Israelissa aloitetaan neljäs rokotekierros....

TERU
22.12.2021, 08.09
Verenluovutukseen. Siitä on pulaa aika usein. Älkää miettikö, et mulla on tavallinen ryhmä- sitä tarvitaan eniten... Menkää luovuttamaan, helppo tapa tehdä hyvää.
Pitkään luovutin pyydettäessä, kun AB Rh-, mutta kun rupesivat soittamaan yöllä, niin kielsin enää soittamasta päivälläkään. Muutamia kymmeniä ihan mukavia luovutuksia koin.
En varaa aikaa.

MRe
22.12.2021, 09.20
^Itse taisin aikanaan saada sata täyteen. Kotkassa kävin säännöllisesti luovuttamassa, mutta se jäi, kun muutin Helsinkiin.

Firlefanz
22.12.2021, 10.31
^^ Mielenkiintoinen ratkaisu:rolleyes:

^ Jos olet saanut tällaisen, niin sata on aivan varmasti tullut täyteen:

https://www.finna.fi/Cover/Show?id=musketti_tmk.M20%3ATMM22375%3A305&index=0&size=large&source=Solr

,
Mulle kävi aikoinaan niin että jotenkin päädyin Veripalvelun tuotantoeläimeksi eli kävin jokusen vuoden säännöllisesti luovuttamassa plasmaa ja luovutuskertoja kertyi melko nopeaan tahtiin, parhaimmillaan kahden viikon välein, niin että sain oikein pöytäviirinkin. Vähän oikaisemalla siis. Kahdestasadasta olisi sitten saanut Laila Pullisen pienoisveistoksen, mutta se jäi kymmenkunta luovutuskertaa vajaaksi, mikä kieltämättä harmitti jälkeenpäin.

Yllätyin kun tsekkasin nykyiset ikärajat, sillä luovuttaja "voi olla 18–70-vuotias. Ensiluovutus on mahdollista 59-vuotiaaksi asti, ja 66 vuotta täyttäneenä voit jatkaa, jos edellisestä verenluovutuksestasi on enintään kaksi vuotta." Olin näet muistavinani että ennen stoppi tuli aikaisemmin. (Mulle se tosin tuli muista syistä.)

MRe
22.12.2021, 10.49
^Juu, ei ole tuommoista, eli ei ole sataa sitten täynnä. Silloin kun minä luovutin, luovutettiin vain kokoverta ja niistä sitten sai erilaisia pinssejä. Muistaakseni silloin ikäraja oli 50v. Ehkä se on sitten 50 se mun luovutusten määrä, kun aika lailla 10 vuotta kävin säännöllisesti + intissa luovutetut.

Firlefanz
22.12.2021, 11.35
Uutisten mukaan Israelissa aloitetaan neljäs rokotekierros....

Täsmennetään sen verran että vain immunorajoitteisille, muille riskiryhmille ja iän perusteella päälle 60-vuotiaille. Vapaaehtoisena eli sitä ei vaadita koronapassin voimassapitämiseksi. (Ranskassahan pitää tammikuun 15. pvästä lukien olla saanut boosterinkin eli sen kolmannen annoksen.)

Neljäs annos voidaan antaa kun kolmannesta on kulunut neljä kuukautta. Israelissa myös päätettiin nopeuttaa rokotustahtia siten että kolmannen annoksen voi saada jo kolme kuukautta toisen jälkeen.

Näissä rokotejutuissa on kieltämättä käynyt niin että noudatettu politiikka on muuttunut sitä mukaa kun tieto on lisännyt tuskaa ja uusia päätöksiä on tehty joskus niin nopeaan tahtiin että on hyvinkin saattanut syntyä vaikutelma että ensin sanotaan yhtä ja sitten tehdäänkin toista.

On siis hyvinkin mahdollista että vähän riippuen siitä millaiseksi neljännen annoksen teho omikronia vastaan osoittautuu ja tietenkin siitä millaiseksi kolmannen annoksen suoja vakavampia tautimuotoja vastaan jää, voidaan niin Israelissakin kuin muuallakin joutua menemään siihen että neljättä annosta tarjotaan kaikille.

On topic: en varannut aikaa mutta merkitsin omaan kalenteriini parturissakäynnin ensi maanantaiksi.

Firlefanz
22.12.2021, 12.04
Plasmaa ei taidettu Suomessa kerätä erikseen kuin historiallisesti varsin lyhyen ajan ja silloinkin mahdollisesti vain Kivihaassa. Taitaa olla niin että meillä sen tarve täyttyy normaalien verenluovutusten myötä. koska systeemi on niin toimiva ja verenluovuttajia on - toistaiseksi, pitää kai lisätä - riittänyt kansainvälisessä vertailussa huippumäärä.

Kuitenkin on (ainakin jos asuu pääkaupunkiseudulla ja painaa vähintään 75 kg) yhä olemassa mahdollisuus luovuttaa tiheämpään tahtiin kuin mihin kokoverta luovuttamalla pääsee: https://www.veripalvelu.fi/verenluovutus/luovuta-verta/luovuta-verihiutaleita

PS Kokoveren luovutuksessahan on se ongelma urheilijoiden tai tuloksistaan ja suoritustasostaan riippuvaisten kestävyysurheilun harrastajien kannalta että punasolujen määrän palautuminen vie joka kerran aikansa. Luovutuksen jälkeen laskeneella määrällä harjoitteleminen ei edes tuota minkäänlaista kompensaatiota, PK-treenissä vaikutusta ei ehkä huomaakaan mutta tehokkaat treenit saa unohtaa pariksi viikoksi. Plasman määrä sen sijaan palautuu nopeasti eikä harjoitteluun vaikuttavaa notkahdusta tule. En tiedä, mutta luulisin että verihiutaleiden luovutus voisi sen vuoksi sopia aktiivifillaristillekin.

Tämä siis ilmaisena mainoksena.

PPS Eikä pidä unohtaa kahvia ja pullaa (tai voileipiä)!

TERU
22.12.2021, 12.08
Verenluovutuksesta vielä, ihan hyvä homma meillä Suomessa, peukut sadan ylityksestä!

Oulu on pikkukaupunki ja täällä on SPR Veripalvelu on keskellä kaupunkia, samoin työpaikka oli keskustassa ja luovutuksessa suorastaan mukava käväistä, katkaisi työpäivänkin sopivasti, työnantaja ja sittemmin oma liike ei estäneet päivän katkosta. Sopivan harvakseen kutsuivat kunnes lopetin.

Firlefanz
22.12.2021, 12.31
^ Korostetaan vielä etten moittinut lopettamisesta saati paheksunut sitä. Minua vain huvitti vaikutelma äkkiväärästä, keskeltä unia herättämisen jälkeen närkästyksissään tehdystä ratkaisusta.

Itse asia on tietysti kuten joskus on englanniksi niin kauniisti sanottu: "'Tis better to have loved and lost than not to have loved at all." eli on parempi ja riittää oikein mainiosti että on joskus aikansa tai edes muutamia kertoja siinä elämänvaiheessa kun se sopi käynyt luovuttamassa kuin että ei olisi ikinä viitsinyt vaikka olisi vallan hyvin voinut:cool:

TERU
22.12.2021, 13.02
En sunkaan perunut soittoja siinä yöllä, sen verran fiksu kun olen, muutaman päivän jälkeen mietittyäni asiaa, soitin ihan asiaa tehdäkseni heille, enkä ole katunut, kun luovutuksiakin samoin kuin vuosiakin oli jo paljon alla.
En pitänyt kommenttiasi ollenkaan paheksuvana!
On vaikeaa tämä nettikeskustelu ilman katsekontaktia...

Tafi
22.12.2021, 14.08
Haluaisin varata kans III- piikin, mutta ei ikä eikä rapakunto riitä. Eukko kyllä tuli ehkä (jyrkkä ehkä) siitä piikistä niin kipeeks, että vetelee tossa nyt viimesiään.

TERU
22.12.2021, 16.09
Raju piikki olikin Pfizer, jonka sain toissapäivänä, henkikulta tallella mutta vasen käsi kuin pois olisi otettu. Ruvenneet boostaamaan näitä, edelliset olleet mietoja.

OKS
22.12.2021, 16.52
Verenluovutuksesta vielä, ihan hyvä homma meillä Suomessa

Reilut 50 kertaa kävin aikoinaan luovuttamassa (AB Rh+), sain jonkinlaisen pinssinkin, kun tuo 50 tuli täyteen. Tai oikeastaan tuo pinssi annettiin jossain tilaisuudessa, jossa oli mukana myös muita 50x ja 100x luovuttaneita, oli oikein kuvallisen lehtijutun arvoinen tilaisuus. Joskus kaupungilla kulkiessa, kun alkoi oikein kovasti kahvituttamaan, niin jos oli sopiva ajankohta verenluovuttamiseen, niin luovuttamisen jälkeen sai mukavasti tyydytettyä kahvin tuskansa.

TERU
22.12.2021, 18.27
Peukut viidestäkymmenestäkin!

Minulla tuo miinus aiheutti sen, että tarvisivat harvemmin ja vaikka pitkän aikaa luovutin, jotain jopa parikymmentä vuotta muistelen, niin alle viidenkympin jäin...he, siniselle verelle harvoin käyttöä.

OKS
23.12.2021, 23.05
Peukut viidestäkymmenestäkin!

Minulla tuo miinus aiheutti sen, että tarvisivat harvemmin ja vaikka pitkän aikaa luovutin, jotain jopa parikymmentä vuotta muistelen, niin alle viidenkympin jäin...he, siniselle verelle harvoin käyttöä.

Kaivoinpa verenluovutuskortit esille. Ensimmäinen luovutus aikoinaan armeijassa, sen jälkeen useana vuonna neljä luovutusta/vuosi, välillä pari laiskempaa vuotta, joten reilussa 13 vuodessa täyttyi tuo 50 raja. Kokonaissaldo 57.

TERU
24.12.2021, 05.13
Armeija oli minullakin aloitus, säästyin kaheksan kilsan marssilta takaisin kasarmille ampumapaikalta. Hämeenlinnasta intistä palattua Oulussa sitten Veripalvelu hoksasi veriryhmän kiinnostavuuden ja ehdotti heiltä soitettaessa luovutuksessa käyntiä, johon suostuin. Muualla, ylempänä päätettiin hurmeen vuodatus, noinhan se sota menee.

JackOja
12.01.2022, 14.24
Kolmospiikki, tammikuun lopulla. Toivottavasti annetujen sirujen akuissa riittää virtaa sinne asti.

Aikaistin parilla viikolla kun huvikseni katselin olisiko aikoja. Olihan niitä vaik kui, lauantaiaamulla piikille :o

ruuduntakaa
12.01.2022, 14.44
Pyörän rengaskoon muutos softaan+takakiekon rihtaus maanantaille.

taski63
12.01.2022, 15.36
Passihakemusvisiitin poliisiasemalle huomiselle. Ja kakkosautolle hoitoaikaa perjantai-iltapäivälle.

mpk
12.01.2022, 16.04
Eilen varasin ajan kolmannelle rokotteelle samaksi iltapäiväksi. Hieman olkapäätä aristaa, ei sen kummenpaa.

- Foliohattu on pääasia

Joni Kani
12.01.2022, 18.55
Otan sen 6kk väliä koska se on paras supjan saamiseen, mitään kiirettä ole tässä, kiireellä ei ole syntynyt kun fillarifoorumin kus...

jolami
12.01.2022, 18.57
Noudon pyörälle, lähtee käymään Stuttgartissa, saa nähdä kuinka kauan menee rungon vaihdossa.

tempokisu
24.01.2022, 14.02
Ajan neurologille, ja sain yllättäen kahden viikon päähän. Onneksi, sillä tarvitsen jonkinlaisen lausunnon migreenistäni.

kauris
28.01.2022, 21.17
Öljynvaihtohuollon.

tempokisu
17.02.2022, 09.04
Soitinpa sopivasti, heti vastattiin vähän ennen kahdeksaa, sain ajan hammaslääkärille ensi maanantaiksi.

Paapi
17.02.2022, 13.37
Hierontaan. Edellinen kerta ennen korona-aikaa.

JackOja
12.04.2022, 09.39
Kesärenkaiden vaihtoajan huomiselle (autoon).

kauris
12.04.2022, 15.08
Mäkin varasin ajatuksissani itseltäni tunnin jotta vaihdan renkaat. Lounasaikaan vaikka :)

Ihan korjaamolta varasin ajan auton määräaikaiseen ns. tarkastushuoltoon joka sisältää öljynvaihdon. Ja raitisilmasuodatinta kehottavat samalla vaihtamaan (60 euroa). Pitäisköhän opetella/tehdä sekin itse. Varmaan 10 euroa suodatin. 2002 golfiin sellaisen vaihtoi alle 5 minuutissa. Mitenhän on tällainen uusi skoda.

tempokisu
09.06.2022, 11.46
Varailin korjausaikoja autolle. Hitsaus on tiistaina, sovin että vien maanantaina ( koska tiistaina on pitkä työpäivä). Yritän jos takatukivarsien vaihto onnistuisi keskiviikkona.

JackOja
09.06.2022, 11.48
Suihku- ja nukkumisaikaa Räyskälän kentän motelliin huomiseksi.

jalkkis
09.06.2022, 12.58
Hampulääkäriajan lohkeilleen hampaan korjaamiselle. Sain parin viikon päähän haluamalleni lääkärille. Ko. päivän aamuna olo olikin sen verran tukkoinen, ettei saanut/kehdannut mennä, joten uudelleenaikataulutus viikon päähän eli eiliselle. Nyt on taas hampu kunnossa!

tempokisu
09.06.2022, 19.57
Jaha, auto pitäisi viedä takatukivarsien vaihtoon jo aamukasilta, se ei nyt sitten onnistu kun haen sitä hitsauksesta samana päivänä myöhemmin. Meni sitten se toinen aika seuraavalle maanantaille.
Koko kesäkuu menee auton korjausten kanssa. Ja vasemman etulampun se muoviosa on edelleen korjaamatta, on "samea". Mä meen jossain vaiheessa kysyyn mazdan merkkiliikkeeltä siihen vaan uutta osaa.

K.Kuronen
09.06.2022, 20.59
^varmaan kannattais kohta laittaa mazda paaliin.

Situm
09.06.2022, 22.56
Asiakkaalle maastokatselmuksen varautumissunnitelman yhteydessä tehdyn suunnitelman teknisen toteutuksen laadun tarkistamiseksi.

bici74
10.06.2022, 02.36
^varmaan kannattais kohta laittaa mazda paaliin.Joo, väkisin korjaaminen tulee kalliiksi ajan myötä.

tempokisu
10.06.2022, 02.58
^varmaan kannattais kohta laittaa mazda paaliin.

Jo aiemmin mainitsinkin että josko tässä pitää ottaa uutta lainaa autonostoa varten, kunhan siis tämä asuntolaina on maksettu... Vaikka töitä on olllu yli tuplasti enempi kuin aiemmin, ei tässä mitään autorahoja ole laittaa ja korjaus tullee halvemmaksi kuin uusi auto. 2ke ( varauduttu) on ihan eri kuin 50ke.
Ja tykkään tästä autosta! uusissa on niin monimutkaisia ja itselleni hankalia kojelautanäyttöjäkin. Partolan korjaamon ukkeli oli sitä mieltä että mazdat on hyviä ja ainoastaan tuo ruostuminen on helmasynti, että kannattaa korjauttaa.

- autoilu on nyt kallista joka tapauksessa - syksyä odotan pelolla ja innolla kun tulee talkoo- ja nahkiaisreissuja, näillä bensanhinnoilla..

ps. mä olen ansainnut tämän autokurimuksen; Luonnon kosto siitä että EN pysähtynyt tiellä olevien peipposten eteen ja ajelin vaan, ja toinen peipponen sitten lensi auton etusäleikköön.

tempokisu
19.09.2022, 14.27
^ mazdasta senverta siis että on nyt kaikki kunnossa.

Mietin parin paikan välillä, mutta jotenkin nyt vaan tuntui siltä että Mehiläisen sairaala on luotettavampi. Varasin ajan kirurgille kututalkoitten jälkeen, korjaushommaa.

kauris
19.09.2022, 14.53
Hierojan mutta siitäkin varauksesta ja käynnistä jo puolitoista viikkoa.

Fjälle
19.09.2022, 19.05
Auton puskurin korjaukseen. Uusi Volvo teki lähempää tuttavuutta, rippikoulu-ikäiseen Sitikkaan. En hymyillyt. Vakuutusyhtiö korvaa ;)

tempokisu
21.09.2022, 07.09
Uuden kirurgiajan. Peruin aiemman varaukseni, löytyi pulju jossa on edullisemmat hinnat ( ja kun itse tietää suunnilleen mitä tehdään, edullisempi hinta on järkevämpi valinta) ja lisäksi henkilökunnassa "tuttuja".

^ jne. miten usein te hierojalla käytte? kahden viikon välein? parhaimmillaankin kisa-aikoinani ehkä 1-3 kertaa vuodessa...no, toiset harjoittelee kovempaa ja on isokokoisemmat lihakset - mun reisi = sun olkavarsi

fob
21.09.2022, 09.06
Viimeksi olen varannut hieronta-aikoja loppuvuodeksi noin 7viikon välein. Istumatyö jumittaa lihakset.

tempokisu
21.09.2022, 23.01
Istumatyö jumittaa lihakset.

Istumatyötä näpit näppäimistöllä - ei ole tullu mieleenkään että tarvis hierontaa :eek: mutta muuten ulkoilu on elintärkeetä.

VesaP
22.09.2022, 12.08
Uuden kirurgiajan. Peruin aiemman varaukseni, löytyi pulju jossa on edullisemmat hinnat ( ja kun itse tietää suunnilleen mitä tehdään, edullisempi hinta on järkevämpi valinta) ja lisäksi henkilökunnassa "tuttuja".

Tissejäkö korjailet? (joskus vaan olet maininnut että pitää korjata moisia). Mutta joo, noista halvimmista kirurgisista paikoista saa aina säännöllisesti lukea Iltalehdestä kuvien kera miten vituiksi kaikki on mennyt... Ja jos kirurgisesti jotain väsätään, voisi kuvitella että vaikka miten tietäisi itte mitä/miten tehdään, lienee siinä nukutettuna pöydällä vähän veemäinen antaa leikkaavalle kirurgille ohjeita?

tempokisu
22.09.2022, 13.28
^ kaikki leikkuut mitä mulle on tehty, Suomessa, ja ei ole sinänsä tarvinnu mitään korjata, mutta korjata siinä mielessä että ei olisi tälle tielle tarttenu lähteä ollenkaan. Tosin ymmärrän nuorempaa itseäni, sillä kiitos anoreksian olin 30-vuotiaanakin rinnaton.
Eli otetaan pois eikä tilalle mitään. Olen inhonnu kroppaani aina, ja inhoan sitä nyt ja tulen inhoomaan vastakin, mutta nyt ryhti on jatkuvasti kumara, niskalihakset kivikovat ja haittaa liikuntaa.
Olen nyt myös 10kg laihempi kuin silloin, kroppa on ihan muotopuoli.

Olen ollut seuraamassa näitä operaatioita aikoinaan, joten saatan etäisesti aavistaa mitä tehdään. Viereisen puljun hinta operaatiolle oli alkaen 9000e ja se on ihan tolkuton hinta, kääk!. Nyt tilasin ajan toisesta puljusta, kirurgille joka aikoinaan mua operoi joten voisi ajatella että osaa toimenpiteen. Saattaa olla että onnistuu paikallispuudutuksessakin, kestän kyllä kipua ja olen sen ansainnutkin.

Melkein säännönmukaisesti vituralleen menneet ns. kauneusleikkaukset on tehty esim. Virossa, tai on haluttu liikaa jotain.

Mutta kiitos VesaP postauksestasi, helpotti avautua asiasta.

VesaP
22.09.2022, 16.49
Mutta kiitos VesaP postauksestasi, helpotti avautua asiasta.

Ei mitään, toivotan "onnea" operaatioon. Hyvinhän se menee jos/kun on osaava kirurgi hommissa.

Itse varasin itselleni juuri ajan terassille traineroimaan joten nyt trikoot niskaan ja "lenkille"!

Köfte
22.09.2022, 17.49
Ajan hammaskivilouhimolle.

OKS
23.09.2022, 19.17
Ajan hammaskivilouhimolle.

^ Äskettäin kävin vastaavassa operaatiossa ja yllättävän vähällä selvisin.

Skeida katsastukseen ensi viikolla.

PMoi
23.09.2022, 22.58
Yritin saada aikaa yleseen hammashuoltoon.
Kertoivat ettei tarkastusaikoja ole tarjolla, ellei mene naapuripitäjään. Naapuripitäjästä olisikin löytynyt tarkistusaika vuoden viimeiselle päivälle (tälle vuodelle!).
Ja jatkohoito olisi tehty siellä naapuripitäjässä.

Kerroin katselevani muita vaihtoehtoja...

Köfte
23.09.2022, 23.05
Julkiseen paskaan aikoinaan kypsynyt™
Valitsi 25 vuotta sitten yksityisen palvelun.

VesaP
20.10.2022, 12.00
Yllätin talven (ja muut autoilijat) ja varasin ajan ensiviikolle autolle talvirenkaiden vaihtoon. Oli vielä päivät täynnä vapaita aikoja. Kun sääennuste ekat lumihiutaleet piirtää kartalle, on samalla sekunnilla seuraavat 3vkoa täynnä jo. Tällä kertaa olin nopeampi! Hähää!! Ja sit vituttaa jyrisyttää nastoilla seuraavat pari kuukautta +8 kelissä taatusti...

callahan
20.10.2022, 12.06
Verenluovutukseen, ens torstaina olisi paikkakunnalla.

JackOja
28.03.2023, 15.59
Hammaslääkärin vuositarkastukseen.

nure
28.03.2023, 17.27
Kyttikseltä henkkaria varten...

Il ciclista di Roine
13.07.2023, 00.35
Hammaskiven jyrsintää yksityisellä. 113 euroa.

tempokisu
16.07.2023, 12.06
Ei mitään, toivotan "onnea" operaatioon. Hyvinhän se menee jos/kun on osaava kirurgi hommissa.

Itse varasin itselleni juuri ajan terassille traineroimaan joten nyt trikoot niskaan ja "lenkille"!

Tämähän on jo vanhaa juttua, en muista kerroinko mutta operaatio yli 10 000e ja jonkun aikuisen pitää tulla hakeen. No ei ole ketään. Aiemmin olen taksilla/linja-autolla kotia...ja sitten vielä jonkun pitäisi olla mun kanssa yö ( mutta ei sitä kukaan kyllä valvo...)
Lisäksi tukku erilaisia kuvauksia yms. ennen leikkaista eli se kokonaiskustannus tulee oleen varmaan 12 000e.

Näillä näkymin ei ajatuksissa.

Sensijaan oikean käden keskisormen lastan vaihtoon pitää ensi viikolla.

MRe
16.07.2023, 16.18
^ jne. miten usein te hierojalla käytte? kahden viikon välein?

Vuoden vanha postaus, mutta mä käyn hierojalla sen mukaan kun tuntuu tarpeelliselta. Nyt oli yli puolen vuoden tauko, mutta olen käynyt jopa kerta viikkoon kuurinomaisesti, kun niskat/lavat menee jumiin. Normaalitahti ehkä kerran kuussa.

JackOja
17.07.2023, 19.17
Mansikoiden hakuajan.

kaldera
17.07.2023, 21.45
Pyykkituvalle vuoron.

JackOja
10.11.2023, 18.14
Parturi ensi torstaiksi.

JackOja
16.07.2024, 22.00
Ampiaispesän hävityksen. Kaveri tuli ja tehokkaasti hoiti homman.

nure
18.07.2024, 20.26
Viime syksynä rokotuksiin.

Kepsu
19.07.2024, 10.05
Keulanhuollon

tempokisu
15.11.2024, 15.18
Varasin ajan terveyskeskuslääkärille, aiheena työkyvyttömyyseläkkeen vireillepano. Aika onkin jo 30.12.

tempokisu
15.11.2024, 15.55

!

Joo ei tule toteutumaan, joku operaatio vs. vuoden elinkustannukset.

nure
15.11.2024, 16.49
Lekurille keskusteluun lääkärintarkastukseen.

arctic biker
15.11.2024, 23.56
Terkkariin verikokeisiin.

arctic biker
16.11.2024, 00.01
@Tempokisu kysyn nyt kun pyörällä kaaduin ja kylki on pirun kipeä. En oo lekurilla käynyt, pyörällä pystyn ajamaan

tempokisu
16.11.2024, 12.58
^ no minulta ei kansii terveysasioista kysellä, olen luopunu ammatistani.
Ite en pysty pyörällä ajamaan, vasenta kättä ei voi nojata minnekään tai kiertää kroppaa ( jos tarttee katsoa muuta liikennettä...) no en pysty edes pyörää kanakopista kuskaamaan.

Varasin siis ajan terveyskeksuslääkärille, laitetaan työkyvyttömyyseläke-asia vireille. Ei minusta enää mihinkään ole.

TERU
16.11.2024, 13.18
Yksi pyöräilytuttavani on katkonut kylkiluunsa kaksi kertaa vuosien mittaan pyörällä kaatuessaan. Sanoo olleen pirun kipeä, mutta paranneet ilman hoitoa, koska ei noita kait voikkaan hoitaa.

Enoni, joka kuoli yli kymmenen vuotta sitten - ei sentään kylkiluiden katkeamisen - putosi rakennustyömaallaan tikkailta ja kylkiluu poikki, hän oli itsekorjaaja ja veti vyön rintansa yli kipua vähentääkseen ja taas muutaman päivän jälkeen kipusi tikkaille.
Omia luitani ei ole katkeillu

Ps. Joka talvi vähintään yksi kaatuminen, jokseenkin harmiton tupraus.
Enkä muuten ole varannut mitään aikaa mihinkään

xs2jammu
16.11.2024, 15.22
Vaimon auton huoltoajan

YocceT
16.11.2024, 17.43
Varasin siis ajan terveyskeksuslääkärille, laitetaan työkyvyttömyyseläke-asia vireille. Ei minusta enää mihinkään ole.

Tuskin mitään työkyvyttömyyden perusteella myönnettävää eläkettä saat. Kannattaa hakea duunia. Niin me muutkin teemme.

Bndit
16.11.2024, 18.47
Internet, tuo loputtoman empatian lähde.

nure
17.11.2024, 18.22
Yocce, älä yleistä, jotkut jo lopettanut työnteon ja vaikka onkin vaikeaa niin kyllä kannattaa hakeutua eläkkeelle, vaikka työkyvyttömyyskin, jos ei kerra pysty duunia tekemään.

tempokisu
17.11.2024, 18.53
Tuskin mitään työkyvyttömyyden perusteella myönnettävää eläkettä saat. Kannattaa hakea duunia. Niin me muutkin teemme.

Olen aiemmin ollu työkyvyttömyys ( no onpas vaikee sana) eläkkeellä masennuksen takia. Ja nyt ei edes tarvitte näytellä masentunutta, tai enemmänkin kuin masenunutta.
Kuka ottaa hommiin 60-vuotiaan joka ei osaa eikä tiedä mitään? Aikoinani kyllä hain töitä, naurettiin työhaastattelussa että mitä sä pelleilet, kuvitteletko töitä saavasi?

Vaikee edes päästä sängystä ylös, tai ajatella mitään paitsi että jos Luoja armahtaisi enkä aamulla heräisi.

JackOja
01.12.2024, 18.46
Varasin ajo-oikeuden ajella pitkä grävel-reitti Tour de Tuusiksessa 17.5.2025.

xs2jammu
01.12.2024, 21.16
Labra ajan. Pitää kerran vuoteen tehdä kontrollit.

tempokisu
03.12.2024, 08.33
Labra ajan. Pitää kerran vuoteen tehdä kontrollit.

viimeksi verikokeissa .....ehkä 30 vuotta sitten. En tee niillä tiedoilla mitään, oli mikä oli.

nure
03.12.2024, 08.41
^ Yritin tilata PSA arvojen mittausta varten aikaa mutten päässyt, ei kuulema tarpeellinen ilman oireita eikä siltikään kerro totuutta.

Sivustakatsoja
03.12.2024, 09.14
^ Yritin tilata PSA arvojen mittausta varten aikaa mutten päässyt, ei kuulema tarpeellinen ilman oireita eikä siltikään kerro totuutta.

Mulle tekivät työterveydessä PSA:n vähän varkain vuosihuollon yhteydessä, varmaan tuo ikä, noi 60 vuotta, oli vaikuttajana.

Sivustakatsoja
03.12.2024, 09.33
^^ja saahan testin kait tilattua yksityiseltä stemmin hinnalla?

xs2jammu
03.12.2024, 18.57

No en mäkään sitä saanut tähän lähetteeseen, täytyy yrittää uudelleen kun saan lekurin soiton. Työterveydessä se ei ollut mikään ongelma, mutta nyt kun joutu sote-puolelle niin ei oo helppoa.

Sivustakatsoja
03.12.2024, 20.36
^PSA taitaa olla vähän vastatuulessa, ainakin oireettomilla seulontana. Jos on vaivoja, niin sitten on tutkittava, mutta oireettomilla tulee "vääriä hälytyksiä", joista seuraa murhetta ja turhia tutkimuksia.

HarrY61
03.12.2024, 21.57
Työkaverit ei koskaan käyneet testeissä, paitsi nyt on useat käyneet kun sairastuin eturauhassyöpään. Mitään oireita ei ollut, no vessassa sai loppuajasta rampata, mutta se nyt voi olla pelkkä eturauhas vikakin kun 60+
Joo eivät saaneet aikoja, mutta jotkut käyneet omalla kustannuksella ja maksoi peräti 10e. Itse kuuluin riskiryhmään ja olin 10v. seurannassa ja koepaloja otettiin viimeiset vuodet, kunnes agressiivista.
Joo voi näyttää kohonneita arvoja jos joku tulehdus? ym. mutta mieluummin turhaa murhetta kuin liian myöhään tutkimuksiin. nimimerkillä isän ja ainakin 5 setää taudille menettäneenä, lopuillakin sedillä oli eturauhassyöpä.

tempokisu
16.12.2024, 02.13
Varasin ajan diakonia-avun henkilölle, ainakin jouluapu on mahdollista saada.
Huomena soitan poliisin neuvontapuhelimeen, josko varaan ajan kun tuli ehkä kunnianloukkaus ( ja ainakin valehtelu) viesti sähköpostiin. Ihan piruuttanikin tekisin ilmoituksen ja saisi Rouva selitellä pskapuheitaan.