Näytä tavallinen näkymä : 29er nastarenkaat -elämää Ice Spikereiden tuolla puolen?
Mitäs vaihtoehtoja olisi, kun haetaan 29" nastarengasta hieman suuremmalla ilmatilalla?
Irrallisia kommentteja näkyy siellä täällä, mutta jospa koottaisi tarinat tänne samaan säikeeseen.
Ja jos on vielä omia kokemuksia/mittatuloksia, niin molto bene!
- Todellinen leveys ja korkeus/vanteen sisäleveys?
- Paino?
- Onnistuuko tubeless?
- Pysyykö nastat kiinni?
Bestgrip ruuvinasta on mainio. Noin 120 nastasella kumilla voi ajella aika huoletta. Asennus onnistuu korkeanappulaiseen kumiin (noin 5-6mm nappulaan). Ei halpoja, mutta halvalla ei saa hyvää. Nastat pysyy kiinni.
Esim 3" 29" Maxxis Minioniin onnistuu. Kumi toiminee i30mm vanteesta ylöspäin. Leveys tuolla mitälie vajaata 3". i41 antaa liki 3" eli 74.5mm.
Samalla vanteella 2.25" Ice spikeri i41 vanteella kyljistä 60.4mm ja nappuloista 56.7mm.
Valmiita. Tosin nämähän on, niin sanottuja 29+ kumeja, eli mahtuu, jos mahtuu.
Arisun. http://lundberg247.fi/product_details.php?p=2047 Näkyy olevan mitattu i31 vanteella 67mm.
Terrene.ltä Cake eater 29x2.8" https://terrenetires.com/collections/cake-eater-plus
https://www.facebook.com/terrenetires/photos/pcb.1045683365596252/1045683282262927/?type=3&theater
https://www.facebook.com/terrenetires/photos/pcb.1045683365596252/1045683322262923/?type=3&theater
J.Kottenberg
22.10.2018, 18.07
Terrenen Cake Eater on sen näköinen että voi toimiakin. En alkanut tutkimaan FB:tä joten täytyy kysyä tässä, että onkohan Cake Eater tulossa myyntiin tulevaksi talveksi?
Isä nitro
22.10.2018, 19.34
Ei tosiaan tuota kaakunsyöjää ole ollut tarjolla ainakaan tällä kontinentaalilla nastoitettuna. Jos löydätte, niin kertokaatten. Turun Foxcomp myy firman muita tuotteita, joten sieltä voisi kysellä. Tuota Arisunia on sekä kehuttu että moitittu toisaalla tällä palstalla. Perus-29iin nämä taitavat kuitenkin olla hieman liian kookkaita?
Mainiosti nimettyyn ketjun otsikkoon liittyen, niin olen jotenkin ajatellut että ISP on the talvirengas, ainakin 29” koossa, joten...
Ice Spiker Pro:t olisi muuten ihan täydelliset 29er nastarenkaat, mutta harmi kun eivät millään tahdo pitää ilmoja sisällään tubelessina. Kolme paria noita nyt ollut 29er kokoisena ja vaikka joskus näyttikin siltä, että toimi jonkun aikaa niin aina lopulta rupeaa paistosaumasta vuotamaan tai muuten vaan kyljistä hengittämään niin pahasti ilmaa ulos, että työpäivän aikana on kumi jo ihan tussuna. ISPejä silti käytän edelleen, mutta sisurilla, kun ei oikein vaihtoehtojakaan tunnu löytyvän. Harmi kun Maxxis hautasi sen nastarengasprotonsa. Niitä olisin voinut mielelläni kokeilla.
Isä nitro
22.10.2018, 21.22
Ice Spiker Pro:t olisi muuten ihan täydelliset 29er nastarenkaat, mutta harmi kun eivät millään tahdo pitää ilmoja sisällään tubelessina.
Juu, olen tietoinen tästä että ovat hiukan hankalasti litkutettavissa - eikä Schwalbe mitään lupaakaan. Itse olen saanut kahtena vuonna peräkkäin onnistumaan tubelesina ja täytyy myöntää, että jos joku gummi muuttuu litkuttamisen seurauksena positiivisesti, niin juuri tämä.
Mutta pysyäksemme aiheessa, niin vaihtoehdot ovat aina tervetulleita. Etenkin nastaosastolla.
Sent from my iPad using Tapatalk
makimies
23.10.2018, 13.02
Ainakin 27.5 ISP:t (evolution) toimi moitteettomasti tubelessina. Ainoastaan nuo sivuseinät olivat tosi heikot. Tuotahan ei taida saada vieläkään snakeskin versiona
Sotanorsu666
23.10.2018, 13.16
Ainakin 27.5 ISP:t (evolution) toimi moitteettomasti tubelessina. Ainoastaan nuo sivuseinät olivat tosi heikot. Tuotahan ei taida saada vieläkään snakeskin versiona
Riippuu tosiaan hyvin paljon tuurista, koska omani ei taas pitänyt litkuja sisällä viime talvena kovinkaan kauaa. Kyljistä vuotivat kuin seulat.
Nyppii tosiaan kun ei tahdo Ice Spikerit toimia tubelessina. Varsinkaan nuo useamman vuoden vanhat yksilöt. Kelpaavat kuitenkin työmatkakäyttöön muuten oikein hyvin. Mutta ei ole oikein vaihtoehtojakaan. Ajatuksessa myös jos tilais tämän https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/polkupyoran-nastasetti nastoitussetin ja kokeilisi miten onnistuu 29x2.35 speedgrip nobby nicin nastoitus. Sotkuista puuhaa näemmä vain tuo reikien dremelöinti.
Isä nitro
24.10.2018, 13.34
Säikeen aloittajan alkuperäiseen kysymykseen liittyen löysin ainakin kaksi vaihtoehtoa ISPeille:
Nokia/Suomi Extreme 294 - 2,1”
45Nrth Nicotine - 2,35”
Noiden painot ja litkutettavuudet sun muut selvittäköön joku muu. Vielä tuosta litkuttamisesta niin ISPien lisäksi olen saanut litkutettua myös Marathon winterit, jotka ovat jäykät ja kankeat kuin oksa-Matin vävy. Paperilla on muutenkin toinen todellisuus kuin pyöräpajalla. Riippuu niin monesta seikasta. Omat 29” vanteeni eivät ole alunperin tubeless readyt, mutta seuraavalla setillä tämäkin ihme tapahtuu:
https://www.notubes.com/all-mountain-29er-tubeless-system
Toimii myös ISPien kanssa - siis ainakin kahtena talvena.
Foxcompissa näyttäisi olevan nyt ennakkotilattavissa Terrenen Cake Eaterit koossa 29x2.8. Siinäpä taitaisi olla sopivan pullea nastarengas talvipolku porhallukseen. Hintakin näkyy olevan kokonaisedullinen 145 € kappale.
Isä nitro
14.11.2018, 16.52
Niinpä näkyy. Mullon sopivasti Stache. Pelkään kuitenkin ettei mahdu moneenkaan perus-29” joten on siten hieman huono vaihtoehto ISPlle.
Tuo Cake Eater on kyllä kiinnostava vaihtoehto. Pitänee hommata yksi kokeeksi, jos se mahtuisi ainakin eteen. Boost-Pike on keulana ja nyt kun renkaana on Nobby Nic 2,6, jää sivuille tilaa ihan reilusti. Korkeuden puolesta on ahtaampaa, mutta on sielläkin sentin verran tilaa.
Takana onkin sitten pelivaraa korkeuden puolesta vähemmän (SC Hightower).
Oletteko bonganneet mistään, että joku olisi ilmoitellut todellisia mittoja?
Mtbr.comissa oli joku mittaillut sekä 27,5 ja 29 versiot tuosta Cake Eateristä ja hänen mukaansa olivat siinä 2.5-2.6 kokoisia leveyden puolesta asennettuna.
Tilasin Foxcompin ennakkomyynnistä Terrene Cake Eater 29 x 2,8 Lightin eteen ja 45 Nrth Nicotine 29 x 2,35:en taakse. Tälle viikolle ennakoivat toimitusta ja tänään sainkin renkaat. Asialliselta näyttävät ja tuntuvat ainakin lämpimässä, myös painot olivat positiivinen ylläri: Cake Eater 972 g ja Nicotine 882 g.
Päivitän mittoja, kunhan saan heidät vanteille.
Nyt hyvää itsenäisyyspäivää!
pturunen
06.12.2018, 23.02
Ice Spiker Pro:t olisi muuten ihan täydelliset 29er nastarenkaat, mutta harmi kun eivät millään tahdo pitää ilmoja sisällään tubelessina.
Yksilöitä. Viime kaudelle laitoin ISP Evo:t tubelesseina ja oli helpoimpia asennuksia ikinä. Ekasta yrityksestä piti ilmat molemmissa.
Toistaiseksi molemmat renkaat vakuuttavat laadullaan, tubeless-asennus onnistui vaivattomasti. Renkaat napsahtivat heti paikalleen ja tiivistyivät välittömästi eivätkä kyljet näytä tihkuvan litkua läpi. Molemmat täysin suoria. Asennuspaineilla Cake Eaterin leveys 67 mm, korkeus n.65 mm. Nicotinen leveys 62 mm, korkeus 60 mm. Vanne 35 mm. Molemmissa levein kohta reunanappuloiden kohdalla, kuten pitääkin. Tällä kertaa näyttäisi ennakkopähkäily menneen putkeen ja rengaspari on juuri sitä, mitä tässä ketjussa hain. Talven mittaan sen sitten näkee, tekeekö näillä mitään. So far, so good :)
Kuullostaapi juuri sopivan kokoisilta renkailta. Minulle on pari noita Cake Eatereitä tulossa tänään, jos vaikka viikonloppuna pääsisi niillä pari lenkkiä ajamaan.
Yksilöitä. Viime kaudelle laitoin ISP Evo:t tubelesseina ja oli helpoimpia asennuksia ikinä. Ekasta yrityksestä piti ilmat molemmissa.
Joo kyllä mullakin on kaikki kolme paria pitäny ilmat ekalla yrityksellä ja helpot on ollu asentaa.
Toistaiseksi molemmat renkaat vakuuttavat laadullaan, tubeless-asennus onnistui vaivattomasti. Renkaat napsahtivat heti paikalleen ja tiivistyivät välittömästi eivätkä kyljet näytä tihkuvan litkua läpi. Molemmat täysin suoria. Asennuspaineilla Cake Eaterin leveys 67 mm, korkeus n.65 mm. Nicotinen leveys 62 mm, korkeus 60 mm. Vanne 35 mm. Molemmissa levein kohta reunanappuloiden kohdalla, kuten pitääkin. Tällä kertaa näyttäisi ennakkopähkäily menneen putkeen ja rengaspari on juuri sitä, mitä tässä ketjussa hain. Talven mittaan sen sitten näkee, tekeekö näillä mitään. So far, so good :)Onko vanne sisämitaltaan 35mm vai ulkomitalta?
Itse hankin kanssa Cake Eaterit (29 2.8) nastoitukseen. 30mm (sisäleveydellä) vanteella leveys on 64.5mm ja korkeus 58mm. Painetta 1.4 baria.
maalinni
03.02.2019, 22.14
Mitenköhän tuo 45 Nrth Nicotine 29 x 2,35 toimisi edessä? Ensi talveksi pitäisi joku uusi etunastarengas hankkia ja etsin myös jääpidon lisäksi hyvää sohjokäyttäytymistä.
Löytyykö tuota alle 100e mistään? Kiinnostava kumi.
Tänään sain askarreltua valmiiksi Spessun Hillbillyistä nastalliset mallit. Kunhan pääsen ajelemaan voin laittaa kokemuksia. Vaikuttavat ainakin ihan päteviltä. Edessä 2.6 ja takana 2.3. 30 mm vanteella.
Tänään sain askarreltua valmiiksi Spessun Hillbillyistä nastalliset mallit. Kunhan pääsen ajelemaan voin laittaa kokemuksia. Vaikuttavat ainakin ihan päteviltä. Edessä 2.6 ja takana 2.3. 30 mm vanteella.
Leveämpi edessä. Eikö haittaa ohjaamista.
F. Kotlerburg
04.02.2019, 11.02
Leveämpi edessä. Eikö haittaa ohjaamista.
Miksi haittaisi?
^Saattaa "puskea" mutkissa kun enemmän kantavaa pintaa.
F. Kotlerburg
05.02.2019, 14.20
Noinhan voi käydä leveällä renkaalla, mutta sillä, että takarengas on kapeampi ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Noinhan voi käydä leveällä renkaalla, mutta sillä, että takarengas on kapeampi ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Onhan.
F. Kotlerburg
05.02.2019, 15.11
Onhan.
Hyvin perusteltu. Asia selvä.
No puskeminenhan johtuu aina siitä, että etunen menettää pidon ennen takarengasta. Eli pitoero ratkaisee.
Eikä se pitoero aina johdu renkaista. Tuon syyn takia yritän itse ajaa liukkaalla paino edessä, vaikka se hurjalta joskus tuntuukin. Takanen lipsahtaa noin ensin ja luisun saa ehkä pelastettua.
Ja samasta syystä omaan silmään näyttää kaamealta, jos tanko nostetaan väkisin korkealla. Eihän sinne eteen saa painoa millään.
^Renkaiden leventäminen vähentää pitoa ja uppoamista.
Laittaisin kapeamman eteen kun edessä vähemmän painoakin.
Eturenkaiden sutiminen usein käyttäjän virhe ja harvinaista polkupyörissä.:D
F. Kotlerburg
06.02.2019, 11.18
^Renkaiden leventäminen vähentää pitoa ja uppoamista.
Vain hangessa ajaessa.
Vain hangessa ajaessa.
Ja jäällä.
maalinni
06.02.2019, 12.44
Ei ole yleisesti ihan noin yksiselitteinen asia, esim. ralliautoissa on todella kapeat renkaat talvipätkillä.
Ei ole yleisesti ihan noin yksiselitteinen asia, esim. ralliautoissa on todella kapeat renkaat talvipätkillä.
No juurikin noinhan se on yksiselitteisesti. Kapeampi nastarengas puree jäähän paremmin, eikä jää "kellumaan" lumen päälle.
maalinni
06.02.2019, 14.05
No juurikin noinhan se on yksiselitteisesti. Kapeampi nastarengas puree jäähän paremmin, eikä jää "kellumaan" lumen päälle.
Aivopieru minun osalta, heitän tuhkaa päälleni ja menen hankeen häpeämään :(
Ei kyllä kauheesti ole valinnan varaa tämänkokosissa renkaissa.
Arkifillariin pitäs laittaa jotku budjetti renkaat
Tissiposki
22.10.2019, 19.15
Paljonkohan lienee painoa tällä 45nrth Kahva -renkaalla? Hyvin on piilotettu tieto...
PekkaLyyti
22.10.2019, 20.42
Pistin Kahvat tulemaan sähköavusteiseen 29er työmatkakulkineeseen... Näkee sitten millaiset ovat käytössä.
Ainakin äkkiseltään näyttävät "sivistyneemmiltä", kuin ISPt, jotka näyttävät vähän yliampuvilta työmatkakäyttöön.
Varastossa olisi kyllä jo vähän käytetyt 50mm Marathon Winterit valmiina. Mutta ovat selkeästi pienemmät, kuin alkuperäisrenkaat...
Tippuisi vähän vauhti avustuksen rajan tullessa alas :eek:
Tissiposki
30.10.2019, 16.43
Edit: menivät jo
Tuli myös tilattua nuo Kahvat, mutta tänään renkaita tutkaillessani, en oikein löytänyt perusteita korvata vanhoja ISP:ita. Joten täällä olisi jyväskyläläiselle myynnissä kierros Kahvoja pienellä alella. Torista löytyy...
laitatko linkkiä ilmoitukseen niin tajuaisi edes mikä on ”Kahva”?
Tissiposki
30.10.2019, 17.55
laitatko linkkiä ilmoitukseen niin tajuaisi edes mikä on ”Kahva”?
En tiedä onko myynti-ilmoituksien suora linkittäminen tällä foorumilla sallittu, joten jätin linkittämättä. Renkaista oikeasti kiinnostuneet osaavat/jaksavat varmasti klikata itse toriin. Mutta "Kahva" on tässäkin muutama viesti ylöspäin mainittu 45NRTH:n nastarengas mallinimeltään Kahva.
Jos ei jää lompsasta homma kiinni niin https://www.ridemore.fi/45nrth-wrathchild-29x26-nastarengas.
Mulla jäi.
Arisun Sharktooth 29x2.8 onko kellään kokemuksia vai suosiolla cake eater 29x2.8 vai sitten tuo yllä oleva linkki 45nrth 29x2.6. viimisimmässä nastoja ois ainakin varmaan tarpeeksi.
Vilhelm V
31.10.2019, 17.11
Jos ei jää lompsasta homma kiinni niin https://www.ridemore.fi/45nrth-wrathchild-29x26-nastarengas.
Mulla jäi.
Olisko tuosta kellään kokemuksia miten toimii? Miten leveä on oikeasti esim 30mm vanteella?
Ilipo_81
07.11.2019, 21.42
Mites porukka on noita Maxxis kumeja nastoittanut? Joka nappulaan vai pelkästään ”ehjiin” nappuloihin?
Ohiampuja
08.11.2019, 15.30
Kehtaako tuota 2.8 cake eateria laittaa 25 mm vanteelle ja normi 29" täysjäykkään? Pysyykö se kuitenkin turvallisesti vanteella vaikka se kapea onkin?
Eteen siis olisin laittamassa...
Toi Ice Spiker 29ssä. Ollu silleenjännä kakka ensimmäisellä talvipööräilykaudella. Ei ole ollut uskallusta tai luottamusta renkaan pitävyyteen. Kokematon nöösi talvella. Ja tänään kotio työmatkalla lähikaupan kautta. Lunta jäisen kevlin päällä. Meni hienosti. Ja sitten pyörän päälä kauppaan mennessä vedin lipat ne muutamat metrit kävellessäni. Että silleen.
Joko Kahvoista löytyy käytännön kokemuksia? Miten vertautuu Ice spiker prohon? Paino 29 koossa? Lähinnä työmatka käyttöön talvirengas haussa.
Lähetetty minun VTR-L29 laitteesta Tapatalkilla
Ilipo_81
10.11.2019, 20.34
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191110/697dd9a81258b16d646de073248bc17d.jpg
Tämmöset niistä tuli. Katsotaan miten ne toimii käytännössä [emoji4]
Tämmöset niistä tuli. Katsotaan miten ne toimii käytännössä [emoji4]
Itseäkin kiinnostaisi tietää, miten hyvin varsinkin tuo DHF toimii jäällä ja lumella - ISP:t kun ovat tuottaneet pettymyksiä viimeksi mainitussa ympäristössä.
Minkä paksuiset nuo muuten ovat?
Tämmöset niistä tuli. Katsotaan miten ne toimii käytännössä [emoji4]
Kerro lisää? Ruuvinastat? Vai Dremelillä reikää alkuun?
no-saint
11.11.2019, 13.37
45nrth Nicotine oli viime talven edessä ja menee alle tänäkin talvena.
Kevyt, nastat concave malliset, yhtään ei viime talven aikana irronnut, toimii lumessakin, kesti sepelin, kaikinpuolin hyvä ostos. Toki hintava mutta niinhän nämä kaikki vaihtoehdot tuppaa olemaan.
Ilipo_81
11.11.2019, 16.06
Kerro lisää? Ruuvinastat? Vai Dremelillä reikää alkuun?
29x3 on renkaan koko. DHF edessä ja DHR takana. Dremelillä reikää ja Mcarbonin nastaa perään. Oli vähän työläs joten toivotaan että kestää ja pitää.
Mcarbonin työkalu ei toiminut vaan nastat jäi kiinni itse työkaluun. Onneksi oli Schwalben työkalu jolla sain sitten homman hoidettua.
Vilhelm V
11.11.2019, 17.08
45nrth Nicotine oli viime talven edessä ja menee alle tänäkin talvena.
Kevyt, nastat concave malliset, yhtään ei viime talven aikana irronnut, toimii lumessakin, kesti sepelin, kaikinpuolin hyvä ostos. Toki hintava mutta niinhän nämä kaikki vaihtoehdot tuppaa olemaan.
Mitenkäs leveä tuo rengas on oikeasti millimetreissä? Mikä on käyttämäsi vanteen sisäleveys?
Lainaan omaa viestiäni ketjun sivulta 1: Nicotinen leveys 62 mm, korkeus 60 mm. Vanne 35 mm.
Pari aihiota wxc300 lähti hankintaan, kun nastatta edullisesti sai.. (19,90/kpl)
https://www.sportax.fi/product/2375/suomi-tyres-wxc-57-622-talvirengas
Kokemuksia tubeless käytöstä ?
(Spessu butcher ei oikeen ottanut nastaa vastaan niin kokeillaan tuota ja ajellaan täpärillä ne liukkaimmat jäätiköt)
Olisko tuosta kellään kokemuksia miten toimii? Miten leveä on oikeasti esim 30mm vanteella?
Mulla ei vielä kokemuksia toiminnasta, mutta leveydestä 30 mm vanteella on.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191113/58846658fd7b40253a6abbff863f2ba7.jpg
Lähetetty minun Nokia 7.1 laitteesta Tapatalkilla
Kertokaapas mielipiteitä.
29 jäykkäperä ja työmatka kaupunkimaastossa.
Mitä laittaa alle vai mennäkö ympärivuotisesti kesärenkailla (29x2,25 schwalbe smart sam)?
Tampereella keskusta/Hatanpää eli melko hyvin hoidettua pyörätietä ja 5km suuntaansa.
Talviaikaan ei käytännössä muuta ajoa kuin yllämainittu.
Mietin ISPeitä, mutta kelien mukaan eli välillä asvaltilla tuokin pätkä ja jos on lunta niin ei noista suurta iloa liene? Eli maksaako vaivaa?
Tai mitkä olisivat sopivat nastarenkaat tuollaiseen ajoon yllä mainitussa koossa?
Kertokaapas mielipiteitä.
29 jäykkäperä ja työmatka kaupunkimaastossa.
Mitä laittaa alle vai mennäkö ympärivuotisesti kesärenkailla (29x2,25 schwalbe smart sam)?
Tampereella keskusta/Hatanpää eli melko hyvin hoidettua pyörätietä ja 5km suuntaansa.
Talviaikaan ei käytännössä muuta ajoa kuin yllämainittu.
Mietin ISPeitä, mutta kelien mukaan eli välillä asvaltilla tuokin pätkä ja jos on lunta niin ei noista suurta iloa liene? Eli maksaako vaivaa?
Tai mitkä olisivat sopivat nastarenkaat tuollaiseen ajoon yllä mainitussa koossa?
Ainakin vähän kapeampi smartsam oli penteleen liukas jäätiköllä, eikä kovin häävi rullaamaan kovalla.
En tiedä tuosta leveydestä, että onko erilainen kuin ne mitkä oli itsellä, mutta niitä ei voinut kehua.
Kirjotellaas omia kokemuksia.
Nastarenkaita miettiessäni 29” täpäri-trailiin päätin etten hommaa isp, koska halusin leveämpää Ja erilaista kumia.
Noh nastoitin sitten itse eteen 2,6” leveän nobby nic trailstarin, ja taakse continental mountainking 2,4”. Edessä 180 nastaa, takana 140.
+ Hyvä välikeleille, pitää myös märällä kalliolla ja juurella
+ Rullaa kivasti ja on hiljainen, koska pienet nastat ja kohtuu syvällä
+ Hankintahinnat yhteensä 90€ (Renkaat saksasta ja f-torilta, nastat mccarbon)
+ Jääpito kohtalainen
- Ei voi ajaa yhtä rohkeasti jäisellä polulla, kun ISP
- Nastojen irtoaminen eturenkaasta, trailstar liian pehmoinen, nastoja irronnut jo n, 20kpl vaikka liiman kans laitettu
- Työtä noissa on oli varmaan 6h
- Takarengas varmaan oikeasti kapeampi kuin 2,25 ISP
Jos nyt lähtisin alusta, hommaisin ne ISP:t, tai sitten eteenkin kovempi kumi jossa nastat pysyisi.
hiilikuitumies
26.12.2019, 09.55
Mitenhän kitkarenkaat toimisivat vaihtoehtona? Onko joku kokeillut? En tiedä, miten leveinä niitä edes saa. En kovin pitkään ole edes tiennnyt tuollaisia olevan olemassakaan.
Esim. Continentalilla on tällainen. Aika pienet urat, joten voisi kuvitella, että lumi äkkiä tukkii nuo, mutta kaipa nuo insinöörit osaavat. Mietin vain, onkohan näissä myös pyöränrenkaiden tulevaisuus, vaikka teiden kuluminen ei varmasti pyörän nastarenkaissa ihan äkkiä muodostu ongelmaksi. Yllä puhuttiin Smart Samista. Henkihän niillä lähtee talvisen, mutta jostain tällaisesta kitkaseoksesta tehtynä vastaava rengas voisi hyvinkin olla se, mitä moni kaipaa, kun syksykin voi olla niin pitkään paljasta pintaa välillä jäässä ja välillä ei. Välillä lumessa ja sohjossa. Ja sitten jos tulisi ihan oikea talvikin. Nastat kuitenkin ropisevat sen verran asvaltilla, että moni joko lykkää vaihtamista uhmaten yöpakkasia tai ajaa pitkän kauden enimmäkseen sulalla tiellä.
https://www.continental-tires.com/bicycle/tires/urban-tour/top-contact-winter2-premium
Marathon GT 365 löytyy 50-622 asti ja ovat halpojakin. https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-gt-365
Reilu meininki tuossa tuoteselosteessa^
"But on icy roads only real spike tires provide reliable grip."
hiilikuitumies
26.12.2019, 12.12
Reilu meininki tuossa tuoteselosteessa^
"But on icy roads only real spike tires provide reliable grip."
Noinhan se tietysti on, mutta olisi mielenkiintoista tietää, miten kitkarengas riittäisi ajeluun jäisellä, jos tarkoitus ei ole hurjastella, vaan ainoastaan selvitä kaatumatta ilman todella tarkkaa ajamista. Teoriassa sen pitäisi onnistua, jos autokin kitkarenkailla suurin piirtein tiellä pysyy.
Epäilen. Todella tarkkaan pitää ajaa ilman nastoja, eikä sellaista tarkkuutta pysty aina ylläpitämään eli ennemmin tai myöhemmin kopsahtaa.
Firlefanz
26.12.2019, 15.59
Tiedän entisen kisakuskin joka on ajanut talviajonsa Contin Contact-renkailla jo useamman talven ajan. Pyöränä on ollut ihan tavallinen cyclocross. Mutta ajajan taitojen lisäksi on kai ollut kyse myös siitä että on osattu valita tiet ja olosuhteet jotka renkaille sopivat: eli hyvät, pinnaltaan tasaiset, enimmäkseen paljaat tiet joilla ei ole autojen jäljiltä uria tai kuperia pintoja. Eli on ajettu vähän sellaisissa keskieurooppalaisissa talviolosuhteissa.
Itse en uskaltaisi harkitakaan moista.
Takarenkaana varmaan ainakin ihan hyviä.
majakka2
13.01.2020, 11.41
Edessä 29 x 2,6” Wratchild, josta nyt lähtenyt 30 km polkuajon jälkeen (+15 km sisäänajoa asfaltilla) seitsemän nastaa. Polut pääosin lunta ja/tai jäätä. Eilen hyvin vähän myös kiveä (lumi sulaa!). Ei mitään tykitystä ja jarruttellut hoidettu enemmänkin takajarrulla. Samassa ajassa takarenkaana toimivasta Fat Freddiestä (27,5x3”) ei ole lähtenyt yhtään nastaa. Nastoista ei ole aiempaa kokemusta, joten onko tämä normaalia, ja voiko tämän odottaa jatkuvan?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eihän tuo hyvää lupaa jatkoa ajatelen.
Täällä on sama combo, 200km ajettu ja kaikki nastat tallella. Lumella ja jäällä, ei kiveä eikä juurakkoa. Ja melko sievästi
Wratchildin ostin viime vuoden lopulla R2:sta.
majakka2
13.01.2020, 12.50
Samaan aikaan ja samasta paikasta ostettu. Liekö renkaassa vai kuskissa sitten ero. Laitan R2:lle viestiä. Maallikolle rengas on kyllä tuntunut muuten hyvältä ja pitävältä, jopa jäisellä pinnalla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Edessä 29 x 2,6” Wratchild, josta nyt lähtenyt 30 km polkuajon jälkeen (+15 km sisäänajoa asfaltilla) seitsemän nastaa. Polut pääosin lunta ja/tai jäätä. Eilen hyvin vähän myös kiveä (lumi sulaa!). Ei mitään tykitystä ja jarruttellut hoidettu enemmänkin takajarrulla. Samassa ajassa takarenkaana toimivasta Fat Freddiestä (27,5x3”) ei ole lähtenyt yhtään nastaa. Nastoista ei ole aiempaa kokemusta, joten onko tämä normaalia, ja voiko tämän odottaa jatkuvan?
Mä oon itse huomannut, että ainakin tuossa Wratchild 27+ versiossa on niin isot ja ulkonevat nastat, että sillä ei kyllä juurikaan uskalla ajella metsässä, jos kiviä tai juuria on yhtään näkyvillä. Isot nastat ottaa herkästi esim. viistojuureen kiinni, jonka seurauksena nasta lentää irti komeassa kaaressa.
Wratchild rengas on aivan mahtava jäällä ja lumella, eikä mulla oo kunnon talvikelissä lähtenyt mielestäni vielä yhtään nastaa.
Fat Freddie on sitten puolestaan aivan päinvastainen, siinä on pienet nastat, jotka on melko syvällä renkaassa, joten sen sillä voi ajaa vaikka ihan paljaassa metsässä.
Edessä 29 x 2,6” Wratchild, josta nyt lähtenyt 30 km polkuajon jälkeen (+15 km sisäänajoa asfaltilla) seitsemän nastaa. Polut pääosin lunta ja/tai jäätä. Eilen hyvin vähän myös kiveä (lumi sulaa!). Ei mitään tykitystä ja jarruttellut hoidettu enemmänkin takajarrulla. Samassa ajassa takarenkaana toimivasta Fat Freddiestä (27,5x3”) ei ole lähtenyt yhtään nastaa. Nastoista ei ole aiempaa kokemusta, joten onko tämä normaalia, ja voiko tämän odottaa jatkuvan?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sama homma minullakin. Ekan lenkin jälkeen varmaan 30 kpl nastoja veks. Renkaat myyjälle ja liimatuilla nastoilla takaisin. Sitten pysyy paremmin.
Täällä oli mukavasti kokemuksia 29 x 2,6" Wratchildeista, mutta onko niitä 29 x 2,8" Cake Eatereistä? Jompi kumpi voisi olla ensi talven valinta. Molemmat pitäisivät mahtua tulevaan pyörään sekä eteen että taakse.
27+ nastarenkaat -säikeestä löytyikin näköjään hyvin kokemuksia. Pätevät varmaan tähän 29":kin.
F. Kotlerburg
11.03.2020, 20.10
Täällä oli mukavasti kokemuksia 29 x 2,6" Wratchildeista, mutta onko niitä 29 x 2,8" Cake Eatereistä? Jompi kumpi voisi olla ensi talven valinta. Molemmat pitäisivät mahtua tulevaan pyörään sekä eteen että taakse.On. Olen johonkin muuallekin kokemuksia kirjoittanut, jos en sitten tähän topiciin.
- Ei ole täysmittainen. Noin 66mm 40mm vanteella
- Rullaa hemmetin hyvin
- Toimii lumella hyvin
- Jääpito ei ole Ice Spiker Pron veroinen, ei lähellekään
- Ongelmaton ja helppo tubeless
Summa summarum. Yleistalvirenkaana hyvä, jos mahtuu pyörimään.
Kiitos. Juuri tuota olisikin haussa, kun nykyisen pyörän 26" Hakka WXC on niin surkea lumella, että pitää koko ajan veksalta niiden ja kesäkumien välillä kelin vaihdellessa.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.