Näytä tavallinen näkymä : Levyjarrujen säätö palojen jälkeen
jamming82
27.09.2018, 23.09
Eli varmasti tyhmä kysymys ja ongelmaa pohdittu ennenkin, mutta miten saadaan hydrauliset jarrut niin että levy ei hankaa uusiin paloihin, jotka ovat luonnollisesti paksummat kuin vanhat kuluneet. Kyseessä sram forcen jarrut
Kiitos jo etukäteen!
Työntämällä männät sisäänpäin varovasti vaikkapa kankaalla suojatulla talttapääruuvimeisselillä tai muovisilla rengasraudoilla. Kannattanee avata ilmausruuvi, jos ei halua hydrauliöljyjä ympäri huonetta. Omissa maastojarruissa kahvan tiivisteet ei oikeen tahdo pitää paineen alla, sillä varoitus[emoji6]Tarvittaessa ilmaus lopuksi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
jamming82
27.09.2018, 23.34
Kiitos vastauksesta!
Ja muutama kymppi ajoa, jonka jälkeen säätö on helpompaa... En minä kyllä ikinä ole noita "ilmannut". Ei liity palojen vaihtoon mielestäni mitenkään.
Ilmaruuvia ei kannata aukoa, palat mahtuu jos nestettä ei ole vajailla paloilla lisätty. Jos on lisätty, niin säiliön "korkki" auki kun mäntiä painaa sisään ylim. öljy tulee sieltä ulos.
Joo itte vaan tuli viimeks eteen tilanne, että systeemi oli tupaten täynnä nestettä. Olin ilmannut jarrut juuri vähän aikaa ennen kun palat olivat loppu. Tästä syystä uudet palat eivät tietenkään mahtuneet paikoilleen ja mäntiä piti painaa sisään. Mäntiä kun painoi sisään, kahvasta [kuva] suihkahti muutaman metrin kaari mineraaliöljyä. Ajossa toiminut moitteeta, joten en ole sen kummemmin alkanut tutkia asiaa.
Jossain muussakin ketjussa taisi olla jo samasta kuvasta asiaa.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180929/f9da27859e02a15de9b697f96c38658c.jpg
E. Ja ilmausruuvilla tarkoitin oikeastaan kumpaa vaan ilmaukseen tarkoitettua porttia, joko kahvassa tai satulassa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Itsellä myös ongelmana että jarrut laahaa, taitaa olla ongelmana juuri liian täynnä olevat säiliöt kun kahvan liike max. pari senttiä.
Samat juttu mulla. Melkein aina uudet levyt laahaa enemmän tai vähemmän. Väillä ollu takanen ihan lukossa uusilla paloilla.
Päästäny pikkusen nestettä poies. Oon myös hionu hiekkapaperilla joskus n. 0,5-1mm pois paloista.
Hankin Parktoolin "jarrumäntiensisäänpainotyökalun". Se helppas. Tämän: http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/park-tool-hydraulic-brake-piston-press-pp-1-2/rp-prod37248
https://img.aijaa.com/t/00687/14624562.t.jpg (https://aijaa.com/HnnCIt)
100km ajoa ja päällimmäiset hioutuu veks... Tietty, jos kunnolla laahaa, niin syöhän se polkea jarrua vastaan.
Antti Kuitto
11.10.2018, 11.10
Joo itte vaan tuli viimeks eteen tilanne, että systeemi oli tupaten täynnä nestettä. Olin ilmannut jarrut juuri vähän aikaa ennen kun palat olivat loppu. Tästä syystä uudet palat eivät tietenkään mahtuneet paikoilleen ja mäntiä piti painaa sisään. Mäntiä kun painoi sisään, kahvasta [kuva] suihkahti muutaman metrin kaari mineraaliöljyä. Ajossa toiminut moitteeta, joten en ole sen kummemmin alkanut tutkia asiaa.
Jossain muussakin ketjussa taisi olla jo samasta kuvasta asiaa.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180929/f9da27859e02a15de9b697f96c38658c.jpg
E. Ja ilmausruuvilla tarkoitin oikeastaan kumpaa vaan ilmaukseen tarkoitettua porttia, joko kahvassa tai satulassa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ilmausruuvi on noissa kahvoissa toi ympyrän vasemmalla puolella oleva pieni musta ruuvi...
Antti Kuitto
11.10.2018, 11.11
Ilmaruuvia ei kannata aukoa, palat mahtuu jos nestettä ei ole vajailla paloilla lisätty. Jos on lisätty, niin säiliön "korkki" auki kun mäntiä painaa sisään ylim. öljy tulee sieltä ulos.
Forcen tapauksessa on ihan ammattitaitoiselta huoltopaikaltakin kuultu että joskus joutuu avaa kahvan ilmausruuvin uusien palojen vaihdon yhteydessä...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.