PDA

Näytä tavallinen näkymä : Itävalta kokemuksia

LEO
19.09.2018, 16.44
Tarkoitus olisi ensi kesänä
Maastopyöräillä, päiväretkeillä, nähdä ja kokea alppiseutua. Autolla tarkoitus olla liikkeellä 2-3 vkoa, joten
Kaikki kommentit ja kokemukset tervetulleita.

Etukäteen jo kiitos!!

McHaka
22.09.2018, 16.20
Säätilanne ja varoitukset vuoristoon otettava tosissaan. Keli voi vaihdella paljon.

Speckiä evääksi.

Travelkicking
10.10.2018, 07.54
Mulle on suurin elämys alppialueella ollut 1. käynti Vinschgaussa ja Meranissa - tarkemmin vuoriston eteläreunan löytäminen. Sieltä alkaa subtrooppinen ilmasto ja kasvillisuus. Tuo alue kuului Itävaltaan siihen asti, kunnes Mussolini onnistui valtaamaan sen about 1916.
Paikallisten mtb-vuokraamojen ja/tai -oppaiden kotisivuilta saa helposti sisäpiiritietoa reiteistä.

taski63
10.10.2018, 13.07
Pyöräillyt en siellä ole, mutta autolla tuli pari viikkoa pyörittyä toissa kesänä. Tuo säätilanne on tosiaan huomioon otettava, ukkoskuurot voi olla aika rajuja jolloin kapea vuoristotie saattaa muuttua äkkiä koskeksi. Liikennekulttuuri on jotain Saksan ja härmän väliltä.

Travelkicking
13.10.2018, 18.04
Vanhempi video, mutta tuo porukka on onnistunut löytämään hienon kulmakunnan. Itsellä mielessä jopa tuon kopiointi. Kesällä ajoin itse weer-weerberg-geiseljoch.
https://youtu.be/a8yyL2T-KGc
Jos haluaa hukkua yleisinformaatioon, niin tuosta https://fi.bergfex.com/sommer/oesterreich/ Itse käytin sääsovellusta laittamalla kännylle etukäteen reitin varren paikkakuntia. Bergfex Touren-navigointi näyttää olevan tarkempi kuin esim. iphonen oma karttasovellus.

irene
22.11.2018, 11.17
Monet kerrat olen Itävallassa lomaillut, ja täytyy sanoa, etten sinne kyllä enää maastopyörän kanssa mene.

Syynä se, että yleisesti ottaen maastopyöräily on maassa kiellettyä, i.e. maastopyörällä saa ajaa vain teitä millä pääsee autollakin ajamaan. Tästä on osavaltiokohtaisia poikkeuksia (mm. Tiroli), mutta asenneilmastosta kielto kertoo kaiken tarpeellisen. Bikeparkkeja löytyy joka lähtöön, mm. Leogangista ja Saalbach-Hinterglemmistä, joten jos painovoimapyöräilystä tykkää, niin sinne vaan. Samoin jos sorateiden ajelu viehättää. Cross-country-tyyliseen polkujen ajelemiseen ylös ja alas Itävalta on harvinaisen huono paikka. Esim. Italia on pari kertaluokkaa parempi.

Jalkajarru
24.11.2018, 20.23
Retkeilyyn tasainen radweg, n. 300 km, hyvä.

Zell am Seestä nousu kohti Grossglockneria upea. Tosin asvalttia, mutta pyöräilijöille ilmaista (autolla 35 €).

Hundsteinille nousu hiljaista soratietä ja ylempänä polkua.