PDA

Näytä tavallinen näkymä : Sähköpyörän lähettäminen euroopassa?



harald
04.09.2018, 14.46
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen. Olen ostamassa sähköpyörää saksasta, mutta sen lähettäminen saksasta suomeen on ilmeisesti pienoinen ongelma. Miten tulisi menetellä, millä kuljetuksella olette tilanneet sähköpyöriä saksasta?

hsr
04.09.2018, 14.50
Eikö se ole lähettäjän ongelma, jos kerran myy pyöriä Suomeen?

stumpe
04.09.2018, 15.35
Kannattaa varmaan unohtaa kyseinen liike jos lähetys on ongelma.

Jos pyörä on esim. Trek, heidän politiikka sallii vain noudon liikkeestä.

MRe
04.09.2018, 15.38
DHL:llä tulee. Joillain pikkuliikkeillä etenkin Saksassa tuntuu olevan hieman kadoksissa tuo lähettäminen, mutta jos halua on, niin kyllä sen pitäisi onnistua. Rahtimaksu voi sitten olla mitä tahansa. Olen nähnyt hintoja välillä 80€ -> 200€. Itse maksoin Italiasta 120€ + 40€ vakuutus. Keskiviikkona tilasin, torstaina vielä varmistin vakuutuksen ja seuraavana keskiviikkona pyörä seisoi olohuoneessa kello 14:00.


Ongelmalliseksi tuossa kait tekee tuo akku, jonka kuljettamisessa on omat säädökset.

MRe
04.09.2018, 15.39
Jos pyörä on esim. Trek, heidän politiikka sallii vain noudon liikkeestä.
Kun katselin keväällä fättiä, niin olisin Oulusta saanut ostettua Farleyn lähetettynä sillä perusteella, kun ko. mallia ei ollut Suomeen tullut kuin kyseiseen liikkeeseen. Pyysivät luvan Trekiltä. Loppujen lopuksi päädyin itse kasattuun Salsaan.

harald
04.09.2018, 15.41
Jos akku on kiinni pyörässä niin se ei ole kai ongelma.

https://www.bike-eu.com/laws-regulations/artikel/2010/08/eu-regulations-for-e-bikes-pedelecs-part-4-battery-transportati
on-1018848?vakmedianet-approve-cookies=1

"If the lithium batteries are contained in the bicycle or packed with it, they are not required to have a Class 9 hazard
label and there is no requirement for a Shipper’s Declaration for Dangerous Goods for consignments of these batteries.
Nevertheless, they must meet the packing instructions of the relevant transport regulations (ADR, IATA, IACO or IDMG).
And, in the event of an incident involving these batteries, the incident reporting requirements apply."

MRe
04.09.2018, 20.39
Joo, varmaan tuon takia munkin fillarissa akku oli kiinni ja tyhjä akkuloota vain pakattu jostain syystä mukaan.