YoHannes
01.09.2018, 00.48
Ajattelin kysyä hieman jousituksista, olen aina ollut enemmän tai vähemmän huono pähkäilemään ja säätämään mitään jousitukseen liittyvää ja senpä takia ajattelin kysellä muutamia perustavaalaatua olevia kysymyksiä.
Pitkään ollut vain etujoustofillari jossa Rockshoxin keula ja johon koettanut lähinnä hieman ilmaa säätää ja edellisestä täysjoustosta kauan aikaa.
Tilasin tuossa YT Jeffsy 27 CF Pron jossa Foxin performance elite sarja iskaria ja keulaa.
Mitenkäs nämä ohjaustankoon tulevat kaukosäädöt? Juuri, kun olin ehtinyt tottua etujoustofillarissa kaukosäätöön niin tulevan fillarin iskareissa ei mitään remote switchejä ole? Tietysti puhtaassa alamäkiin painottuvassa trail ajossa oletuksena ehkei iskareiden säätöjä hinkata jatkuvasti, mutta omat ajot tulevat kumminkin olemaan jonkinlaista seka-ajoa. Miten muilla jotka ajavat täbäreillä mahtaa olla mieltymykset tämän suhteen?
Itse voisin kyllä mielellään ylämäissä naksauttaa iskarit vähän jäykempään asentoon, mutta onko joku syy, että noita kaukosäätövirityksiä on vähemmän? Toki marginaalinen lisäpaino ja tietysti vähemmän vikaantuvia kohteita, kun ei ole remote switchejä.
Tuohon fox float 34 performance elite keulaan ilmeisesti saa konversiosarjan, jolla kaukosäädön saa. Takaiskariin fox float dps elite performance ei mahda remotea saada vai saako? Takaiskarin on toki siinä satulan edessä hollilla, mutta nappaatteko siitä vain käsin iskarin firm/pedal tms. asentoon pitemmissä ylämäissä?
Entäs sitten shimmit tai muut säätöpalikat takaiskareissa?
En ihan päässyt tuosta jyvälle nopealla googletuksella, että puretaanko iskaria ja sen sisään tulee jotain säätölevyjä vai miten tämä pitäisi tulkita?
Onko oletettavaa, että n.85,5kg kaveri joutuu tekemään jotain isompaa säätöä takaiskarille? Toki aion lähtökohtaisesti ensin ajaa ja tutustua pyörään, mutta olisihan se hienoa, jos vielä saisi jousituksen ajan kanssa optimisäätölhin niin saisi uudesta fillarista kaiken irti.
Uutta fillaria kovasti odottelen ja jeffsy koeajon jälkeen tarkoitus kyllä uudesta fillarista ottaa ihan hiukan pois ohjaustangon leveydestä, ehkä sentti molemmista päistä. Sen verran villin leveitä uudet ohjaamot ovat.
Pitkään ollut vain etujoustofillari jossa Rockshoxin keula ja johon koettanut lähinnä hieman ilmaa säätää ja edellisestä täysjoustosta kauan aikaa.
Tilasin tuossa YT Jeffsy 27 CF Pron jossa Foxin performance elite sarja iskaria ja keulaa.
Mitenkäs nämä ohjaustankoon tulevat kaukosäädöt? Juuri, kun olin ehtinyt tottua etujoustofillarissa kaukosäätöön niin tulevan fillarin iskareissa ei mitään remote switchejä ole? Tietysti puhtaassa alamäkiin painottuvassa trail ajossa oletuksena ehkei iskareiden säätöjä hinkata jatkuvasti, mutta omat ajot tulevat kumminkin olemaan jonkinlaista seka-ajoa. Miten muilla jotka ajavat täbäreillä mahtaa olla mieltymykset tämän suhteen?
Itse voisin kyllä mielellään ylämäissä naksauttaa iskarit vähän jäykempään asentoon, mutta onko joku syy, että noita kaukosäätövirityksiä on vähemmän? Toki marginaalinen lisäpaino ja tietysti vähemmän vikaantuvia kohteita, kun ei ole remote switchejä.
Tuohon fox float 34 performance elite keulaan ilmeisesti saa konversiosarjan, jolla kaukosäädön saa. Takaiskariin fox float dps elite performance ei mahda remotea saada vai saako? Takaiskarin on toki siinä satulan edessä hollilla, mutta nappaatteko siitä vain käsin iskarin firm/pedal tms. asentoon pitemmissä ylämäissä?
Entäs sitten shimmit tai muut säätöpalikat takaiskareissa?
En ihan päässyt tuosta jyvälle nopealla googletuksella, että puretaanko iskaria ja sen sisään tulee jotain säätölevyjä vai miten tämä pitäisi tulkita?
Onko oletettavaa, että n.85,5kg kaveri joutuu tekemään jotain isompaa säätöä takaiskarille? Toki aion lähtökohtaisesti ensin ajaa ja tutustua pyörään, mutta olisihan se hienoa, jos vielä saisi jousituksen ajan kanssa optimisäätölhin niin saisi uudesta fillarista kaiken irti.
Uutta fillaria kovasti odottelen ja jeffsy koeajon jälkeen tarkoitus kyllä uudesta fillarista ottaa ihan hiukan pois ohjaustangon leveydestä, ehkä sentti molemmista päistä. Sen verran villin leveitä uudet ohjaamot ovat.