Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Tarragona Salou alue Espanjassa

Inline Biker
29.08.2018, 15.02
Tuonne Barcelonasta lounaaseen n. sadan kilometrin päähän olisi suunnitelma nyt syksyllä. Onko kellään mitään tietoa jakaa pyöräilyn, retkeilyn ja muun ulkoliikunnan mahdollisuuksista? Sisämaan puolelta löytynee parhaat paikat, niin onko sinne hyvät bussiyhteydet, jos on ilman pyörää liikkeellä? Entäs tiet,jos pyörällä lähtee nousemaan?

Coasting
29.08.2018, 16.11
Itse paraikaa täällä. Tiet on hyviä ja pyöräilijöitä paljon. Liikenteen takia en ihan joka reittiä suosittele.
Retkeilystä ei tietoa mutta vuorilla kyllä patikointireittejä joita ajellut maasturilla.
Uintia ja juoksua tulee harrastettua ihan Tarragonan keskustan ympäristössä.

okahkonen
30.08.2018, 09.57
Maksettu juttu, mutta kuitenkin: http://www.cyclist.co.uk/sponsored/4919/costa-daurada-the-golden-coast

Benja
01.10.2018, 14.44
Noilla suunnilla on tullut ajettua melko paljonkin. Oma tukikohta on ollut Miami Platjassa.

Tarragonasta Länteen ja Luoteeseen päin on todella hyviä vuoristoteitä maantiepyöräilyyn! Vähän autoja, pääosin hyvää tienpintaa. Tuuli voi olla joskus meren lähellä varsin voimakas, mutta usein vuorilla on tyynempää. Vilkkaasti liikennöidyillä teillä on pääsääntöisesti melko hyvät pientareet. Isompien kaupunkien kohdilla on ruuhkaa ja välteltäviä teitä, mutta varmaan kaupungista ulos pääsee helposti ulos peesaamalla jotain muuta pyöräilijää. Navigaattori ja ladatut reitit helpottavat kummasti suunnistamista, mutta puhelimen ja googlemapsin avullakin pärjää. Stravasta löytyy suositut segmentit ja lenkit, ja itse olen lyöttäytynyt mukaan paikallisen pyöräkaupan (megabici.com) porukan isännöimälle yhteislenkille. Jos ei ole myöhäistä, niin suosittelen kysymään sieltä seuraa.

Coasting
01.10.2018, 15.49
Perjantaina tulikin tonni täyteen alueella Cunitista Tarragonaan.
Kyllä täällä, kuten Benja sanoi, on hienoja pyöräreittejä. Sekä maisemia että haasteita jos niitä haluaa.
Jos eksyy isommalle tielle pientareet on yleensä leveitä. Pikkuteillä useimmiten todella vähän liikennettä mutta eteenkin moottoripyörät ajavat harmittavan usein aivan hullujen lailla.
Tarragonan lähellä näkyi paljon maastopyöräilijöitä. Muualla vähemmän.