PDA

Näytä tavallinen näkymä : Suosituksia Belgiaan?

asilakka
29.08.2018, 12.13
Hellurei!

Olen lähdössä syyskaudeksi kohti Belgiaa vaihto-opiskelemaan ja tarkoituksena olisi sekä raahata oma mankeli (Giant Tcr adv2) mukaan, sekä ostaa paikan päältä käytetty cyclo ja vähän kokeilla kisata paikallisten kanssa.

Kyseisessä maassa en ole aiemmin käynyt, eli nyt tarvitsen vähän suosituksia esim. reiteistä ja kohteista jossa kannattaa pyörällä käydä!

Tukikohtana toimii Ghentin kaupunki Flandersin alueella, kevätklassikkojen reitit ovat siis melko hyvin saatavilla.

Toivottavasti tuli oikean otsikon alle!

EvilOne
29.08.2018, 14.06
Reittiehdotuksia en osaa antaa mutta se täytyy sanoa että kade. Nautiskele!

anttipietila
29.08.2018, 15.43
Jos Ghentissä olet niin tästä on hyvä aloittaa, Ronden kesäversio (https://cyclinginflanders.cc/event/ronde-van-vlaanderen-summer-edition).

asilakka
02.09.2018, 12.04
Jos Ghentissä olet niin tästä on hyvä aloittaa, Ronden kesäversio (https://cyclinginflanders.cc/event/ronde-van-vlaanderen-summer-edition).Hitto, oon just eri kaupungissa kun tuo tapahtuu. Pitää käydä ajamassa omia aikojaan tuo reitti

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk

peniini
04.09.2018, 04.20
Oon just parhaillaan ajamassa maantietä Belgiassa. Ekat 5 päivää olin Luxemburgissa, seuraavat 5 Belgian ja Ranskan rajalla Vresse-sur-Semoisissa ja nyt Durbuyn lähellä. Kävin myös toissapäivänä ajamassa Ronden setit. Kannattaa ainakin käydä ajamassa mukulakivillä. Ei sitä tärinää usko, ellei itse koe. Suosittelen ainakin Oude Kwaremontia, Paterbergiä, Koppenbergiä, Taaienbergiä ja Eikenbergiä. Kannattaa muuten ajaa Koppenilta Taaienille Mariaborrestraatin ja Stationsbergin kautta. Kaikkialla on ollut hyviä nousuja, Vressessä pitkähköjä, mutta aika maltillisilla prosenteilla, kun taas Durbuyssä nousut ovat lyhyempiä, mutta jyrkempiä (yli 10 pääsee joka lenkillä). Luxissa teiden kunto usein todella hyvä, Belgiassa asfaltti aika karua.

PekkaL
04.09.2018, 11.53
Ardennit on aika kaukana Gentistä, mutta suosittelen silti pyöräilyä siellä. Me pyöräilimme etelästä Luxemburgista Belgian Ardennien kautta Hollannin kaakkoiskulmaan. Kovia mäkiä, yllättävän paljon metsää ja kauniita maisemia ja aika rauhallinen liikenne erityisesti keskieurooppalaisittain. Ja bonuksena reitti menee kolmen maan korkeimpien huippujen kautta:-)

PeeHoo
18.09.2018, 14.53
Hyviä tietoja! Olen menossa sinne ehkä ensi elokuussa, kokous Gentissä, mutta voisi pitää viikon fillariloman samassa yhteydessä.

asilakka
18.09.2018, 15.04
Käväisin itse tuossa lauantaina kokeilemassa Koppenbergiä mutta sehän oli perkele suljettu. Ilmeisesti joku yksityistapahtuma/kisa/tms paikallisetkin oli vähön hämmentyneitä.

Asun tällä hetkellä itse varsin mukavasti Ghentin reunamilla ja matkaa Oudenaardeen Ronden nousuille on joku 40-50km. Pitää ensiviikonloppuna kokeilla uudestaan [emoji38]

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk

McHaka
22.09.2018, 17.18
Vahva suositus myös maan itä- ja kaakkoisosille. Ardennit, Maas-joen varsi, kyl kelpaa. Lenkeille löytyy myös hyviä taukopaikkoja esim. luonto-, sota-, olut- ja juustoteemoilla.

PeeHoo
24.09.2018, 10.03
Yksi kiinnostava reitti olisi tämä: https://cyclinginflanders.cc/route/ronde-van-vlaanderen-blue-loop

Olisi tunnettuja, jopa legendaarisia nousuja.

The blue loop (78km) is the shortest, but by no means the easiest route. It includes mean classic hills like the Oude Kwaremont, the Koppenberg and the Taaienberg. (https://cyclinginflanders.cc/route/ronde-van-vlaanderen-blue-loop)

peniini
25.12.2018, 21.13
Olin elo-syyskuun taitteessa ajamassa noin 3 viikkoa maantietä pääasiassa Luxemburgissa, Belgiassa (lähellä Ranskan rajaa sekä Durbuyn lähellä) ja Hollannissa (Amstel Gold Racen reitit). Lisäksi tein päivän reissun Ronden reiteille Flanderissa. Matka taittui omalla autolla.

Jos jollakin on mitä tahansa kysyttävää esim. reiteistä, liikenteestä, teiden kunnosta, säästä, hinnoista, aikatauluista, käytännön järjestelyistä, tms. niin voi laittaa privaviestiä tai kysyä suoraan tässä ketjussa.