Esa S
22.08.2018, 16.46
4. Rosendahl Bike Day on keskiviikkona 29.8.2018, kun sääennustukset näyttää nyt lupaavilta.
Ideana on ajella Rosendahl GP reittiä vähän useampi kierros kuin yleensä. Aloitetaan klo 17:00 näkötornilta yhteislähtönä.
Aika moni varmaan ajaa perinteisen 100 km, mutta matkanhan voi ihan vapaasti päättää itse. Esim. sata kierrosta olisi n. 340 km ja n. 6000 nousumetriä, mutta se jäi ajamatta viime vuonnakin, vaikka oli Suomi 100 juhlavuosi.
Näissä pidemmissä koitoksissa menee aikaa reilustikin yön pimeyteen asti ja ylikin. Ilman valoja pärjännee nyt vain n. ysiin, mutta sitten myöhemmin tarvitaankin kunnon valot.
Idea lähti vähän tästä:
http://www.sellarondabikeday.com jota ajetaan juhannuksen maissa Italiassa, ja myös syyskuussa. Huomasin tämän, kun olin ajelemassa tuolla suunnalla Dolimiittien maratonin aikaan. Se ajetaan osittain samalla reitillä, ja on niin suosittu tapahtuma, että on vaikea mahtua mukaan. Sellaronda Bike Day kerää vielä hiukan enemmän osallistujia, yli 20000, siellä kun ei ole osallistujarajaa. Ei myöskään osallistujamaksua eikä ole kilpailu, joten ei palkintojakaan.
Viime kesänä käytiin sitten 6 hengen iskuryhmällä katsastamassa tämä Sellaronda Bikedaykin, ja kiva reissu oli, vaikka sää hiukan "vesitti" tapahtumaa, aamupäivän kun satoi, ja useimmat jättivät ajamatta ollenkaan. Me lähdettiin sateen jälkeen liikkeelle, ja päästiin kierros kiertämään hienossa kelissä, mutta vähäisemmän osanottajamäärän kanssa. Ehkä joskus uudestaan, isommallakin porukalla. Kokonaisuudessaan retkellä ajettiin 5 ajopäivää, pari jatkoi vielä muutaman tähän päälle.
Saman tapaista siis nyt jo neljättä kertaa tarjolla Pyynikin upeissa vuorimaisemissa. Nytkään en yritä järjestää liikenteen sulkemista tai muutakaan erityisjärjestelyjä. Tuolla Italiassa tällaisen tapahtuman vuoksi suljetaan reilu 50 km tietä autoliikenteeltä koko päiväksi. Suomessa on huomattavasti nihkeämpää parin kilometrin osaltakaan. No moottoripyörätapahtumassa sunnuntaina tie on toki suljettu, mutta vain lyhyitä pätkiä kerrallaan. Mutta kun kyseessä ei ole kilpailu, niin sen yhden risteyksen, jossa pitää varoa vasemmalta tulijoita, voi ja pitää ottaa rauhallisesti. Illalla ja varsinkin yöllä liikenne rauhoittuu huomattavasti.
Tarkkaan ottaen tämä on jo oikeastaan kuudes kerta, parina ensimmäisenä kertana tätä harjoiteltiin ajamalla 100km eli 29 kierrosta.
Tähän voisi taas kommentoida tyyliin, että olen tulossa, ja eiköhän sitä ainakin XXX km tai XX kierrosta eikun XXXX nousumetriä tule ajettua.
Viime vuoden tapahtumasta juttua täällä: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?57689-Rosendahl-Bike-Day-23-8-2017
Ideana on ajella Rosendahl GP reittiä vähän useampi kierros kuin yleensä. Aloitetaan klo 17:00 näkötornilta yhteislähtönä.
Aika moni varmaan ajaa perinteisen 100 km, mutta matkanhan voi ihan vapaasti päättää itse. Esim. sata kierrosta olisi n. 340 km ja n. 6000 nousumetriä, mutta se jäi ajamatta viime vuonnakin, vaikka oli Suomi 100 juhlavuosi.
Näissä pidemmissä koitoksissa menee aikaa reilustikin yön pimeyteen asti ja ylikin. Ilman valoja pärjännee nyt vain n. ysiin, mutta sitten myöhemmin tarvitaankin kunnon valot.
Idea lähti vähän tästä:
http://www.sellarondabikeday.com jota ajetaan juhannuksen maissa Italiassa, ja myös syyskuussa. Huomasin tämän, kun olin ajelemassa tuolla suunnalla Dolimiittien maratonin aikaan. Se ajetaan osittain samalla reitillä, ja on niin suosittu tapahtuma, että on vaikea mahtua mukaan. Sellaronda Bike Day kerää vielä hiukan enemmän osallistujia, yli 20000, siellä kun ei ole osallistujarajaa. Ei myöskään osallistujamaksua eikä ole kilpailu, joten ei palkintojakaan.
Viime kesänä käytiin sitten 6 hengen iskuryhmällä katsastamassa tämä Sellaronda Bikedaykin, ja kiva reissu oli, vaikka sää hiukan "vesitti" tapahtumaa, aamupäivän kun satoi, ja useimmat jättivät ajamatta ollenkaan. Me lähdettiin sateen jälkeen liikkeelle, ja päästiin kierros kiertämään hienossa kelissä, mutta vähäisemmän osanottajamäärän kanssa. Ehkä joskus uudestaan, isommallakin porukalla. Kokonaisuudessaan retkellä ajettiin 5 ajopäivää, pari jatkoi vielä muutaman tähän päälle.
Saman tapaista siis nyt jo neljättä kertaa tarjolla Pyynikin upeissa vuorimaisemissa. Nytkään en yritä järjestää liikenteen sulkemista tai muutakaan erityisjärjestelyjä. Tuolla Italiassa tällaisen tapahtuman vuoksi suljetaan reilu 50 km tietä autoliikenteeltä koko päiväksi. Suomessa on huomattavasti nihkeämpää parin kilometrin osaltakaan. No moottoripyörätapahtumassa sunnuntaina tie on toki suljettu, mutta vain lyhyitä pätkiä kerrallaan. Mutta kun kyseessä ei ole kilpailu, niin sen yhden risteyksen, jossa pitää varoa vasemmalta tulijoita, voi ja pitää ottaa rauhallisesti. Illalla ja varsinkin yöllä liikenne rauhoittuu huomattavasti.
Tarkkaan ottaen tämä on jo oikeastaan kuudes kerta, parina ensimmäisenä kertana tätä harjoiteltiin ajamalla 100km eli 29 kierrosta.
Tähän voisi taas kommentoida tyyliin, että olen tulossa, ja eiköhän sitä ainakin XXX km tai XX kierrosta eikun XXXX nousumetriä tule ajettua.
Viime vuoden tapahtumasta juttua täällä: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?57689-Rosendahl-Bike-Day-23-8-2017