PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mitä unohdit viimeksi?

VesaP
15.08.2018, 08.11
Mitä, eikö oikeesti ole tämmöistä ketjua? Ei ainakaan google löytänyt.

Ontopic: Työpuhelimen kotia. Onneksi wife oli vielä kotona, sai käännettyä puhelut siviililuuriin joka on mukana töissä. Tänään en tule soittamaan ainuttakaan työpuhelua. :rolleyes:

Jopotuinen
15.08.2018, 09.24
^ Joku varmaan unohtanut perustaa sellaisen, mutta onneksi asia on nyt kunnossa.

VesaP
16.08.2018, 08.04
Tankata auton eilen. Kerkesin tosin ohiajaessa nähdä että kiisseli olis maksanut 1.314. Nyt kun muistin asian, se maksoi 1.399. Vi**u. Se on mäccäriaterian ero hinnassa tankillisessa.

JackOja
16.08.2018, 08.07
...Se on mäccäriaterian ero hinnassa tankillisessa.

Mikä niistä? Toi kertoo nyt vain sen, että sulla on 54-93 litran tankki.

VesaP
16.08.2018, 08.47
^No noin kuvaannollisesti. En tankannut tänään(kään) vaan ajoin aseman ohi. Täytyy iltapäivällä kotia ajaessa käydä erään toisen yleensä halvaksi tiedetyn pumpun kautta (Malminkartanon Neste). Tuo järkky hinnannousu oli Keimolan Nesteellä. Keskiviikko on empiiristen tutkimusten jälkeen yleensä halvin päivä noille menonesteille, mutta viime viikolla poikkeuksellisesti perjantaina oli halvinta. Yleensä koskaan ei ole kun ottavat viimesetkin sentit autoilijoilta jotka suuntaavat landelle viikonlopun viettoon. Ja sama alkuviikosta, pitää ottaa kaikki irti kun autoilijat tulee takaisin tänne tyhjine tankkeineen. Siksi keskiviikko halvin.

29er
16.08.2018, 13.32
Unohdin vaimon polkupyörän jarrulänget (vai mitkä ne onkaan) erilleen kun paikkasin sisäkumin. Soitteli sitten tien päältä että vain etujarru toimii. Onneksi ajelee varovasti eikä joutunut onnettomuuteen vuokseni. En osannut puhelimitse neuvoa vaan piti käydä itse korjaamassa.
Loman aikana unohdin mikä on ruuhkattomin reitti töistä kotiin. Ekana työpäivänä istuin ruuhkassa pitkään. Seuraavana päivänä menin sitten fillarilla.

Moska
16.08.2018, 13.35
Unohdin että on jo torstai ja pyysin paria pekkasta loppuviikolle. No nytten pärjääkin yhdellä. :D

JackOja
16.08.2018, 13.43
Unohdin vaimon polkupyörän jarrulänget (vai mitkä ne onkaan) erilleen kun paikkasin sisäkumin. Soitteli sitten tien päältä että vain etujarru toimii.

Tapahtuiko tuo Lauttasaaressa aamulla? Sydäntä kylmäsi kun eräs rouva ajoi täysiä Lauttasaarentietä alamäkeen punaisia päin ja meinasi kolaroida edellä ajaneen auton kanssa Meripuistontien risteyksessä. Rouva oli selvästi järkyttynyt ja jäi ihmettelemään pyöräänsä.

JackOja
16.08.2018, 13.44
^No noin kuvaannollisesti....

Et siis halua kertoa minkä aterian syöt tai mikä on tankkisi koko? Asia selvä.

VesaP
16.08.2018, 13.46
^En muista tankkini kokoa (tässä merkissä tai ainakaan mallissa ei ole kätevää kännykkäapsia jolla vakoilla tankin kokoa ja bensan/akun tilannetta) ja mäccärillä jos käyn niin otan yleensä "Tupla-QP ateria plussana, cokis zerolla ja tuplajuusto" setin. :)

Edit: Ennen otin zeron sijaan Valion Rasvattomalla luomumaidolla mutta kun alkoivat piheyksissään antamaan vain yhden 2dl purkin vaikka otti plussana (ennen sai 2 purkkia) niin siirryin tuohon automaattimoskazeroon.

Edit2: Ainiin, pitänee ontopic tyyliin (melkein, ei oo viimeksi unohtunut asia, olen unohtanut helvetisti asioita tämänkin jälkeen) kun oltiin lähdössä rouvan kanssa lentokoneella lomalle ja mun piti käydä rouva hakemassa omalta duunipaikaltaan kesken päivän että keretään lennolle. Oltas menossa suoraan kentälle rouvan työpaikan pihasta. No, sain soiton jossain välissä päivää että joko oot ihan kohta perillä, oon oottanut ulkona jo vartin... Mää töissä surffaamassa varmaan täällä foorumilla vaan kaikessa rauhassa että voi viddu, ainiin. Joo, tein nopeusennätyksen lähtee töistä, kipittää autolle ja kaahata rouvan työpaikalle. Ei ollut kaikkein onnellisimmillaan wife tuolloin kun kaarsin pihaan puolen tunnin päästä, eli 45min myöhässä. Eli ei viimeisin mutta yksi legendaarisimmista unohduksistani. Melkein uusin lienee myös vihkisormus. Olen unohtanut missä se on. No, uudet on tulossa saksasta, upgreidattuna versiona... Ihan perinteisestä ko maan LDAGS:stä (Local Diamond and Gold Shop).

Edit3: Ei missattu tuota lentoa kuitenkaan, just ja just kerettiin. Huh. Olis saattanut olla nihkeetä seuraa loppupäivä jos oltas jääty "rannalle"...

tempokisu
16.08.2018, 14.06
^ no jotain 70 litraa ainakin menee, enemmänkin isomazdaan. ( miten sinne noin paljo meneekin...)

Unohdin kotiavaimet kotiin .....mutta eipä hätiä, on varapaikka ja sitä piti käyttää jo seitsemännen kerran tänä vuonna. Onneksi on varapaikka.

VesaP
16.08.2018, 14.40
"Mitä joku muu unohti viimeksi?" -ketjuun vastaisin että vessan oven laittamatta lukkoon. Pamautin vauhdilla sisään ja hyvä etten istunut tyypin syliin kun tönötti itte paskalla siellä. "Sori unohdin laittaa oven lukkoon.." Joo, "Ei mitään, pasko rauhassa!" ja vaihdoin eri vessaan.

F. Kotlerburg
16.08.2018, 14.57
^ no jotain 70 litraa ainakin menee, enemmänkin isomazdaan. ( miten sinne noin paljo meneekin...)

Ei mene kuin 61 tai 62 litraa. Joo olen omistanut Mazda kutosen.

OKS
16.08.2018, 16.22
En muista.

tempokisu
17.08.2018, 07.36
Ei mene kuin 61 tai 62 litraa. Joo olen omistanut Mazda kutosen.

Niitäkin on varmaan, tai siis on, eri mallisia, kyllä mä olen sinne 70 litraa tankannut ( sitä mittaria nimenomaan katselin ja ihmettelin että aika paljo menee...), eikä ollut ihan täysin tyhjä tankki.

29er
17.08.2018, 07.45
Tapahtuiko tuo Lauttasaaressa aamulla?
...
Rouva oli selvästi järkyttynyt ja jäi ihmettelemään pyöräänsä.

Ei. Etkö jäänyt auttamaan?

VesaP
17.08.2018, 08.22
Niitäkin on varmaan, tai siis on, eri mallisia, kyllä mä olen sinne 70 litraa tankannut ( sitä mittaria nimenomaan katselin ja ihmettelin että aika paljo menee...), eikä ollut ihan täysin tyhjä tankki.

Vaikka tää ketju ei olekaan "Mikä on Tempokisun tankin koko?" ketju, niin pakko osallistua tähän yhdellä linkillä:

http://autojen.com/polttoainesailion/mazda/6.html

Tuskin on 70 litraa millään tankin koko. En tiedä lasketaanko täyttöputkea tankin kokoon mutta vaikka ei laskettas, tuskin kuutta litraa täyttöputkeenkaan menee "piiloon" (ainakaan Volvon XC90T8:ssa missä bensat valuu maahan takarenkaan lokasuojan välistä maalipintaa pitkin valuen jos tankin erehtyy tankkaa ihan normaalisti täyteen ja tämä ei ole Volvon/Bilian mielestä vika vaan ominaisuus joten tämän ja monen muun asian takia pitäkööt tunkkinsa ja nyt ajetaan VW:llä eikä Volvoihin enää paluuta ole), varsinkin jos "ei ollut täysin tyhjä tankki".

Tempokisu puhuu aikavarmasti puutaheinää nyt. Tai katso auton ohjekirjasta oikea koko ja kerro meille, ettei mene viikonloppu piloille miettiessä asiaa. Sitten sen jälkeen voikin tämän topicin mukaisesti unohtaa koko asian kun ei itteä liikuta millään lailla.

JackOja
17.08.2018, 08.46
Ei. Etkö jäänyt auttamaan?

En. Liikennetilanne ei sallinut yhtäkkisiä liikkeitä eikä siinä mitään hengenvaaraa ollut (enää).

F. Kotlerburg
17.08.2018, 09.07
Niin sulla on käsittääkseni sellainen ekan mallin kutonen kuten mullakin oli. Polttoainevalo paloi viimeiset 80 kilsaa ennen tankkausta ja ei sinne mennyt kuin 61 litraa eli tankki lienee ollut melko tyhjä. Jos sinne yli 70l saa menemään niin se tankki vuotaa jostain tankatessa.

kuovipolku
17.08.2018, 11.43
Ostokset (joita ei ollut kuin kolme: kaurahiutaleita, kahvia, hapankaalia) kassapöydälle.

PS Ystävällinen asiakas riensi perään ja tavoitti minut huutamalla kaupan ovelta.

Jopotuinen
18.08.2018, 09.22
Tuli juuri hoksattua, että mökin seinäkello on unohtunut kääntää kesäaikaan :D
Hyvin on elo aurinkon mukkaan tadittunut, kun vasta nyt Rouva huomasi :):):)

usko juntunen
18.08.2018, 21.49
Olen jättänyt viinakset, mutta en muista minne?

LJL
18.08.2018, 21.53
Unohdin viimeksi sen, mitä olen viimeksi unohtanut. Ei vaan nyt tule mieleen.

Ei olisi tämäkään unohdus aktualisoitunut ilman tätä topiikkaa. Voidaan puhua ns. kumulatiivisesta unohtumisesta

Jopotuinen
20.08.2018, 19.55
Virkapuhelimen äänettömälle, onkin muuten ihan hyvä tapa varovaisesti aloittaa hommelit lomien jälkeen :)
Täytyykin myös ensikerralla koettaa muistaa unohtaa se.

callahan
20.08.2018, 20.32
Hemmetti! Unohdin pyörän soittokellon taskuuni. Kävi näes silleen että poikkesin ihan muissa asioissa Ideaparkin minimanissa ja etsiskellessäni tarvitsemaani tuotetta näin eräässä hyllyssä fillarin soittokellon.Hinta 2,90:- mallia sellainen "pling." Se käteen ja edelleen etsimistä. Tuote löytyikin mutta sitä joutui siirtelemään ja vähäsen paketti availemaan tarkistusmielessä niin ajatuksissani olin tuon vempeleen laittanut taskuuni.
Tuote osoittautui lopulta sellaiseksi jonka en katsonut täyttävän sille kuuluvaa tehtävää, niinpä jätin sen hyllyyn. Hipsin siis ajatuksissani minimanista ulos kassojen ohi ja kurvasin oikealle, heti niitten oviaukkojen jälkeen kokaisin jostain syystä hupparin taskuani, ei hemmetti! Miten kummassa toi jäi taskuun ja miten ylipäätään olin maksamattoman tuotteen sinne laittanut. Olin jo kurvaamassa ympäri vempele kädessäni kunnes tarkemmin ajatellen mietin siinähän munaa itsensä jos menee kassalle selittelemään "vahingossa ja ajatuksissani lipes taskuun, tulin maksamaan." Järkeilin myös vempeleen arvon olevan niin vähäpätöinen, ettei kauppa siitä suurta menetystä kärsi ja järkeilin myös jotta omatuntoni kestää tuon pienen pienen epärehellisyyden, joka siis ihan tahtomattani ja ajatuksissani tapahtui.

fiber
20.08.2018, 20.35
^Lol, voin kuvitella tilanteen. Tosin enemmän itsensä munaa täällä sadoille lukijoille tilannetta selitellessä. Ei pahalla, mutta sillain sympaattisella tavalla :D

callahan
21.08.2018, 18.27
^Lol, voin kuvitella tilanteen. Tosin enemmän itsensä munaa täällä sadoille lukijoille tilannetta selitellessä. Ei pahalla, mutta sillain sympaattisella tavalla :D

Hieno palaute, kiitos! Otin tietoisen riskin "itseni munaamisesta tällä foorumilla" kertoessani tuon :)

Fat Boy
21.08.2018, 20.30
Mulle kävi samoin Kenkärasvan kanssa kauan sitten, soitin infoon ja lupasin tulla joskus maksamaan. Seuraavalla viikolla hoidin homman ja sain rehellisen varkaan palkkioksi pullakahvit tuplana. Arvoltaan suurinpiirtein sama kuin se keikkaamani purkki.

callahan
23.08.2018, 18.20
Työautoon unohdin ruuvit kun hallin toisesta päästä niitä lähdin hakemaan, matkalla juolahti toinen juttu mieleen mikä myös piti autosta ottaa. Noh kahden muistamisessa olisin ylittänyt itseni eikä tuossa nyt kuin noin 150 metriä ylimääräistä kävelyä tullut.

Jopotuinen
23.08.2018, 18.53
Eväslaatikkoon oli unohtunut banaani syömättä.
Mutta huomenna on uusi yritys :)

e150330
24.08.2018, 07.03
Tulevan Alzheimer -potilaan satoa tältä viikolta:

-Ulko-ovi selällään aamulenkin ajan (4:15-7:30)
-Läppäri jäi hotellihuoneeseen
-Laturi jäi hotellihuoneeseen
-Lompakko jäi kotiin
-Tankatakin piti

Vaimo alkaa jo huolestumaan, ihme nainen...

Smo
24.08.2018, 09.50
Unohtu varapuhelin mökille, ei sinänsä puhelimella mutta sattu olemaan ton nopeen netin simkortti siinä.

Myös yks kamera on hukassa, löysin sen jo välillä mutta jemmasin uudestaan niin nerokkaasti ettei ole näkynyt viimeaikoina.

tempokisu
26.08.2018, 10.36
äh, palautin pulloja 1.50euron edestä, kassajonossa honasin että pahus, unohtui ottaa se kuitti pömpelistä. Kassajonossa ollessani näin kun kukkakaupan nainen kävi pulloautomaatilla, ja tuli kuitti kädessään! se mun kuitti.
No mä menin kukkakauppaan ja tivasin että kävit äskön hakeen pullopalautuskuitin, mun kuitin. Yritti että palautin omia pulloja, mutta ei ollu pulloja kädessään kun pömpelille meni. Haki kuitin nähtäväksi ja yllätys 1.50e kuitti. Mä nappasin sen, köyhän tarvii taistella joka eurosta ja sentistä.

Jopotuinen
26.08.2018, 10.55
^ On se hullu akka :D :D :D

Hitto. Virkapuhelin teki jonkin ohjelmistopäivityksen ja alkoi kysellä SIM1 pin koodia. Ja nyt se sitten kyselee PUK koodia :mad:

Kummallista on se, että SIM2 pinniä se ei kysellyt ja se toimii edelleen.

Smo
26.08.2018, 10.56
Vesipullo unohtu ottaa matkaan niin kuin monena muunakin kiireisenä lähtönä

tempokisu
26.08.2018, 11.28
^ On se hullu akka :D :D :D
.

Niin mä olenkin, mutta ketterä ja multa ei viedä puolitoista euroa nenän edestä. Varsinkin kun keräsin pulloja ja tölkkejä tuolta rannalta.
Puolustuksekseni voin kertoa että kerran edelliseltä asiakkaalta jäi 50euron seteli kassapöydälle. Palautin rahan.

äh, unohdin ostaa TSI-hammaspaikka-ainesta ( tee se ite) ei viittisi yhden pienen paikkakolosen takia maksaa taas 200euroa hammaslääkärille...

callahan
28.08.2018, 05.31
Unohdin läppärin latauksen/virtalähteen kotiin. Aiheutti eilisaamuna harmistusta kun tein peltitilausta ja akku loppui.

JackOja
03.09.2018, 13.56
Piti lauantaina ostaa alennusmyynnistä Jack Wolfskinin takki. Olin kuitenkin unohtanut, että ko. merkki mitoitettu keskikehonrakentajille.

Smo
13.07.2019, 09.08
Kolikko - seteli - korttipussukka unohtui toisena päivänä peräkkäin, eka kyläkauppamatkalta ja eilen Luontokeskuksen mtb-retkeltä

Mökkiläppärin OS X puolen salasana on päässyt unohtumaan kun ei ole tullut bootattua sinne hetkeen