Näytä tavallinen näkymä : Ohittamisesta sekoava pyöräilijä uhkailee Karhusaarentien sillalla Espoossa
Olen 95% varma että sain kunnian tänään aamun työmatkalla tutustua tässä uutisessa mainittuun kaveriin: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005549786.html
Epäilen näin siksi että paikka on sama ja tapahtumankulku oli muuten täysin identtinen linkistä löytyvään juttuun, ainoastaan sillä erotuksella että tällä kertaa kaveri tyytyi soittamaan suutaan. Ajoin siis Espoosta keskustaa kohti Keilaniemen rannan kautta, menin Karhusaarentien yli valoista ja käännyin oikealle sillalle. En edes huomannut että olisin siinä kohtaa ohittanut ketään, mutta sillalla takaa rinnalle +25 vauhdissa veivasi pyörällä (ehkä sinkula, musta runko, bullhorn-tanko) +/- 40v aika isokokoinen pitkätukkainen kaveri, ja keskustelu käytiin about näin:
"Luuletsä olevasi kova jätkä kun ohittelet ihmisiä pyörällä täällä??"
"Anteeksi sanotko uudestaan, en kuullut" (otan korvanapit korvista)
"Sä luulet olevasi joku kova jätkä kun ohittelet täysiä, häh???"
"Anteeksi voitko toistaa että varmasti ymmärsin mistä on kysymys"
"Mee s**tana tonne metsään ajamaan, se on turpaan seuraavalla kerralla!!!"
"Siis mitä ihmettä oikein selität??"
"Tollaiset trikoot päällä v*ttu, näytät ihan homolta!!"
"Jaahas, no kuule minä toivotan sulle erittäin mukavaa päivänjatkoa!!" (kiihdytän vauhtia ja kaveri tippuu)
"HAISTA V*ITTU!!!" (huutaa perään)
Että näin :D :D Mietin että kaveri on joko huumeissa ja/tai kärsii jostakin astetta vakavammista mielenterveysongelmista, mutta joka tapauksessa harvinaisen aggressiivinen kaveri joka olisi varmaan pienemmässä vauhdissa alkanut mättää turpaan kuten helmikuussa oli käynyt. Työpäivän kuluessa kun kerroin duunikavereille jutusta tuli tuo uutinen mieleen, ja soitin jutussa mainitulle poliisille. Kerroin että mitä todennäköisimmin sama kaveri jatkaa menettelyään, ja tiedot kirjattiin tutkintaan. Poliisi kysyi onko vaatimuksia mutta sanoin etten lähde pieneen sakkojuttuun asianomistajaksi.
Joka tapauksessa tämmöistä voi osua kohdalle, ja jos törmäätte ko. hyypiöön niin soittakaa mielellään Länsi-Uudenmaan poliisille, niin käyvät poimimassa kaverin talteen. Itse suorastaan odotan innolla josko näen tyypin uudestaan, tuli heti jännitystä tylsälle työmatkalle :D Varovaisesti kannattaa kuitenkin ottaa ettei käy käsiksi.
Olen 95% varma että sain kunnian tänään aamun työmatkalla tutustua tässä uutisessa mainittuun kaveriin: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005549786.html
Epäilen näin siksi että paikka on sama ja tapahtumankulku oli muuten täysin identtinen linkistä löytyvään juttuun, ainoastaan sillä erotuksella että tällä kertaa kaveri tyytyi soittamaan suutaan. Ajoin siis Espoosta keskustaa kohti Keilaniemen rannan kautta, menin Karhusaarentien yli valoista ja käännyin oikealle sillalle. En edes huomannut että olisin siinä kohtaa ohittanut ketään, mutta sillalla takaa rinnalle +25 vauhdissa veivasi pyörällä (ehkä sinkula, musta runko, bullhorn-tanko) +/- 40v aika isokokoinen pitkätukkainen kaveri, ja keskustelu käytiin about näin:
"Luuletsä olevasi kova jätkä kun ohittelet ihmisiä pyörällä täällä??"
"Anteeksi sanotko uudestaan, en kuullut" (otan korvanapit korvista)
"Sä luulet olevasi joku kova jätkä kun ohittelet täysiä, häh???"
"Anteeksi voitko toistaa että varmasti ymmärsin mistä on kysymys"
"Mee s**tana tonne metsään ajamaan, se on turpaan seuraavalla kerralla!!!"
"Siis mitä ihmettä oikein selität??"
"Tollaiset trikoot päällä v*ttu, näytät ihan homolta!!"
"Jaahas, no kuule minä toivotan sulle erittäin mukavaa päivänjatkoa!!" (kiihdytän vauhtia ja kaveri tippuu)
"HAISTA V*ITTU!!!" (huutaa perään)
Että näin :D :D Mietin että kaveri on joko huumeissa ja/tai kärsii jostakin astetta vakavammista mielenterveysongelmista, mutta joka tapauksessa harvinaisen aggressiivinen kaveri joka olisi varmaan pienemmässä vauhdissa alkanut mättää turpaan kuten helmikuussa oli käynyt. Työpäivän kuluessa kun kerroin duunikavereille jutusta tuli tuo uutinen mieleen, ja soitin jutussa mainitulle poliisille. Kerroin että mitä todennäköisimmin sama kaveri jatkaa menettelyään, ja tiedot kirjattiin tutkintaan. Poliisi kysyi onko vaatimuksia mutta sanoin etten lähde pieneen sakkojuttuun asianomistajaksi.
Joka tapauksessa tämmöistä voi osua kohdalle, ja jos törmäätte ko. hyypiöön niin soittakaa mielellään Länsi-Uudenmaan poliisille, niin käyvät poimimassa kaverin talteen. Itse suorastaan odotan innolla josko näen tyypin uudestaan, tuli heti jännitystä tylsälle työmatkalle :D Varovaisesti kannattaa kuitenkin ottaa ettei käy käsiksi.
Mihinkä aikaan olit liikkeellä?
Mihinkä aikaan olit liikkeellä?
Klo 8:15 aikaan siinä sillalla.
hphuhtin
13.08.2018, 21.29
Ihan hyvä poistua paikalta, ei tärähtäneiden kanssa kannata yrittää neuvotella. Kuva toki olisi kiva, poliisikin voisi arvostaa. Pitäisikö tuonne mennä kameran kanssa ohittelemaan, pitää vain olla sen verran paukkuja jaloissa jäljellä, että pääsee karkuun.. [emoji6]
Mihin aikaan päivästä tämä jonopyöräilyn kannattaja oli liikkeellä? Edit: ai se vastattiinkin jo, 8:15.
SotkuPekka
13.08.2018, 22.08
Pyöräkaistojen risujemmari.
Ei kannata lähteä provosoimaan. Vaikka itse pääsisikin karkuun niin tällainen tyyppi saattaa purkaa aggressiot sitten seuraavaan paikalle tulijaan, joka pahimmassa tapauksessa on joku koululainen.
Joo oli aika samanlainen mutta vähemmän päihtynyt, vähän kuin sketsihahmo suoraan Kummelista höystettynä alustavalla väkivallan uhalla :) Jännä juttu ettei ollut mitään varsinaisia ulkoisia merkkejä sekopäisyydestä, päällepäin melko tavallisen oloinen kaveri. Ilmeisesti erittäin suuri hinku päästä tappelemaan jonkun kanssa, ja varmaan tuolla tyylillä ennen pitkää lykästää... Kaikenlaisia sukankuluttajia :rolleyes:
Ei kannata lähteä provosoimaan.
Tarkoitit varmaan provosoitumaan. Kaveri ei mitään muuta tehnyt kuin yrittänyt saada aikaan vastareaktioita ihan vanhan koulukunnan pään aukomisella. Jo äänensävy oli sellainen että voin kuvitella jonkun polttavan kääminsä kahdessa sekunnissa.. Tosiaan pää kylmänä kuten kriminaalien/hullujen kanssa yleensäkin, onneksi olen töiden puolesta ollut ennenkin tekemisissä niin tilanne meni suht ok.
Eih, vaan Etelän Hedelmä! Liian paljon väkeä pienehköllä alueella ja päät alkaa pehmenemään. :D
hphuhtin
13.08.2018, 22.58
Ei kannata lähteä provosoimaan. Vaikka itse pääsisikin karkuun niin tällainen tyyppi saattaa purkaa aggressiot sitten seuraavaan paikalle tulijaan, joka pahimmassa tapauksessa on joku koululainen.
En tiedä montako hymiötä riittäisi siihen, että ei otettaisi tosissaan.. ;) Tämä heppuhan provosoitui ihan yrittämättä, joten eipä sitä voi välttää jos kohdalle sattuu. Tuskin kukaan jättää hitaampia ohittamatta näiden tapausten takia.
J.Kottenberg
13.08.2018, 23.10
Eih, vaan Etelän Hedelmä! Liian paljon väkeä pienehköllä alueella ja päät alkaa pehmenemään. :D
Ennemminkin vuosia sitten läpi ajetun mielenterveyspotilaiden avohoidon tulos. Sellaisia potilaita, jotka olisivat sairaalahoidon tarpeessa, kuljeskelee paljon ihan vapaana ja tapaa parin viikon välein lääkäriä tai jotain tukihenkilöä ja ottaa lääkkeensä jos muistaa. Serkkupoika näki läheltä tämän muutoksen ja sanoi että olisi parempi puhua avoheitteillejätöstä kuin avohoidosta.
Toivotaan ettei mitään pahempaa tapahdu ennenkuin poliisi saa tyypin kiinni. Tuollainen henkilö voi olla vaikka kuinka harhainen ja varustautunut vaikka teräaseella.
Ja enpä muuten olisi niin varma onko maassamme pienemmän asukastiheyden alueilla vähemmän mielenterveysongelmia asukasmäärään suhteutettuna kuin suuremman asukastiheyden alueilla.
Tuskin kukaan jättää hitaampia ohittamatta näiden tapausten takia.
Nyt täytyy kyllä alkaa vakavasti pohtia onko ohittaminen luonteeltaan syrjintää. Joku voi kokea sen hyvin loukkaavana
Kuuluukohan kyseinen henkilö fillarifoorumin käyttäjiin? Joku aktiivinen kirjoittaja kenties? [emoji16] [emoji605] [emoji109]
Ennemminkin vuosia sitten läpi ajetun mielenterveyspotilaiden avohoidon tulos. Sellaisia potilaita, jotka olisivat sairaalahoidon tarpeessa, kuljeskelee paljon ihan vapaana ja tapaa parin viikon välein lääkäriä tai jotain tukihenkilöä ja ottaa lääkkeensä jos muistaa. Serkkupoika näki läheltä tämän muutoksen ja sanoi että olisi parempi puhua avoheitteillejätöstä kuin avohoidosta.
Toivotaan ettei mitään pahempaa tapahdu ennenkuin poliisi saa tyypin kiinni.
Ei enää rahat riitä kaikkeen... (Kotimaisen ja maailmalta tulevan) Loisväen elättämiseen laitetaan miljardeja vuosittain, joten hoidosta on säästettävä! :eek:
Lainsäädännössä ei taida vielä olla kieltoa ohittajalle avautumisesta, joten poliisi ei kai tuollaiseen voi kauheasti puuttua...
Lainsäädännössä ei taida vielä olla kieltoa ohittajalle avautumisesta, joten poliisi ei kai tuollaiseen voi kauheasti puuttua...
Mee s**tana tonne metsään ajamaan, se on turpaan seuraavalla kerralla!!!"
Taitaa tämä mennä laittomuuden puolelle. laiton uhkaus tjsp. voisi olla nimike. Tietty vaikka jotkut minisakot voi tuntua mitättömältä vaateelta, mutta kertautuessaan ne saattaa alkaa tuntumaan.
sianluca
14.08.2018, 05.59
Täällä pohjoisessa jos tuollaisista puheista soitat poliisille, sinulta kysytää heti, tapahtuiko mitään. Jos ei, niin homma jää siihen. Kaikki on hyvin.
Täällä pohjoisessa jos tuollaisista puheista soitat poliisille, sinulta kysytää heti, tapahtuiko mitään. Jos ei, niin homma jää siihen. Kaikki on hyvin.
Tuskin ne etelässäkään yksittäistapausen perään lähtee, mutta taparikollinen on eri juttu. Voihan niitä sakkoja kirjoitella nipussa sitten, kun taas sattuu enemmän.
Myöskin kirjaustavoissa on eroja. Jos on vaateita, niin asia pitää tutkia ja siirtää mappi ö:hön, muuten se kirjataa hyvä tietää osastolle, jos sinnekkään.
Tuskin ne etelässäkään yksittäistapausen perään lähtee, mutta taparikollinen on eri juttu. Voihan niitä sakkoja kirjoitella nipussa sitten, kun taas sattuu enemmän.
Myöskin kirjaustavoissa on eroja. Jos on vaateita, niin asia pitää tutkia ja siirtää mappi ö:hön, muuten se kirjataa hyvä tietää osastolle, jos sinnekkään.
Tuon helmikuussa uutisoidun pahoinpitelyn esitutkinta on edelleen kesken koska epäiltyä ei ole löytynyt. Maininta omasta tapauksesta merkittiin siis siihen juttuun, että samaa toimintaa havaittu. Ei tosiaan 10 päiväsakon laittomaan uhkaukseen huvita lähteä kun parhaimmassa tapauksessa pääsen odottelemaan saman ryökäleen kanssa käräjäoikeuden aulaan :D "Terve terve, huutelit mulle tuolla ja olitko jonkun hakannutkin, hauska taas nähdä!"
J.Kottenberg
14.08.2018, 08.05
^Ja se käräjäoikeuden aula ei välttämättä ole se kiusallisin paikka. Kun oikeutta käydään niin kannattaa muistaa että omat henkilötiedot usein menevät myös vastaajan tietoon. Joten kutsumattomia vieraita voi tulla, ja lenkkiseuraa voi olla ulkona odottelemassa. Jotenka en minäkään jonkun hullun huutelemisten takia lähtisi mitään rikosilmoituksia tekemään. Henkilövahinkoihin johtava päällekarkaus on sitten toinen juttu.
Offtopikkina, ajatelkaa, Aarnio-jutussa jopa poliisin tiedottajien nimiä on päätynyt lehtien sivuille. Oikeuden läpinäkyvyys on hyvin tärkeää Suomessa.
Ei kai siihen rikosilmoitusta tarvitse että poliisi käy hakemassa häirikön kaappiin.
Paksupolkija
14.08.2018, 08.35
Karun kuuloista kun kyseessä pyörätie. Mites paljon tätä samaa tapahtuu autoilijoiden osalta? Tosin osapuolet ei kuule toisiaan. 🤔😁
Ei kai siihen rikosilmoitusta tarvitse että poliisi käy hakemassa häirikön kaappiin.
Eipä taida yhdestä pahoinpitelystä ja yhdestä laittomasta uhkauksesta epäilty kovin kauaa viipyä viranomaisten hallussa.
Varsin pian pääsee ulkoilmaan ja niin halutessaan jatkamaan harrastuksiaan.
Jäsen LJL tietää toki vielä tarkemmin.
^ Ohittaminen ei kyllä ole mitenkään tasa-arvoista - mennään eri nopeudella. Ja maksukykyiset maantiekevytpyöräilijät ovat etuoikeutetussa asemassa.
Hitaammillakin täytyy tulevaisuudessa olla oikeus joutumatta ohitettavaksi! Ohitus on vähintään mikroaggressio, eivätkä nykyiset (jenkkien?) yliopisto-opiskelijat pysty käsittelemään sellaisia. Kelveille safe space ohituksilta!
Itse olen kohdannut useita ihan samanlaisia sekopääpyöräilijöitä, jotka aloittavat heti väkivallalla uhkailun, kun heille jotain sanoo. Yksikään ei ole vielä yrittänyt antaa turpaan. Viime kesänä oli aika lähellä, kun yksi matu ajoi ajoradalla vastaantulijoiden kaistalla melkein päin minua ja näytin keskaria. Pysähdyin keskustelemaan ja tuli ihan naamani eteen huutamaan mutta ei sitten uskaltanut tehdä mitään. Ja joka kerralla pyöräiljä on tehnyt jonkun virheen ja kun olen siitä jollain tapaa huomauttanut, niin ovat hermostuneet. Eivätkä tietenkään ymmärrä tehneensä mitään väärää. Eivät edes siinä vaiheessa, kun uhkailevat väkivallalla...
Itse olen kohdannut useita ihan samanlaisia sekopääpyöräilijöitä, jotka aloittavat heti väkivallalla uhkailun, kun heille jotain sanoo. Yksikään ei ole vielä yrittänyt antaa turpaan. Viime kesänä oli aika lähellä, kun yksi matu ajoi ajoradalla vastaantulijoiden kaistalla melkein päin minua ja näytin keskaria. Pysähdyin keskustelemaan ja tuli ihan naamani eteen huutamaan mutta ei sitten uskaltanut tehdä mitään. Ja joka kerralla pyöräiljä on tehnyt jonkun virheen ja kun olen siitä jollain tapaa huomauttanut, niin ovat hermostuneet. Eivätkä tietenkään ymmärrä tehneensä mitään väärää. Eivät edes siinä vaiheessa, kun uhkailevat väkivallalla...
Oma kokemus on, että pyöräilijät, joille olen antanut (ystävällistä) palautetta ovat olleet lähinnä hämillään ja pahoillaan. Jalankulkijat / häröpallot sen sijaan ovat täysin arvaamattomia. Täysin reagoimattomista totaali-raivariin(tm).
Jos aloittaa vuorovaikutustilanteen keskisormea näyttämällä (?!), niin tuollaisen vaikutelman saannin jälkeen toisella osapuolella voi olla aika huonot fiilikset palautteen antajasta ja palautteesta. Mutta alkeellisimmatkin käytöstavat saattavat olla katoavaa kansanperinnettä. Sivistys ja herrasmiesmäisyys hoi...
Mitä aloittajan tilanteeseeen tulee, niin en tiedä voiko tuollaista käytöstä enää lukea ihan normaalin mielenterveyden piiriin mitenkään. Työmatkatempoilijat ja muut toki ottavat ohitukset raskaasti, mutta eiköhän liikenteessä silti pitäisi vielä saada ohittaa joutumatta väkivallalla uhatuksi. Väkivalta tietysti voi olla toivttavasti harvoille tuttu ja turvallinen ensimmäinen ratkaisu, jos itsetuntoa uhataan ohituksella tai muuten.
Jos aloittaa vuorovaikutustilanteen keskisormea näyttämällä (?!), niin tuollaisen vaikutelman saannin jälkeen toisella osapuolella voi olla aika huonot fiilikset palautteen antajasta ja palautteesta. Mutta alkeellisimmatkin käytöstavat saattavat olla katoavaa kansanperinnettä. Sivistys ja herrasmiesmäisyys hoi...
Tuo nyt oli niin poikkeuksellinen tilanne, että ei siinä tullut muuta mieleen kuin keskarin näyttäminen. Yleensä aloitan keskustelun sanomalla esimerkiksi, että tässä on jalkakäytävä ja ihan poikkeuksetta kukaan ei usko minua. Paikkana on ollut useimmiten minulle tuttuakin tutumpi Veturikatu Tampereella. Toinen paikka on myöskin Rautaharkossa eli se tunneli Rautaharkon ja Koikkarin välissä, jossa on pyörätie ja jalkakäytävä rinnakkain. Siinä on hyvin monella vaikeuksia ajaa Rautaharkon suuntaan tullessaan siellä pyörätien puolella, kun se on menosuunnassa vasemmalla puolella. Ja kävelijöillä on vastaavasti vaikeuksia kävellä siellä jalkakäytävän puolella toiseen suuntaan mennessään.
Jos aloittaa vuorovaikutustilanteen keskisormea näyttämällä (?!), niin tuollaisen vaikutelman saannin jälkeen toisella osapuolella voi olla aika huonot fiilikset palautteen antajasta ja palautteesta. Mutta alkeellisimmatkin käytöstavat saattavat olla katoavaa kansanperinnettä.
Mutta keskisormen näyttäminenhän on ikivanhaa kulttuuriperintöä! Peräti kansanperinnettä.
Muistaakseni se oli antiikin kyynikko Diogenes (412 eaa. - 323 eaa.), jonka mukaan ihmisen erottaa hulluudesta vain sormen leveys.
"Jos kuljen torilla etusormi pystyssä, niin kukaan ei kiinnitä siihen huomiota.
Jos kuljen keskisormi pystyssä, niin minua pidetään hulluna."
Tuo nyt oli niin poikkeuksellinen tilanne, että ei siinä tullut muuta mieleen kuin keskarin näyttäminen. Yleensä aloitan keskustelun sanomalla esimerkiksi, että tässä on jalkakäytävä ja ihan poikkeuksetta kukaan ei usko minua. Paikkana on ollut useimmiten minulle tuttuakin tutumpi Veturikatu Tampereella. Toinen paikka on myöskin Rautaharkossa eli se tunneli Rautaharkon ja Koikkarin välissä, jossa on pyörätie ja jalkakäytävä rinnakkain. Siinä on hyvin monella vaikeuksia ajaa Rautaharkon suuntaan tullessaan siellä pyörätien puolella, kun se on menosuunnassa vasemmalla puolella. Ja kävelijöillä on vastaavasti vaikeuksia kävellä siellä jalkakäytävän puolella toiseen suuntaan mennessään.
Liikennevalistajia tosiaan on paljon. Osa valistaa auton ikkunasta huutamalla "ET SÄ TIIÄ TÄSSÄ ON AUTOTIE! MEE TONNE PYÖRÄTIELLE AJAA!!!!" Aina ei vaan jaksa valistua.
hphuhtin
14.08.2018, 19.26
No tuli kyllä Ruoholahdessa annettua tänään aplodit pakettiautokuskille joka tukki Mechelininkadulta Länsiväylän suuntaan kääntyviltä risteyksen aamuruuhka-aikaan, olin pyörällä siinä liikennevaloissa. Saatoin myös huutaa ”kortti pois”. En saanut turpaani, vaikka autossa näytti olevan kuusi neonpaitaista työmiestä jotka kyllä tuijottivat murhaavasti :)
Ehkä ei toiminut liikennevalistuksena. Helpotti kuitenkin itseä, ottaa aivoon tuollaisen toopeilun näkeminen vaikka ei omaan kulkemiseen vaikuttanutkaan.
F. Kotlerburg
15.08.2018, 09.36
Kai näitä pipipäitä aina sillon tällöin on. Muutamia vuosi sitten ohitin ihan asiallisesti leveällä pyörätiellä jonkun äijän ja takaa alkoi hirveä mesoaminen. Olihan mulla on ohituksen aikana vauhtia varmaan 27-28km/h, mutta leveä pyörätie niin jäi siihen rakoa se 1.5-2m. No sieltä se alkoi huutelee, että "Mitä vittua. Eikö mun vauhti riitä?" tms. järkevää. Totesin, että ei ja poistuin paikalta. Ei noiden kans kannata jäädä porisee sen enempää.
^ Väitetysti suvaitsevaiset eivät aina ole kovinkaan suvaitsevaisia koko poliittiselle ja ideologiselle spektrumille. Sensuuri iskee "aivo-oksennuksille" ja "haittaisänmaallisille" äkkiä. Vihapuhepoliisi paikalle pamputtamaan vihasanojen lausujia?
Tosin Fillarifoorumin ketjuista voi äkkiä tulla aika poliittista vääntöä, jos ihmiset huutelevat ideologisia ja poliittisia sitoumuksiaan ja vaativat sensuuria.
Mutta takaisin aiheeseen: olisikohan yhdysvalloissa suositeltu jo aseen mukaan ottamista pyörälenkille puolustustaisteluun? Henk.koht. tasolla en ole itse törmännyt tällaiseen käytökseen vielä koskaan, en uhrina tai omassa käytöksessä. Mielenkiintoista olisi kyllä tietää, minkälaisten prosessien tuloksena tällaista käytöstä syntyy ja miten sellaista voisi ehkäistä tai korjata. Saattaa vaatia osaamista kallon kutistamisesta.
Eikö me voitais mennä antamaan tyypille joku "opetus", ajetaan paskarinkiä sen ympärillä tjsp. LJL tarvitaan syötiksi koska ainoastaan hän tuntee kaverin.
Eikö me voitais mennä antamaan tyypille joku "opetus", ajetaan paskarinkiä sen ympärillä tjsp. LJL tarvitaan syötiksi koska ainoastaan hän tuntee kaverin.
Loistava idea! Jag är frivillig. Lisähöysteenä paskaringin ajamiseen... Jos vaikka piereskeltäisiin äänekkäästi ja pahanhajuisesti? Se ei muistaakseni ole rikos, ainakaan kun viimeksi tarkistin.
Kugelschreiber
15.08.2018, 10.32
^ Väitetysti suvaitsevaiset eivät aina ole kovinkaan suvaitsevaisia koko poliittiselle ja ideologiselle spektrumille. Sensuuri iskee "aivo-oksennuksille" ja "haittaisänmaallisille" äkkiä. Vihapuhepoliisi paikalle pamputtamaan vihasanojen lausujia?
Tosin Fillarifoorumin ketjuista voi äkkiä tulla aika poliittista vääntöä, jos ihmiset huutelevat ideologisia ja poliittisia sitoumuksiaan ja vaativat sensuuria.
nopeasti sanan_vapauden puolustajat aktivoituivat täälläkin.
ilmeisesti termi viherkommarifemakkomatuLGBT on Sinusta aivan asiallinen, ja ajatus siitä, että sentyyppistä hapatusta tulisi karsia, on Sinusta poliittisesti värittynyttä sananvapauteen puuttumista sekä sensuurin vaatimista. pahoittelen, mikäli itse käyttämäni termit aiheuttivat Sinussa harmitusta, mutta kuten vanha sanonta sanoo: "niin metsä vastaa..."
T: suvakki
maalinni
15.08.2018, 10.34
Vastaavaa asennetta toivoisi Suomen maantiepyörätoivoilta. Samalla tavalla se Räikkönenkin suuttuu, jos ei voita. Hopea on se ensimmäinen hävitty sija.
Hopea on se ensimmäinen hävitty sija.
Näin on. Jos ei usko, kannattaa kysyä asiaa eräältä palstapersoonalta
Pitäkää ne sukkikset kireenä ja näyttäkää kuinka fixuja olette.
https://www.is.fi/muutlajit/art-2000005791644.html?ref=rss
Entinen huippupyöräilijä löi avokämmenellä kilpakumppania, joka ei tarjonnut vetoapua.
Valmentajanakin toimiva 51-vuotias maantiepyöräilijä näytti kehnoa mallia oppilailleen sunnuntaina Porvoossa.
Päijät-Hämeessä asuva mies löi Porvoon kuntoajojen päätteeksi 26-vuotiasta kilpakumppaniaan avokämmenellä kasvoihin.
Vaikka kyse oli kuntoilutapahtumasta, tunnelma oli totinen. 51-vuotias sijoittui 110 kilometrin kuntoajossa kolmanneksi vain kaksi sekuntia toiseksi tulleelle 26-vuotiaalle hävinneenä.
Ajajat käyttivät matkaan aikaa lähes kolme tuntia.
Entinen huippupyöräilijä löi avokämmenellä kilpakumppania, joka ei tarjonnut vetoapua.
Noniin!! Lisää jonopyöräilyn kannattajia :D Vakavasti puhuen melko jäätävää käytöstä, sivistystaso sarjassamme Ukrainan parlamentti.
Mutta takaisin aiheeseen: olisikohan yhdysvalloissa suositeltu jo aseen mukaan ottamista pyörälenkille puolustustaisteluun?.
Olen seuraillut yli 20v mtbr.comia, aina silloin tällöin joku kyselee että mikä kotelo käy ajamiseen tai juomareppuun. Yleensä ne ajattelee ampuvansa ”mountain lion” -nimellä tunnettua elukkaa silmien väliin kun se loikkaa kimppuun mutta on siellä jokunen muuhunkin käyttöön tarvinnut.
lmeisesti termi viherkommarifemakkomatuLGBT on Sinusta aivan asiallinen
Politiikka on vaarallista. Toisaalta erottelujen teko ja asioiden yhteyksien huomaaminen on välttämätöntä. Poliittinen korrektius ja ikävän vihapuheen suitsiminen edennee. Kenellä on kulttuurinen hegemonia ja vallitseva sallittu sananparsi: Neuvostoliiton ja DDR:n hapatusvapaat puhetavat hiipinevät tännekin. Gramscin "pitkä marssi läpi instituutioiden" jatkunee ennen pitkää myös Fillarifoorumilla...
Takaisin topiikkiin: Voisi olettaa, että kehityksen jatkuessa kohtapuoliin kaikki pyöräilijät ajavat väkivaltaisissa jengeissä kuin porukkalenkeillä konsanaan. Ja ohituksen yrityksestä seuraa jengien väkivaltainen välienselvittely nyrkein tai asein... Tulevaisuusorientoituneet ryhtyvät jo harjoittelemaan itsepuolustuslajeja, aseiden käyttöä ja erilaisia taktisia manöövereitä toisia kerhoja vastaan. Kelvit muuttuvat Mad Max -henkisiksi väkivaltaisuuden näyttämöiksi, poliisi tai armeija ei uskalla paikalle. "Only the strong will survive."
Miksi tässä topicissa aletaan keskustella kaikkee *askaa vaikka kyse oli pelkästään tuosta yhdestä LJL:n bongaamasta hullusta? Hukkuu itse asia turhaan *askanjauhamiseen.
Miksi tässä topicissa aletaan keskustella kaikkee paskaa vaikka kyse oli pelkästään tuosta yhdestä LJL:n bongaamasta hullusta? Hukkuu itse asia turhaan *askanjauhamiseen.
Niin. Semmoinen maailmamme ilmeisestikin nykyään on.
:) Oliks tää jo täynnä?
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?47134-Avautumista-vaikeasta-el%E4m%E4st%E4-kevyen-liikenteen-v%E4ylill%E4-vol-2-0
Tässä ko topiikin eka viesti.
Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0
Mielestäni alkuperäinen otsake on niin kuvaava ettei syytä pistää nimeämistä uusiksi vaikka koko lirpake menikin. Sielunelämää helpottavaa avautumista jatkossakin!
Pahoittelen omia off-topic-postauksiani. Menen nurkkaan häpeämään ja laitan itseni jäähylle.
Pilkkaat kuollutta. Mahtaa olla isot vehkeet sulla. Vainajia pitää kunnioittaa. Taidat olla sivari?
https://www.como.fi/uutiset/risumies-antoi-ennen-kuolemaansa-pysayttavan-videohaastattelun-ylelle-eiko-tama-lopu-ikina/
No jopa on totista menoa kuntoajoissa. Voi tietenkin ajatella, että kuntoajosta muodostuu kilpailu, kun eri sarjojen nopeimmille on tarjolla rahapalkintoja.
Artikkelin mukaan teosta tuli seuraamuksia: "Lopulta Akilles päätti erottaa 51-vuotiaan toiminnastaan väkivaltaisen käytöksen vuoksi. Mies toimi Akilleksessa nuorten pyöräilijöiden valmentajana."
Trollberga
15.08.2018, 14.38
Kuuluukohan kyseinen henkilö fillarifoorumin käyttäjiin? Joku aktiivinen kirjoittaja kenties? [emoji16] [emoji605] [emoji109]
Oikeilla jäljillä ollaan... Nykypäivän viherkommarifemakkomatuLGBT-aikana ohittaminenkin alkaa olemaan varmaankin syrjintää ja viha-fillarointia.:rolleyes:
"Oikeilla jäljillä ollaan", selkeästikin.
P.S. Jos näiden kahden peräkkäisen viestin yhdistämisen muodostama "vitsi" ei auennut, niin avataan vähän: tarkoitus oli sanoa, että olisi mukavaa jos edes täällä Fillarifoorumilla säästyisi lukemasta moisia "viherkommarifemakkomatuLGBT"-"kriittisiä" p*sk*kommentteja. Ja kyllä, tarkoitus oli sanoa myös, että tuollainen käytös foorumikeskustelussa saa kyllä epäilemään, että käytös myös liikenteessä on vastaavanlaista.
Kugelschreiber
15.08.2018, 15.50
poistunpa minäkin tästä keskustelusta, sillä ilmeisesti tolkun ihmisten kuuluu tämäntyyppisillä foorumeilla suvaita tietty määrä rasistista ja/tai seksististä läppää.
Oikeesti: ei kuulu sietää. Ikinä ei kuulu sietää.
Pahoittelen omia off-topic-postauksiani. Menen nurkkaan häpeämään ja laitan itseni jäähylle.
Ei se mitään, voit helposti oikaista tilanteen esim. nauttimalla viisi litraa hernekeittoa ja afinogeenus-piimää, ja alkamalla partioida Karhusaarentien sillalla. Jos ryökäle havaitaan, ohitat ja sihautat vakavan hiljaisen hiihtäjän kaverin naamaan. Sitten pikapoistuminen paikalta.
maalinni
15.08.2018, 15.52
poistunpa minäkin tästä keskustelusta, sillä ilmeisesti tolkun ihmisten kuuluu tämäntyyppisillä foorumeilla suvaita tietty määrä rasistista ja/tai seksististä läppää.
Oikeesti: ei kuulu sietää. Ikinä ei kuulu sietää.
Peukkua
^^ Ko. vandaalipyöräilijähän voi vaikka tukehtua höyryihin tai ajaa sillalta, ja sitten on polliisi perässä tappo- tai murhasyytteen kanssa. Suunniteltu juttu vai surma? Tosin voisinkohan vedota että olisin ymmärrystä vailla ja saanut huonoja vaikutteita pahamaineiselta kiihotusfoorumilta...
Jäsen LJL tietää toki vielä tarkemmin.
Tässä työpäivän päälle substanssi ei nyt yksinkertaisesti taivu, mutta voin anekdoottina kertoa poliittisesti korrektin puheen ystäville, miten erään nimeltämainitsemattoman instanssin vartija kertoi hoitavansa tässä topiikassa tarkoitettujen henkilöiden, joita siellä usein käy, uhkailutilanteet. Kyseessä siis sen kuuluisan jääkaappipakastimen kokoinen kaveri ja entinen painija. Hän kuulemma pyytää asiakkaan sivuun, ja kuiskaa korvaan about näin: "Otetaanko kuule kakkapainit? Mä väännän sua niin että sulla tulee paskat housuun. Mä hieron ne paskat sun housuun ja selkään. Onko sitten kiva mennä tuonne istumaan?? Tollanen s**tanan ärsyttävä mulkku." Kuulemma tämän puhuttelun jälkeen uho on loppunut ja ovat menneet kiltisti eteenpäin.
Tämä Espoon avohoitopotilas on varmaan sellainen Hollannin pyöräliiton messiaan lanseerama aggressiivinen urheilupyöräilijä. Toivottavasti poliisi onnistuu korjaamaan ko. idiootin parempaan talteen, vaikka en uskokaan että se pitkällä aikavälillä auttaa mitään. Ainoa mikä tuollaiseen saattaa tehota on kunnon myllytys.
...Hollannin pyöräliiton messiaan lanseerama aggressiivinen urheilupyöräilijä.
Nyt on mennyt ohi, kukas tulppaani- ja orjakauppamaan edustaja tällaista on lausunut :D Hieno termi sinänsä.
Ainoa mikä tuollaiseen saattaa tehota on kunnon myllytys.
Myös oikein mehevät kakkapainit voisivat opastaa oikealle tielle
Nyt on mennyt ohi, kukas tulppaani- ja orjakauppamaan edustaja tällaista on lausunut :D Hieno termi sinänsä.
Sehän oli tämä Saskia Kluit. https://www.is.fi/autot/art-2000005405516.html
Olen seuraillut yli 20v mtbr.comia, aina silloin tällöin joku kyselee että mikä kotelo käy ajamiseen tai juomareppuun. Yleensä ne ajattelee ampuvansa ”mountain lion” -nimellä tunnettua elukkaa silmien väliin kun se loikkaa kimppuun mutta on siellä jokunen muuhunkin käyttöön tarvinnut. https://s15.postimg.cc/omlxk6rrb/honk.jpg (https://postimg.cc/image/omlxk6rrb/)
Miksi tässä topicissa aletaan keskustella kaikkee *askaa vaikka kyse oli pelkästään tuosta yhdestä LJL:n bongaamasta hullusta? Hukkuu itse asia turhaan *askanjauhamiseen. Ei kai tuollaisesta yksittäistapauksesta mitään järkevää voi paljoa foorumilla keskustella? Jos tapahtuu jotain poliisiasian arvoista, niin silloin aikuinen ihminen on yhteydessä poliisiin. Ja jos taas ei, niin silloin ei liene asiallista keskustella yksittäisistä tuntemattomista henkilöistä ja heidän edesottamuksistaan selän takana foorumilla.
...yksittäistapauksesta
Kyseessä on todennäköisesti enemmän tai vähemmän jatkuvan toiminta. Tosiaan soita sille juttua tutkivalle poliisille jos kaveriin törmäät, olivat kiinnostuneita.
Myös oikein mehevät kakkapainit voisivat opastaa oikealle tielle
Ton otsikon vois vaihtaa nyt tyyliin: Ohittamisesta kommentin saanut uhkailee fillarifoorumilla.
Nythän teillä on sen bullhorn jäbän kanssa tasapeli.;)Voisitte heittää ens kerralla yläfemmat luuvitosten sijaan....tai ei ehkä sittenkään.
Saattaa tulla erimielisyyksiä fyysisen kosketuksen voimasta joten pelkästään sanallinen tervehdys riittää... tai ei ehkä sittenkään.
Voi kuulla väärin,esim Moro=Molo tms Hmmm oisko päännyökkäys korrekti tapa tervehtiä ja osoittaa anteeksipyynnön/hyväksynnän?Ettei kukaan pahoittais mieltä tai tuntisi itseään uhatuksi ja voisi ajella pyörällä omaa vauhtia turvallisesti .
Ton otsikon vois vaihtaa nyt tyyliin: Ohittamisesta kommentin saanut uhkailee fillarifoorumilla.
Öö no olisin myöntyväinen esim. seuraavaan uudelleenmuotoiluun: Järjestetään ohittamisesta pillastuvalle pyöräilijälle ystävällisin aikein tapaaminen erään suustaan vähintään yhtä pahan vanhan koulukunnan turvallisuusalan ammattilaisen kanssa, joka voi näyttää alustavasti miten miestä väännetään, ja jos housuun täysin epähuomiossa tulvahtaa skakka niin fillarifoorumin yhteisö sitoutuu yhteisvoimin hankkimaan ohittamisesta pillastuvalle uudet kalsarit.
Olisko?
^En sitoudu.
Eikö edes käytettyjä löydy? Muut voivat sittrn maksaa sulle osuutensa käytettyjen kalsarien käyvästä markkina-arvosta. Markkina-arvo määrittyy sen mukaan, kuinka paljon Sörnäisten metroaseman edessä järjestetyissä kalsarihuutokaupoissa on keskimäärin miesten käytetyistä kalsareista maksettu. Jos tällaista huutokauppaa ei ennen ole järjestetty, se järjestetään marraskuussa.
Oatmeal Stout
16.08.2018, 11.59
ohittamisesta pillastuvalle uudet kalsarit.
Pyöräileekö joku kalsarit jalassa :eek:
No tavikset? Voi niillä olla farkutkin siinä päällä.
tempokisu
16.08.2018, 12.19
Varmaankin jos on hame, on aluhousut alla. Tänään aamulenkillä ohitin naispyöräilijän, jolla ainakin oli selkeesti mustat sellaiset srinkit alla ja ohkoset...no kalsareiksi mä niitä kutsuisin, siinä päällä. Nauratti kun ohitin, kun ne pikkuhousut näkyi tosi selkeesti sieltä alta :D Mulla on alla "vaippahousut" ja päällä "kalsarit" = päälytrikoot.
Munarello
16.08.2018, 12.51
Aluhousut on varmaan lyhennys alumiinihousuista? Itsehän olen nykyisin ns tosiharrastaja joten ajelen hiilikuituhousuilla. :)
hphuhtin
16.08.2018, 13.22
Aluhousut on varmaan lyhennys alumiinihousuista? Itsehän olen nykyisin ns tosiharrastaja joten ajelen hiilikuituhousuilla. :)
Mä tykkään teräksestä, voi kiinnittää kaikkea tarpeellista ja on ennenkaikkea mukavat ;)
Mutta otsikkoon liittyen, laittakaa nyt ehdottomasti kypäräkamera tallentamaan jos ko pätkää ajatte. Vaikea olis pässin kiistää mitään jos olis 4K kuvaa pällin naamasta ja pyörästä jne. Äänikin jos vielä jollain Dolby Atmos laadulla niin avot!
Parasta olis jos joku mustan vyön itämaisen taistelulajin taitaja olisi tämä kuvaaja ja jos se äijä oikesti kävisi käsiksi. Tai no, taitaa oikeuslaitos katsoa sit tämän mustan vyön haltijan käyttäneen hätävarjelun liioittelua jos pisti irtipoikkipinoon ko äijän nanosekunnissa, varsinkin jos se näkyy videolla myös... Eikös se katsota about "aseen" käytöksi jos olet guru taistelulajissa ja riehut jossain? Ketjun originaali aloittaja tietänee kun on pykälät hallussa hänellä. :cool:
J.Kottenberg
16.08.2018, 21.08
Ehkä kuitenkin ennen enempien lynkkaussuunnitelmien ja -valmisteluiden tekoa tai oman käden oikeuden käyttöön yllyttämistä olisi hyvä muistaa että on tapahtunut ainoastaan jotain suusanallista uhkailua, siis jonkinlaista suukopua. Millään aseilla tai astaloilla ei ole uhkausta tehostettu, ja ennen kaikkea minkäänlaista käsiksi käymistä tai päällekarkausta ei ole tapahtunut.
Myöskään minkäänlaista varmuutta siitä, onko topikin aloittajan tapaama henkilö sama joka on syyllistynyt toisen pyöräilijän pahoinpitelyyn, ei ole.
Joten parasta varmaan on ottaa rauhallisesti. Jos joku todella on potentiaalinen väkivallan tekijä ja provosoituu tekoon sillä että joku ohittaa hänet, ei varmaan mene kauaa kun hän paljastuu ja joutuu kiinni muutenkin.
Eikä siitä että joku lupaa vetää turpaan, kannata ehkä aina niin paljoa välittää. Ei sellainen ole niin kovin harvinaista.
hphuhtin
16.08.2018, 21.19
Joten parasta varmaan on ottaa rauhallisesti. Jos joku todella on potentiaalinen väkivallan tekijä ja provosoituu tekoon sillä että joku ohittaa hänet, ei varmaan mene kauaa kun hän paljastuu ja joutuu kiinni muutenkin.
.. koska on kaiken lisäksi ilmeisen hidas pyörällä. Mun mielestä nämä hernekeitto/hajuhyökkäyssuunnitelmat oli oikein sopivasti mitoitettuja vastaiskuja ;) kunhan jäävät sen haisevan vastalauseen tasolle.
Asiaa sivuten hyviä pointteja sisältävä Daniel Macklerin juutuub-video katuväkivallan lopettamisesta ja motiiveista, Breaking Up Street Fights - A Psychological and Practical Exploration, https://www.youtube.com/watch?v=hvxTlYaOXhY
Oatmeal Stout
17.08.2018, 11.20
No tavikset? Voi niillä olla farkutkin siinä päällä.
Hyvä, että joku paneutuu tähänkin asiaan hartaudella.
Joo, pahiten saa liikenteessä karvat pystyyn, kun rupeaa liikenteenohjaajaksi ilman valtuutusta.
Ajoimme tyttöni kanssa Oulun keskustassa ja hän ajoi, Oulussa kasvanut mutta nyt vuosia alempana maatamme. Hän ajoi vahingossa linja-autokaistaa pienen matkan ja eiköhän löytynyt heti "liikenteenohjaaja", pakun kuljettaja ajoi eteen ja jarrutti mielenosoituksellisesti. Opetus meni perille, onneksi en ole enää oululainen tuumin tytölleni. Mehevään riitaan johtaa tuollainen helposti, kuten tässä ketjussa tapahtumista kerrotaan.
Mä tykkään teräksestä, voi kiinnittää kaikkea tarpeellista ja on ennenkaikkea mukavat ;)
Lisäksi teräsalkkarit toimivat erinomaisena siveysvyönä! Niitä voi lainata myös vaimolle, jos luottamussuhde tässä mielessä rakoilee
Hyvä, että joku paneutuu tähänkin asiaan hartaudella.
Enhän minä tietenkään oikeasti tiedä, kunhan arvailen.
tempokisu
17.08.2018, 15.26
Eikä siitä että joku lupaa vetää turpaan, kannata ehkä aina niin paljoa välittää. Ei sellainen ole niin kovin harvinaista.
No se yksi "vuoden isä" lupasi tappaa jos vielä tavataan. Ei olla tavattu. Tosin en ole ajellut enää Lempäälässä, tosin en tämän isän takia.
SotkuPekka
17.08.2018, 17.39
Ja kyläseppä voi hitsata kuntoon jos saumat ratkeaa.
"Call the locksmith!"
http://i.imgur.com/BmieG0b.gif
J.Kottenberg
17.08.2018, 19.46
No se yksi "vuoden isä" lupasi tappaa jos vielä tavataan. Ei olla tavattu. Tosin en ole ajellut enää Lempäälässä, tosin en tämän isän takia.
Tänä julkisen talouden totaalisen rahapulan ja sen myötä todella surkeaksi säästetyn vanhustenhoidon aikana tuollaista tarjousta ei kannata väheksyä.
Ajatelkaa nyt, kuolla nopeasti saappaat, eikun siis klossikengät, jalassa kunnon suomalaisen perheenisän tappamana kesken rakkaan harrastuksen.
Tai sitten kitua kuukausikaupalla vaihtamattomissa p***avaipoissa karmeassa hajussa apaattisten ja velttojen hoitajien räplätessä kännykkää kahvimuki pöydällä taukohuoneessa.
Valinta ei varmaan ole useimmille vaikea, vai mitä arvelette?
Joten Kisu, kun alkaa tuntua että eiköhän tämä jo riitä niin lenkkien suunta vaan Lempäälään. Niin minä ainakin tekisin.
Nyt ollaan viineissä tai kärjistetään rajusti, mutta vanhustenhoidon mukaan tempaaminen tähän ketjuun tuolla tavalla on jo vähän halventavaa.
Hyvin lähteny laukalle tää lanka.
J.Kottenberg
17.08.2018, 21.45
Ei tuossa mitenkään rajusti kärjistetty, koska ei tarvitse kuin ehkä vähän kärjistää. Kerroin vain hieman siitä mitä olen nähnyt ja haistanut.
Ja jos luulet että ihmiset eivät kykene selvin päin muistamaan, ajattelemaan ja kirjoittamaan, olet erehtynyt pahemman kerran.
Vielä ei ole päädytty tähän... (Kuvan laitteessa tosin polttomoottori, mutta eiköhän liikkuisi muutettavat muuttaen pelkästään polkimillakin.)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8b/Simms_Motor_Scout_from_Autocar.jpg/628px-Simms_Motor_Scout_from_Autocar.jpg
Hyvin lähteny laukalle tää lanka.
Öö no jos nyt ajattelee mistä tilanteesta tämä alkoi, niin alustavasti osastoa what does the fox say? -ding ding ding ding tämä on ollut sekä oikeassa elämässä että verkossa. Tästähän on oikeastaan hyvä jatkaa, mm. hernekeitto-, piimä-, alushousu- ja konekiväärikeskustelun äärellä.
J.Kottenberg
18.08.2018, 07.23
Vaikea ajatella että olisimme koko ajan vain keskustelleet aloituksessa kuvatusta välikohtauksesta. Olisi varmaankin aikamoista jankkaamista.
Tässä keskustelussa ihmiset ovat tuoneet uusia aspekteja ja omia mielipiteitään ja ideoitaan esille. Ja näinhän hyvin usein keskustelu etenee. Lisäksi ihan hauskaa läppää on heitetty. Ei tätä aihetta ehkä ihan otsa rypyssä tarvitsekaan käsitellä.
Voisi olla hyvä jo aloituksessa tarkoin määrätä ja määritellä aiheen käsittelyn rajat, jos halutaan ettei niin sanotusti "juttu rönsyile". Olisiko tämä sitten hyvä?? Enpä oikein usko. Ja ainahan voidaan palata asian ytimeen jos halutaan.
Mut se jos bullhorn jäbäkin heitti läppää ,ei vaan menny perille.
Helsingin uutisissa (lehti ja netti) on kysely "Pelkäätkö liikkua pyöräilijöiden keskellä Helsingissä ?"
Kannattaa vastata niin voi ehkä vaikuttaa asiaan. Tuon linkin sivua kun alaspäin kelaa niin kysely löytyy
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/694398-helsinki-patistaa-pyorailijoita-kertaamaan-liikennesaannot-kaupunkipyorien
Mut se jos bullhorn jäbäkin heitti läppää ,ei vaan menny perille.
Tämä on dimensio, jota en aikaisemmin ole tullut ajatelleeksi.
Oatmeal Stout
18.08.2018, 13.23
Enhän minä tietenkään oikeasti tiedä, kunhan arvailen.
Siis jätämme asian asiantuntijoille, jotka erottavat pyöräilyhameet hameen ja alushousujen yhdistelmästä tavalla tai toisella :rolleyes:
Ilmeisesti tässä ketjussa esillä ollut pyöräilijä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6...5-0957e236ca6c (https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6fa72e2e-db19-42c2-b0c5-0957e236ca6c)
Muita tiellä liikkujia väkivalloin ”ojentanut” espoolaismies tuomittiin maanantaina kahden kuukauden ehdolliseen vankeuteen neljästä eriasteisesta pahoinpitelystä, kahdesta laittomasta uhkauksesta sekä lievästä vahingonteosta.
Vuonna 1972 syntynyt pyöräilijä oli toistuvasti pysäyttänyt, huutanut, uhkaillut ja jopa pahoinpidellyt pyöräilijöitä, jotka hänen mielestään olivat ohittaneet hänet väärällä tavalla tai muutoin ”haastaneet hänet”.
maalinni
03.02.2020, 17.39
Varmaan sama kaveri, joka haukkunut fillarifoorumia ylilaudalla? :D
Ilmeisesti tässä ketjussa esillä ollut pyöräilijä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6...5-0957e236ca6c (https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6fa72e2e-db19-42c2-b0c5-0957e236ca6c)
Nonih, sama kaverihan se siinä!! Rikrekkikin rapsahti, kun ei päässyt sakkorangaistuksella (olisi siinä tapauksessa varmaan ollut ns. kuuden euron mies, koska hulluudesta/vastenmielisestä ulosannista johtuva työttömyys). Oikeus voitti, sikäli kun hovioikeus ei tule myöntämään jatkokäsittelylupaa.
...etten lähde pieneen sakkojuttuun asianomistajaksi.
Ei tosiaan sitten ollutkaan pieni sakkojuttu :D Tarpeeksi kun perseilee, niin ei selviä pelkillä sakoilla. Ja jos vielä jatkaa, niin seuraavaksi vankeus tuomitaan jo sitten kovana. Linnassa kun soittaa suutaan rasauttavalla äänellä niin... Niin.
Kyllähän tää kaveri häätys saada jotai ammattiapua. Tuskin sakot muuttaa käyttäytymistä yhtään
Oma "suosikkini" oli autoilijan simputtaminen, minkä päälle vielä pärski räät naamaan. Kaikki tietenkin sen jälkeen, kun oli ensin lasketellut väistämisvelvollisena kyseisen auton tielle. Jännä nähdä jatkuuko toiminta. Ihan täydellä pakalla ei nimittäin taideta olla liikenteessä.
Ihan täydellä pakalla ei nimittäin taideta olla liikenteessä.
Joo, eikö tuolla ollut sinkula. Tässä sen näkee, että takapakan lehtien määrä on suoraan verrannollinen johonkin...
Tuskin sakot muuttaa käyttäytymistä yhtään
Sai kylläkin ehdollista vankeutta. Hyvää tässä on se, että jos vielä syyllistyy vastaavaan, pääsee seuraavaksi suorittamaan. Ei varmastikaan sovellu YKP:hen eikä pantaan, joten veikkaan että jossain vaiheessa istuu.
Kaveri ei aivan terveeltä vaikuttanut, mutta on tuomion perusteella syyntakeinen.
Oma "suosikkini" oli autoilijan simputtaminen, minkä päälle vielä pärski räät naamaan. Kaikki tietenkin sen jälkeen, kun oli ensin lasketellut väistämisvelvollisena kyseisen auton tielle. Jännä nähdä jatkuuko toiminta. Ihan täydellä pakalla ei nimittäin taideta olla liikenteessä.
https://www.youtube.com/watch?v=a8iStWHmEq4
fillarointi nostaa tunteet pintaan muuallakin kuin tour de france:ssa, ei heikkohermoisille.
Uutisoinnissa on taas kerran nimitetty pyörällä liikkunut mt-potilas "pyöräilijäksi".
Ja päihteiden sekakäyttäjä, joka lainaa tai "lainaa" moottoripyörää, on aina kuollessaan moottoripyöräilijä.
Ja kanootin kanssa itsensä hukuttanut älykääpiö on aina meloja.
Jami2003
05.02.2020, 19.19
Auton kanssa törttöillyt pyöräilijä on autoilija.
tempokisu
06.02.2020, 06.18
Toi helposti hermostuva pyöräilijä kun kohtaa BMW-miehen :D ( jos ei halua avata linkkiä, bemarimiehellä onkin vakiovarusteenaan kirves )
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3e296298-1a4d-4b1c-a58a-42edec7bf980
^ sitä kutsutaa: Älyn Titanien Rumble in the Jungle
Toi helposti hermostuva pyöräilijä kun kohtaa BMW-miehen :D ( jos ei halua avata linkkiä, bemarimiehellä onkin vakiovarusteenaan kirves )
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3e296298-1a4d-4b1c-a58a-42edec7bf980
Noi voisi yrittää parittaa, lähtisi kaksi kahelia pyttyyn samalla kertaa.
Itellä tullu vastaan pesäpalloileva volvomies.
Aika reilusti pitää päässä heittää, jos kokee tarpeelliseksi kantaa moisia kapistuksia liikenteessä mukana. [emoji23]
Olisikohan mailatelineelle fillariin kysyntää.. Hiilikuitumaila, hiilikuitutelineessä.
Eikös kaikilla ole mini pumppu jerseyn takataskussa. Kuin teleskooppi...mppu[emoji849]
Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
Joskus kyllä tulee sellainen mieleen, että pitäisi kantaa jotain edes replikaa takataskussa ja kun joku, useimmiten autoilija, alkaa urputtaa kun on ensin tehnyt kardinaalimokan. Kaivaisi tuon välineen ja kysyisi uudestaan oliko jotain vastaansanomista. Kaikenlaista sitä päähän pälkähtääkin.
Mitä tähän nyt voisi sanoa... No, onneksi aika harvinaista tällainen käytös. Olisikin melkoista jos kunniakulttuuri olisi sillä tasolla että joutuisi aina pelkäämään jos ohittaa jonkun. Tai: pyöräilijän egoani on loukattu ohituksen yrityksellä, nyt kaksintaistelu kuolemaan saakka! Jonkinlaista sivilisaatiota on kuitenkin vielä pystyssä verrattuna mielikuvamaalailuun. Kaksintaisteluketju ja häviäjien eli kuolleiden listaukset Fillarifoorumilla, lista ja kunnia kasvaa päivä päivältä. Makaaberia.
Joskus kyllä tulee sellainen mieleen, että pitäisi kantaa jotain edes replikaa takataskussa ja kun joku, useimmiten autoilija, alkaa urputtaa kun on ensin tehnyt kardinaalimokan. Kaivaisi tuon välineen ja kysyisi uudestaan oliko jotain vastaansanomista. Kaikenlaista sitä päähän pälkähtääkin.
En tiedä mihin replikalla viittaat, mutta jos aseeseen, niin en suosittele. Poliisi eikä oikeuslaitoskaan jaa vitsiä kanssasi.
Juha Jokila
06.02.2020, 21.33
^^^Ja jos vastapuolella onkin oikea ase, niin se käyttää sitä uhkaa vastaan.
Ehdotus: syödään kaikki sieniä, ostetaan katkaistut haulikot ja lähdetään aamun TMT-liikenteeseen ampumaan sattumanvaraisesti vastaantulijoita ja autoja. Kuten Grand Theft Autossa, ensin tulee poliisit ja sitten armeija. Ei muuten tule tylsä reissu
Miksi jäädä paikalle kuuntelemaan urputusta? Kun poistuu paikalta vähin äänin, niin aika nopsaan sen urputtajan äänikin vaimenee. Eipä nuo ole koskaam perään lähteneet.
Itse pääaiheesta, kerrankin olen sitä mieltä, että tuomio oli oikeudenmukainen ja reilu kaikille osapuolille. Tällaisissa tapauksissa ehdonalainen yhdistettynä rahallisiin korvauksiin on ihan ok. Vaikka yleensä pidän ehdonalaista vitsinä.
Noita maksuja rapsahti sen verran, että toivottavasti tuntuu ko. Henkilön tuloilla.
... Eipä nuo ole koskaam perään lähteneet.
...
Onko topicinmukaiset henkilöt Turun suunnalla siis isokin riesa?
Onko topicinmukaiset henkilöt Turun suunnalla siis isokin riesa?
Tuo kommentti oli suunnattu tuohon replika kommentiin, jossa puhuttiin mm. autoilijoista.
Pyörällä liikkuvat ei, mutta liikennesääntöjä ymmärtämättömät autoilijat saattaa joskus huudella jotain. Samoin känniset koirankusettajat. Mutta siinä vaiheessa kun toinen mokaa ja alkaa päälle mölyämään, niin on parempi poistua paikalta, eikä jäädä kertomaan kuka on oikeassa.
Shimaani
07.02.2020, 12.17
Ehdotus: syödään kaikki sieniä, ostetaan katkaistut haulikot ja lähdetään aamun TMT-liikenteeseen ampumaan sattumanvaraisesti vastaantulijoita ja autoja. Kuten Grand Theft Autossa, ensin tulee poliisit ja sitten armeija. Ei muuten tule tylsä reissu
Ai niinku tähän malliin:
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZTQ2ODIyM2ItZTk5Ny00MGYxLTg5NDMtMGRkNDY2YjdmZG VlXkEyXkFqcGdeQXVyNzU1NzE3NTg@._V1_CR0,45,480,270_ AL_UX477_CR0,0,477,268_AL_.jpg
En tiedä mihin replikalla viittaat, mutta jos aseeseen, niin en suosittele. Poliisi eikä oikeuslaitoskaan jaa vitsiä kanssasi.Tosikkomaisuus kunniaan!
^No, vaikea siitä alkuperäisestä postauksesta oli tulkita, että mikä oli vitsin aste.
Niin no, jos ei ymmärrä konditionaalin luonnetta. Siltä näkökulmalta ymmärrettävää.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.