Näytä tavallinen näkymä : Rengaspaineet Bike-Park-ajossa
Takamisakari
07.08.2018, 09.45
Tällaista pohdintaa/probleemia:
Pyörä Pivot Mach 6 (27,5"), kiekot Mavic XA Elite, renkaat edessä High Roller 2,4" ja takana Minion SS 2,35". Rengaspaineina esim eilen edessä repa 1 ja takana 1,3 ja tuntuu että rengas taittuu alta sekä hyppyjen alastuloissa että tiukemmissa mutkissa. Olen yrittänyt säätää alustaa kohdalleen, mikä ehkä jopa alkaa toimiakin mutta rengasongelma ahistaa.
Pitäiskö yrittää leveämpää vannetta vai lisätä vaan painetta nakkeihin? Kuskilla painoa toki reilu 90kg ilman kamoja. Fillarin olisi tarkoitus toimia myös normi-polkuajossa mihin se kai on enemmän tai vähemmän tehtykin ja lähimäissä poljetaan myös ylös eli painoa ei tekisi mieli kasvattaa.
Millaisilla paineilla (nyt ei puhuta verenpaineesta) jengi ajelee?
H. Moilanen
07.08.2018, 10.14
Aika vaatimattomat on rengaspaineet. Lisää ilmaa kumiin.
Takamisakari
07.08.2018, 10.34
Niin ja sekin vielä että renkaat litkutettu, unohtu mainita avauksessa. Tubelessien kanssa itsellä on ollut ehkä taipumus käyttää liian pieniä paineita kuin liian korkeita.
Joka paineita säästää se vanteitaan vihaa.
Laita tuplat ja aja pari vetoa. Sitten pudotat paineita 0,1-0,2 kerralla kunnes alkaa taas tuntua sortamista. —> nosta takaisin edelliselle tasolle.
Kuulostaa ihan liian pieniltä paineilta. Painetta pitää parkkiajossa olla sen verran ettei renkaat ja vanteet mene rikki. Mulla edessä 29x2,5" ja takana 29x2,4", paineet edessä 1.6-1.8 bar ja takana 1.8-2 bar. Paino 70kg. Niin ja tubelessinna tietty.
Tuolle rengasleveydelle ja tuon painoiselle kuskille kuulosti kieltämättä tosi pieneltä. Voi toimia hyvinkin hitaassa teknisessä ajossa liukkailla kallioilla ja juurilla polkuajossa mutta parkissa vauhdikkaissa mutkissa ja hypyissä on varmasti liian vähän. Minä 70+ kiloisena olen pitänyt noita 1 ja 1.3 paineita 2.6 leveillä renkailla 30 mm leveillä 27.5 kiekoilla juurikin polkuajossa. Mietin tässä parkkiin lähtöä minäkin ja ajattelin vähän lisätä heti aluksi. Just vaikka 1.3 ja 1.7 tienoille ensin.
Takamisakari
07.08.2018, 11.19
Joo selvältähän tämä vaikuttaa. Taidan lähteä Tornariin ehtoolla kaatuilemaan ja testaamaan.
Itsellä on tainnut DH-pyörässä painetta olla hiukan alle 3 bar renkaissa. Kuvio on pitoa varten ja iskarit/jousitus joustoa varten. Renkaiden ei tarvitse joustaa mäkipyörässä vaan kestää mäkiajon haasteet. :D
Takamisakari
08.08.2018, 09.25
Kyllä, tämä tuli aika selväksi eilisen testin myötä. Edessä 1,7 ja takana 1,9-2,1 tuntui toimivan hyvin tasaisehkolla pinnalla. Sitten taas kun noilla paineilla menee metsään kivikkoon ja juurakkoon niin aikamoista rymistelyä. No, asia tuli hyvin selväksi, saa jakaa kokemuksia seuraavia ihmettelijoitä varten.
Kyllä, tämä tuli aika selväksi eilisen testin myötä. Edessä 1,7 ja takana 1,9-2,1 tuntui toimivan hyvin tasaisehkolla pinnalla. Sitten taas kun noilla paineilla menee metsään kivikkoon ja juurakkoon niin aikamoista rymistelyä. No, asia tuli hyvin selväksi, saa jakaa kokemuksia seuraavia ihmettelijoitä varten.
Pitäiskö kokeilla säätää iskarit uudelleen?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.