Näytä tavallinen näkymä : Kokemuksia hyvästä maantie/soratiekohteesta maailmalta?
Tarkoituksenani on lähteä loka-marraskuussa jonnekin treenaamaan viikoksi tai kahdeksi. Olen toki selaillut, mutta ei ole oikein hyvää kohdetta löytynyt.
Vaatimuksina olisi:
- Suorat lennot Vantaalta
- Lopullinen kohde mielellään kohtuullisen lähellä lentokenttää (helpompi järjestää kuljetukset)
- Pyöräilijäystävällinen majoitus (pyörän säilytys ja pesumahdollisuus)
Cyclocrossin kanssa on tarkoitus mennä eli kaikenlaiset tiet ja maastonmuodot kelpaavat. Tarkan markan miestä tietysti lämmittäisi jos pääsisi kohtuullisen edullisilla kustannuksilla. Muuten ei ole ihan kauheasti vaatimuksia ja tarkoitus ei ole kuin treenata eli muille huvituksille ei tarvetta.
Malamuutti
01.08.2018, 14.50
Nizzan seudulla käydessä katselin ylös vuorille sikäläisiä reittejä. Nizzan kenttä on ainakin hyvin lähellä keskustaa eikä ajoreiteille olisi edes keskustan hotelleista järin pitkä matka. Pyöräily vaikutti myös olevan suosittu laji siellä, taisipa itsekin pari vuotta sitten Mentonissa käyttämässäni hotellissa tai ainakin ihan hotellin vieressä olla maantiepyöriä vuokralle, joten myös säilytys jne saattaisi hyvinkin onnistua. Finski tosin ei lennä suoria lentoja tuonne kuin suurin piirtein lokakuun loppuun.
Itse voin suositella Nizzan vieressä olevaa Vence "kylää". Sijaitsee 15km kentältä luoteeseen. Kyseessä toimiva kylä eikä mikään turistirysä. Lentokentän ovesta ulos, kävele kadun yli ja olet bussipysäkillä. Bussilla 45min ja maksaa kokonaista 1.50€. Majoitusta runsaasti saatavilla ruuhkakuukausien ulkopuolella. Norwegian lentää suoraan ja halvimmillaan liput meno-paluu 150€. Näistä ominaisuuksista johtuen kävin tuonna 2x viime vuonna.
Itse olin maastossa mutta suosittua myös maantiepyöräilijöiden joukossa. Itse en menisi Nizzan keskustaan, kestää turhan pitkään päästä ajamaan. Tuolla alhaalla näkyy Nizza!
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180802/200168180ff279087640b49ff12f7003.jpg
okahkonen
02.08.2018, 22.21
Ääni Vencelle.
okahkonen
02.08.2018, 22.26
Vencen lisäksi hyviä kohteita loka-marraskuussa mm. Mallorca, Denia (Costa Blanca; lennot Alicanteen), Girona / Costa Brava / Tarragona (lennot Barcelonaan).
Tietenkin myös Costa del Sol jos tykkää yölennoista.
Kiitos!
Costa Blanca (Torrevieja, Denia) on aika tuttua seutua ja siellä on kyllä mukava treenailla, mutta mieluummin maantiepyörällä. Etenkin Torreviejaan olisi helppo mennä ja majoituskin löytyisi, mutta vaihtelu virkistäisi.
Tuo Vence kuulostaa kiinnostavalta (edulliset lennot, lähellä kenttää). Onko suositella jotain majoitusta sieltäpäin?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.