PDA

Näytä tavallinen näkymä : Halvat 29 renkaat

sampo12
16.07.2018, 14.12
En haulla löytänyt, mitkäs olis oikeasti halvoista 20€ renkaista parhaat? Tällä hetkellä ei ole halua laittaa 50€ renkaisiin, seuraavia olen miettinyt

https://www.bikester.fi/continental-trail-king-24-renkaat-sport-29-vaijeri-skin-musta-515531.html

https://www.bikester.fi/continental-x-king-22-renkaat-sport-29-vaijeri-skin-musta-515510.html

https://www.bikester.fi/continental-mountain-king-ii-24-renkaat-sport-29-vaijeri-skin-musta-515522.html

Varmaan paskoja kaikki, mutta mikä noista paras/muita ideoita? Keveimmän meinasin ottaa

H. Moilanen
16.07.2018, 14.23
Tästä ei taida kumin hinta/laatu-suhde parantua:
https://www.bike-components.de/en/Continental/X-King-Silver-29-Faltreifen-Werkstattverpackung-Auslaufmodell-p62165/

Black Chili kumilla, taittuva jne. Fancy pakkaus puuttuu, mutta ei haitanne?

sampo12
16.07.2018, 15.14
Kiitti! Huikea löytö, toki toimitus suomeen kympin kirpasee hiukan. Onko kyseessä muuten hyvä kauppa jos tilais bikesterin sijaan kaiken tuolta? Ketjuja ym olis hakusessa

H. Moilanen
16.07.2018, 15.28
Itse olen tyytyväinen kyseiseen puotiin. Viimeksi toimitus kesti 2 työpäivää. Kaupat -osiosta löytyy oma säikeensäkin tälle kaupalle.

Kanuuna
16.07.2018, 16.19
Ongelmitta on B-C:n kanssa saanut olla tähän mennessä.
Bikesterhän on muuten Fahrradin suomiversio eli sakemanni sekin?!.

Sent from my iPhone using Tapatalk

nure
16.07.2018, 16.26
Itsellä ei kovin kummia kehuja Bikesterille, toimitus ontui ja hinnatkaan ei edullisimmasta päästä. Yrittävät antaa vaikutelmat että olisi kotimainen yritys...
Kannattaa tsekata kotimaasta esim. XXL:n löytökorit ja Motonetistäkin löytyy satunnaisesti edullisesti ja esim. Bike24:stä löytyy nuo kaikki suurinpiirtein samoihin hintoihin ja myös valikoma muidenkin valmistajien renkaita.

JK-
28.07.2018, 01.31
Tästä ei taida kumin hinta/laatu-suhde parantua:
https://www.bike-components.de/en/Continental/X-King-Silver-29-Faltreifen-Werkstattverpackung-Auslaufmodell-p62165/

Black Chili kumilla, taittuva jne. Fancy pakkaus puuttuu, mutta ei haitanne?Tänään laitoin vanteelle tubeleksena, vain toinen oli hyvä joka laski hinta/laatusuhteen puoleen

Ensimmäinen meni naps ja pops ja tihkui vain hetken, parin tunnin päästä ei enää vuotanut ainetta/painetta ollenkaan

Toinen meni vanteelle ok mutta kyljet oli ihan horot ja heti litkun peitossa. Kun viimein hieman rauhoittui, nostin painetta testilenkkiä varten niin 3.8bar kohdalla reunalanka antoi myöten ja kumi räjähti vanteelta.

Sen verran meni rikki että seuraava posaus kävi jo 3barin paikkeilla: jokapaikka litkussa ja ärräpäiden kanssa rengas roskiin.

Mohkku
28.07.2018, 09.08
Itsellä ei kovin kummia kehuja Bikesterille, toimitus ontui ja hinnatkaan ei edullisimmasta päästä. Yrittävät antaa vaikutelmat että olisi kotimainen yritys...
Kannattaa tsekata kotimaasta esim. XXL:n löytökorit ja Motonetistäkin löytyy satunnaisesti edullisesti ja esim. Bike24:stä löytyy nuo kaikki suurinpiirtein samoihin hintoihin ja myös valikoma muidenkin valmistajien renkaita.

Itsekään en Bikesterissä ole kauppoihin saakka päässyt. Motonetin valikoiman kohdalla pitää olla tarkkana. Monilla valmistajilla on saman näköisiä ja melkein saman nimisiä renkaita eri tasoisina versioina. Motonet jättää usein mainitsematta tarkan mallinimen, jolloin voi haksahtaa ostavansa premium-renkaan halvalla, mutta todellisuudessa saakin hinnat alkaen-mallin ilman erityisen halpaa hintaa.

Selaamalla Bike24:n, Bike-discountin ja Bike-Componentsin valikoimia todellinen hintataso selviää nopeasti.

Aloittajan pitäisi hinnan lisäksi speksata olosuhteet, jossa renkaita käyttää. Ettei halvan hinnan lisäksi antaisi tasoitusta liian karkealla tai sileällä kuviolla.

Kanuuna
28.07.2018, 13.51
Tänään laitoin vanteelle tubeleksena, vain toinen oli hyvä joka laski hinta/laatusuhteen puoleen

Ensimmäinen meni naps ja pops ja tihkui vain hetken, parin tunnin päästä ei enää vuotanut ainetta/painetta ollenkaan

Toinen meni vanteelle ok mutta kyljet oli ihan horot ja heti litkun peitossa. Kun viimein hieman rauhoittui, nostin painetta testilenkkiä varten niin 3.8bar kohdalla reunalanka antoi myöten ja kumi räjähti vanteelta.

Sen verran meni rikki että seuraava posaus kävi jo 3barin paikkeilla: jokapaikka litkussa ja ärräpäiden kanssa rengas roskiin.

Vanha Thunder Burt meni takaisin, olkoon tuo loppukesän alla

Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla

Eihän toi oo tubelessrengas?! Ja miksi noin paljon painetta?

Sent from my iPhone using Tapatalk

JK-
28.07.2018, 14.24
Eihän toi oo tubelessrengas?! Ja miksi noin paljon painetta?

Sent from my iPhone using TapatalkJoo käyttäjän virhehän tuo pohjimmiltaan oli

4,5bar ilmoitettu maksimi, ajattelin 4bar kestävän niin onpahan varmasti nätisti vanteella ja näkee miten rullaa parhaimmillaan

Nuo on monstercrossissa metsäautotie/kaupunki ajelussa, burtit ei kestäneet sepeliä joten hain hieman kestävämpää tilalle

Netin mukaan noita on tubelesoitu ihan onnistuneesti, tosin ongelmia toki ollut muillakin.

Ajopaineiksi laitoin 3bar ja kaivoin tallista lopulta vanhan xkingin kaveriksi, tuo tihkui kyljistä samoin alkuun mutta tuntuu rauhoittuneen

kauris
28.07.2018, 16.41
Mutta johan se on vuosia sitten todettu ja todistettu, että ei maastorengaskaan millään 4 barin paineilla parhaiten rullaa, vaan tyyliin puolella siitä.

elasto
28.07.2018, 19.27
Mun käsittääkseni se renkaan kylkeen printattu maksimipaine on sisurin kanssa käytettäväksi tarkoitettu. Mullakin on joskus tubelessina napsahtanut reunalanka poikki jossain 3,5 barin kohdalla ja en enää yli 2,5 bar uskalla tavalliseen maastorenkaaseen tubelessina laittaa edes asennusvaiheessa. Jos ei nouse niin mielummin liukastetta kuin lisää painetta.

Maalainen
28.07.2018, 23.44
Mutta johan se on vuosia sitten todettu ja todistettu, että ei maastorengaskaan millään 4 barin paineilla parhaiten rullaa, vaan tyyliin puolella siitä.

Näin minäkin olen täältä foorumilta lukemani perusteella antanut itseni ymmärtää. Miksihän sitten testaus https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/compare/continental-race-king-protection-2015-vs-maxxis-ardent-race-exo-2016-vs-schwalbe-hans-dampf-trailstar-2017 antaa kaikille renkaille tuloksen, jossa suurempi paine vähentää vierintävastusta?

stumpe
29.07.2018, 00.09
Näin minäkin olen täältä foorumilta lukemani perusteella antanut itseni ymmärtää. Miksihän sitten testaus https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/compare/continental-race-king-protection-2015-vs-maxxis-ardent-race-exo-2016-vs-schwalbe-hans-dampf-trailstar-2017 antaa kaikille renkaille tuloksen, jossa suurempi paine vähentää vierintävastusta?

Onko sun polut päällystetty turkkipellillä?

Maalainen
29.07.2018, 00.39
^Tässä oli kyse metsäautotie/kaupunki ajelusta, ei poluista. Mutta siis testimenetelmä on täysin kelvoton, koska eihän kukaan "turkkipellillä" aja?

hphuhtin
29.07.2018, 01.04
Joku ko. saitin testimenetelmässä vaikuttaa mielestäni olevan pielessä, ehkä se mitä testaavat ei vastaa todellista käyttöä. Tämä on ihan omaa mutuiluani, perustuu vähäiseen omaan kokemukseen ja jokusen rengasarvostelun ristiriitaan saitin tulosten kanssa. Enemmän luotan vaikka fillarifoorumilta luettuihin käyttäjäkokemuksiin ;)

JK-
29.07.2018, 10.17
Onko sun polut päällystetty turkkipellillä?

Tämähän on herättänyt kommentteja [emoji848]

Kieltämättä paikallinen asfaltti ei kaukana ole tuosta turkkilevystä, siirtymät on tuota.

Eikä nuo metsätietkään juurissa ole. Lähinnä ongelmana oli murske, joka on liikaa burteille ja johon hain ratkaisua xkingeistä.

Foorumikonsensusta vasten väitän edelleen, että asfaltilla paineen nosto pienentää vierintävastusta maastorenkaalla 2bar -> 4bar.

Toki tuo 4bar on jatkuvaan käyttöön liikaa enkä sitä kenellekään suosittele varsinkaan tubeleksena.

Mukavuus, pito, ajokäytös jne on toki asioita erikseen, varsinkin maastossa: nyt ei ollut kyse siitä

Luulen jonkin gravel renkaan olevan paras tuohon käyttööni, tämä nyt oli sarjassa "kun halvalla sain, itse tein ja säästin" [emoji28]

Maalainen
29.07.2018, 11.44
Foorumikonsensusta vasten väitän edelleen, että asfaltilla paineen nosto pienentää vierintävastusta maastorenkaalla 2bar -> 4bar.

Toki tuo 4bar on jatkuvaan käyttöön liikaa enkä sitä kenellekään suosittele varsinkaan tubeleksena.

Mukavuus, pito, ajokäytös jne on toki asioita erikseen, varsinkin maastossa: nyt ei ollut kyse siitä

Luulen jonkin gravel renkaan olevan paras tuohon käyttööni, tämä nyt oli sarjassa "kun halvalla sain, itse tein ja säästin" [emoji28]

Saman suuntaisia ajatuksia minullakin. Oma kokemukseni on kuitenkin melko vähäinen ja tässä rengaspaineasiassa koskee lähinnä Thunder Burtteja, joten en nyt kovin vahvasti lähde vääntämään.. Kuitenkin tuon moititun testin tulos vastaa omia kokemuksiani siten, että paineen nostaminen 1,7 bar > 2,4 bar parantaa rullaavuuttaa kovalla alustalla selvästi. Tuosta ylöspäin paineen noston vaikutus vähenee, muuttuen jo vaikeasti havaittavaksi.

hphuhtin
29.07.2018, 13.19
Kovalla pinnalla uskoisin paineen noston kyllä parantavan rullausta itsekin, johonkin rajaan asti. Jos oikein kova olisi hyvä, niin sittenhän ajettaisiin metallisilla renkailla.

Mihin tuolla rollingresistance-saitilla en luota on se mitä renkaita pitävät ”nopeina”. Ehkä testissä jollain raskaalla mutta käytännössä hitaalla renkaalla on sitten alhainen vierintävastus, mutta omaan pyöräilyyn noista testeistä ei tunnu olevan hyötyä, pikemminkin haittaa. Haluan ajossa eikä testissä toteutuvaa nopeutta :)

Fat Boy
29.07.2018, 13.24
Kovalla pinnalla uskoisin paineen noston kyllä parantavan rullausta itsekin, johonkin rajaan asti. Jos oikein kova olisi hyvä, niin sittenhän ajettaisiin metallisilla renkailla.Jos pinta olisi kovan lisäksi sileä, metallirengas olisi erinomainen rullaavuuden suhteen. Vrt. Junat.