Näytä tavallinen näkymä : Cinelli Zydeco
Projektia lykkää, tuollainen runkosetti harkinnassa http://cinelli.it/en/prodotti/zydeco-en/ , tuskin on paljoa kokemusta porukalla mutta mielipiteen voisi sanoa vaikka kriittisestikin...
Olen mittailut ja vertaillut nykyiseen ja mitat ei kovasti poikkea, ainoa mikä ihmetyttää on tuossa geometriassa M-koon sopivuus max. 173 senttiselle https://www.sigmasports.com/item/Cinelli/Zydeco-Frameset/HGZD# . Itse olen 180cm ja nykyinen passelin rento mitoitukseltaan. Ei viitsisi tilailla ja palautella...
Järkevän oloinen runkosarja. M ei ole ainakaan pieni vaikka kokosuositus on 159-173 kokoiselle. Ei tuosta runkosarjasta mitään kritisoitavaa näe, eipä tosiaan muuta pohjaa kuin mitä ruudulla näkyy.
^Sitä itsekin katselin, valmistajan sivuilla ei ole kummemmin kuskin koon määritelmää...
Sigman sivuilta löytyy rungoille kuskinkokosuositus.
Minulla on Poisonin M kokoiseen runkoon kasattu hyvin lähelle samanlainen ajokki mitoiltaan, runko on sentin lyhyempi ja keula samoin sentin matalampi, mutta tämä kuski on rimpula ylävartaloitaan, mitat 174/83 ja pyörä sopiva kuin silkkihanska.i
TERU, tuota Sigman suositusta juuri tarkoitinkin... Nykyinen teräsrunkoinen on 52 senttinen ja just muuten passeli.
Tuota joo, tulkitsin tuolta alusta pyörän tulevan kuskin mitaksi tuon 173 cm. Tuollaista se huono lukutaito aiheuttaa...
Tiukille vetää kun tulossa 180 cm pitkälle, mutta onhan tuossa rungossa emäputkea kuitenkin, stemmiin riitävästi pituutta ja satulatolppaan reipasta jättöä, ei synny ihan oikeaoppista gg-pyörää vaan ajoltaan enemmän maantiepyörän kaltainen.
Kisakuskien rungot näyttävät pienenevän vuosi vuodelta, kun noiden ajoa pidempään tullut seurattua.
Cinellissä vaaka 530 ja pysty c-c 495, nykyisessä 535 ja 510. Nykyään satulassa 20mm. offsettiä joka hieman liikaa, kannattimena 110 millinen. Periaatteessa varsinaista gravelia en haekkaan vaan tuollaista vanhemman miehen rentoa ajokkia.
Cinellin satulaputken kulma on 74 astetta, TTL mitta 540 mm, kokonaisajopituutta joutuu venyttämään putkiosilla, jotta 180 cm kuski ei joudu ahtaalle, mutta ei tuo mahdotonta ole ja tuosta voisikin tulla juuri tuollainen rento ajokki!
Lähteekö Macho Man uuteen kotiin vai joutuuko runkosarja koukkuun seinälle?
Muistaakseni ei pidempi stemmi pelota eikä Cinelliin nyt hirmu pitkkää tarvinne 11-12 cm pitäis riittää eikä satulatolpan jättökään mitään kovin poikkeavaa vaadi, ehkä 25 mm riittää. Jonkin asteinen riski jää ettei rungon koko riitä...
Omissani 53+10 cm on on hyvin sopiva ja satulatolppa melkoisen miedolla jätöllä. Samoin tankongossa tiukka compacti mitoitus, 420, 80 ja 125 mm. Niin ja numeroa pinempi olen.:)
Tää on nyt tälläistä viimeisten lomapäivien tekemisen puutetta, pitäis syksyksi jotain ajankulua saada... MachoMan menisi vaihtoon mutta se vaan tuntuu niin mukavalta etten oikein tiedä mitä tekis kun siihenkään ei oikein voi enää kummia päivittää...
Tuossa kriittinen vaihe kun projekti on valmis ja kaikki on hyvin, uutta kuitenkin haluttais. Minullekin kertynyt kolme hyvää, saa siinä vetää jarrua, että pysyy aisoissa. Yhtään en voisi pois antaa...😀
Itsellä ei välttämättä luopumisen tuskaa mutta välillä pitää edes yrittää jarruttaa projekteja.
Muutoin Cinellissä paljon hyvää, näyttää hyvältä, värityksen saa mieleisekseen, millainen lienee tuo viimeinen väritykseltään(?), vaijerien kulku vaakaputkea pitkin on osoittautunut hyväksi tällaisessa gg/matkapyörätyyppisessä ajossa, sopii varmaan vaikka ajo olisi maantiepyöräilyäkin. Vielä näyttää olevan vapaa tuo alerunko.
Raakarungot tulevat Taiwanilta, oletan tähänkin tulleen, Italiassa rungot tarkastetaan, maalataan lopulliseen kuntoon ja kasataan pyöräksi. Italialaiset osaavat valita tyylikkäitä runkoja varmasti suuresta valikoimasta, tai sitten käyttävät omia suunnittelijoita ja runkovalmistaja tekee aihion sen mukaan. Kolmoisohennettu alumiini kunnolla muotoiltuna on hyvä pohja pyörälle.
Pidän alumiiniseoksesta enkä haaveile teräksestä enkä kuidustakaan, niistä pitäviä en paheksu.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.