PDA

Näytä tavallinen näkymä : Vain öisin pyöräillään matkaa?

Mikkomoe
05.07.2018, 13.54
Tulipa tämäkin mieleen, onko kukaan tehnyt pyöräilymatkaa polkien vain öisin ja nukkunut päivisin? Haaveissani on kyl ensi alkuun pyöräillä 600km reissu teltta mukana mutta kun tämän keksin, tuli semmonen tunne että pakko on joskus tämäkin tehdä.. yöpyöräilyreissus ei varmaan telttailu olis enää niin mukavaa, jos päivisin aurinko paistaa.. niin hikistä ettei pysty nukkumaan. Taitais tässä tapauksessa luottokortin kanssa reissaaminen parasta, nukkua päivisin hotelleis tjms. Mutta ajatus houkuttais, auringonlaskusta nousuun poljetaan, kokea luonnob hiljaisuutta ja rauhallisuutta.. Usvaa siellä täällä.. varmasti makee kokemus! Jos jollain on kokemuksia tai ajatuksia tästä nii vois kertoa..

JackOja
05.07.2018, 14.19
......nukkua päivisin hotelleis tjms. ...

Oletko paljon matkustellut hotelleissa? Niiden koko konseptihan perustuu siihen, että matkalaiset ±yöpyvät niissä. Tai halpishotelleissa prostituoidut ottavat ns. päivähuoneen.
Varmastikin saat sovittua päivämajoituksenkin, mutta todennäköisesti joudut maksamaan lisähintaa. Tai ottamaan huoneen kahdeksi yöksi.

Mikkomoe
05.07.2018, 14.57
Hotelleissa olen yöpynyt aika vähän, ei mitään kokemusta erikoisjärjestelyistä. En kyl lähtis maksamaan kahdesta yöstä sen takia et vois päivän nukkua. Jos tää tulee ajankohtaiseksi nii pitäis etukäteen kysyä hotelleista ja selitellä etten ole myymässä takapuoltani vaan nukkuisin päivän.

Juha Jokila
05.07.2018, 15.26
Miksei päivällä voisi nukkua maastossa? Rankinen suojaamaan itikoilta ja joku tarppi aurinkovarjoksi ja sateen varalle. Ja onhan niitä hyvinkin ilmavia telttoja, kun puolet maailmasta on huomattavasti Suomea lämpimämpää seutua.

Jami2003
05.07.2018, 15.37
Vaellushommissa on tuttua yöllä vaeltaminen ja päivällä nukkuminen. Sanoisin että Suomessa kuumuus on kyllä aika marginaali ongelma. Päin vastoin. Varjoisen paikan kun katsoo niin saa nukkua mukavassa lämpötilassa ja mikä parasta, kuivalla kelillä kamat kuivuu eikä telttaankaan muodostu kosteutta. Yökosteus yhdistettynä hikoilu suorituksiin on kuitenkin se epämiellyttävin asia telttailu touhuissa. Parin päivän jälkeen kaikki kamat on kosteita ja pakko kuivatella tavalla tai toisella.

mkpaa
05.07.2018, 17.33
Yleensä jotain varjopaikkoja nukkumiseen on kyllä tarjolla ulkonakin. Olen muutaman kerran saanut esimerkiksi leirintäalueelta päivämökin, kun olen tullut arkipäivänä aamulla (9-10) paikalle ja sanonut ei tarvitse siivota, lähden ennen kuin seuraavat ovat tulossa. :) Se on sääli, että päivähuoneita ei oletusarvoisesti ole tarjolla vaan se vaatii aina ylimääräistä kommunikointia.
Pidän itse juuri pimeässä ajamisesta ja maanteiden rauhasta. Kuurin kynkäällä juuri näki esimerkiksi villisikapoikueen ja paljon kauriita tiellä sekä loputtomasti lintuja.