Näytä tavallinen näkymä : Yksivärinen road-ajopaita?
Takamisakari
02.07.2018, 14.27
Moi,
Mistäs löytyisi ajopaitaa maantielle ilman värioksennuksia, viittä logoa ja muita tingeltangeleita?
Toivomuslista:
Väri punainen, tummansininen tai keltainen
Lyhyt vetoketju
Normi kolme taskua takana
Jos haluaa kirkkaita värejä ja miljoona valmistajan logoa, valikoimaa löytyy vaikka kuinka mutta mistäpä klassista yksiväristä ilman krumeluureja??
Vaikuttaisi siltä, ettet ole ollenkaan katsellut ihan perustunnettujen nettikauppojen valikoimia.
Tuosta randomilla vaikka Evansin valikoimaa:
https://www.evanscycles.com/clothing/cycling-jerseys_c/road-discipline
Wiggle, CRC, LBS, XXL?
Takamisakari
02.07.2018, 14.45
Ei voi ehkä sanoa ollenkaan mutta ei meinaa oikein löytyä. Pitkällä vetskarilla joo, tai sitten toki löytyy esim Castellia noin satasella mikä ylittää kipurajan itsellä.
Perskeles, olin väärässä. CRC:ltä löytyy. Pahoittelut.
Tuollakin jotain ;https://www.all4cycling.com/shop/short-sleeve-jerseys-c-172_334.html?filter_price=1&sel_color=0&sel_specials=0 ja https://www.trikotexpress.de/index.php?cnid=ef4c718b945ee848f27e24a93e42bd89&ldtype=infogrid&actcontrol=alist&stoken=B1D5295F&lang=1&cl=alist&searchparam=&p=reload&0=&attrib%5BColour%5D%5B%5D=red
maalinni
03.07.2018, 10.22
Ihan Craftilla on myös yksivärisiä. Minulla on huomiokeltainen.
kuovipolku
03.07.2018, 11.22
Kysymys on melkeinpä yhtä outo kuin otsikossa käytetty termi "road-ajopaita". Varsin monen valmistajan mallistosta löytyy myös yksivärisiä tai lähes yksivärisiä paitoja ja hyvinkin hillittyjä tai huomaamattomia logoja. Ja jos käy oikeassa vanhanaikaisessa pyöräliikkeessä, voi löytää käsinkosketeltavasti rekistä tai hyllystä myös merkkejä joista ei ole kuullutkaan.
Nykytilanteesta en tiedä, mutta joskus taannoin kävin Annankadulla Fillarikellarissa, josta löytyi täysin yksivärisiä klassisia ajopaitoja merkkiä VO2.
Sitten on lukuisia bverkkomyyntiä harrastavia pieniä merkkejä joilta voi löytyä laadukkaita ja hyvin suunniteltuja tekstiileejä edullisestikin, esimerkiksi vaikkapa https://sigr.cc/collections/cycle-jerseys/products/hyacint-cycle-jersey-men
PS Vastakysymyksenä: Miksi pidät lyhyttä vetoketjua parempana kuin pitkää? Minusta kokonaan avattava paita on mukavampi laittaa päälle ja riisua kuin pään yli vedettävä. Enkä ole kokenut pitkästä vetoketjusta olevan käytössä haittaa tai harmia mitenkään - mutta koska en yhtään epäile etteikö kysyjällä voisi olla hyvä ja mietitty perustelu preferenssilleen, olen varsin utelias!
Kaksi havaintoa pitkästä vetoketjusta. Paidan etumus kiemurtelee vetoketjun mukana ja paita ei sen vuoksi istu kunnolla. Lisäksi vetoketjun alakohta raapii vatsaa sellaisten housujen kanssa, jotka ovat edestä matalat eli suunnitellut bioteknistä taukoa varten. :)
Jos vain on paita lyhyellä vetoketjulla saatavissa, niin se on parempi. Pitkällä vetoketjulla oleva on toki helpompi pukea päälle.
kuovipolku
03.07.2018, 14.01
Jaa. Mulla ei ole onneksi niin väljiä ja pitkiä paitoja että vetoketju ei pysyisi suorassa. Eikä sellaista paita+housu -kombinaatiota jossa kuvattua ilmiötä olisi esiintynyt. Tai sitten mulla on laadukkaampia paitoja joissa vetoketjun ja ihon välissä on sellainen kangassuikale...
PS Rupesin asiaa tutkimaan ja miettimään ja totesin että prokuskeilla ei lyhyitä vetoketjuja näkynyt. Se olisikin ratkaissut asian puolestani mikäli minullaei jo ennestään olisi ollu selvää mielipidettä:cool: Mutta kyllä mä edelleen kehtaan myös niitä lyhytvetoiketjullisiakin (joita mulla näköjään on 3 kpl) pitää!
PPS Alkuperäiselle kysyjälle voisin suositella edellisten lisäksi visiittiä Mäkelänkadun tai Helsinginkadun Cycle-Centeriin, joissa perinteisesti on ollut yllättävän iso valikoima Nalinin vaatteita, myös niitä vähemmän räikeitä ja kirjavia.
Takamisakari
03.07.2018, 14.54
Kiitos, luulin oikeasti että näitä ei enää löytäisi mutta löytyipäs kuitenkin ja vielä suht helpolla. En itse pidä pitkästä vetskarista ollenkaan, paitsi jos olen ajamassa Calibieriä ylös +32 asteen helteessä yleisön hurratessa ja näitä kertoja on toistaiseksi ollut todella vähän (jos ollenkaan!). Fiilisjuttujahan nämä on, itse pääsen vielä luikertelemaan paidan sisälle lyhyelläkin vetskarilla vaikka pitkänmallisiakin löytyy. Just nyt ei tartte muuta kun muutaman ihan perus-paidan ilman mitään ylimääräistä. Ajopaidat on kuitenkin käyttötavaraa ja itselle on suurempi vaiva uhrata pari tuntia visiittiin kivijalassa kuin että lotaisee tilauksen menemään pikku riskillä ja tavarat ilmestyy työpöydälle. Näinhän se ei pitäisi mennä mutta "menee kuitenkin".
E: ja toki tässä on myös "esteettisyys ja monikäyttöisyyspuoli" eli tuollaisella yksivärisellä peruspaidalla voi (hätätilassa) ajaa hieman maastoakin mutta entä jos tyylipoliisi saisi läskipyörän kiinni kun päällä on sateenkaarivärinen maantiepaita _pitkällä vetoketjulla_ ja vielä maantiehenkisillä mainosteksteillä?? Itse en halua ottaa vastaan sitä alumiinipumpun mätkettä!
Törmillä ainakin melko hillittyjä merinosekoitepaitoja. Ainoa täysin yksivärinen lyhyellä vetoketjulla tosin musta. Laadultaan pärjää ihan hyvin Raphalle.
http://spcycles.com/torm
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.