PDA

Näytä tavallinen näkymä : Ekaa maastopyörää hankkimassa

illu1978
24.06.2018, 15.15
Olen hankkimassa ekaa maastopyörää ja olen silmäillyt radon ZR team 8 ja Radon ZR team NX1. Toisessa on Shimanon vaihteet ja toisessa Sramin ja onko noissa mitään merkittävää eroa. Suosituksia pyöristä saa heittää samassa hintaluokassa.

nure
24.06.2018, 17.17
Itse en ole kelpuuttanut Shimanoa muuta kuin takapakoiksi, puhdas maku- ja tottumuskysymys, kumpaisellakin pärjää.
Kannattaa lukea muutamat aikaisemmat jutut kyseisestä aiheesta niin löytyy kyllä mielipiteitä ja infoakin...

kni94
24.06.2018, 17.42
Mulla on ollut pari vuotta ajossa halpa radon missä oli alivion vaihtajat, deoren pakkaa ja takavaihtajaa yms ja hyvin on toimineet. Koeajoin pyörän missä on XT osat eikä ollut sen ihmeellisempi. Eturattaat noissa halvoissa kului niin tein muutoksen 3x9->1x9 eturattaan vaihtamalla narrow wide 32 piikin rattaaseen minkä pulttasin entisten tilalle. Mun mielestä vaihteistoissa toimii halvemmatkin osat mutta jousitukseen ja geometriaan kannattaa panostaa, samoin renkaisiin ja vanteisiin. hyvät renkaat voi maksaa satasen lisää, ainakin omassa pyörässä tulleet smart samit oli aivan surkeat. Ei ne hajoa ja pystyy ajamaan mutta meno on tahmeaa.