Näytä tavallinen näkymä : Maalivaurioiden huolto
Moi! Miten porukka tällä on ruukannut korjata ja kunnostaa alumiini runkoon tulleita maalivaurioita? Itellä kävi huonosti kun pistin pyörän peräkärryyn ja matkan aikana oli päässyt kai liikkumaan vähäsen ja hiertäny isoja laikkuja runkoon. Onko mitään kotikonstia saada maalipintaa korjattua?
Luulen että mikään naarmu kynä ei auta on sen verran isoja.
maalinni
19.06.2018, 06.42
Eipä ne siinä alumiinirungossa mielestäni mitään haittaa. Toki laskee ehkä jälleenmyyntiarvoa, mutta niin laskee itse tehdyt paikkamaalaukset ehkä vielä enemmänkin.
Puuttuuko laikuista maali vai onko se naarmuilla?
Mitäpä vielä?
Moi! Miten porukka tällä on ruukannut korjata ja kunnostaa alumiini runkoon tulleita maalivaurioita? Itellä kävi huonosti kun pistin pyörän peräkärryyn ja matkan aikana oli päässyt kai liikkumaan vähäsen ja hiertäny isoja laikkuja runkoon. Onko mitään kotikonstia saada maalipintaa korjattua?
Luulen että mikään naarmu kynä ei auta on sen verran isoja.Riippuu niin paljon vauriosta, että miten sitä saa korjattua. Monesti auttaa paljon jo pelkkä puhdistus/kiilloitus ja sitten näkee todellisen tilanteen.
MacKonte
19.06.2018, 10.54
Myyntiarvoa ajatellen en korjaisi ainakaan paikkamaalaamalla, kuten maalinni jo totesikin. Omaa käyttöä varten naarmut saattaa häipy puhdistamalla ja vahaamalla. Paikkamaalauksia olen tehnyt pienoismallimaailmasta tutuilla Humbrolin tai Rewellin enamel-maaleilla, joita löytyy lukuisia sävyjä ja lisää saa sekoittamalla. Levitys hieman ohennettuna ja hyvällä pienellä siveltimellä. Kynäruiskulla tulee paras tulos, mutta vaatii vähän enemmän harjoittelua ja välineitä.
Puuttuuko laikuista maali vai onko se naarmuilla?
Mitäpä vielä?
Jäljet on ikäån kuin hienolla hiekkapaperilla tehty. Omaan silmään vaan ottaa nii pahasti kun koittanut siitä niim hyvää huolta pitää.
Jäljet on ikäån kuin hienolla hiekkapaperilla tehty. Omaan silmään vaan ottaa nii pahasti kun koittanut siitä niim hyvää huolta pitää.Kokeilepa kiillottaa maalin hioma tahnalla tai crominkiilloitus tahnalla esim autosol. Jos maali ei ole puhki, niin voi tulla hyväkin. Varovasti voi koettaa vesihiomapaperillakin 800/1000/1500 ja sitten tahnalla. Pieniä vaurioita voi koittaa vaikka auton paikkamaalikynillä ja kunnolla kuivattuna hiomalla ja kiilloittamalla. Jos sävy on hyvä niin vaikea huomata onnistunutta korjausta.
kuovipolku
19.06.2018, 12.06
Ei kai niitä tarvitse korjata elleivät häiritse omaa silmää?
Käytön jälkiä nekin ovat ja käytetyn ja ajetun näköiselle vetää vertoja vain ihka uusi ja vielä virheetön pyörä! Jo ehdotettu ja suositettu putsaus ja vahaus voi olla fiksuin "huolto".
PS Paljon pyöräänsä eri keinoin kuskaava kaveri ottaa aina talteen kaikenlaisten pakkausten kuplamuovit, kääremuovit ynnä uut pehmusteet ja käyttää niitä tarpeen mukaan suojaamaan pyöräänsä.
Jos pinta on lakattu, olen naarmuja korjaillut sivelemällä naarmuihin autolakkaa ja sen jälkeen hionut kohdat 800-1000-1500-2000 paperilla ja lopuksi myllytys.
Jos pohjaväri lähtenyt(esim. kiveniskut) olen hakenut automaalikaupasta paikkapurkin ja maalannut pohjan, päälle lakka ja samat toimet mitä pelkän lakkauksen yhteydessä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.