Näytä tavallinen näkymä : Cyclocross uudeksi pyöräksi
pepsimax
17.06.2018, 15.51
Hei!
Olen alkanut kulkea työmatkat pyörällä ja nyt olen innostunut touhusta kunnolla. Tällä hetkellä alla kulkee vanha hybridi, joka ajaa asiansa ihan hyvin, mutta en lähtisi sillä ajamaan pidempää matkaa. Syksyllä tarkoitus on ajaa pari kertaa viikossa n. 10km matkaa suuntaansa, ja näin välttää bussin käyttäminen. Tarvisin siis teidän apuanne pyörän hankinnassa. Tarjontaa on liikaa ja itsellä tuntemusta liian vähän, joten luotan teidän apuunne. Cyclocrossia olen miettinyt sen monipuolisuuden takia. Olen opiskelija, joten budjetti ei veny tällä hetkellä mihinkään monen tonnin laitokseen. Pituutta löytyy 155cm ja budjetti on aivan maksimissaan tonni.
hphuhtin
17.06.2018, 16.57
Hei!
Olen alkanut kulkea työmatkat pyörällä ja nyt olen innostunut touhusta kunnolla. Tällä hetkellä alla kulkee vanha hybridi, joka ajaa asiansa ihan hyvin, mutta en lähtisi sillä ajamaan pidempää matkaa. Syksyllä tarkoitus on ajaa pari kertaa viikossa n. 10km matkaa suuntaansa, ja näin välttää bussin käyttäminen. Tarvisin siis teidän apuanne pyörän hankinnassa. Tarjontaa on liikaa ja itsellä tuntemusta liian vähän, joten luotan teidän apuunne. Cyclocrossia olen miettinyt sen monipuolisuuden takia. Olen opiskelija, joten budjetti ei veny tällä hetkellä mihinkään monen tonnin laitokseen. Pituutta löytyy 155cm ja budjetti on aivan maksimissaan tonni.
Suosittelisin käytettyä. Miten olisi vaikka https://www.fillaritori.com/topic/126790-frog-70-road-team-sky-nuorison-maantiecyclo-nokia/
Tuo rungon koko näyttäisi olevan hieman rajoittava tekijä siihen mitä cycloja on edes tarjolla alle tonnilla.
Mikäli olet pääkaupunkiseudulla käy larun pyörässä kurkkaamassa https://larunpyora.com/tuote/2017-focus-mares-al-commuter/
Näyttäisi olevan runkoja 48 koosta alkaen saatavilla.
Menee toki budjetin tappiin mutta saat alumiinirunkoiset valmiin paketin jolla ajelee helposti vähän pidemmänkin lenkin kuin 10km.
Tuosta jos meinaisi komponentteja alkaa vielä parantaa (vaihteet/jarrut) niin ilman poistomyyntejä ei budjetti riitä.
Sent from my STF-L09 using Tapatalk
Cyclecenter myi vähän aika sitten Merida 400 alle tonnilla. Saattaa myydä myös myöhemminkin.
Kannattaa vilkaista myös gravel pyörät, jotka on cyclon ja maantiepyörän väliltä.
Gravel pyörään pitäisi saada leveät nastarenkaatkin talveksi ja kapeammat sliksit kesäksi. Cyclo on suunniteltu enemmän krossikäyttöön kuin parhaaksi työmatkoille. Graveliin saa myös lokarit mitkä saattaa helposti puuttua cyclosta.
Jomppanen
17.06.2018, 19.50
http://www.cyclecenter.fi/tuote/marin-cyclo-koko-s/
Marinin cyclo huojennuksesta. Aika lyhyt akseliväli eli kannattaa huomioida että toe overlappia varmaan on, eli polkimen ollessa edessä varpaat osuvat kääntyvään eturenkaaseen. Pienissä rungoissa tietty akseliväli on lyhyempi kuin isossa.
pepsimax
19.06.2018, 20.51
Onko Canyonin 1400€ cyclo liian överi työmatkoille ja kuntoiluun? Ajaako tuolla ympäri vuoden?
https://www.canyon.com/fi/road/inflite/2019/inflite-al-slx-6-0-race.html
Coasting
19.06.2018, 22.36
Tuota ym pyörää minäkin mietin. Harkitsen myös gravelia mutta en oikein näe etua cycloon verrattuna.
Voisivat sentään mainita että tuo on käytetty. Myin tuon nimenomaisen yksilön yksityishenkilölle reilu kuukausi sitten 600€ hintaan fillaritorilla. Heijastinteipit varma tuntomerkki. Hyvin on arvo noussut tässä välissä :cool:
http://www.cyclecenter.fi/tuote/marin-cyclo-koko-s/
Marinin cyclo huojennuksesta. Aika lyhyt akseliväli eli kannattaa huomioida että toe overlappia varmaan on, eli polkimen ollessa edessä varpaat osuvat kääntyvään eturenkaaseen. Pienissä rungoissa tietty akseliväli on lyhyempi kuin isossa.
Onko Canyonin 1400€ cyclo liian överi työmatkoille ja kuntoiluun? Ajaako tuolla ympäri vuoden?
https://www.canyon.com/fi/road/inflite/2019/inflite-al-slx-6-0-race.html
Rapakaaria ei taida saada kiinni. Muuten varmasti menevä peli. Itse tykkään ajaa talvella maasturilla mutta eiköhän tuollakin suurimman osan talvesta aja.
Coasting
20.06.2018, 09.46
Eikö sovi lokarit? Se on kyllä vaatimus seuraavan mankelin hankintaan.
Grailissä oli kyllä reiät varmaan lokareita varten. Mutta kun katsoin mittoja niin yllättäen Grail pitkä ja korkea. Inflite taas (ellen ihan väärin nähnyt, ymmärtänyt ja muista) oli todella lähellä Aeroadin mittoja.
pepsimax
20.06.2018, 11.49
https://www.suomenurheilupyora.fi/felt-f65x-2018
Olisiko tämä parempi kun tuo Canyonin?
https://www.suomenurheilupyora.fi/felt-f65x-2018
Olisiko tämä parempi kun tuo Canyonin?
Felt F65X vs Canyon Inflite AL 2018
- Feltissä ei läpiakselia (ainakaan kun kuvasta tiirailin). Läpiakseli auttaa varsinkin levyjarrullisen etupyörän vakaassa kiinnityksessä. Canyonissa läpiakselit
- Feltissä 105 vaihteet kahdella eturattaalla. Canyonissa yksi eturatas. Jos ajaa paljon maantiellä, moni pitää 2 eturattaan ratkaisua parempana. 1-eturattaalla helpot vaihdot mutta isommat vaihdevälit takarattailla. Mielipidekysymys
- Canyon 8.7 kg vs Felt 9.6 kg
- Canyon hydrauliset jarrut vs Felt mekaaniset. Hydrauliset selvästi parammat
- tärkeä on pyörän sopivuus geometria osalta itselle
- lokarien kiinnitysmahdollisuudesta en tiedä kumpaankaan pyörään
Tuo Felt on hieman saman kaltainen kuin minun Giant TCX SLR 2. Vaihtaisin koska vain tuon Giantin tuohon Canyoniin
travelleroftime
20.06.2018, 17.51
Tuohon Felttiin saa lokarit. Eteen sekä taakse.
Lokarit on kyllä tärkeät monikäyttöisessä. Minulla on Cyclossa pikakiinnitteiset kaikkiin pyöriin sopivat SKS Raceblade Pro XL, mutta nekin heiluvat maastossa.
Tuon Canyon Inflite SLX 2018 geometria on lähellä Enduracea (15 mm pidempi, mutta 10 mm lyhemmällä stemmillä). Siitä löytyy koko 155 cm pituisille.
Feltin geometria on mielestäni matalampi. Joten jos ja kun on 1. kippurasarvinen pyörä, olisi syytä koeajaa.
XXL:ssä on naisten Gravel-pyörä 999 € https://www.xxl.fi/white-gx-pro-ane-18-naisten-gravel-pyora/p/1143987_1_style
Tuossa on hydrauliset levyjarrut, lokarit, Tiagra. Geometria pitää toki kokeilla
1. pyörä voi olla hyvin käytetty, että pääsee varmistamaan ajan kanssa oikean koon. Sen jälkeen on helpompi tilata vaikka netistä
Jos budjetti on noussut 1400 € on sääli, että tuossa Canyonissa ei ole lokarien kiinnikkeitä. Märillä keleillä ilman täysiä lokareita kastuu kuski ja lisäksi pyörä on useammin pestävä
pepsimax
20.06.2018, 21.16
Olen ajanut 170-180cm pitkälle soveltuvaa hybridiä, joten Canyon olisi melko mahtava muutos. Uskaltaako fillaria ostaa netistä ilman koeajoa?
Petri Väisänen
20.06.2018, 21.34
Onko Canyonin 1400€ cyclo liian överi työmatkoille ja kuntoiluun? Ajaako tuolla ympäri vuoden?
https://www.canyon.com/fi/road/inflite/2019/inflite-al-slx-6-0-race.htmlEi ole, miksi olisi överi? Ajaa ympäri vuoden jos kadut on hoidettu, anna palautetta hoitamattomista talven mittaan niin se paranee. Lokarit menee kyllä Infliteen. Omaan 2017 tilasin samalla SKS:n setin kun pyörän. Pullotelineet, lukko ja korvakko vielä mukaan.
Lähetetty minun XT1635-02 laitteesta Tapatalkilla
Kuntoilija
20.06.2018, 21.43
Uudessa alu Inflitessä ei ole lokareiden kiinnikepaikkoja.
Olen ajanut 170-180cm pitkälle soveltuvaa hybridiä, joten Canyon olisi melko mahtava muutos. Uskaltaako fillaria ostaa netistä ilman koeajoa?
Tuossa tosiaan ei ole kiinnitystä lokareille. Ilman lokareita märällä kelillä (syksysta kevääseen) kastuu ja lisäksi pyörä likaantuu nopeammin. Täysipitkät lokarit ovat parhaat.
Tuohon uuteen Infliteen menee siis lokareiksi pikakiinnitteiset SKS Racebladet, jotka toimivat ok maantielle mutta maastossa heiluvat melkoisesti https://www.xxl.fi/sks-germany-raceblade-pro-xl-lokasuojat/p/1119340_1_style
Tai sitten Zefal Swan takalokariksi https://www.motonet.fi/fi/tuote/381197/Zefal-HybridCyclocrossin-takalokasuoja-Swan
ja Zefal Croozer Road etulokariksi https://www.motonet.fi/fi/tuote/381153/Zefal-26-lokasuoja-Croozer-Road
Nuo Zefalit toimivat hyvin maastossakin mutta eivät suojaa ihan yhtä hyvin märällä
Luulisi, että koko 3XS sopisi jos olet 155 cm. Canyonilta voi kysellä asiasta
Kannattaa pitää hyvää lukkoa mukana, sillä tuo voi houkutella varkaita
pepsimax
21.06.2018, 00.06
Jeps, alan kallistua Canyonin puoleen. Mitenkäs nuo vaihteet menee? Yhdellä kädellä venkslataan isompaa ja pienempää, vaiko?
Lokarit menee kyllä Infliteen. Omaan 2017 tilasin samalla SKS:n setin kun pyörän.
2018 uudessa Inflitessä ei taida olla lokareille kiinnitystä. Noita 2017 malleja ei näytä enää olevan Canyonin sivuilla myynnissä. Se olisi voinut olla hyvä vaihtoehto pepsimaxille
Jeps, alan kallistua Canyonin puoleen. Mitenkäs nuo vaihteet menee? Yhdellä kädellä venkslataan isompaa ja pienempää, vaiko?
Juuri noin. Hyvä puoli on se, että ei tarvitse vaihtaa etuvaihtajalla. Huono puoli on se, että välityksiä on vähemmän.
Voisi olla järkevää käydä jossain pyöräliikkeessä koeajamassa tuollaista 1*11 vaihteistoa
pepsimax
21.06.2018, 00.28
Joo, hyvä idea. Nyt hybridillä ajaessa, jossa on 3*7 vaihteet käytän lähinnä 3-4 eri komboa. Eli tuolla vaihteistolla pärjään luultavasti paremmin.
Inflitessä on sitten rengaskoko 27,5 tuossa sinun runkokoossa. Rajaa jonkin verran rengasvalikoimaa
pepsimax
21.06.2018, 09.10
Paljonko tuo rengaskoko rajoittaa? Löytyykö ympärivuotiseksi ajoksi renkaita alle?
Nastarenkaita ei ainakaan löydy
Onko 1400€ liian överi työmatkoille ja kuntoiluun?
No ei tietysti. Nolla perässä jos olis hinnassa niin sitten ehkä mutta oikeesti nyt. Joo, ei siis ole.
Voisivat sentään mainita että tuo on käytetty. Myin tuon nimenomaisen yksilön yksityishenkilölle reilu kuukausi sitten 600€ hintaan fillaritorilla. Heijastinteipit varma tuntomerkki. Hyvin on arvo noussut tässä välissä :cool:
Ei ***** mikä firma jos on totta tuo yllä oleva. Kiertäsin niin kaukaa mitä pystyy, tuon firman siis.
Onko Canyonin 1400€ cyclo liian överi työmatkoille ja kuntoiluun? Ajaako tuolla ympäri vuoden?
Jos pyörää joutuu säilyttämään ulkona säiden ja varkaiden armoilla, niin sitten mun mielestä on överiä. Halvemmasta pyörästä on vähemmän huolta.
Coasting
21.06.2018, 09.59
Outletissa on vanhempaa Inflite Al myynnissä.
Koska se on aika kallis suhteessa uuteen malliin voisi kuvitella että syksymmällä dumppaavat loput varastosta (jos vielä on) edukkaammin.
https://www.canyon.com/fi/factory-outlet/category.html#category=road-bikes
Onkos tuo 27.5 rengaskoko sama kuin käsittääkseni suosiota kasvattava 650b rengas ? Jos näin taitaa sille rengasvalikoima jatkossa kasvaa. Sopisiko tämä https://www.motonet.fi/fi/tuote/382126/Suomi-Tyres-polkupyoran-nastarengas-54-584
Tuolta Canyonin Outlet valikoimista ei vain taida löytyä sopivaa kokoa 155 pituiselle ?
Tuo uusi Inflite on hieno pyörä vaikka sen muotoilua alkuun jotkut kritisoivat. Se voi tosiaan houkutella varkaita, joten hyvä lukko kannattaa pitää mukana. Hyvä olisi, jos voisi säilyttää öisin sisällä.
Koska tuo painaa vain 8.7 kg (M) ilmeisesti 33 mm renkailla, on se käytännössä maantierenkailla saman painoinen, kuin uusimmat levyjaruulliset maantiepyörät. Eli jos innostuisi maantiepyöräilystä ja ryhmälenkeistä niin sama pyörä kävisi. Jos oikein innostuisi, halvimmillaan taitaisi saada 300 € uudet kiekot (kiekot+renkaat+pakka), jolloin kiekkoja vaihtamalla saisi 2 eri pyörää
pepsimax
21.06.2018, 13.53
Pyörä ei jäisi missään vaiheessa ulos, kotona se olisi taloyhtiön pyörävarastossa lukossa (riski?) ja työpaikalla sisällä lukossa. Kaikkialle aion kantaa sen mukaani. Kauankos noilla pyörässä mukana tulevilla renkailla ajaa, jos talvet ovat samanlaisia, kun ovat nyt olleet?
Onkos tuo 27.5 rengaskoko sama kuin käsittääkseni suosiota kasvattava 650b rengas ?
On.
......taloyhtiön pyörävarastossa lukossa (riski?)
Kyllä.
Kauankos noilla pyörässä mukana tulevilla renkailla ajaa, jos talvet ovat samanlaisia, kun ovat nyt olleet?
Siis montako vuotta vai kilometriä? Vai kuinka pitkälle talveen?
Eka riippuu vuosittaisista kilometrimääristä, muutaman tonnin. Joulukuun alkuun.
Kauankos noilla pyörässä mukana tulevilla renkailla ajaa, jos talvet ovat samanlaisia, kun ovat nyt olleet?
Mulla oli X-One takaa loppuunajettu jossain 2tkm kohdalla, kun ajoin pelkkää asfalttia. Etunen kuluu selvästi hitaammin, en edes huomannu tuota ennen ku puhkes ja kankaat näky. En kyllä suosittelis pelkkään asfalttiajoon, jos saa valita.
Ajallisesti siihen asti, että on jäätä.
Canyon on ottanut käyttöön pienemmissä naisten maantiepyörissä käyttöön tuon 650b rengaskoon. Kieltämättä 28 rengas pienemmissä naisten pyörissä on näyttänyt isolta ja tuo 650b näyttää sopivamman kokoiselta. Ilmeisesti ohjaus on tällöin myös parempi.
Gravel-pyöriin tuota 650b on myös tulossa
pepsimax
21.06.2018, 15.24
Joo tarkoitin siis että kuinka pitkään talveen ajaa noilla renkailla
Nuo vakiorenkaat Schwalbe X-One eivät pidä jäällä. Pitävät kyllä lumessa hyvin.
Ainoa vaihtoehto ovat nastarenkaat, jos haluaa pitoa jäällä
pepsimax
21.06.2018, 18.29
Selvä. Mitäs raati sanoo? Onko pyörä hintansa väärti, tuntuisi itselle passelilta?
Jami2003
21.06.2018, 19.53
Jos pyörää joutuu säilyttämään ulkona säiden ja varkaiden armoilla, niin sitten mun mielestä on överiä. Halvemmasta pyörästä on vähemmän huolta.Xxl:stä saa 30 eur pyörälle 3v vakuutuksen joka korvaa varastamisen 0 eur omavastuulla. Vois luulla että tota saattais olla tarjolla joillain muillakin suurilla merkeillä. Ei sillä etteikö kotivakuutuskin mutta niissä yleensä aika isot omavastuut.
Barracuda
21.06.2018, 21.22
Selvä. Mitäs raati sanoo? Onko pyörä hintansa väärti, tuntuisi itselle passelilta?
Varmaan oikeinkin hieno laite vaikka "tuotekehitys" onkin karsinut lokarimahdollisuuden joka edellisessä mallissa olin.
Hyvä hinta / ominaisuussuhde, hydraulijarruja ei tuohon hintaan ole juurikaan tarjolla. Painoakaan ei ole pahasti.
Toimitusaika kuitenkin pitkähkö pienimmissä rungoissa: musta menee elokuulle ja vihreä lokakuulle.
Postikuluineen 1450 jolla saa kotimaastakin jo yhtä sun toista mutta hydraulijarruista joutuu tinkimään.
pepsimax
21.06.2018, 21.40
Mitäs yhtä ja toista Suomesta löytyisi? Jos tuossa hintaluokassa haetaan?
Elokuun alku tulee pian, jos musta on ok.
Huonon pyörän valinta taas ottaa päähän siihen asti, kun siitä pääsee eroon.
Viimeisiä Verentejä ois vielä pienimmässä koossa. Mutta en sitten osaa yhtään sanoa, että onko mitoitus realistinen. Taulukko väittää, että ois sopiva 155-163 pitkille.
http://www.wiggle.co.uk/verenti-substance-ii-105-2017-adventure-road-bike-1/
http://www.wiggle.co.uk/verenti-substance-ii-apex1-2017-adventure-road-bike-oran/
Barracuda
21.06.2018, 23.22
Mitäs yhtä ja toista Suomesta löytyisi? Jos tuossa hintaluokassa haetaan?
Runkokoko voi olla joissakin pieni haaste, sen takia esimerkiksi Cube Cross Race lienee pois pelistä.
Mutta joissakin on XS - kokoja tai 46/47/48 runkokorkeutta, tässä pari.
Cannondale CaadX joka 105 - osilla lähtee kaupasta varmaan suunnilleen samaan hintaan kuin kanjoni.
Focus Mares on kelvollinen työmatkakulkine ja miksei muuhunkin.
Tiagra-osilla hinta jää tuohon haarukkaan ja tässä on nestejarrut.
http://www.leosport.fi/tuotteet.html?id=1/669155
Barracuda
21.06.2018, 23.52
Ai niin ja onhan sitten vielä Ridley X-ride jossa hydrauliset levyjarrut.
XS - koko näyttäisi olevan 154 - 162 cm - skaalaan joten saattaisi sopia.
Lokareille ei tosin taida olla kiinnityspisteitä.
http://www.cyclecenter.fi/tuote/ridley-x-ride-hydraulisilla-levyjarrulla/
pepsimax
22.06.2018, 02.20
Mitä mieltä tästä pyörästä?
http://www.jarvisenpyora.fi/polkupyorat/cannondale/cannondale-cyclocross/item/484-caadx-105.html
Hyvä pyörä varmasti tuo Caadx. Tämä olisi oma valintani https://www.thebikeshop.de/epages/62303450.mobile/en_GB/?ObjectPath=/Shops/62303450/Products/MEY8CC400
Cannondale CAADX:n valintaa puoltaa se, että Cannondalelta ainakin pitäisi saada erittäin laadukkaita ja pitkälle kehitettyjä alumiinirunkoja. CAADX:ää voisi siis ajatella rungoltaan mahdollisesti paremmaksi kuin kaikista halvimmat hiilikuiturungot. Huonona puolena rungossa on BB30 prässättävä keskiö, joka voi olla käyttöpyörässä enemmän naksuvia murheita kuin ilonkiljahduksia aiheuttava keksintö.
Merida 400:ssa tuo BikeShopin kuvaus ei kerro täyttä varmuutta keskiöstä, mutta olisi pääteltävissä että se on perinteinen kierteellinen. Vaijereiden läpiviennit on täysin sisäiset ja emäputken ympärillä vielä fiksusti toteutettu (ainakin sivukuvan perusteella), se on mielestäni käyttöpyörässä erittäin hyödyllinen ominaisuus kunnossapidon kannalta.
Kummassakin näyttää olevan klassinen jäätyvän vaijerivetoisen takalevyjarrun ongelma, koska vaijeriveto on tehty keskiön alta jolloin vaijerikuori lähtee jarrusatulalta alaviistoon.
Coasting
22.06.2018, 10.12
Oma henkilökohtainen mielipiteeni on etten kelpuuttaisi vaijerilevyjarruja.
Sen verran olen niitä joutunut kränäämään kun toiminta on surkea.
Hybrideissä ja maastureissa ratkaisu on vaihtaa halvimmat hydraulijarrut ja fillari pysähtyy.
Kippurasarviseen niitä tuskin löytyy tarjouksessa kympillä.
Saa olla eri mieltä mutta itse otan ennemmin vannejarrut.
Cannondale CAADX:n ....
Kummassakin näyttää olevan klassinen jäätyvän vaijerivetoisen takalevyjarrun ongelma, koska vaijeriveto on tehty keskiön alta jolloin vaijerikuori lähtee jarrusatulalta alaviistoon.
Kappas vaan, omassa CaadX:ssä (2016) on takajarrun vaijeri viety yläkautta. Tuossa kuvassa tosiaan näyttäisi olevan alakautta. Kehitys kehittyy.
Merida 400:ssa tuo BikeShopin kuvaus ei kerro täyttä varmuutta keskiöstä, mutta olisi pääteltävissä että se on perinteinen kierteellinen. Vaijereiden läpiviennit on täysin sisäiset ja emäputken ympärillä vielä fiksusti toteutettu (ainakin sivukuvan perusteella), se on mielestäni käyttöpyörässä erittäin hyödyllinen ominaisuus kunnossapidon kannalta.
Kummassakin näyttää olevan klassinen jäätyvän vaijerivetoisen takalevyjarrun ongelma, koska vaijeriveto on tehty keskiön alta jolloin vaijerikuori lähtee jarrusatulalta alaviistoon.
Ainakin cx600 on kierrekeskiöllä, siinä vaan on nestejarrut ja takaletku on rungon alla.
Merida CX 400 etu on lokarien asennus. käsittääkseni myös Cannondalessa on reiät lokereille ja erikseen asennettava silta takahaarukan yläputkiin ?
Kummassakin taitaa olla mekaaniset levyjarrut TRP Spyre. Kumpikin painaa n. 9.5 Kg
Meridassa taitaa olla edessä läpiakseli. Ilmeisesti Cannondale Caadx 2018 mallissakaan ei vielä ole läpiakseleita ?
Kummatkin ovat sitä taattua toimivaa muutamien vuosien vanhaa tekniikkaa, hyvässä ja huonossa.
Sääli, että tuosta Canyonista ei ole vihreää saatavilla kuin syksyllä. Se olisi edustanut uudempaa tekniikkaa: läpiakselit, 8.7 kg, hydrauliset jarrut, 1*11, 650b kiekot pieniin kokoihin. Puutteena lokerien kiinnistyksen puute. Jos tuosta musta kävisi, tilaisin sen. Tuo voisi tulla jo heinäkuun lopussa. Itsellä tuli Endurace muutaman viikon etuajalla
Jos Cannondale tai Merida, niin varmistaisin onko Caadx:ssa 2017 ja 2018 eroa ja jos ei (koska Caadx on vanha konstruktio) Googlaisin 2017 tai 2016 malleja ulkomailta ja ensin koeajaisin suomessa
Meridassa on tosiaan BSA-keskiö ja lokarit saa asennettua. Eteen tosin se on vähän konstikasta mutta onnistuu kyllä.
Barracuda
22.06.2018, 12.25
Merida CX 400 etu on lokarien asennus. käsittääkseni myös Cannondalessa on reiät lokereille ja erikseen asennettava silta takahaarukan yläputkiin ?
Kummassakin taitaa olla mekaaniset levyjarrut TRP Spyre. Kumpikin painaa n. 9.5 Kg
Meridassa taitaa olla edessä läpiakseli. Ilmeisesti Cannondale Caadx 2018 mallissakaan ei vielä ole läpiakseleita ?
Kummatkin ovat sitä taattua toimivaa muutamien vuosien vanhaa tekniikkaa, hyvässä ja huonossa.
Sääli, että tuosta Canyonista ei ole vihreää saatavilla kuin syksyllä. Se olisi edustanut uudempaa tekniikkaa: läpiakselit, 8.7 kg, hydrauliset jarrut, 1*11, 650b kiekot pieniin kokoihin. Puutteena lokerien kiinnistyksen puute. Jos tuosta musta kävisi, tilaisin sen. Tuo voisi tulla jo heinäkuun lopussa. Itsellä tuli Endurace muutaman viikon etuajalla
Jos Cannondale tai Merida, niin varmistaisin onko Caadx:ssa 2017 ja 2018 eroa ja jos ei (koska Caadx on vanha konstruktio) Googlaisin 2017 tai 2016 malleja ulkomailta ja ensin koeajaisin suomessa
Tuo 650b - koko ei sinänä ole pelkästään etu kun rengasvalikoima on selvästi suppeampi.
Muuten tilanne on aikalailla kuin kuvasit. Canyoninssa oikein hyvä hinta / rojut suhde ja edellisen version vanhanaikaisuudet on päivitetty ajan tasalle. Saatavuus on arvoitus, voi olla ennen elokuuta mutta voi olla että ei tule ajoissa. Varma valinta jos jaksaa odotella.
Mekaanisissa levyissä on omat hyvät puolensa. Enemmän olen joutunut maastureiden hydraulijarrujen kanssa räpläämään kuin kahden cyklon spyrien. Teho hydraulisissa on parempi olettaen niin kauan kuin hydraulisiin ei eksy ilmaa jostakin jolloiin tilanne kääntyy. Matkapyörään ottaisin mekaaniset huollon helppouden takia, hydraulinesteen kanssa räpeltäminen ei ole lempilaji. Ja ennekuin joku sanoo että pitää vain opetella voi todeta että taloudessa muutaman vuoden ollut pienkuormaaja opetti hydrauliikasta yhtä sun toista :) Ajan tosin talvet maasturilla joten voi olla että en ole kohdannut niitä pahimpia Spyre - haasteita.
Mutta onkos tuossa Ridleyssä joku perusvika.
En tunne merkkiä sen enempää mutta spekseiltäänhän tuo on hyvin lähellä Canyonia: läpiakselit, 105 - osat hydraulijarruilla ja kelvolliset kiekot.
pepsimax
22.06.2018, 13.01
Olenko aivan poikkeava, jos olisin tilannut mustan ennen turkoosia. En halua pyörän herättävän liikaa huomitota ja musta näyttää omaan silmään siistin hillityltä😄
Ridley olisi ok vaihtoehto. Hieman pidempi ajoasento lisäksi kokoa CycleCenterissä ei ole pienintä vaan Canyonin Infliten 2xs:ää vastaavaa. Lisäksi siis n. 10 mm pidempi reach kuin Inflitessä eli voi vaatia lyhemmän stemmin (kuten alimmassa videolinkissä Emmalla). Kannattaa toki koeajaa.
650b renkaita kyllä löytyy. Varmaankin vielä enemmän maastoon kuin tielle, mutta luulisi tämän muuttuvan, kun Gravel-pyöriin tulee 650b vaihtoehtoja ja jos naisten maantiepyörissä 650b yleistyy. CRC:stä löytyy yli 150 650b rengasta http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/tyres?f=4294945319
Ennen kuin Canyon lähti lanseeraamaan naisten maantiepyöriin (mm. Ultimate) 650b renkaita, pidin naisten pienempiä maantiepyöriä aavistuksen koomisen näköisinä isoine renkaineen suhteessa runkoon. Tuossa GCN:n videossa Emma Pooleyn pyörä mielestäni suhteessa isot pyörät. Emma on saman pituinen kuin pepsimax. Mutta esteettisesti 650b renkaat omasta mielestäni ovat sopusuhtaisemmat pieniin naisten pyöriin. Odotan että Canyonin aloittama trendi jatkuu ensin cyclot ja sitten maantiepyörät https://www.youtube.com/watch?v=o3VThDiZ-HU
Olenko aivan poikkeava, jos olisin tilannut mustan ennen turkoosia. En halua pyörän herättävän liikaa huomitota ja musta näyttää omaan silmään siistin hillityltä
En tiedä oletko nainen vai mies, mutta nainen voi lisätä mustaan pyörään aavistuksen naisellisuutta pinkeillä polkimilla kuten tuossa :) https://www.bikeradar.com/road/gear/article/pro-bike-tiffany-cromwells-cervelo-s5-43538/
Barracuda
22.06.2018, 13.54
Ridley olisi ok vaihtoehto. Hieman pidempi ajoasento lisäksi kokoa CycleCenterissä ei ole pienintä vaan Canyonin Infliten 2xs:ää vastaavaa. Lisäksi siis n. 10 mm pidempi reach kuin Inflitessä eli voi vaatia lyhemmän stemmin (kuten alimmassa videolinkissä Emmalla). Kannattaa toki koeajaa.
650b renkaita kyllä löytyy. Varmaankin vielä enemmän maastoon kuin tielle, mutta luulisi tämän muuttuvan, kun Gravel-pyöriin tulee 650b vaihtoehtoja ja jos naisten maantiepyörissä 650b yleistyy. CRC:stä löytyy yli 150 650b rengasta http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/tyres?f=4294945319
Ennen kuin Canyon lähti lanseeraamaan naisten maantiepyöriin (mm. Ultimate) 650b renkaita, pidin naisten pienempiä maantiepyöriä aavistuksen koomisen näköisinä isoine renkaineen suhteessa runkoon. Tuossa GCN:n videossa Emma Pooleyn pyörä mielestäni suhteessa isot pyörät. Emma on saman pituinen kuin pepsimax. Mutta esteettisesti 650b renkaat omasta mielestäni ovat sopusuhtaisemmat pieniin naisten pyöriin. Odotan että Canyonin aloittama trendi jatkuu ensin cyclot ja sitten maantiepyörät https://www.youtube.com/watch?v=o3VThDiZ-HU
Noista CRC:n renkaista 172 on maastopyörään ja kokonaista 6 maantie/trekking.
Törmäsin rengaskysymyksen kun etsin tytön pyörään 650b - kokoista suhteellisen kevyttä yleisrengasta.
Sopivia vaihtoehtoja oli lopulta vain pari - kolme.
Onhan tuo 650b trendikäs koko graveleissa mutta tuskin tuohon Canyoniin sopii 47 mm leveä rengas ja 42 mm voi jo tehdä tiukkaa joten niistägg-renkaista ei ole oikein avuksi.
Rengashaaste on kuitenkin hyvä tiedostaa ja ainakin se että lähiliikeestä sopivia renkaita tuskin saa.
Koko on sinänsä varmaan kuten totesit sopivampi pienimpiin runkoihin.
Barracuda
22.06.2018, 13.57
Olenko aivan poikkeava, jos olisin tilannut mustan ennen turkoosia. En halua pyörän herättävän liikaa huomitota ja musta näyttää omaan silmään siistin hillityltä
Makuasia mutta musta on varsin hyvä ja suhteellisen hintavan (käyttö)pyörän erikoisuutta ei kannata speciaalivärillä sen enempää mainostaakaan (ei niinkään makuasia).
Noista CRC:n renkaista 172 on maastopyörään ja kokonaista 6 maantie/trekking.
Törmäsin rengaskysymyksen kun etsin tytön pyörään 650b - kokoista suhteellisen kevyttä yleisrengasta.
Sopivia vaihtoehtoja oli lopulta vain pari - kolme.
.
Jep, en käynyt noita 178 rengasta läpi. Katsoin vain muutamia yksittäisiä. Mielestäni esim. tämä on lähellä rullaavaa rengasta Cycloon http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/schwalbe-kojak-slick-tyre-raceguard/rp-prod24794 vaikka on ilmeisesti luokiteltu MTB-renkaaksi.
Mutta puhtaita maantierenkaita lienee vielä vähän. Kun GP4000SII:sta ilmaantuu 25-28 leveä 650b-versio, niin se riittäisi. Tosin renkaat tulevat Cycloon joten puhtaiden maantierenkaiden tarve riippuu tulevasta käytöstä
Mutta lokarien kiinnityksen puute ja 650b renkaiden pienempi valikoima suhteessa 28 tuumaisiin kannattaa tiedostaa ennen ostopäätöstä
pepsimax
29.06.2018, 12.43
Canyon lähtee tilaukseen ensi viikolla. Asun Helsingissä, mutta majailen toisella paikkakunnalla kesätöiden vuoksi, mitenkäs tilaaminen tässä tilanteessa? Siirryn Helsinkiin juuri kun Canyon lupailee fillarin tulevan. Miten toimitaan jos ei ole kotona kun lähetys saapuu?
Tukkasotka
29.06.2018, 13.03
^Asiaa kannattaa varmaankin tiedustella kuljetusyhtiöltä.
Ei ole iso ongelma pääkaupunkiseudulla. Eikös Canyon käytä DHL:ää tai vastaavaa, eli paketti päätyy heidän terminaaliinsa jos ei kykene vastaamaanottamaan. Jos oma kuljetuskapasiteetti riittää pyörälaatikon noutoon terminaalista ja aikataulun puolesta saa järjestettyä itsensä paikan päälle terminaalin aukioloaikana, homma on hyvinkin helppo.
Jos taas välttämättä vaatii toimitusta osoitteeseen jota ei pysty määrittämään, tilanne on vähän hankalampi.
Oma Canyon tuli UPS:llä keväällä. Jos on tuollainen paikkakunnan vaihdos tiedossa, niin eikö se fillarin tilaus kannata ajoittaa siten että saat sen sinne missä itsekin olet?
pepsimax
03.07.2018, 15.06
Tilasin pyörän ja nyt Canyon arvioi sen tulevan vasta syyskuun 10. jälkeen. Onko tämä arvoitu toimitusaika kuinka paikkaansapitävä? Sivuilla luki elokuun alku..
Jekinnar
22.08.2018, 20.56
Miten muilla, onko canyonin inflitejä tilattu ja ovatko kotiutuneet? Tilasin omani jo kesäkuun alissa, eikä vieläkään kotiutunut.
Miten muilla, onko canyonin inflitejä tilattu ja ovatko kotiutuneet? Tilasin omani jo kesäkuun alissa, eikä vieläkään kotiutunut.
Tilasin myös samana päivänä kun tulivat saataville, peruin tilauksen siinä vaiheessa kun toimitus oli myöhästynyt alkuperäisestä arviosta reilun kuukauden.
pepsimax
15.09.2018, 10.32
Noniin, vihdoin on Canyon saapunut kotiin! Pyörä tuntuu todella hyvältä ja ketterältä. Uskomaton tunne ajaa hyvää pyörää, joka on oikean kokoinen itselle.
Noniin, vihdoin on Canyon saapunut kotiin! Pyörä tuntuu todella hyvältä ja ketterältä. Uskomaton tunne ajaa hyvää pyörää, joka on oikean kokoinen itselle.Muistatko mikä oli alkuperäinen arvioitu toimitusviikko? Kiinnostaisi tietää miten paljon toimitukset ovat tällä hetkellä myöhässä kun oman piti lähteä tällä viikolla mutta ei ole vielä liikahtunut Canyonilta.
Edit: never mind, tuossa ylhäällähän se lukee...
Barracuda
15.09.2018, 17.18
Noniin, vihdoin on Canyon saapunut kotiin! Pyörä tuntuu todella hyvältä ja ketterältä. Uskomaton tunne ajaa hyvää pyörää, joka on oikean kokoinen itselle.
Hienoa. Tuossa pyörässä on kyllä hinnalle varsin hyvin vastinetta.
Jekinnar
15.09.2018, 20.28
Tilasin itse pyörän 15.6 (koko L, ennakkomaksu). Alkuperäinen toimitusaika oli 09.-13.7, nyt aika monen siirron jälkeen jämähtänyt toimitus ajalle 20.-24.8. Suomen aspan kautta ollut ihan hyvää palvelua, pitäisi taas ottaa yhteyttä. Korpea silti, kun koko kesän pyöräilyt meni ohi ja pitää alkaa miettimään tilauksen perumista.
Siihen liittyen, nyt kun OP sai pyöränsä, tulisiko kellekään mieleen tarpeisiini sopivaa pyörää:
- Sramin 1x11 osasarja
- kevyt
- mielellään hydrauliset levarit
- Ajo vapaa-ajalla huonokuntoista asfalttia, hiekkaa/soraa ja pururataa. Silloin tällöin maantielenkillekin intoudun.
- Lokarimounteilla ei kauheaa merkitystä, kun ajo harrastuspuolella.
- Kaapelivedot rungon sisällä plussaa
- Talvella harrastan muuta.
- Kuskin pituus 186 cm
- Budjetin yläpää 1500 €. Pientä joustovaraa, jos rahoille saa vastinetta.
- Voi olla Cyclo tai graveli
Kiinnostaisi esim. Vituksen tai Rosen pyörät, mutta molemmat myy ei-oota.
Tuo Canyon kyllä ehdottomasti vaikuttaisi omiin tarpeisiini parhaalta pyörältä tällä hetkellä. Tuntuu olevan em. spekseillä vaihtoehdot aika vähissä.
Villinä ideana tuli mieleen Whiten GX LTD Apex 1x11 isoimmalla runkokoolla. -20% tai -25% aleilla voisi olla aika hyvä diili. Pääsisi sitten vaihtamaan parempaan mahdollisesti myöhemmin.
Kuntoilija
16.09.2018, 09.27
Minun Inflite CF 7:n piti olla toimitusvalmis elokuun alussa. Kun ei pääkallopaikalla vastastattu mitään ja suomalainen palvelutoimisto ei myöskään osannut sanoa mitään toimitusajasta peruin tilauksen. Vähän jäi paska maku asiakaspalvelusta ja toimitusaika lupauksesta, vaikka hyviä pyöriä Canyonit on. Itsellä niitä on ollut neljä ja kolme on vielä omassa ajossa, mutta jatkossa katson toisaalle.
Jollakin ulkomailla Infliten elokuun alun toimitus siirtynyt tammikuulle 2019.
Kuntoilija
22.09.2018, 14.33
Äsken näin ihan livenä juoksulenkillä Inflite CF SL:n Hiekkaharjun golfkentän vierustalla kulkevalla kelvillä. Niitä näköjään on pystytty jopa toimittamaan. Hölmistyin niin, etten kerinnyt sanomaan kuskille, että saako pyörää tsekata, kun oli jo ohi mennyt.
Tilasin itse pyörän 15.6 (koko L, ennakkomaksu). Alkuperäinen toimitusaika oli 09.-13.7, nyt aika monen siirron jälkeen jämähtänyt toimitus ajalle 20.-24.8. Suomen aspan kautta ollut ihan hyvää palvelua, pitäisi taas ottaa yhteyttä. Korpea silti, kun koko kesän pyöräilyt meni ohi ja pitää alkaa miettimään tilauksen perumista.
Siihen liittyen, nyt kun OP sai pyöränsä, tulisiko kellekään mieleen tarpeisiini sopivaa pyörää:
- Sramin 1x11 osasarja
- kevyt
- mielellään hydrauliset levarit
- Ajo vapaa-ajalla huonokuntoista asfalttia, hiekkaa/soraa ja pururataa. Silloin tällöin maantielenkillekin intoudun.
- Lokarimounteilla ei kauheaa merkitystä, kun ajo harrastuspuolella.
- Kaapelivedot rungon sisällä plussaa
- Talvella harrastan muuta.
- Kuskin pituus 186 cm
- Budjetin yläpää 1500 €. Pientä joustovaraa, jos rahoille saa vastinetta.
- Voi olla Cyclo tai graveli
Kiinnostaisi esim. Vituksen tai Rosen pyörät, mutta molemmat myy ei-oota.
Tuo Canyon kyllä ehdottomasti vaikuttaisi omiin tarpeisiini parhaalta pyörältä tällä hetkellä. Tuntuu olevan em. spekseillä vaihtoehdot aika vähissä.
Villinä ideana tuli mieleen Whiten GX LTD Apex 1x11 isoimmalla runkokoolla. -20% tai -25% aleilla voisi olla aika hyvä diili. Pääsisi sitten vaihtamaan parempaan mahdollisesti myöhemmin.
Hankin tämmösen viimeviikolla. tarpeet aika sama ku sulla, ja näyttää sunki speksiin menevän:
https://www.cube.eu/en/2018/bikes/road/road-cyclocross/cross-race/cube-cross-race-sl-bluengreen-2018/
rtekiltä hintapolitiikkakin osuu aika liki, ei paljoo mee yli.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.