Näytä tavallinen näkymä : Trek Fuel ex 9.8 27,5+ -kammet osuvat kiviin
Trekkilö
15.06.2018, 22.11
Laitoin äsken ylivuotisen (2017) Trek Fuel ex 9.8 27,5+ -maasturin ja olen pari lenkkiä sillä ajanut. Muuten mahtava peli, mutta kammet kolisee kiviin ja juuriin ihan koko ajan. Entisellä ex8:lla sai kaahata miten halusi ja osumia maaperään tuli harvoin, ja vain isoimpiin esteisiin. Nyt täytyy polkimia ajoittaa koko ajan. MinoLink on ns. normaalissa asennossa.
Olisikohan takaiskarin painuma liian suuri, kun sen vain suurinpiirtein sinnepäin säädin vai onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia kyseisestä pyörämallista?
Ehkä hieman nyt hätäilin tämän kysymyksen kanssa, mutta kun seuraavalle maastolenkille menen vasta tuossa muutaman päivän päästä, niin ajattelin sitten nyt kysellä viisaammilta vastausta. :)
SamiMerilohi
15.06.2018, 23.10
Mino linkissä on kaksi asentoa, korkea ja matala. En tiedä kumpaa normaali tarkoittaa, mutta jos matalaa, niin korkeaa voisi kokeilla. Ja tietysti takaiskarin paineet kohdalleen.
Matalakeskiöisellä pyörällä ajaminen vaatii vähän normaalia enemmän keskittymistä polkimien asentoon ja pyöritysrytmiin, ettei poljin ole ala-asennossa isoimpien kivien kohdalla. Siihen kyllä tottuu ja oppii nopeasti.
Itse kuumottelin myös Fuelin matalasta keskiöstä kantautuneita kauhutarinoita mutta ratkaisin ongelman heittämällä lumien sulettua pyörän alle 3" Schwalbet eikä ole juuri kammista kolinaa kuulunut.
Käsitin että 2017 mallien 2.8" Chupacabrat ovat profiililtaan melkoisen matalat mikä ei ainakaan auta asiaa.
KotooTöihin
17.06.2018, 06.06
Kuinka lähellä tuo kampi on maata, kun poljin on alhaalla ja pyörä suorassa tasamaalla.
Sentin kaks pidempi keula, 3 tuumaiset kumit korkealla ilmatilalla, 5-10mm lyhyemmät kammet. Kaikki noi kun tekee nii auttaa ongelmaan.
Trekkilö
27.06.2018, 19.48
Kuinka lähellä tuo kampi on maata, kun poljin on alhaalla ja pyörä suorassa tasamaalla.
13cm on kammen ja lattian välissä ilman, että kukaan istuu satulassa.
Trekkilö
27.06.2018, 19.52
Itse kuumottelin myös Fuelin matalasta keskiöstä kantautuneita kauhutarinoita mutta ratkaisin ongelman heittämällä lumien sulettua pyörän alle 3" Schwalbet eikä ole juuri kammista kolinaa kuulunut.
Käsitin että 2017 mallien 2.8" Chupacabrat ovat profiililtaan melkoisen matalat mikä ei ainakaan auta asiaa.
Oliskohan paljonki renkaan korkeudessa/halkaisijassa eroa jos laittaa 3" renkaat? Just vaikka Schwalbet.
Kävin mittaamassa mauserilla 3" Schwalbejen korkeuden kehän ulkoreunasta nappuloiden päälle. Nobby Nic oli 68mm ja Rocket Ron 63mm. Tuosta varmaan voi saada jotain osviittaa.
KotooTöihin
27.06.2018, 21.37
Markettimaasturista viime viikolla mittailin polkimesta maahan ja tulos oli 10-11 cm vähän riippuen paikasta. Meidän pyörävaraston lattian on tehny "ammattimies" ja tuli melkein suora :D Ei mulla kolise kammet kovinkaan usein, tosin aika harkiten ja hiljakseen ajelen maastossa.
Trekkilö
27.06.2018, 21.42
Kävin mittaamassa mauserilla 3" Schwalbejen korkeuden kehän ulkoreunasta nappuloiden päälle. Nobby Nic oli 68mm ja Rocket Ron 63mm. Tuosta varmaan voi saada jotain osviittaa.
Jeps, kiitoksia! Täytyypä huomenissa syöksyä tuonne tallin uumeniin mittaamaan nuo omat renkaat, niin näkee, että onko paljonkin eroa.
Jos reilu ero, niin sittenhän se renkaan vaihdolla tilanne paranis.
Trekkilö
27.06.2018, 21.48
Markettimaasturista viime viikolla mittailin polkimesta maahan ja tulos oli 10-11 cm vähän riippuen paikasta. Meidän pyörävaraston lattian on tehny "ammattimies" ja tuli melkein suora :D Ei mulla kolise kammet kovinkaan usein, tosin aika harkiten ja hiljakseen ajelen maastossa.
No aika vähän on siinäkin rakoa :) Edellisessä pyörässä näkyi olevan 15, vai oliko 15,5 cm kammen päästä matkaa maahan. Eli kyllä se pari senttiä vähempi tilaa vaatii huomiota.
onko nämä nyt mitattu siten että kuljettaja istuu kyydillä
Trekkilö
28.06.2018, 14.05
onko nämä nyt mitattu siten että kuljettaja istuu kyydillä
Mittasin ilman ilman kuljettajaa.
Villetre
29.06.2018, 14.02
Itsekkin samaa tutkaillut paljon ja hartaasti.. Uutta pyörää suunnitellessa tuota mittaa tuli katsottua tarkkaan. Polella varmaan asiaa mietitty edes,jenkkilässä ne ajaa hiekkapolkuja vain alas jokaisessa mainosfilmissä.. :D Kyllä kotimaan kivikot ja juurakot+ kulahtaneet polut on kampien pään kiillottajina tehokkaat.
hphuhtin
30.06.2018, 21.40
Jotain tuossa nimenomaisessa mallissa on pielessä, kun alumiiniset versiot kulkevat korkeammalla (mtbr.com ketjun mukaan). Ei ihme, että pyörää on tarjolla alle kolmen tonnin kaupasta. Olin hyvin lähellä silti hakea sellaisen, oli 2016 malli lainassa pari viikkoa ja pidin kovasti. Ihan eri pyöräksi toki vaihtui siinä vuosimallien välillä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.