PDA

Näytä tavallinen näkymä : Vakuutus vuokrapyörille ulkomailla

KK-bike
06.06.2018, 12.11
Hei,

Ensi viikolla ollaan menossa Mallorcalle ja pyörät on varattuna. Rupesin selvittelemään vakuutusasioita. Vuokraajalla (https://www.huerzeler.com/en) ei ole tarjota vakuutusta, joka kattaa pyörän varkauden, onnettomuuden kylläkin. Itse pidän varkausvakuutusta kuitenkin tärkeämpänä. Oman vakuutusyhtiön matka- eikä kotivakuutus kata myöskään ulkomailla vuokrattua omaisuutta.

Kysytyt yhtiöt
- Turva, ei ole
- OP Pohjola, ei ole
- IF, laaja kotivakuutus korvaisi, tarjous tulossa / en ole lukenut ehtoja vielä, mutta ei nyt jaksaisi tämän takia kotivakuutuksia uusia, kun siinä on aika iso homma lukea se koko ehtoviidakko läpi ja verrata nykyiseen.

Olisiko kellään vinkkiä tähän? Pikainen Googlettelu ei tuonut vastausta. Eli yksikertaisesti haluaisin vakuutksen nyt vain vuokrapyörille viikoksi ilman sen isompaa vakuutusten vekslausta.

Yt, KK

okahkonen
06.06.2018, 16.43
Olen elänyt käsityksessä että normi koti-/matkavakuutus kombo nimenomaan korvaa vuokrattujen harrastusvälineiden rikkoutumisen / varastamisen reissussa. Kokemukset Pohjola - IF akselilta. Pitääpä taas päivittää oma käsitys ehdoista.

que2
06.06.2018, 22.13
Onko sinulla luottokorttia johon sisältyy matkavakuutus? Siitäkin kannattaa tarkistaa ehdot. Jotkut ovat aika hyviäkin, mutta niiden olemassaolon unohtaa aina kun siitä olisi hyötyä.

Edit: Vuokravarusteet oli näköjään kyllä suljettu pois oman kortin (ÅAB) matkavakuutusehdoissa.

KK-bike
07.06.2018, 10.08
IF:stä on nyt mustaa valkoisella, että heidän kotivakuutus korvaa kohteessa vuokratut polkupyörät. Nimenomaan kotivakuutuksen irtaimistovakuutus (ei matkatavara vakuutus). Laajennettu vakuutus korvaa 5000€ saakka ja normi vakuutus 2500€ saakka. Siirtyi nyt sitten kotivakuutus IF:iin. Samalla meni moni muukin vakuutus uusiksi. Hirveä homma lukea ja tulkata kaikki ehdot läpi...

Off-topic: samalla selvisi ettei minun matkavakuutus (tapaturma) enää korvaakaan offarilaskettelua, vaikka siinä käsityksessä olen vahvasti ollut. Hitto näitten vakuutusten kanssa :(

okahkonen
07.06.2018, 12.25
IF:stä on nyt mustaa valkoisella, että heidän kotivakuutus korvaa kohteessa vuokratut polkupyörät. Nimenomaan kotivakuutuksen irtaimistovakuutus (ei matkatavara vakuutus).

Vuokrapyörähän ei ole matkatavara.

itm
07.06.2018, 15.14
Niissä vakuutuksissa on sitten ne suojeluehdot - ja niitä noudattaen aavistuksen vaikea keksiä miten se vuokrapyörä varastettaisiin ja missä. Ja jos taas jättää ne noudattamatta niin ei tuu korvauksiakaan.