Näytä tavallinen näkymä : Gravel-pyörää ostamassa
Olis tarve ostaa pyörä jokapäiväiseen sekalaiseen ajoon ja tollanen Gravel Grinder vaikuttais pätevältä pyörätyypiltä. Olin jo ostamassa Bish!Bash!Bosh!:n, mutta ei ole kuin M-kokoisia jäljellä eikä uusia kuulemma enää tule. Oon 183cm pitkä, inseam about 86cm ja painoa tällä hetkellä about 100kg. Mukavuuden haluisena ja melko painavana oon ajatellu, että leveät kumit olis kivat, ehkä jopa 650b mahdollisimman leveänä. Pyörässä pitää olla hydrauliset levytjarrut, sisäiset kaapelit/letkut ja hinta ei mielellään enempää kuin 1600€. Rungon materiaalin suhteen ei juuri ole vaatimuksia, joskin oon lukenut, että alumiini ei ole ehkä mukavin, mutta eiköhän sekin mene leveillä kumeilla. Jostain syystä noi 1x vaihteistot houkuttaa eniten. Olisko jotain suosituksia tuon BBB:n sijaan?
SamiMerilohi
02.06.2018, 12.49
Mulla on tämä (http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/vitus-substance-v2-gravel-bike-apex1-2018/rp-prod159910) ja olen pyörään erittäin tyytyväinen. Taitaa täyttää kaikki vaatimuksesi, paitsi sisäisen kaapeliviennin. Kaapelit menevät alaputken alapuolat pitkin, ja mielestäni ratkaisu on hyvin siisti. Ja helpompi huoltaa kuin sisäisillä vienneillä. Mä olen sua viisi senttiä pidempi mutta sama inseam, ja 56 cm pyörä on sopiva.
Samaa pyörää myydään CRC:ssä ja Wigglessä, kannattaa katsoa kumpi on halvempi.
Toi Vitus Substance V2 näyttää kyllä ihan hyvältä. Tarttee tutkia asiaa. Tuo vaihteisto asia on mulle lähinnä ulkonäköseikka niin kuin sisäiset kaapelivedotkin. Yksinkertaista miestä miellyttää yksinkertaiset asiat. Vielä on vaikea sanoo minkälaista ajoa tulee sitten eniten ajettua, mutta varmaan ainakin koulumatkoja 26km/suunta. Pääasiassa pyöräteitä, mutta tällähetkellä about puolet matkasta on remontissa ja sorapohjalla. Kuntoilu- ja valokuvausmielessä tulee varmasti myös poljettua erilaisia pinnoittamattomia pyöräreittejä ja niillä on myös melko jyrkkiä ja pitkiä nousuja täällä Itävallassa. Käytettyjä pyöriäkin on tullut katseltua, mutta täällä näyttää käytettyjen hinnat olevan melkein uuden pyörän tasolla. Kiitoksia vinkeistä!
1 x maantiellä on lähinnä tottumiskysymys ja täysin toimiva ratkaisu, kuten moni muukin spekseihin liittyvä asia. Jos se sopii muuten omaan tarkoitukseen niin ei muuta kuin kovaa ajoa. Ajaahan jo ainakin yksi Pro-tiimi( Aqua blue sport) kalustolla johon ei muuta saakaan.
SamiMerilohi
02.06.2018, 17.38
Kattelin että Vitusta saa huokeampaakin mallia http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/vitus-substance-gravel-bike-sora-2018/rp-prod159907
Tossa on tosin runkoa myöten kaikki osat erilaisia kuin kalliimmassa.
Kokemus 1x-voimansiirrosta maantieajossa: vaihdevälit ovat isommat kuin 2x-setissä (mulla oli edellisessä pyörässä 2x9), mutta ekan lenkin jälkeen asia ei ole haitannut yhtään. Isona plussana se, että etuvaihtajaa ja ketjulinjaa ei tarvitse miettiä yhtään. Vaihtaminen on helpompaa.
Noista kahdesta toi kalliimpi vaikuttaa kyllä enemmän siltä mitä haen, mutta täytyy vielä etsiä vaihtoehtoja ja vertailla. Esim. tämä: https://www.sigmasports.com/item/Rondo/Ruut-AL-Gravel-Bike/H8XP
ja tämä: https://www.edinburghbicycle.com/whyte-friston-2018.html
kiinnostais, mutta hinta menee hiukan yli kun pitää pyörän lisäksi ostaa kaikki oheistarvikkeet.
Itsellä varmaan viimeiset 8 pyörää ilman etuvaihtajaa eikä ole ikävä tullut. Noista Vituksista ilman muuta tuo Apexin osilla varustettu, ei ihan Rivalin ja Forcen luokkaa mutta päihittää komeasti Soran.
Onkos jollakulla tästä kokemuksia: http://www.chainreactioncycles.com/mobile/at/de/vitus-energie-vr-cyclocross-fahrrad-rival-1-x-11-fach-2018/rp-prod159447
Vai onko tuo geometrialtaan jo paljon kisakireempi? En mitään hirveen agressiivista pyörää haluais.
Löytyi vielä tuollainen: https://www.evanscycles.com/en-at/pinnacle-arkose-4-2018-adventure-road-bike-EV306247
Mikä vaikuttaa parhaalta? Mielellään otan vielä lisääkin vaihtoehtoja vastaan.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.