PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kokemuksia Dt Swiss joustohaarukasta

jesmauder
30.05.2018, 21.01
Onko Dt Swiss joustohaarukat hyviä? Pärjääkö miten esim RockShock tai Foxille?

Fat Boy
02.06.2018, 10.26
Mulla on kokemusta vain viime vuosikymmenen dt swissistä. Keula on kyseisen valmistajan keskihintainen keppi, 150mm joustava. Muuta en muista, paitsi ominaisuuksista. Öljyjä kun vähän läträili ja paineita haeskeli, sai keulasta erinomaisen herkän ja riittävän kantavan. Sen jälkeen ei ole ainakaan foxilta mulle osunu yhtä mukavaa keulaa. Tosin omistamani foxit on ollu vähän edukkaampia.

Tuon ajan DT:n perushuolto oli helppo, mutta isompien murheiden kohdalla olis kai ollu vaikeampaa, kun ei muistini mukaan löytynyt Suomesta huoltoa.

Kanuuna
03.06.2018, 21.46
Komppaan, mitä yllä lukee.
Ittellä OPM O.L 120 tällä hetkellä käytössä. Paremmista (lue parempi kuin Revelation tms.) Rokkareista ja Ketuista ei oo kokemusta, mutta väittäisin, että kyllä toi hyvinkin Reban voittaa. Reba siis löytyy tällä hetkellä jäykkäperästä. Oma keula putoo varmaan aika lähelle Revelationia.
Jotenkin on tullut samaa mielikuvaa kuin ylempänä, että Dt Swiss valmistaa mukavuuspainotteisia keuloja. Ei välttämättä niinkään kisasia. Tosin eipä tuo mikään ankkurikaan ole.
Huoltoa ei aiemmin Suomessa ollut ja nytkin huoltoa taitaa tarjota vain yksi pulju. Alajalkojen huolto on tosin helppo tehdä itse, vaikka olisi peukalo keskellä kämmentä. Muutaman kerran olen öljyt vaihtanut tässä puolentoista vuoden aikana, talveksi ja kesäksi eri öljyt.
Tykkään Dt Swissin metallisesta lukitusvivusta paljon enemmän, kuin Rokkarin vastaavista (PopLoc/OneLoc). Rokkarin vivut tuntuvat leluilta.
Kaikin puolin olen ollut tyytyväinen tähän mennessä keulaani( ja takapumppuun), jos nyt ei oteta huomioon SKF:n kalliita stefoja, jotka ehkä mahdollisesti jossain kohtaa menevät vaihtoon. Vielä ei ole merkkiä kulumisesta.
Kysy toki lisää, jos tulee kysyttävää, koitan vastata tietämykseni mukaan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Rosete
08.07.2018, 12.28
Mulla OPM O.L. 120 lukitus ei toimi, onko kellään vinkkejä? Lukituksen säätö kyllä liikkuu ääriasennosta toiseen, mutta toimintaan ei mitään vaikutusta, ja se pitää kääntää molempiin suuntiin elikkä jousi ei automaattisesti palauta OPEN-asentoon (todella jäykkä molempiin suuntiin). Tässä lisänä se että "rebound adjustment" ei liiku mihinkään eli on jotenkin jumissa.
Mietin että voisiko lukituksen puuttumisessa yksi syy olla että blow-off valve on auennut ja koska rebound on jumissa niin se ei pääse sulkeutumaan (tällaista ehdotti manuaalin troubleshooting).

Reboundin säätönupin jumitukseen minulla ei ole mitään ideaa mutta korkin alla on 8mm mutteri niin ehkä sitä voisi kokeilla avata kunhan saan työkalun käsiini.

Kolmantena se lukitusrullan jäykkyys ja palauttamattomuus ihmetyttää, voiko tämäkin koko setti johtua tuosta reboundin säätönupin jumista? Tai jos sieltä on jousi pois paikoiltaan?

Availen maanantaina sen mitä uskallan ja yritän saada jotain selkoa tilanteesta. Keula kuitenkin toimii jousituksen kannalta hyvin joten hätää ei siinämielessä ole kunhan tietäisi ettei ajaminen pahenna olemassaolevia vikoja.

Ps. Pyörä on uusi mutta en pysty viemään takuuhuoltoon ennenkuin syksyllä niin tässä etsitään väliaika-apuja

Kanuuna
08.07.2018, 21.29
Mulla oli samaa hommaa viime talvena. En vaan tähän hätään kirveelläkään muista, mikä oli ratkaisu.

Gosti
02.10.2018, 22.24
Mulla ei kans toimi lockout swiss dt opm o.d.l kuin satunnaisesti. Lisäksi haarukka pehmeni muutaman kilsan jälkeen. Tiedätkö muuten mikä iskaripumppu tohon sopii?

Kanuuna
03.10.2018, 09.25
Ittellä käytössä Zefalin ja Rokkarin pumput ihan ristiin.

Gosti
03.10.2018, 19.28
Komppaan, mitä yllä lukee.
Ittellä OPM O.L 120 tällä hetkellä käytössä. Paremmista (lue parempi kuin Revelation tms.) Rokkareista ja Ketuista ei oo kokemusta, mutta väittäisin, että kyllä toi hyvinkin Reban voittaa. Reba siis löytyy tällä hetkellä jäykkäperästä. Oma keula putoo varmaan aika lähelle Revelationia.
Jotenkin on tullut samaa mielikuvaa kuin ylempänä, että Dt Swiss valmistaa mukavuuspainotteisia keuloja. Ei välttämättä niinkään kisasia. Tosin eipä tuo mikään ankkurikaan ole.
Huoltoa ei aiemmin Suomessa ollut ja nytkin huoltoa taitaa tarjota vain yksi pulju. Alajalkojen huolto on tosin helppo tehdä itse, vaikka olisi peukalo keskellä kämmentä. Muutaman kerran olen öljyt vaihtanut tässä puolentoista vuoden aikana, talveksi ja kesäksi eri öljyt.
Tykkään Dt Swissin metallisesta lukitusvivusta paljon enemmän, kuin Rokkarin vastaavista (PopLoc/OneLoc). Rokkarin vivut tuntuvat leluilta.
Kaikin puolin olen ollut tyytyväinen tähän mennessä keulaani( ja takapumppuun), jos nyt ei oteta huomioon SKF:n kalliita stefoja, jotka ehkä mahdollisesti jossain kohtaa menevät vaihtoon. Vielä ei ole merkkiä kulumisesta.
Kysy toki lisää, jos tulee kysyttävää, koitan vastata tietämykseni mukaan.

Mitäs öljyy tohon kannattaa laittaa talveksi. Selviääkö ihan perustyökaluilla?

Kanuuna
03.10.2018, 22.22
Mitäs öljyy tohon kannattaa laittaa talveksi. Selviääkö ihan perustyökaluilla?

Mää oon laittanu Motorexin 2,5W kisakeulaööliä;
https://www.motorex.com/en-us/moto-line/fork-oil/racing-fork-oil-25w/

Kuusiokolosarjalla, mitta-asteikkoisella ruitalla, paperipyyhkeillä/räteillä ja puhdistusaineella selvinnee. Jos ohjeita tarvii, niin Dt Swissin sivuilta löytyy hyvät ja selkeät ohjeet pdf:nä.