PDA

Näytä tavallinen näkymä : Paras reitti Pyhäjoki-Leppälahti/jyväskylä

Konav
29.05.2018, 23.28
En tiiä kuuluuko ihan tänne tää aihe. Kun on vaan n.350km

Eli olis tarkotus perjantaina töitten jälkeen lähtee ja lauantaina perillä. pyhäjoelta tonne jyväskylän tynkään.
Mikähän olis pyörällä paras reitti. Oon sen kyllä aikasemminki ajanu mutta ajoin pihtiputaalta nelostienvartta tahtoo olla liikenne turhan vilkasta, meneehän seki mutta oisko parempaa.

Ylivieskan kautta meinasin mennä, siittä eteenpäin voi antaa vinkkejä.
miten, tienkunnot, maisemat yms.

meinasin ajaa perjantaina n.150km. Joku HIENO yöpymis paikkakin vois kiinnostaa, tiedän kyllä jokamiehenoikeudet ja teltan otan mukaan.

dreamer
30.05.2018, 08.45
Mites tälläinen reitti Ylivieskasta Leppälahteen?

Pienempiä teitä, mutta kuitenkin päällystettyä: https://ridewithgps.com/routes/27651653

JackOja
30.05.2018, 09.26
...nelostienvartta...

No ei todellakaan sinne. Tyhmät susia pelkäävät ulkkarit ajaa siellä.

Ohjenuorana perinteinen 3- ja 4-numeroisia teitä ja GM ehdottaa lennosta ihan hyviä nykyään kun laittaa fillarin kulkuvälineeksi. Nyt esim tälläisen https://goo.gl/maps/CGzBQr1k77M2, näyttäis aika kivalta.

EDIT:

GM ehdottaa kaikenlaisia hiekkakinttupolkuja fillarille.

Totta, kannattaa se reitti läpikäydä ja viimeistellä RWGPS:ssa ennenku lähtee ajamaan. Tosin tässä nimenomaisessa tapauksessa topicin aloittaja ei toistaiseksi ole määritellyt tienpäällystevaatimuksiaan.

Lievennän lausuntoani vielä muotoon: GM on yllättävän hyvä tehtäessä alustavaa reittisuunnitelmaa. Ja StreetView:lla pääsee tsekkailemaan juttuja, tienpintaa, reitin risteyksiä yms.

telipyörä
30.05.2018, 11.47
Kyllä muutkin ajaa 4-tietä. Jkylä-Viitasaari on ihan hyvä yöllä.
GM ehdottaa kaikenlaisia hiekkakinttupolkuja fillarille.

kjoki
30.05.2018, 13.09
Toholampi-kinnula-saarijärvi kautta on mukavin reitti

Lähetetty minun SM-J530F laitteesta Tapatalkilla

Konav
30.05.2018, 18.12
Vois heittää tän pyöräilijän talviturkin tolla toholampi-kinnula-saarjärvi reitillä pois. Hybridi giantilla ajelen. Ei se hyvä soratiekään haitaks oo, kunha ei oo pehmee hiekka tai karkee sora missä pitää jännätä renkaitten kestävyyttä.

kyllä mä sen tiedän että muutki ajaa isoja teitä, mutta jos sen voi välttää ni mielellään. Pyöräillessä pääsee kuntoilun ohella myös luonnosta ja paremmin se tapahtuu pienillä teillä. Sen takia minä ainakin pyöräilen, muuten menisin autolla ja isoja teitä.

Metsämuija
30.05.2018, 20.21
GM on hyvä alustavan reitin suunnitteluun, mutta on se mut joskus yrittänyt suollekin kuljettaa. Tästä viisastuneena tarkistan toisesta kartasta (maasto) kaikki epäilyttävät kohdat

Konav
30.05.2018, 21.56
Ja toiset pyöräilijät saattaa tietää jotaki hienoja paikkoja joita ei kannata ohittaa vaan tehä ennemmi joku kymppi lisää. Ei kai se perille pääsyn nopeus enää tollakaan matkalla oo niin tärkeetä. Kuha lauantaina joskus illalla/yöllä