PDA

Näytä tavallinen näkymä : XTR 2018 ja Micro Spline



Juha Jokila
28.05.2018, 18.18
Tää ny varmaan ansaitsee oman topikin

https://m.pinkbike.com/news/first-look-shimanos-new-xtr-m9100-is-more-than-just-12-speed.html

https://www.pinkbike.com/news/spotted-new-2018-2019-shimano-xtr.html

https://www.ridextr.com/en



Vaikuttaa sille, että Shimano on kehitellyt vapaarattaansa DT Swissin kanssa ja siksi jakavat myös valmistuksen. Tuolla Pinpikessä hirveä poraus siitä, että kunnon napafirmat eivät ole päässeet mukaan. Mutta mikä tekee navasta kunnollisen? Aivan, DT:n napa on tunnetusti riittävän hyvä ja varmaan XTR on nytten yhtä hyvä. Tuskin moni vaihtaa XD-drivellä rakennettuun pyöräänsä uutta Shimanon sarjaa, vaikka saisi vapaarattaan ilmaiseksi. Vanha XTR taas oli sivuraiteella niin pitkään, että niillä edelleen kihnutavat vaihtaa herkästi koko pyörän. Muutenkin hassua, että joka vuosi uusimman perään hönkäävät perustelee vapaaratasmuutosta vastaan haluamalla jotain 10 vuoden käyttöaikaa kiekkoseteilleen.

Ohiampuja
29.05.2018, 07.57
Minua kiinnostaa se että koska tämä tekniikka leviää maantieosiin ja Shimano esittelee 1-lehtisen maantiesarjan cyclo- ja gravel pyöriä varten. Silläkin sektorilla Sram on ollut aika pitkään etulyöntiasemassa.

F. Kotlerburg
29.05.2018, 09.07
^Ultegra RX takavaihtaja on jo esitelty. Veikkaan että kokonainen setti tulee nyt aika pikaisesti kun XTR on ulkona. https://www.bikeradar.com/road/news/article/shimano-ultegra-rx-road-clutch-rear-derailleur-mechanical-and-di2-52018/

maalinni
29.05.2018, 14.49
Mielenkiintoinen tuo hubi, herää kysymys kestävyydestä nollakeleillä, mutta tuskin ongelmia.

edit: hiljaisuus ei välttämättä etu kaupunkiajossa.

JackOja
29.05.2018, 14.51
edit: hiljaisuus ei välttämättä etu kaupunkiajossa.

Eikä karhuseuduilla.

Tomi L.
29.05.2018, 14.56
edit: hiljaisuus ei välttämättä etu kaupunkiajossa.
En ole ammattilainen, mutta uskon että tuossa suunnittelussa on lähdetty hakemaan jotain muitakin hyötyjä kuin mahdollisimman hiljaista vapaaratasta. Kisaosissa yleensä pyritään mahdollisimman pieneen tehohäviöön, joten sieltä saattaa sivutuotteena tulla tuo hiljaisuus.

maalinni
29.05.2018, 15.11
En ole ammattilainen, mutta uskon että tuossa suunnittelussa on lähdetty hakemaan jotain muitakin hyötyjä kuin mahdollisimman hiljaista vapaaratasta. Kisaosissa yleensä pyritään mahdollisimman pieneen tehohäviöön, joten sieltä saattaa sivutuotteena tulla tuo hiljaisuus.

Tottakai, luulisi että tuossa on vähemmän sisäistä kitkaa. Ja ainahan sitä voi lisätä räpättimen (saako niitä xtr:nä?)

zander
29.05.2018, 16.01
Tottakai, luulisi että tuossa on vähemmän sisäistä kitkaa. Ja ainahan sitä voi lisätä räpättimen (saako niitä xtr:nä?)

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180529/dde7b55607b4e0a70ce86c862a21d666.jpg

maalinni
29.05.2018, 16.13
:D rahamiehen räpätin

Jukahia
01.06.2018, 12.35
2080€ Saksan hinta/Bike-Components

1x12 sisältäen:
Contents:Shimano XTR M9100 groupset includes:
- 1 x Shimano XTR crankset
- 1 x Shimano chainring
- 1 x Shimano XTR rear derailleur
- 1 x Shimano XTR shift lever
- 1 x Shimano mono shift lever
- 1 x Shimano XTR cassette
- 1 x Shimano XTR chain
- 2 x Shimano XTR brake calipers
- 2 x Shimano XTR brake levers
- 2 x Shimano XTR brake rotors
- 1 x Shimano XTR front hub
- 1 x Shimano XTR rear hub
- incl. shifting cable, housing, ferrules , hose
- bottom bracket not included

https://www.bike-components.de/en/Shimano/XTR-M9100-1x12-Groupset-p65481/