PDA

Näytä tavallinen näkymä : Neuvoja keskiön ja kampisarjan suhteen

Max English
21.05.2018, 16.27
Ollaan ruvettu suunnittelemaan kaverin XXL-pyörään DIY-remppaa. Pyörä on White XC 290 Pro ja siinä on FSA Comet Modular Megaexo CK-7158ST 38x24T kampisarja ja FSA BB-7100 keskiö. Keskiö ja eturattaat pitäisi kuulemma uusia, ja koska tollaset numerohirvitykset ei hirveesti aloittelijamekaanikoille mitään sano, niin kaivattais apuja, että minkälaisilla tuotteilla niitä pitäis lähteä korvaamaan? Samanlaisia kun ei tunnu mistään internet-haulla löytyvän, niin minkälaista kriteeriä tulisi haussa käyttää? Myös tarvittavista työkaluista olis kiva saada apuja, että tulis kaikki kerralla hankittua.

Kiitos kaikille, jotka viitsivät auttaa jo näin etukäteen!

nure
21.05.2018, 18.41
Onko todellista laakerin vaihto tarvetta vai kyse kammista tai rattaista?

Max English
21.05.2018, 19.06
Kammissa ei ymmärtääkseni ole vikaa, mutta eturattaat pitäis vaihtaa ja kuulemma myös keskiökin olis vaihdettava. Itse en oo pyörää vielä nähnyt, mutta näin oli kuulemma XXL huoltomies sanonut. Itse ottaisin ehkä hieman suolanjyvällä, mutta toisaalta jos pyörän omistaja on valmis kaiken vaihtamaan, niin mikäs minä olen siihen vastaankaan väittämään.. 😂

nure
21.05.2018, 19.54
Sitten kannattaa valita mieleiset kammet ja niihin sopivat laakerit, yleensä tuollaiseen runkoon saa aina sopivat...
Mutta jos keskiössä ei ole mitään vikaa niin täyttä rahanhukkaa, sanoo huoltomies mitä tahansa.
Jos kuitenkin päädyt vaihtamaan niin vaatii vielä keskiökohtaiset työkalut...