PDA

Näytä tavallinen näkymä : Radon slide 140 hybrid 7.0 500

mikkoforslund
19.05.2018, 12.50
Hei.

Sähkötäpäri kiinnostaisi.

Aikaisempaa kokemusta ei ole täysjoustosta tai sähköfillarista muuta kuin testiajot.

Saisko vähän jeesiä olisiko tämä hyvä valinta lähinnä osien puolesta.

https://www.radon-bikes.de/en/e-bike/mountainbike/slide-140-hybrid/slide-140-hybrid-70-500-2018/ (https://www.radon-bikes.de/en/e-bike/mountainbike/slide-140-hybrid/slide-140-hybrid-70-500-2018/)

Moottori on käsittääkseni hyvä ja NX 1x11 minulla on kokemusta ja on kestänyt hyvin kovemmassakin menossa.

Jousituksesta en taas tiedä juurikaan mitään. Onko nuo pätevät pumput?

Jotain muuta? laakerit? Kiekot?

-Mikko.

SLIDE 140 HYBRID 7.0 500

Reba
19.05.2018, 18.48
Ihan kelpo pyörä polku rymistelyyn. Iskarit on hyvät siihen tarkoitukseen. Takaiskarissa ei ole lukitusta, mutta itse en sellaista ainakaan kaipaa. Renkaat on vähän kapeat, jos olet plussa pyörää etsimässä, mutta eiköhän nuolle vanteille vielä 2.8 kumi mene, jos sellaista haluaa. Sitä en tiedä, mahtuuko leveämpi kumi takahaarukkaan, mutta sen voi joku viisaampi tietää. Boschin moottorista itselläni ei ole kokemusta.

mikkoforslund
19.05.2018, 19.00
Kiitos.

Leveämmistä renkaista jo kyselin Radonilta. Heidän vastaus oli: "We can give a general approval for 3.0“ tires".

Karba
19.05.2018, 21.46
Vajaan vuoden ja 4500 km kokemuksella voin suositella k.o. pyörää joka toimii erlaisissa olosuhteissa maantieltä maastoon.Osat ovat ihan hyvää keskitasoa ja ovat tietysti päivitettävissä parempiin (esim NX ->Gx) jos siltä tuntuu.

mikkoforslund
20.05.2018, 14.33
Vajaan vuoden ja 4500 km kokemuksella voin suositella k.o. pyörää joka toimii erlaisissa olosuhteissa maantieltä maastoon.Osat ovat ihan hyvää keskitasoa ja ovat tietysti päivitettävissä parempiin (esim NX ->Gx) jos siltä tuntuu.

Miten tuo moottori. Onko sille tehty jotain näiden kilometrien aikana? Ja miten Radon tämän homman hoitaa jos ja kun moottorille tulee huoltotarvetta tms.

Karba
20.05.2018, 14.55
Miten tuo moottori. Onko sille tehty jotain näiden kilometrien aikana? Ja miten Radon tämän homman hoitaa jos ja kun moottorille tulee huoltotarvetta tms.
Ei ole tehty muuta kuin putsattu ja itse vaihdettu laakerinsuojus rasvan kera.Moottoriin jos tulee vikaa niin se joutuu jokatapauksessa Bosch:ille,
takuuaikana Radonin puolesta, muutoin esim. jonkun paikallisen toimesta.

mikkoforslund
20.05.2018, 22.16
Entäs linkkujen laakerit? Kestäneet niinku pitää?

Karba
21.05.2018, 07.26
En ole huomannut väsähtämistä,tosin en ole kovin usein 'upottanut' sitä enkä ole käyttänyt painepesuria. :)

Fat Boy
21.05.2018, 12.02
Tämä laite on houkuttanut tovin hinnaltaan, mutta geometria ssa arveluttaa toooodella pitkä takahaarukka. Saako tuolla enää keulaa kevennettyä ollenkaan? Pitkällä haarukalla oon luomulla ajanu, mutta tuohon nähden se on aika lyhyt.

Moottorista, sen mitä oon päässy neljää päämerkkiä ajamaan, niin boschin e-mtb on eniten mun mieleen toiminnaltaan. Possun huono puoli on poljettavuus ilman avustusta. Aika nihkeää, kun spessun brose menee kuin luomu, jos painoa ei huomioi. Vaan, eipä tuota ilman avustuksia ajoon hommata,, joskus sähkö tosin loppuu kesken leikin.

Mitäpä vielä?

mikkoforslund
21.05.2018, 19.32
Niinpäs näyttäisi. Mitkäs on Karban fiilikset haarukasta?

Karba
22.05.2018, 08.12
Haarukka ja iskari ovat entrylevel kamaa,olen haarukkaan kokeillut eri token vaihtoehtoja herkkyyden parantamiseksi mutta kokeilematta on vielä eri öljyjen vaikutus.Yksi mahdollisuus tietenkin on hankkia tuollainen:FAST-compression-kit-Daempfungseinheit-fuer-RockShox-Yari.html (https://www.mrc-trading.de/Fahrwerk/Tuning/FAST-compression-kit-Daempfungseinheit-fuer-RockShox-Yari.html) ,mutta käyttöni on kuitenkin aika perustasoa niin että en siihen kovin paljoa rahaa sijoita.

mikkoforslund
22.05.2018, 08.46
Tarkoitin tuota Fat Boy:n mainitsemaa pitkää takahaarukkaa. Näyttäis olevan 3-7cm pidempi kuin muissa vastaavissa fillareissa.

Karba
22.05.2018, 23.31
Toisaalta pitkä takahaarukka parantaa jyrkkien mäkien nousua!

Pexi
23.05.2018, 00.17
Asiaa tavallisesti tuntemattoman satunnaisia kommentteja:

Plussat:
- 200 mm levy edessä
- jarrut ilmeisesti 4-mäntäiset ja hyvät, tosin tästä "custom" Magurasta ei löydy mitään tietoa
- 165 mm kammet
- 500 Wh akku
- jousituksen kamat asialliset
- suht kevyt (vaikka Bosch, liekö punnittu täyden kuun aikaan)

Miinukset:
- pitkä takahaarukka (kuten Boschilaisissa tapaa olla), hankala manuttaa ja keulia (jos nyt sellaista ylipäänsä haluaa touhuta)
- jyrkähkö keula (vanhahtava geometria kaiken kaikkiaan?)
- 30 mm vanteet
- suht vaatimaton 140 mm jousto
- takana 180 mm levy
- Sloppy Slik kumit

Kaiken kaikkiaan vaikuttaa hyvän hinta/laatusuhteen aparaatilta.

Roiala
23.05.2018, 06.59
Oiskohan tuo Magura Trail Custom sen takia custom että on tuo 203mm levy edessä kun normi "trail" näyttäisi olevan 180/180mm ja Trail yleensäkin juurikin Maguran tapa ilmoittaa että on sekoitus kahta eri jarrua samassa pyörässä tasapainon saavuttamiseksi...

Anaxagore
23.05.2018, 08.37
Haarukka ja iskari ovat entrylevel kamaa,olen haarukkaan kokeillut eri token vaihtoehtoja herkkyyden parantamiseksi mutta kokeilematta on vielä eri öljyjen vaikutus.Yksi mahdollisuus tietenkin on hankkia tuollainen:FAST-compression-kit-Daempfungseinheit-fuer-RockShox-Yari.html (https://www.mrc-trading.de/Fahrwerk/Tuning/FAST-compression-kit-Daempfungseinheit-fuer-RockShox-Yari.html) ,mutta käyttöni on kuitenkin aika perustasoa niin että en siihen kovin paljoa rahaa sijoita. Ei nuo jousituselementit aivan entryleveliltä omaa silmääni näytä. Jos herkkyyttä haluat parantaa niin oletko huoltanut alajalat? Alajalkojen irroitus, puhdistus, Srammin butteria tiivisteisiin reilu turaus ja voiteluaineeksi esimerkiksi Redlinen 15W öljyä vaahtomuovirinkuloihin ja alajalkoihin ylipäänsä niin keula saattaa herkistyä merkittävästi.

mikkoforslund
24.05.2018, 18.31
Kiitos vastauksista.

Aikani lueskeltua ja keskusteltua näistä fillareista, omien mieltymysten takia sekä käytännön syistä päätin korottaa vähän budjettia ja ostin Focuksen Jam2 27+ Suomesta.

Fat Boy
29.05.2018, 11.27
Oliko radoneissa vielä käytössä latausliitin, jonka sijainti estää akun lataamisen akun ollessa kiinni rungossa? Sehän ei sovi mulle, jos näin on. Jossain testissä tuota moitittiin.

Mitäpä vielä?