PDA

Näytä tavallinen näkymä : Jämi84 MTB - 2018

Jämi84
18.05.2018, 16.33
Jämi84 MTB -maastopyöräilytapahtuma tulee taas!
Tapahtuma järjestetään tänä vuonna 11.8.2018.

Ilmoittautuminen avautui tänään, edullisin maksuporras voimassa 15.6. saakka.
Lisätietoja tapahtumasta ja ilmoittautuminen www.jami147.fi/jami84 (http://www.jami147.fi/jami84)

LJL
18.05.2018, 19.38
Olisiko tuota minimaratonin reittiä/profiilia saatavilla etukäteen?

MK16
18.05.2018, 22.11
Pystyikö TyKy-seteleillä ilmottautumaan? Ennen on pystynyt, mutta nyt en löytänyt mainintaa muutakuin Smartumeista.

Jämi84
19.05.2018, 13.41
LJL: Reitti tulee olemaan suurinpiirtein sama kuin viime vuonna. Pieniä muutoksia on tulossa, mutta en osaa sanoa vielä vaikuttavatko Minimaratoniin. Pyydän karttaa ja mahdollisesti profiilia mahdollisimman pian, että saadaan ne julkaistuksi!

MK16: TYKY -setelit ja Virikesetelit ovat tulossa käyttöön, niistä tällä hetkellä sopimukset vetämässä. Lisätään heti sivuille informaatio näistä, kun sopimus näiden palveluntarjoajien puolesta on ok!

Jämi84
28.05.2018, 14.41
TYKY -setelit ja Virikesetelit nyt käytössä!

Reitti on sama kuin viime vuonna.
Minimaratonilla korkeuseroa 35 metriä.

LJL
28.05.2018, 16.30

Ok, kiitos tiedosta.. Eiköhän me lähdetä tuon kohta 5v täyttävän esikoisen kanssa kokeilemaan kunhan 20" fillari saapuu :)

OllSa
31.05.2018, 10.49
TYKY -setelit ja Virikesetelit nyt käytössä!

Reitti on sama kuin viime vuonna.

Niin, että hiekkatie pyöräily jatkuu, vaikka olis kangasmaasto täynnä hienoja neulaspolkuja. Ihmettelen ja jätän edelleen väliin...

Jenkka
07.06.2018, 14.29
Viime vuonnahan reitti oli parempi verrattuna aiempaan.

Ainoastaan merkkaus tökki pahasti (nimim. 2x harhaan) ja tietysti tökki järjestäjän täysi radiohiljaisuus kisan jälkeen, kun ei pahoiteltu, luvattu hoitaa paremmin jatkossa jne.

Olenkin kahden vaiheilla osallistumisen suhteen. Voisin tulla, jos organisaattori lupaa, että ratamerkkaus on nyt kunnossa!

Nimittäin ei tee mieli maksaa täyttä hintaa, ajaa 250 km ja takaisin sama, jos meininkinä on päätön harhailu kohteessa.

Pesupaikalle oli myös n. Tunnin jono viimeksi.

Kyllä me tarvitaan Suomeenkin tällainen Viron kisojen tyylinen todella vauhdikas jäykkäperä runttaus -itse tykkään. Enskamiehet jne. tekniikkakuskit eivät toki välitä.

Kyde
08.06.2018, 07.35
Yhdyn täysin edelliseen (kjeh kjeh...)

Tosiaan reitti oli huomattavasti parempi / vaativampi kuin aikaisemmin. Eli hiekkatieosuudet olivat vähentyneet. Itse jo niitä jossain välissä odottelin kun voimia ei enää ollut, mutta eipä niitä tullutkaan. Joten reitin puolesta minäkin olisin valmis taas lähtemään.

Myös tuo ns. radiohiljaisuus oli pahaksi tapahtumalle. Käsittääkseni ainut selvitys asiasta tuli Jukka Vastarannan Facebookin kautta, mikäli oikein muistan? En tiedä miksi ei mitään tiedotetta tms. koskaan tullut. Iso tahra koko episodi joka tapauksessa järjestäjälle. Itse taisin puoli vahingossa ajaa oikean reitin, koska Sports Tracker näytti matkaksi yli 83km.

Pesupaikka oli tosiaan karmea. Itse saavuin porukan loppupäässä,joten jonoa ei ollut. Tuolloin pesupaikalla oli nilkkoihin asti vettä ja vedenpaine oli luokkaa "vanhan miehen yöpisu". Tässäkin siis parantamisen varaa.

Itse myös mietin, että lähteäkkö vai jättää väliin. Kylpylä tapahtumapaikkana oli loistava. Palauttavan oluen nauttiminen terassilla kuuluu asiaan! Ja majoitustilaa löytyy. Myös reitistä pidän sen sopivan helppouden vuoksi. Pistetään harkintaan joka tapauksessa ja kuulostellaan mitä järjestäjät vielä tiedottavat menneestä ja tulevasta...

Pete Riemu
08.06.2018, 22.04
Niin ......kyllähän siinä viime vuoden kisassa oli paljon hyvääkin. Itseasiassa kaikki oli loistavasti maaliin tuloon asti. Reitti oli loistava ja kansainvälisesti oikeanlainen marakisoihin. Oli jopa tuoretta pullaa taukopaikoilla. Kaikki saivat valmiiksi täytetyt sponssipullot mukaansa ainakin yhdeltä asemalta. Ajettiin kolmen tuntemattoman kanssa viimeiset 15km vuorovedoilla maaliin, heh, ainakin omasta mielestäni aika kovaa ja otettiin loppukiritaisto vielä keskenämme (tulin siinä toiseksi). Mutta kaikki vauhdin pito oli turhaa. Ihmettelin kun pyörän pesusta tuli sellaisiakin kuskeja, jotka olin ohittanut ennen puolimatkaa ja nyt he olivatkin olleet maalissa jo jonkin aikaa edellä. No tätä on jauhettu jo syksyllä riittämiin, mutta tahattomat oikomisethan oli silloin kyseessä joillakin. Ja tuloksissakin olin väärässä sarjassa sähköisestä ajanotosta ja sarjan osoittavasta värinumerolapusta huolimatta. Sarjan nyt olisi voinut korjatakin, mutta kukaan ei vastannut oikaisuvaatimuksiini... eikä monen muunkaan. Kannattiko ajaa täältä asti ja maksaa osallistumismaksu? Entä kannattaako tänä vuonna, kun Imatra MTB on samana päivänä?

Jämi84
11.06.2018, 15.42
Viime vuonnahan reitti oli parempi verrattuna aiempaan.

Ainoastaan merkkaus tökki pahasti (nimim. 2x harhaan) ja tietysti tökki järjestäjän täysi radiohiljaisuus kisan jälkeen, kun ei pahoiteltu, luvattu hoitaa paremmin jatkossa jne.

Olenkin kahden vaiheilla osallistumisen suhteen. Voisin tulla, jos organisaattori lupaa, että ratamerkkaus on nyt kunnossa!

Nimittäin ei tee mieli maksaa täyttä hintaa, ajaa 250 km ja takaisin sama, jos meininkinä on päätön harhailu kohteessa.

Pesupaikalle oli myös n. Tunnin jono viimeksi.

Kyllä me tarvitaan Suomeenkin tällainen Viron kisojen tyylinen todella vauhdikas jäykkäperä runttaus -itse tykkään. Enskamiehet jne. tekniikkakuskit eivät toki välitä.

Jämi147 -tapahtumien omistaja vaihtui tämän vuoden vaihteessa. Tapahtumassa on siis nyt uusi järjestäjätaho ja tottakai viime vuonna edellisen tahon tekemistä virheistä otetaan opiksi.
Tänä vuonna panostetaan tuohon reitin merkkaukseen enemmän, jotta viime vuoden episodi ei pääse toistumaan.

Jämi84
11.06.2018, 15.53
Yhdyn täysin edelliseen (kjeh kjeh...)

Tosiaan reitti oli huomattavasti parempi / vaativampi kuin aikaisemmin. Eli hiekkatieosuudet olivat vähentyneet. Itse jo niitä jossain välissä odottelin kun voimia ei enää ollut, mutta eipä niitä tullutkaan. Joten reitin puolesta minäkin olisin valmis taas lähtemään.

Myös tuo ns. radiohiljaisuus oli pahaksi tapahtumalle. Käsittääkseni ainut selvitys asiasta tuli Jukka Vastarannan Facebookin kautta, mikäli oikein muistan? En tiedä miksi ei mitään tiedotetta tms. koskaan tullut. Iso tahra koko episodi joka tapauksessa järjestäjälle. Itse taisin puoli vahingossa ajaa oikean reitin, koska Sports Tracker näytti matkaksi yli 83km.

Pesupaikka oli tosiaan karmea. Itse saavuin porukan loppupäässä,joten jonoa ei ollut. Tuolloin pesupaikalla oli nilkkoihin asti vettä ja vedenpaine oli luokkaa "vanhan miehen yöpisu". Tässäkin siis parantamisen varaa.

Itse myös mietin, että lähteäkkö vai jättää väliin. Kylpylä tapahtumapaikkana oli loistava. Palauttavan oluen nauttiminen terassilla kuuluu asiaan! Ja majoitustilaa löytyy. Myös reitistä pidän sen sopivan helppouden vuoksi. Pistetään harkintaan joka tapauksessa ja kuulostellaan mitä järjestäjät vielä tiedottavat menneestä ja tulevasta...

Edellisen järjestäjän radiohiljaisuus oli kyllä huono asia tapahtuman kannalta, myönnetään tämä. Uutena järjestäjänä meidän on kuitenkin hieman vaikeaa selvitellä, mitä viime vuonna tapahtui.
Yritämme kuitenkin paikata sen, mikä "ulkopuolisena" voidaan.

Pesupaikka tulee olemaan tämän vuoden tapahtumassa parempi. Pesupaikka siirretään ulos maalin läheisyyteen, joten enää ei pitäisi vettä päästä kertymään nilkkoihin saakka :)
Mikäli pystytään, niin yritetään saada pesupaikkaa myös nopeammaksi, jotta siellä olisi vähemmän jonoa kuin aiemmin.

Jämi84
11.06.2018, 16.18
Niin ......kyllähän siinä viime vuoden kisassa oli paljon hyvääkin. Itseasiassa kaikki oli loistavasti maaliin tuloon asti. Reitti oli loistava ja kansainvälisesti oikeanlainen marakisoihin. Oli jopa tuoretta pullaa taukopaikoilla. Kaikki saivat valmiiksi täytetyt sponssipullot mukaansa ainakin yhdeltä asemalta. Ajettiin kolmen tuntemattoman kanssa viimeiset 15km vuorovedoilla maaliin, heh, ainakin omasta mielestäni aika kovaa ja otettiin loppukiritaisto vielä keskenämme (tulin siinä toiseksi). Mutta kaikki vauhdin pito oli turhaa. Ihmettelin kun pyörän pesusta tuli sellaisiakin kuskeja, jotka olin ohittanut ennen puolimatkaa ja nyt he olivatkin olleet maalissa jo jonkin aikaa edellä. No tätä on jauhettu jo syksyllä riittämiin, mutta tahattomat oikomisethan oli silloin kyseessä joillakin. Ja tuloksissakin olin väärässä sarjassa sähköisestä ajanotosta ja sarjan osoittavasta värinumerolapusta huolimatta. Sarjan nyt olisi voinut korjatakin, mutta kukaan ei vastannut oikaisuvaatimuksiini... eikä monen muunkaan. Kannattiko ajaa täältä asti ja maksaa osallistumismaksu? Entä kannattaako tänä vuonna, kun Imatra MTB on samana päivänä?

Hienoa, että viime vuonna reitti on ollut onnistunut ja huoltokin pelannut. Reitti on sama myös tänä vuonna ja huoltopisteet ja niiden tarjoilu suurin piirtein sama. Vaihtopulloja jaossa tuttuun tapaan kahdella huoltopisteellä, joissa molemmissa käydään kaksi kertaa. Viime vuonna epäonnistuneita asioita parannetaan tänä vuonna, joten eiköhän me hyvä tapahtuma saada aikaiseksi. Ei muuta kun ilmoittautumaan Jämi84 MTB -tapahtumaan, vielä ehtii edullisimman maksuportaan ollessa voimassa! :)

MK16
11.06.2018, 19.46
Reitti oli kyllä viime vuonna parempi kuin edellisinä vuosina. Ja kyllä näitä ns.matalan kynnyksen, helppoja maastokisoja tarvitaan. Näitä on esim.alottelijoiden helppo ottaa ensimmäisiksi kisoiksi.

Ikaalisissa on tosi hyvät puitteet ja kun nämä pienet viilaukset saadaan kohdilleen niin hyvän tapahtuman saatte aikaiseksi. Nythän tänä vuonna on tämä markkinointi ja muu tiedottaminen jo valovuoden parempaa mitä viime vuonna👍.

Jenkka
11.06.2018, 21.11
Jämi147 -tapahtumien omistaja vaihtui tämän vuoden vaihteessa. Tapahtumassa on siis nyt uusi järjestäjätaho ja tottakai viime vuonna edellisen tahon tekemistä virheistä otetaan opiksi.
Tänä vuonna panostetaan tuohon reitin merkkaukseen enemmän, jotta viime vuoden episodi ei pääse toistumaan.

Hienoa- Kiitos hyvästä vastauksesta. Itse olen ajanut kisan nyt viisi kertaa kaikkiaan kuudesta startista ja toivon todella, että kisa jatkuu.

Viime vuonna mm. ohjattiin alun n. 6 km tieosuuden jälkeen tieltä metsään yhdellä vaivaisella nuolella - ja kun sykkeet ovat 90% maksimista - niin porukka painaa kyllä letkan kärkimiehen perässä. Ei sieltä takaa näe yhtä pientä nuolta.. Eli, jos ei tällaiseen kriittiseen paikkaan saa vinkkamiestä, niin nuolta ja sulkunauhaa tien yli vaikka maahan riittävästi.

Aivan loistava juttu olisi väärää suuntaa osoittavat punainen X kyltit, jolloin tyhmenpikin huomaa ajavansa väärää polkua/tietä, Näitä käytetään mm. Virossa, jossa viime viikonloppuna oltiin ajamassa marakisaa.

Tsemppiä kisaan - mukana ollaan taas!

Pete Riemu
11.06.2018, 22.43
Kiitän uutta järjestäjää hyvistä ja luottamusta herättävistä vastauksista! Ja eiköhän tuo ole aika antaa anteeksi jo entiselle järjestelyporukallekin ja katse eteenpäin... varmaan potutus oli heilläkin melkoinen kun pari pientä inhimillistä vuotokohtaa toteutti järjestäjän painajaisen.

Jämi84
12.06.2018, 15.54
Hienoa- Kiitos hyvästä vastauksesta. Itse olen ajanut kisan nyt viisi kertaa kaikkiaan kuudesta startista ja toivon todella, että kisa jatkuu.

Viime vuonna mm. ohjattiin alun n. 6 km tieosuuden jälkeen tieltä metsään yhdellä vaivaisella nuolella - ja kun sykkeet ovat 90% maksimista - niin porukka painaa kyllä letkan kärkimiehen perässä. Ei sieltä takaa näe yhtä pientä nuolta.. Eli, jos ei tällaiseen kriittiseen paikkaan saa vinkkamiestä, niin nuolta ja sulkunauhaa tien yli vaikka maahan riittävästi.

Aivan loistava juttu olisi väärää suuntaa osoittavat punainen X kyltit, jolloin tyhmenpikin huomaa ajavansa väärää polkua/tietä, Näitä käytetään mm. Virossa, jossa viime viikonloppuna oltiin ajamassa marakisaa.

Tsemppiä kisaan - mukana ollaan taas!

Katsotaan nuo kriittiset paikat tänä vuonna huolella.
Tuo punainen X -kyltti oli tosi hyvä idea! Ehdotankin tätä eteenpäin.

Ana75
01.08.2018, 10.05
Aika hiljaista tämän topicin osalta eikä myöskään tiedotus&markkinointi somessa ole ollut ollenkaan aktiivista vrt. edelliset vuodet. Aika vähän oli porukkaa ilmoittautunut Jämi84:een. En ole saanut vieläkään tuloksia viime vuoden triplan osalta ;)

kki
04.08.2018, 17.12
Kävin torstaina ajelemassa osan reittiä (n. 60 km) läpi ja sama kohta jossa viime kesänä harhaan ajot Jämillä tapahtui oli mielestäni yhtä huonosti merkattu kuin viime vuonnakin. En sitten tiedä onko k.o. kohtaan tulossa vielä nuoliopastus tms.

elasto
04.08.2018, 22.19
Tuskin sitä kisareittiä on lopullisesti merkattu yli viikkoa ennen tapahtumaa vai oliko näin jossain ilmoitettu?

Jämi84
07.08.2018, 14.23
Tuskin sitä kisareittiä on lopullisesti merkattu yli viikkoa ennen tapahtumaa vai oliko näin jossain ilmoitettu?

Oikeassa olet, reitti on vasta merkitty "pääpiirteittäin". Kilpailussa käytettävä maasto on myös muussa käytössä, joten merkinnät on pitänyt vielä tehdä siten, etteivät ne haittaa muita maastossa liikkujia. Lisäksi yleisten teiden varsille tulevien merkkien pystyttämiseen on saatu lupa keskiviikosta 8.8. alkaen.

Loput merkeistä tien varsiin ja maastoon (mm. täällä ehdotetut punaiset rastit väärän suunnan ilmoittamiseksi sekä lisänuolet) ja sulkunauhoista tulossa tällä viikolla torstain ja perjantain aikana.

elasto
08.08.2018, 19.01
Onko kukaan lähdössä PK-seudulta lauantaina aamulla ajelemaan ja kyytiin mahtuisi pyörän kanssa? Peräkoukkuun kiinnitettävä Thulen teline löytyisi jos tarvii.

Lukija5
09.08.2018, 16.24
Mihin asti voi jälki-ilmoittautua (ei löytynyt sivuilta?) ja mihin aikaan kisa alkaa?

slow motion
10.08.2018, 08.21
Mihin asti voi jälki-ilmoittautua (ei löytynyt sivuilta?) ja mihin aikaan kisa alkaa?Tuossa. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180810/929356a1c33a4dbf80630c0bb3538fdd.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180810/3d3c5575ec77e04f5abae705472ae589.jpg

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla

Lukija5
10.08.2018, 13.48
Tuossa.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla

Kiitti. sain myös tiedon että 30 min ennen lähtöä viimeistään hyvä jälki-ilmota.

jame1967
10.08.2018, 20.42
Eikös tuolla cyklorossillakin pärjää , kun toi maasturikin on remontissa ?
Ainakin muistan aiempina vuosina nähneeni .

Pete Riemu
10.08.2018, 21.22
Cyclollakin voi ajaa reitin, mutta onhan se hitaampi kun polkujakin on välillä. Olihan tuolla viime vuonnakin muutamia cyclomiehiä, mutta minua he eivät vakuuttaneet.

Jenkka
10.08.2018, 22.42
Ja tsemppiä kisaan...mukana ei kuitenkaan olla, koska olkapää leikattiin pikana OTB:n jälkeen kesäkkun lopussa. 4 kk ajokieltoa edes tasaisella.... on ollut taas pitkä kesä potkia autotallissa renkaita......

Jämi84
10.08.2018, 23.22
Kiitti. sain myös tiedon että 30 min ennen lähtöä viimeistään hyvä jälki-ilmota.

Tämä tieto on nyt lisätty myös Jämi84 -sivulle. Täyden matkan (84) ilmoittautumiset siis kello 9.30 mennessä ja Puolikkaan sekä Minimaratonin viimeistään kello 11.15.
Tällöin pitäisi ehtiä myös lähtöviivalle hyvissä ajoin!

Brutalix
11.08.2018, 16.14
Kiitokset järjestäjille, hienosti toimi kaikki ja kivaa oli!

Diipadaapa
11.08.2018, 18.04
Täältäkin kiitokset järjestelyistä. Hyvin homma toimi.

Puolikkaalla olisi voinut olla enemmänkin polkua mutta makuasioita... Jäin noista sarjoista miettimään että sähköpyörille ei tainnut olla omaa sarjaa?

MK16
11.08.2018, 19.29
Kiitokset järjestäjille ja talkoolaisille. Kaikki toimi loistavasti. Jotenkin mukavaa vaihtelua muihin kisoihin, kun ei ole mitään helvetillistä loppunousua. Ne oli reitin muissa paikoissa. Veikkaan, että ensi vuonna osallistujamäärä lähtee taas nousuun.

LJL
11.08.2018, 20.05
Kiitos loistavasta kisapäivästä, poika 5v ajoi kunnialla 20km reitin läpi ja oli oikein tyytyväinen hienoon Jämi-mitaliin maalissa :) Tavoitteeksi olimme asettaneet, ettei olla pojat alle 10v -sarjassa viimeisiä - eikä oltu ;) Ensi vuonna lähdetään taas parantamaan aikaa. Kylpylä + ruokailu kisan päälle oli kyllä aivan mahtavaa lasten kanssa, koko perhe viihdyimme erinomaisesti!

En tiedä miten tuo korkeusero oli laskettu, mutta Garminin mukaan nousumetrit Minimaratonin reitillä olivat kylläkin 238m, mikä oli ihan kiitettävästi noin 5v ukkelin mittapuulla :D Ei tarvinnut kuitenkaan tunkata kuin ihan parissa teknisemmässä kohdassa.

MK16
11.08.2018, 20.52
Juu, unohtu mainita tuo kylpylähomma. Siellä on kyllä hyvät puitteet kisan järjestämiseen. Ja ruoka oli hyvää.

elasto
12.08.2018, 13.29
Hienosti järjestetty kisa. Tykkäsin reitistä ja varsinkin huollot oli ensiluokkaisia! Onko kellään kuvia tapahtumasta? Pari kuvaajaa bongasin matkan varrelta.

Han$a
12.08.2018, 13.52
Ensimmäinen kerta jämillä ja 84 matkana, reitti oli hyvin merkattu eikä eksymään päässyt. Huollot toimivat kyllä täydellisesti, oli hienosti merkattu mitä mistäkin sai. Ensiluokkaista toimintaa.
Rata vauhdikkuus oli tiedossa ja se söikin alussa omat jalat kun kokeili kuinka kauan jaksaa roikkua lähes kärjen mukana. Harjuilla Pieni taktiikan muutos kisan kulkuun ja loppu tultiinkin ihan kelpo vauhtia.
Paikoin oikeinkin mukavaa nopeaa polkua. Kannatti lähteä tutustumaan.
Kiitos järjestäjille sekä niille useille talkoolaisille jotka mahdollistavat hyvät kisat.

harmis
12.08.2018, 13.52
Hyvin oli järjestetty ja merkattu. Huollossa oli riittävästi mukavia henkilöitä. Ruoka ja kylpylä erinomainen lisä osallistumismaksuun. Perheen 8v poika ajoi ensinmäisen minimaratoninsa. Oli hänen mielestään tosi tylsä reitti. Tykkäisi teknisestä polusta. Sellaiselle sitten seuraavalla kerralla. Itse ajoin fatbike-sarjassa 84km:n matkan. Aikaa meni ehkä enemmän kuin arvioin. Edellinen kerta oli kaksi vuotta sitten eri reitillä ja kapearenkaisella maasturilla puoli tuntia parempi. Kauheesti tuolla läskillä antaa muille tasoitusta. Nyttenkin kävi niin että helpoilla tieosuuksilla jengi painoi kovaa ohi, mutta nousuissa ja polkuosuuksilla ajoin samat tyypit kiinni, ja ohi. Oli samalla koko kesän pisin ajomatka. En edes maantiellä ole lähellekään noin pitkää lenkkiä ajanut tänä kesänä. Sen kyllä tunsi jaloissa loppumatkasta.
Seuraavaan pyöräkisaan sitten paremmin valmistautuneena. Kiitokset järjestäjille!

jame1967
12.08.2018, 14.14
Meni ihan kohtuullisesti cyklollakin , aika jotain vartti päälle 4h .
Olen kaikki jämin kisat ajanut , ja aika toiseksi paras .
Paras tulos oli viimeinen jämi lähtöpaikkana 2016 aika jotain 3h40min .
Tosin rata taisi olla silloin helpompi.
Nyt kun ajoin cyklolla sain maantieosuuksilla ohitella , teknisemmillä osuuksilla taas päinvastoin annoin muille tietä .

Jami2003
12.08.2018, 17.37
Ei sittenkään mitään, väärä kisa.

Teemu
12.08.2018, 19.06
Oli oikein mukavaa ja pyöräkin kulki kohtuullisesti

Blogissa lisää
http://kauasjapitkalle.blogspot.com/2018/08/jami84-mtb-2018.html

Maalainen
12.08.2018, 20.10
Kiitos hyvistä järjestelyistä, talkootyötä on varmasti tarvittu paljon.

Jämin reitti on minulle sopivaa ja mieluisaa ajettavaa, tämä oli jo 4. kerta Jämillä. Toivottavasti ensi vuonna taas..

^ Hyvin samankaltaisia ajatuksia itsellä kisan kulusta, mitä Teemu blogissaan kuvaa; porukan rynnistys alussa, vastatuulessa peesaminen ja oma vahvuus mäkiin ja Vasun huollon jälkeen oma vetovuoro tiellä kunnes jonkun mäen tömpyrän päällä huomasin olevani yksin. Toki vartin verran taaempana letkassa, mutta taaempana mun kuuluu ollakin koska tämä oli eka kerta elämässäni kun olen säännölliseti harjoitellut. Tosin täytän tänään vasta 44, joten vielä ehtii :)

Petteri Ellilä
12.08.2018, 21.07
Kyllä tykkäsin minäkin reitistä, järjestelyistä ja mainiosta huollosta, josta tosin ei ole kokemusta kuin yhden lennosta otetun pullon muodossa. Vanhan miehen krampit vaativat muutamat venyttelytuokiot, eli ihan kaikki saatiin reitille puristettua. Vesijättömaalta tulleena maisemiakin kelpasi ihastella, missä nyt vain ehti.

Ensivuoteen !

Jami2003
12.08.2018, 21.49
Oli oikein mukavaa ja pyöräkin kulki kohtuullisesti

Blogissa lisää
http://kauasjapitkalle.blogspot.com/2018/08/jami84-mtb-2018.htmlJuutuin lukemaan Teemun blogia pitkään. Ihan miehekkäitä juoksu kisoja. Ei ihme vaikka pyörä kulkee "kylmiltään" tolleen [emoji2]

Ana75
13.08.2018, 15.10
Jämillä taas mukana, enkä muista edes monesko kerta tämä oli. Tästä on tullut tietyllä tapaa yksi suosikeistani lähinnä siksi, että koko matka pitää pystyä pitämään kovaa vauhtia yllä ja reittikin on hieno yhtenä lenkkinä toteutettu. Oma ajo kulki hyvin ja kärjen taakse muodostui hyvä ryhmä ja vetohommia pääsi tekemään oikein urakalla. Muutenkin oli mukava ajaa parin tiimikaverin kanssa samassa ryhmässä. Vatulan ekan huollon jälkeen nostettiin kaasua ja pääsin vetämään polkuosuuta niin silloin saatiin porukka mukavasti rikki. Meitä taisi olla 5 hlön ryhmä Vatulan 2. huollossa, mutta sitten nykäistiin kunnolla ja n. 75km kohdalla tipuin kyydistä. Pääsin liki, vielä yhdessä mäessä, mutta kramppasi niin pahasti, että piti loppu yksin tempoa maaliin. Vetohommat siis kostautui silloin viimeistään ;) No aktiivinen ajaminen on kivaa eikä viitsi liikaa passailla jos kulkee.

Järjestelyt toimivat hienosti kerrassaan, kisakeskus vallan mainio, reitti hyvin merkattu, vaihtopullot huoltopisteillä aivan huippua, kylpälään pääseminen, hyvä sapuska sekä leppoisa meininki. Toivottavasti ensi vuonna olisi enemmän porukkaa viivalla ja tiedottaminen&markkinointi saisi olla aktiivisempaa.

Edit: Kuvaajiakin näytti olevan reitin varrella, joten toivottavasti saadaan niitä näytille.

YaffaTheHub
13.08.2018, 17.27
Kiitoksia myös tältä ensikertalaiselta. Kaikki toimi loistavasti ja rata oli mainio, yllä oleviin kehuihin voin kyllä yhtyä täysin.
Fätillä antoi aika paljon tasoitusta mutta sillä kalustolla ajetaan mitä tallista löytyy ja se on oma valinta, tokihan sitä voisi yhen aina lisää hankkia...

Spessu
13.08.2018, 22.13
Kolmatta kertaa peräkkäin Jämillä, ja parhaat järjestelyt tähän mennessä. Toimiva kisakeskus, lähtöpaikka ja huollot eikä reitin merkkauksessakaan ollut mitään valittamista tällä kertaa. Reitti on sopivan vauhdikas ja teknisesti riittävän helppo tällaiselle tekniikan puolesta aika onnettomalle kuskille, jolla maastopyörälenkkejä takana tänä kesänä kokonaiset kolme kappaletta. Ainoa ongelma olivat monet itselle haastavat pehmeän hiekan osuudet, joihin joudun jarruttelemaan ihan selkeästi kun muut noin 3:30 ajan kuskit painelivat ne surutta täysiä läpi. Siinä sai sitten tempoa rakoja kiinni aina ihan tosissaan noiden pehmeämpien osuuksien ja erityisesti alamäkien jälkeen.

Jämi84
15.08.2018, 09.33
Mahtavaa kuulla hyvää palautetta! Vien palautteen eteenpäin jokaiselle tapahtumaa edesauttaneelle taholle. Tästä on hyvä jatkaa kohti seuraavia kilpailuja.

Ensi vuonna Jämi84 MTB pyöräillään taas elokuussa! Tarkkaa päivämäärä ei vielä ole lyöty lukkoon, sillä hetki vielä kuulostellaan sopivia viikonloppuja niin kilpailukalenterillisesti kuin tapahtumakeskuksessa järjestettävien muiden tapahtumien suhteen.

Meidän ottamat kuvat tapahtumasta löytyy täältä: https://drive.google.com/drive/folders/1Ofr50AdkQYeoqvzLB5bszGP-jWQho9oD
Halutessaan voi laittaa kuvaa käyttäessä maininnan 'Kuva: Jämi147'

Maalainen
17.07.2019, 17.49
Järjestäjä on linjannut: " Tarkoituksena on saada palautettua pyöräilytapahtuma sen alkuaikojen loistoon". Muuten tuntuu pitävän melko hiljaista..

Pete Riemu
18.07.2019, 12.09
Tulossa ollaan näillä näkymin. Mikähän "uuden" kisakeskuksen osoite mahtaa olla? Kisasivulta en löytänyt, mutta löytäähän sinne toki kartan perusteella suunnistamallakin.

MK16
18.07.2019, 13.50
Sormelantie 77,Jämijärvi kun pistää osoitteeksi niin aika lähelle pääsee😀

Pete Riemu
19.07.2019, 18.46
Sormelantie 77,Jämijärvi kun pistää osoitteeksi niin aika lähelle pääsee😀

Kiitti! Nyt pääsee automaattiohjauksellakin perille.

Ohiampuja
31.07.2019, 22.06
Mitä tietoja teillä on tämän vuoden Jämistä? Tai Jämistä ylipäätään?

Nyt jäi Tahko väliin, joten pitäisi kokeilla jotain muuta. :)

Käsittääkseni teknisesti helpompaa kuin Tahko, mutta mitä vielä? Nettiä selaamalla löytyy aika vähän tarinaa koko Jämi MTB:stä.

MK16
31.07.2019, 22.35
Kyllä vain paljon helpompaa kuin tahko. Edellisvuosina ollut hiekkatietä, mönkijäuraa ja neulaspolkua. Pätkä asfalttiakin mahtunut mukaan. Muutamia cyclojakin näkynyt kisassa. Paras vehje tuonne kyllä omasta mielestä jäykkäperä.

Tänä vuonna järjestäjän mukaan pitäisi polkua olla enemmän kuin aiemmin. Mutta mitään teknisesti vaikeaa polkuahan ei koko Jämin ja Hämeenkyrön alueelta kyllä löydy. Mutta sellaista nopeaa neulaspolkua sitäkin enemmän.

Ohiampuja
31.07.2019, 22.44
Onko paljon kuskeja noin yleensä, ja millainen tunnelma siellä on? Kisakireä vai rennon letkeä?

Ps. Löysinkin netistä että kuskeja noin 350-500 kpl...

harmis
01.08.2019, 10.51
Juu, teknisesti erittäin helppoa, korkeuseroja jonkinverran ja muutama tosi kovakin nousu osuu reitille. Itse olen kaksi kertaa ollut ajamassa ja nyt olen menossa kolmatta kertaa. Verenmaku suussa on aina päästelty ja kaikki voimat reitin varrelle jätetty. Tällähetkellä ei ilmottautuneita ole kovinkaan paljoa, eilen katoin joku reilu 120, mutta eiköhän sinne vielä tämän viikon aikana ilmottaudu porukkaa lisää, + jälki-ilmottautuneet. Kyllä siellä aiempina vuosina ainakin on ollut reilummin kuskeja paikalla.

Maalainen
01.08.2019, 11.32
2015 kävin ensimmäisen kerran, silloin oli järjestäjillä sellainen tekemisen meininki ja kuskeja muistaakseni n.800. Suuren tapahtuman tuntu. Siitä on tultu alaspäin monellakin tapaa. Suurissa puitteissa pieni tapahtuma jättää laimean maun mielestäni.

Silti mukana ollaan 84 matkalla ja minimaratonille myös osallistutaan kahden pojan ja saattavan henkilön voimin. Saas nähdä, kuinka liikuntaa säännöllisesti harrastamattomalle käy 8 vuotiaan kyydissä..

Reitti näkyy olevan pääpiirteittäin sama, kuin edellisetkin Jämiltä lähteneet. 2 viimeistä vuottahan on startattu Ikaalisista. Nousumetrejä kertyy samaa suuruusluokkaa mitä Tahkolla. Uutena lentokentän kierto kisakeskuksesta katsottuna kauimmaisessa päässä reittiä. Onkohan polkua tuo pääosin?

LJL
01.08.2019, 13.22
6v pojan kanssa lähdetään minimaratonille, mukavaahan se on päästä yhdessä ajamaan Jämin kangasmaastoa (toivottavasti on parhaat palat poimittu tuolle 18km reitille)

Mac_Reilu
02.08.2019, 10.20
Kartan mukaan minimaratonin lähtö on samasta paikkaa muiden kanssa.
Tulee 1km lentokenttää, 4km hiekkatietä ja 2km metsäautotietä, ennen kuin pääsee ekan kerran polulle..
Mönkijäuraa myös jonkin verran. Huollon jälkeen harjulla reitti menee lenkkeilyreittiä mukaillen.
Omasta mielestä tuo alun tiepätkät ovat minimaratonille täysin turhia. Parempi olisi pyöriä harjulla, maisemia ihastellen.
Tämä tietysti vaatisi erillisen reitin merkinnän..

Maalainen
02.08.2019, 16.15
^ Ja oikein jos järjestäjä panostaisi minimaraan, niin voisi reitillle osuvalla huoltopisteellä olla muutakin kuin vettä ja urheilujuomaa.

Helppo tietysti täältä huudella, arvaan talkootyön saataavuuden olevan kovasti rajallinen.

Lukija5
02.08.2019, 20.26
Hei

Onnistuuko jälki ilmo paikan päällä mihin aikaan?

Pete Riemu
03.08.2019, 06.40
"Kisatoimisto on avoinna seuraavasti:

pe klo 18-21
la klo 08-17

Maksutavat: Verkkopankkimaksu, Eazybreak, Smartum, ePassi ja paikanpäällä ilmoittautuessa myös käteinen."

Tämän perusteella pitäisi onnistua....

Jenkka
06.08.2019, 00.16
Mukana ollaan ja itse asiassa kesän ensimmäinen lähtö, kun Tahko jäi sittenkin väliin. Ajattelin torstaina käydä vähän ajelemassa reitillä, jos mökiltä joudan. Tämä kisa sopii siksikin niin hyvin, kun mökiltä matkaa Jämikeskukseen 35 km.

Ohiampuja
08.08.2019, 14.14
Onko tarve rengasspekuloinnille? Itse meinasin Thunder Burteilla lähteä.

Maalainen
08.08.2019, 14.36
^
Varma valinta.

Mulla oli suunnitelma, että Ikoni edessä ja Thunder Burt takana. Lasinsiru mokoma viilsi Ikonin kyljestä auki ja nyt on jotain muuta sitten. Hätäpäissäni tilasin Contin Speed Kingin, joka oli tällä aikataululla ainut saatavilla oleva rullaavampi rengas. Toivottavasti posti kulkee. RaceSport versio kyseessä, joten sisuri harkinnassa etten joutuisi "Pahoja tubeless ongelmia"-ketjuun. Varmaan Conti taakse ja Thunder Burt eteen?

radium
08.08.2019, 18.42
Aloittelijan kysymys renkaista: onko vinkkejä rengaspaineisiin?
Normaalisti ajelen varsin kivisillä ja juurakkoisilla Keski-Suomen poluilla ~1,7 paineella, mutta olen käsittänyt että Jämin reitti on teknisesti todella helppo ja asvalttiakin / hiekkatietä tms. riittää, niin kannattaisiko paineita vähän nostaa että rullaaminen olisi taloudellisempaa?

Tai onko muita vinkkejä ensikertalaiselle? (muiden lajien pitkistä kuntoilutapahtumista on kokemusta) :)

Jenkka
08.08.2019, 19.42
En päässytkään ajelemaan etukäteen reittiä tästä vierestä mökiltä, mutta eilinen ja tämänpäiväinen sade on kyllä Hämeenkankaaseen solahtanut. Thunder Burt olisi varmaan se perusrengas tänne paikallaan, mutta Ralli Ranella mennään, kun ei oikein itsellä jäykkäperään muuta tarjolla nyt. Aikani tappelin contin racekingien racesport versioilla tubeleksena ja tykkään renkaasta, mutta pari kertaa kesken kisan blurpannu kyljestä, niin ei enää löydy yhtään luottoa noihin.

Kyllä se 1.7 varmaan ok (sisurilla) se hiekka välillä on varain upottavaa, itse ajelen varmaan 1,5 edessä ja 1,7 takana tubeleksena.

Lukija5
09.08.2019, 09.49
Mikä aloitus/kisapaikan osoite on? Sivuilla lukee ehkä Jämikeskus

Sormelantie 77, 38800 Jämijärvi ?

Ohiampuja
09.08.2019, 09.58
Aloittelijan kysymys renkaista: onko vinkkejä rengaspaineisiin? :)
En ole tuolla koskaan ajanut, mutta yleensä kisoissa ei kannata testata suuria muutoksia. On sitten kyseessä rengaspaine tai iskareiden paine. :)
Minun mielestä eturenkaassa kannattaa pitää se oma hyväksi havaittu paine, niin pysyy luotto omaan ajamiseen. Takarenkaalla on isompi vaikutus rullaavuuteen, niin taakse voi laittaa lisää jotain 0.2-0.3 bar. Näin meinasin itse tehdä.

Jami2003
09.08.2019, 10.46
Hiekkaa ja soraa pitkälti, ei mitään juurakko helvettiä joten ennemmin vähän liikaa painetta kuin liian vähän.

Lukija5
09.08.2019, 15.38
Milloin jälki ilmo menee huomenna kiinni? Jos aamukuudelta lähdetään niin ehdittäis just tuntia ennen kisaa.

Paikkanahan on jämikeskus? sivustolla ei suoraa osoitetta ilmoiteta. Vai Ikaalisten kylpylä?

slow motion
09.08.2019, 17.36
Sormelantie 77 38800 Jämijärvi.
Jämikeskuksen osoite.

Ohiampuja
10.08.2019, 22.02
Eka kertaa ajamassa ja tykkäsin kovasti. Reitti oli mun ajotaidoille passeli...

Jotain pientä säätöä olisi järjestelyissä, mutta kokonaisuutena ihan mukava, kodikas tapahtuma. :)

LJL
10.08.2019, 22.33
Kiitokset loistavasta tapahtumasta, ajettiin pojan kanssa minimaraton ja aivan 5/5 päivä saatiin viettää :cool: Loistava keli, alun tiesiirtymän jälkeen mahtavia polkuja, lempparivärinen vihreä buffi päähän ja maalissa kunnon mitali kouraan. Pikkumies 6v jätti aivan kaiken radalle, vähän tuskaisaa 20" kiekoilla oli paikoitellen, mutta näillä reeneillä voi olla tyytyväinen suoritukseen. Reitti Jämin päässä huomattavasti parempi kuin vuosi sitten Ikaalisissa. Kiitos järjestäjille!

MK16
10.08.2019, 23.10
Reitti oli huomattavasti parempi kuin aiempina vuosina. Uutta polkua oli tullut. Siis ihan ajamatonta. Nuo uudet polut kun hieman saavat ajoa lisää, niin reitti sen kun paranee. Ehkä joissain kohtia olisi saanut olla pari kylttiä lisää kääntymisen merkiksi, mutta kaiken kaikkiaan hieno tapahtuma. Kiitokset järjestäjille. Ensi vuonna uudestaan ehdottomasti.

kvirkki
11.08.2019, 00.09
Uus yritys... Eli kuvia löytyy mun sivujen kautta -> www.kimmovirkki.com
Olisin infonnu järjestäjää Facebookin kautta, mutta Jämi147 sivu näyttää olevan jossakin hylätyn rajamailla joten jos täällä nyt sitten edes mainitsen.

harmis
11.08.2019, 11.56
Jeah, uudet neitseelliset polut oli tervetullut lisä. Olikohan soratieajelua vähemmän kuin aiemmin, vai tuntuiko se vaan siltä? Asfalttia en ainakaan nähnytkään tällä kertaa. Viimeiset 15km kramppeja vastaan taistellen, puolikuolleena maaliin, joten varsin hyvä reissu siis. Keli oli loistava ja järjestelyt pelasi. Toivottavasti tulevina vuosina saadaan enempi porukkaa lähtöviivalle.

MK16
11.08.2019, 12.46
Jeah, uudet neitseelliset polut oli tervetullut lisä. Olikohan soratieajelua vähemmän kuin aiemmin, vai tuntuiko se vaan siltä? Asfalttia en ainakaan nähnytkään tällä kertaa. Viimeiset 15km kramppeja vastaan taistellen, puolikuolleena maaliin, joten varsin hyvä reissu siis. Keli oli loistava ja järjestelyt pelasi. Toivottavasti tulevina vuosina saadaan enempi porukkaa lähtöviivalle.

Kyllä soratiet oli mielestäni vähentynyt huomattavasti ja asfalttia ei ollut kuin lähdön lentokenttä ja muutama tienylitys.

juseh
11.08.2019, 15.19
Ehkä joissain kohtia olisi saanut olla pari kylttiä lisää kääntymisen merkiksi, mutta kaiken kaikkiaan hieno tapahtuma.
Parin kilsan pummi tuli ajeltua jossain puolessa matkaa ja hinasin vielä muutaman mukaani väärälle reitille. Mutta oikein hieno tapahtuma ja mukavan leppoisat oli reitit ajella!

Lukija5
11.08.2019, 17.22
Hieno kisa, hienosti hoitivat järjestäjät huollot ja pullovaihdot, oli riittävästi käsiä!

Reitti oli hyvä, sai pidettyä vauhtia hyvin yllä koko aika ja ei ollut semmosta jarrut pohjaan ja heti taas kiihdytys maastoa. Uudet polut olivat myös jees.

Voisinpa tulla uudelleenkin, ehkä ensi kerralla vedän kaverin kanssa PK/tempo sykkeillä enkä kynnyssykkeillä.

29" hardtail taitaa olla paras ase täällä. oma 27.5" 160mm enskapyörä nopeilla renkailla ei aivan optimi.

Pete Riemu
11.08.2019, 18.29
Katsoin kyllä tuloksia sarjoittain, mutta paljonko mahtoi kokonaisosallistujamäärä olla? Ei tainnut yli 300 mennä vai ymmärsinkö väärin. Puolella joukkueella oli tarkoitus tulla, mutta edellisen sunnuntain Korson XCO - kisan loukkaantuminen muutti suunnitelmat. Emäntä kielsi jo XCO:t tai vastaavat minulta eli sitä suuremmalla syyllä yritämme ensi vuonna tulla ehkä Suomen ajettavimpaan maastoon ja alkaa suosia Jämin tyyppisiä ratoja:)

J-P Ellilä
11.08.2019, 20.34
Jämin reitti on tosi mukavaa vaihtelua kisoihin teknisen helppoutensa vuoksi, siitä iso kiitos. 2018 ja 2019 olen osallistunut ja molemmilla kerroilla tuli yksi harhareissu. Tänä vuonna siellä taisi pyöriä viis jätkää samassa paikassa hukassa. Ei siinä (ainakaan omassa tapauksessa) palkintopallisijaa menetetty, mutta kyllä se kyrsii silti. Puna/keltainen start -viiri tai pikku pätkä shimano-nauhaa lyhyen kepin päässä heinikossa oli välillä aika hakusessa. Nopeimmissa mutkissa voisi olla ehkä myös ennakkomerkki. Nyt meni itellä ja monella muullakin mutkia pitkäksi ja letkoissa tuli äkkijarrutuksia. Ymmärrän kyllä senkin että talkoilla näitä tehdään ja 84km on pitkä matka merkata, varsinkin kun talkooväki on nykyisin monessa paikkaa hakusessa. Osallistumismaksu on kuitenkin 72e, joten merkkaamiseen voisi panostaa hieman enemmän. Mutta hauskaa silti oli, mukavan nopea rata jossa saa taatusti kilvanajon tuntua, kiitos!

Jenkka
11.08.2019, 22.16
Laskujeni mukaan 6s kerta. Kiitos kisasta sekä kanssakuskeille, ratamestarille että taas kerran huollolle. Sanotaanko, että 100 keppiä ja sulkunauhaa 100 metriä lisää, niin ei tarvitse pelätä sitä, onko reitillä. Pariinkin kertaan tuli huudettua porukkaa takaisin reitille, itse osasin vanhoista kokemuksista varoa ja maastokin jo aika tuttu eri polkuineen.

itse olin aivan tukossa, keväisen sydänoperaation jälkeen treeni on ollut mitä on. Nopeimmasta ajastani Jämillä tulikin jäätyä noin 30 min. Mutta tykkään:) Toivottavasti jatkuu vielä pitkään tämä tapahtuma ja saadaan sellaiset noin 5-600 kuskia viivalle.

Ana75
12.08.2019, 10.07
Uus yritys... Eli kuvia löytyy mun sivujen kautta -> www.kimmovirkki.com (http://www.kimmovirkki.com)
Olisin infonnu järjestäjää Facebookin kautta, mutta Jämi147 sivu näyttää olevan jossakin hylätyn rajamailla joten jos täällä nyt sitten edes mainitsen.

Hienoja kuvia jälleen kerran Kimmolla, kiitos!
Facebook näyttää olevan aika koullut tiedotuskanava, mutta instassa jotakin eloa. Kyllä järjestäjän pitäisi olla aktiivinen somessa, jotta saavat osallistujamäärät kasvamaan.

Uutta reittiä ja erityisesti polkua oli tullut mukavasti. Tosin nämä uudet pätkät oli paikoin melkoista heinikkoa, joten jatkossa syvä toive on, että heinikot niitetään. Lisäksi merkkaamiseen pikkasen panostusta niin homma toimii. Meidän iso porukka kärjen takana teki yhden pummin, kun oli nuoli vasempaan metsäautotiella ja juuri siitä kohdasta lähti lähes huomaamaton polku pusikkoon. Sulkunauhoja siis paikka paikoin, kiitos! Huollolle annan pisteet, täysi pullo suoraan käteen järjestäjän toimesta on luxusta!
Ryhmämme kärjen takana pysyi suunnilleen kasassa n. 69km asti ennen kuin iskettiin tosissaan. Siinä kohtaa alkoi krampit ja reisikin oli vähän tyhjä, joten kyydistä tiputtiin. Hiukan ihmetyttää, kun porukka ei halua osallistua vetohommin vaan olin tiimikaverin ja parin muun kaverin kanssa keulilla koko ajan, kun muut vaan passailee 'aurinkokannella'. Ehkä sitä vaan säästellään jalkoja loppukiriin.

Tässä kohtaa tuli se pieni pummi:

https://ep1.pinkbike.org/p5pb17593836/p5pb17593836.jpg

Kuhan
12.08.2019, 11.56
Onko mahdollista saada gpx:ää reitistä? Syyslomalla Ikaalisissa voisi käydä perehtymässä polkuihin.

Ana75
12.08.2019, 13.04
Onko mahdollista saada gpx:ää reitistä? Syyslomalla Ikaalisissa voisi käydä perehtymässä polkuihin.

Kato privaviestit.

Petteri Ellilä
13.08.2019, 10.13
Ajettiin letkassa suuntaansa kilometrin pummi juuri tuossa Anan jäljessä näkyvässä kohden. Ilmeisesti ei kuitenkaan oltu samassa porukassa. Tässä kuten joissain muissakin kohtaa, merkkaus aiheutti vähän arpomista. Nuolia oli reitillä hyvinkin riittävästi mutta mitä itse olisin kaivannut, niin nauhaa yli tien ohjaamaan polulle tmv.

Kisakeskus, reitti ja ylipäätään toimivat järjestelyt kyllä puoltaisivat suuremmankin mittaluokan tapahtuman mutta liekö sitten ennakkomarkkinoinnin vaisuus, päällekkäiset tapahtumat vai mikä lie että verraten aiemmista vuosista on pientä laskusuhdannetta havaittavissa. Aiemminhan on kuitenkin ollut kansallista kärkeä paikalla, tapahtumapaikalla enemmän pöhinää jne.

LJL
13.08.2019, 11.46
Samana päivänä järjestettävä Imatra MTB jakaa varmaan osallistujia

Ohiampuja
13.08.2019, 12.05
Ja ehkä Fiskarsin Gravelointi?

Minä tykkäsin siitä kun kisakeskuksen piha oli tyhjä eikä täynnä lakukauppiaita. :)

Maalainen
13.08.2019, 15.34
Ajettiin letkassa suuntaansa kilometrin pummi

Ihmettelinkin, kun jossain 53km:n kohdalla alkoi ukkoa lappaa ohi kahta puolta. Liityin letkaan ja hetkeä myöhemmin yritin seurata, kun irtositte ylämäkeen porukasta. Siitä tulikin melkoinen koettelemus, kun jäin heti muutamakymmentä metriä. Kaksi kertaa sain kurottua välin kiinni, vain pudotakseni heti uudelleen. Kolmanteen yritykseen ei ollut enää paukkuja, mutta onnekseni oli tavoitettu pieni porukka josta yksi kuski oli jotakuinkin samoissa vauhdeissa kanssani. Hänen kanssaan mentiinkin vuorovedolla melkein maaliin asti. Yllätyksekseni olin jäänyt teistä vain pari minuuttia maalissa, vai ajoitteko uuden lisälenkin?

Itse tapahtumasta ja reitistä tykkäsin kovasti, joskin täytyy yhtyä edellä esitettyn pieneen kritiikkiin muutamista asioista. Jotenkin harmittaa, kun tuntuisi kuitenkin mahdollisuuksia olevan saavuttaa järjestäjän julkisuuteen tavoitteeksi linjaama entisaikojen loisto..

Petteri Ellilä
30.08.2019, 10.45
Kohtalaisen suolaista osallistumismaksua tekisi ehkä siedettävämmäksi se että tapahtuman järjestäjä vaivautuisi kommentoimaan ja vastaamaan palautteeseen, niin positiiviseen kuin negatiiviseenkin. Moni vastaavankaltainen tapahtuma jopa lähettää osallistujilleen jälkikäteen tyytyväisyyskyselyn tjsp.

Nyt ilmeisesti tämänkaltaiseen ei ole tarvetta.

MK16
30.08.2019, 12.24
Omaan sähkopostiin tipahti viime viikolla palautekysely.

kh74
14.09.2020, 17.58
Nyt olis se aika järjestäjän laittaa se gpx-jälki jakeluun.

Lähden itse pitkälle kierrokselle ja juniori minimaralle. Jos ja kun se reitin merkkaaminen täydellisesti on edellisten vuosien perusteella mahdotonta noin pitkällä matkalla ja maastossa jossa menee teitä ja polkuja ristiin rastiin, tää olis vähintä mitä voi tehdä.

Ajatus on käydä lasten kans scouttaamassa reittiä etukäteen että katotaan reitti ja erityisesti kohdat missä voi joutua meneen eri suuntaan kuin muut.

Ukkis
16.09.2020, 16.05
Millainen tämä Jämi84:n reitti on? Mietin tässä läskin, jäykän maasturin ja gravelin välillä, että millä tätä lähtisi taltuttamaan. Käsittääkseni teknistä pätkää aika vähän?

tsunkku
16.09.2020, 19.26
Reitin puolesta kelpaisi mikä vaan noista jos on suunnilleen sama reitti kuin viime vuonna, mutta nyt todennäköisesti tuollakin ollut sen verran märkää että gravelin jättäisin ainakin pois laskuista. Paikoin sen verran hiekkaista maastoa että nyt on varmaan aika pehmeässä kunnossa.

Takakumi
17.09.2020, 19.22
Hiljaista pitelee järjestäjän puolelta. Kuullut useamman ihmisen tavoitelleen järjestävää tahoa tuloksetta. Ajatus oli osallistua, mutta 250km ajomatka suuntaansa on melko pitkä käydä katsomassa onko maalikaareen puhallettu ilmaa vai ei. Tapahtumasta tiedottaminen loistanut poissa olollaan, ainoastaan nettisivuilla pyörivä päivälaskuri rullaa.

MK16
18.09.2020, 06.32
Joo, markkinointiin ei ihan kauheasti ole panostettu. Mainoskyltti Jämillä ainoastaan kertoo, että huomenna ajetaan. Pitänee tänään käydä paikanpäällä jos saisi numerolapun ostettua.

kvirkki
18.09.2020, 12.32
Maastossa on myös reittiä eli eiköhän huomenna poljeta. Itsekin paikallisena hoksasin vasta pari viikkoa sitten että kisa järjestään kun maastossa törmäsin reittimerkintöihin. Eilen oli paikallislehdessä joku pikkujuttu myös.

izmo
19.09.2020, 18.06
ehkä reitti merkinnät oisivat voineet olla maastossa vahvemmat

LJL
19.09.2020, 18.25

Epäselvässä kohdassa on syytä pitää tupakkatauko ja samoilla

JMu-94
19.09.2020, 19.37
Onkos kuvia tulossa saataville tämän vuoden kisasta? Ainakin näytti muutamassa kohdassa kamerat räpsyvän😎

Amatööri67
19.09.2020, 21.21
Todellakin.. Tosin vain 3 km eksyminen,,,

Kuhan
19.09.2020, 21.42
Jos reitti pysynyt samana, mukavan terapeuttista ajettavaa. Joskus Ikaalisten kylpyläreissulla tuli ajettua pätkä ja se oli mukavan terapeuttista ajettavaa. Muutamassa paikassa maastopyörälle oli käyttöä, mutta oikealla asenteella olisi varmaan pärjännyt cyclolla/ nyk. gravelillä.

no-saint
19.09.2020, 21.59
Tuon 42km tänään polkeneena ja viime vuonna. Pieniä muutoksia oli reitissä, merkinnät kahdessa kohdassa hieman huterat mutta selvisin. Huollot loistavat ja samaten varustetilat ja ruokailu.
Fillarista: itsellä 9kg täysjäykkä kuitu 29+ jossa 750g/per pää Panaracer Fat b Nimblet. Mielestäni paras tuonne maastoon. Gravelikuskeja oli muutama mutta hiekka tuollaon niin upottavaa ja syvää ettei graveleillä juuri päässyt...
Tuloksia odotellessa.

MK16
19.09.2020, 22.20
Muutama polkupätkä oli uutta verrattuna viime vuoteen. Esim se Vatulan? kivikkopolku. Harhaan ajoin ittekkin 20km kohdalla alamäen jälkeen. Siitä oli ilmeisesti merkkausnaru katkennut jostai syystä. Mutta muuten ihan ok tapahtuma. Vaihtopullosysteemi on kyllä parasta, pärjää kun ottaa yhden pullon mukaan eikä reppua tarvi kantaa.

MK16
19.09.2020, 22.21
https://online4.tulospalvelu.fi/tulokset-new/fi/2020_jamimtb/
Tosta tuloksia.

kvirkki
19.09.2020, 22.21
Jeess, mä olin kuvaamassa, siinä ohimennen kuulin että hitusen meinasi huteja reitillä tulla.
Huteja tuli myös kuvatessa, etenkin jonoletkoissa tuli aika kiire. Ne mitkä osui löytyy täältä:
https://www.kimmovirkki.com/site/kuvakauppa-pyoraily

kvirkki
19.09.2020, 22.24
Tais olla Ulvaanharjulla se kivikkopolkupätkä, mun mielestä sitä ei ollu viime vuonna, en ihan varma. Lisäksi tais olla niin että kentän vieressä JÄmillä noustiin viime vuonna harjulle sitä jyrkkää reunaa ja tänä vuonna se kiersi sieltä likeltä näkötornia. Harmi kun olin varautunu siitä harjun reunalta ottaan kuvaa ja nyt piti painua sinne metikköön. Noh, Ulvaanharjulta paikkasin sittne tämän, Koivistonharjulta myös muutama kuva jossa näkyy vähän maisemaa.

GKC
20.09.2020, 09.57
Eka kertaa tuli käytyä Jämillä eilen ja pakko sanoa että reitin helppous yllätti vaikeudellaan. [emoji28]

Tuli kantapään kautta opittua että yksinään runttaaminen ei ole fiksuin taktiikka tuonne. [emoji3062]

Taktisesti on tuollainen kisa kai lähempänä maantiepyöräilyä kuin XC:tä.

Eniten ihmetytti se yksi ja ainoa kivikko-osuus muuten lähes täysin sileällä reitillä ja siitä kumpusikin ajatus että eikö tuommoiset kannattaisi jättää kokonaan pois ja kehittää tapahtuma reilusti gravelimpään suuntaan.

Nyt kun gravel huuma on kuumimmillaan niin luulisi että väkeä lappaisi ympäri Suomea paikalla jos tuota markkinoisi "haastavana gravel-kisana"? [emoji848]

Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla

izmo
20.09.2020, 10.13
Epäselvässä kohdassa on syytä pitää tupakkatauko ja samoilla

Kyllä... toveri oli lähtenyt ilman varakumia ja pumppua matkaan niin paikkasin sen renkaan joutessaan ja puolukkaa meni suuhun samalla... viimenen Jyllin huolto pidettiin ylipitkä kahvitauko myös :eek:

YaffaTheHub
20.09.2020, 10.32
Jeess, mä olin kuvaamassa, siinä ohimennen kuulin että hitusen meinasi huteja reitillä tulla.
Huteja tuli myös kuvatessa, etenkin jonoletkoissa tuli aika kiire. Ne mitkä osui löytyy täältä:
https://www.kimmovirkki.com/site/kuvakauppa-pyoraily

Hienoja kuvia taasen! Löysin itsenikin otoksista niin piti pari lunastaa.