Näytä tavallinen näkymä : Cyclon mekaaninen levyjarru hydrauliseksi

Jopotuinen
07.05.2018, 20.30
Rouvalle tulossa uusi filo hydraulisilla jarruilla ja se syö miestä, luonnollisesti. :rolleyes:
Tarvitaan siis päivitystä oman nykyisiin jarruihin, samalla siinä myös kaivattua lisätehoa jarrutuksiin.
Onko kokemusta ja hintalappuja (hinta alkaen budjetti) tehdyistä muunnoksista?
Videon mukaan conversio kitin asennus on varsin kevyt operaatio.
Konsteja lienee kaksi, conversio kit tai sitten kokonaan uudet kaffat.
Voimalinja on muistaakseni Shimano 105 2x10 speed
Edit: Keräilen tähän samalla omia Kuukkelin löydöksiä
Hope V-Twin CX Disc Brake Converter with X2 calipers, 310 €
 (https://www.bike24.com/p257022.html)Hope V-Twin CX Disc Brake Converter with E4 calipers, 360 € (https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=71317;menu=1000,4,320,322)
TRP Parabox Drop bar Hydraulic Disc conversion, 240 £ (https://www.evanscycles.com/evans/en/trp-parabox-cable-brake-to-hydraulic-disc-brake-converter-EV170077) (270 €)
https://vimeo.com/58103660
Jarrutehon vuoksi moinen tuskin kannattaa, itsetunnon kylläkin. Mielestäni virvelitehtaan tuotteista ei ainakaan löydy kympille muita kuin Tiagra tasoisia jarruja, toisaaltaan oon usein myös väärässäkin.
TRP:n semit tietenkin halpa vaihtoehto ja ei ainakaan pahasti haukuttu...
Nure on useammin oikeassa kuin väärässä.
Voisko hommaa ohittaa niin ettei kertoisi vaimolle jarrujen erosta?
Itellä oli viime syksynä aivan identtinen tilanne, tulin kuitenkin siihen tulokseen että ei mitään järkeä vaihtaa hyvin toimivia jarruja kovaan hintaan hitusen verran ehkä parempiin, nauttikoon vaimo pyörästään ja minä omastani.  Hankin sitten kuiteskin ne nestejarrut tänä keväänä. Olivat valmiiksi kiinni sähköläskissä :)
Kyllä ainakin omat mekaaniset pysäyttää kuin seinään, toisaaltaan ei ole tuota pohjimmillista ongelmaa kun vaimo ei harrasta pyöräilyä...
Teru, kiitos!😆
Videon mukaan conversio kitin asennus on varsin kevyt operaatio.
En minä kyllä ymmärrä miksi laittaisi jonkin tuollaisen mooseksenaikaisen purkkavirityksen kun samalla rahalla saa nykyään oikeat hydrojarrutkin.
Jopotuinen
08.05.2018, 11.19
^ En kai tuota kyselisi, jos olisi syvempää tietoa. 
Ja kyllä tuolla aloituksessa mainittiin myös kokonaan uudet kaffatkin... ei vain ole tullut ehdotuksia.
Jopotuinen
08.05.2018, 11.21
Kyllä ainakin omat mekaaniset pysäyttää kuin seinään, toisaaltaan ei ole tuota pohjimmillista ongelmaa kun vaimo ei harrasta pyöräilyä...
Teru, kiitos!
Se ei taas auta mua yhtään...
Sitten vaan vaikka SRAM Rival hydraulisilla jarruilla, melko edullinen toimiva paketti, voi parantaa itsetuntoa roimasti, ellei vaimon pyörässä Forcen osat🤣
Sitten vaan vaikka SRAM Rival hydraulisilla jarruilla, melko edullinen toimiva paketti, voi parantaa itsetuntoa roimasti, ellei vaimon pyörässä Forcen osat��
Kiitos kiitoksista, tuleekin sekaannuttua, vaikka omissani ei levyn levyä ja vieä neuvomaankin, ei edes omien tankoa tahdo saada suoraa, kaksi uutta stemmiä tuli, nyt hakeminen tangon suunnassa! Pyörät joihin noi tuli ovat kuin uusia ajolleen, paranivat entisestään. Me pidempään elämästä nauttineet pääsemme helpommin samoille taajuuksille. 
Rivali varmasti hyvä, vaihtajien vaihto tullee kaupantekijäisinä...
arctic biker
08.05.2018, 14.38
Olen ennenkin irvaillut mutta nää hydro/vaijerivetoiset on minusta perseestä. Samaan rahaan saa molempien huonot puolet.
Ei kokemusta noista uusista mutta joskus kivikaudella oli edessä RS:n vastaava ja oli kyllä yksi turhimmista kapistuksista vaikka niitäkin kyllä ollut useita...
Jami2003
08.05.2018, 20.25
Omat vaijerivetoiset sramin levarit on ihan pehvasta mutta enpä vaan ole keksinyt järjellistä (lue järkevän hintaista) konstia päivittää niitä hydraulisiin.
Minullakaan vaimo ja hänen pyöränsä ei ole ongelma.
Jopotuinen
08.05.2018, 21.33
Ne 505 nyt vaan on auttamattoman tehottomat, ehkäpä se sitten johtuu jostain massan ja liikkeen lainalaisuuksista. Itse kun en ole mikään hernekeppi, vaan ihan raavasta. Jarrukahvasta vetäminen ei saa pysähtymään edes seinään, elle aloittele jo hyvissä ajoin.
Joitain vuosia sitten vaihdoin etulevyn 140 -> 160 mm, mikä toi juuri ja juuri havaittavaa parannusta.
Rivalit ainakin lukkoon pikku voimalla vajaa satakiloisen alla.
Toisaaltaan hyvä että jarrut toimii mutta kuitenkin suht epäolennainen juttu pyöräilyssä...
PutkisetaOy
11.05.2018, 20.12
Itseltäni ainakin iso ääni noille Hopen e4 jarrulle. Tosin ei henk kohtaista kokemusta vaijeri + hydraalijarru kombosta. x2 jarruista ei myöskään kokemusta, mutta jos laatu ja toimivuus on yhtään samaa luokkaa, näilläkin pitäisi pysähtyminen onnistua.
Nyt joitain viikkoja ajellut uusilla jarruilla. Jo palojen sisäänajossa jarrutusteho pääsi yllättämään. Itse olen noin 85kg kuski ja pyörä sen karvan alle 20kg (alamäki fillari). Pienelläkin yhden sormen liikkeellä pysähtyy kuin seinään.
Mukavaa plussaa on kahvojen etäisyyden säätö ja se, että voi säätää pisteen koska jarrut nappaavat lopullisesti kiinni
Noin 370 euroa kustansi etu- ja takajarrut toimitettuna dhl:n seuraavan päivän kuljetuksella. Crc:ltä tilasin.
Hyvästä mekaanisesta eli (TRP Spyre) ei minusta ole mitää järkeä kikkailulla yrittää päivittää hydraulista (konversiokitit yms). Ajaa pyörän loppuun ja päivittää sitten varsinaisen hydraulisen osasarjan kun pyörän uusiminen taas ajankohtaista.
Juha Jokila
14.05.2018, 15.00
Kannattaa kokeilla erinlaisia jarrupaloja, jos tehot on kadoksissa. Niissä on suuria eroja sekä pidossa, että sen luonteessa. Vanhatkin palat voi olla vain lasittuneet tai muuten töhnässä, mihin palan pinnan hionta tai polttaminen voi tuoda parannusta. Myös taittunut/huonosti luistava vaijerin kuori pilaa helposti mekaanisen jarrun.

vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.