Näytä tavallinen näkymä : Sydän!
Juha Lehtinen
10.09.2024, 12.49
Ymmärsin niin että minun tapauksessa on tarkoitus saada edes jotain dokumentaatiota josta saisi jotain kiinni ja mistä voisi sitten lähteä eteenpäin. Pelkkä syke/min ei riitä vaan siitä pitää saada jotain muutakin tietoa. H10 malli pystyy antamaan muutakin tietoa ja kardiologin neuvoihin tässä asiassa nyt luotan.
Ymmärsin niin että minun tapauksessa on tarkoitus saada edes jotain dokumentaatiota josta saisi jotain kiinni ja mistä voisi sitten lähteä eteenpäin. Pelkkä syke/min ei riitä vaan siitä pitää saada jotain muutakin tietoa. H10 malli pystyy antamaan muutakin tietoa ja kardiologin neuvoihin tässä asiassa nyt luotan.
Jep. H10 on erinomainen vyö. Sen kautta saa tosi tarkkaa sataa esim sykevälivaihtelusta.
Juha Lehtinen
10.09.2024, 13.06
Jep. H10 on erinomainen vyö. Sen kautta saa tosi tarkkaa sataa esim sykevälivaihtelusta.
Puhelimeen olen asentanut jo valmiiksi ilmaisen ECGLoggerin. Tiedoista päätellen näyttäisi olevan Matti Monosen käsialaa.
^ Muttei kuitenkaan sama Matti Mononen (https://yle.fi/a/3-8769433) kuin legendaarinen seiväshyppääjä:)
Edgestä sai myös päälle tuon hrv tallennuksen. Tuon jälkeen ajon fit fileestä saa käsittääkseni suoraan talteen kaiken tarkan sydändatan talteen.
Esim kubios pc softa osaa näyttää vaikka mitä.
Edgestä sai myös päälle tuon hrv tallennuksen. Tuon jälkeen ajon fit fileestä saa käsittääkseni suoraan talteen kaiken tarkan sydändatan talteen.
Esim kubios pc softa osaa näyttää vaikka mitä.
Tätä varten kannattaa tarkistaa tallennusväli asetuksista. En pyörätietokoneista tiedä, mutta ainakin Garminin kellossa oli oletuksena päällä "Smart"-tallennus joka tallentaa dataa "älykkäästi" kun vauhti/suunta muuttuu, saattaa tärkeää hr-dataa jäädä tallentamatta tuolla.
Tätä varten kannattaa tarkistaa tallennusväli asetuksista. En pyörätietokoneista tiedä, mutta ainakin Garminin kellossa oli oletuksena päällä "Smart"-tallennus joka tallentaa dataa "älykkäästi" kun vauhti/suunta muuttuu, saattaa tärkeää hr-dataa jäädä tallentamatta tuolla.
Siellä samassa kohtaa on myös se hrv tallennus. Toki oletan, että kaikilla on tihein tallennus päällä jo muutenkin.
Juha Lehtinen
10.09.2024, 13.43
^ Muttei kuitenkaan sama Matti Mononen (https://yle.fi/a/3-8769433) kuin legendaarinen seiväshyppääjä:)
No hetken jo luulin.
Kyllä H10:llä varmasti alkuun pääsee mistä on kysymys ja sen perusteella sitten tehdään varsinaiset tutkimukset. Ilman lääkinnällisen laitteen MDR-hyväksyntää (H10:llä ei ole?) kerätyistä tiedoista ei voi tehdä lääketieteellistä diagnoosia.
Marsusram
10.09.2024, 15.36
Häiriöt sykevyömittauksessa näkyvät ehkä käyrällä piikikkäinä vaihteluina ja tasaisina alueina. Vanha mittari pomppasi sähkölinjan alla kerrasta 210 lukemiin ja palasi yhtä nopeasti normaaliin paikkaa vaihdettaessa.
Sydänperäinen käyrä säilytti aaltomuotonsa.
Vaikuttaakohan elektrolyyttitasapaino sähköimpulssin kulkuun sydämessä?
En ole noita vielä käyttänyt ja kyllä se sykkeen äkillinen nopealyöntisyys on ihan aitoa.
Laita sormi kaulalle ja tunnustele, silloin kun syke huitelee mittarin mukaan liian korkealla.
Juha Lehtinen
10.09.2024, 16.40
Kyllä H10:llä varmasti alkuun pääsee mistä on kysymys ja sen perusteella sitten tehdään varsinaiset tutkimukset. Ilman lääkinnällisen laitteen MDR-hyväksyntää (H10:llä ei ole?) kerätyistä tiedoista ei voi tehdä lääketieteellistä diagnoosia.
Joo, olen tuosta tietoinen ja varmaankin kardiologi myös vaikka hän haluaa minun sitä käyttävän. En lähde tästä täällä tämän enempää miettimään vaan toimin lääkärin ohjeiden mukaan.
Juha Lehtinen
10.09.2024, 16.46
Laita sormi kaulalle ja tunnustele, silloin kun syke huitelee mittarin mukaan liian korkealla.
Olen noin luonnollisesti tehnytkin tai ranteesta.
sianluca
10.09.2024, 17.28
Oma menettelyni sydänongelmien kanssa oli: rytmihäirlö tuli lenkillä Polarin mittarin kautta todennetusti, menin suoraa päätä lähimpään terveyskeskukseen ja siellä ekg:hen. Tätä tietä sitten häiriö saatiin paperille ja pääsin ablaatioon HUS:Iin.
Juha Lehtinen
04.12.2024, 19.48
Tilanne kehittynyt niin että Tammikuun alussa menen Tyksiin, tehdään Elektrofysiologinen tutkimus ja ablaatiohoito.
Hienoa että homma etenee, toivottavasti ablaatio puree yhtä hyvin kuin täällä!
sianluca
06.12.2024, 16.39
SVT vie voimaat täysn pois, en jälkeen ei jaksa mitään. Kokemuksen mukaan iskee yleensä rankan rasituksen jälkeen, esim. mäen jälkeen alamäessä. Sinänsä vaaraton, laskee levossa ja lämmössä normaaliin itseksen.
Juha Lehtinen
09.01.2025, 10.20
Tilanne kehittynyt niin että Tammikuun alussa menen Tyksiin, tehdään Elektrofysiologinen tutkimus ja ablaatiohoito.
Hieman tuli muutosta tuohon Tyksin hommaan. Eilen piti tehdä elfys tutkimus ja ablaatio mutta lääkärit kehui ettei kannata tehdä sitä nyt vaan pitää ottaa verenohennuslääkitys kuuri ensin siltä varalta jos on jokin piilevä verenhyytymä jossain joka vaarantaisi tutkimuksen. Uusi kutsu tulee myöhemmin. Tiesivät kertoa että kyseessä on eteislepatuksesta.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.