Näytä tavallinen näkymä : Nexus 3-v rutisee

Mönkiäinen
29.04.2018, 01.27
Elikkä kolme vaihteinen nexus rutisee polkiessa 1 ja 3 vaihteella. 2 vaihteella rullaa nätisti. Säädöt pitäisi olla kohdallaan ja olen kokeillut molemmin puolin säädelläkkin. Onkohan tuolla navassa jotain rikki vai mistä voisi johtua?
jottilainen
02.05.2018, 12.46
Tätä kiinnostaisi seurata...
Itse aika pihalla Nexus vaihteista. Meillä lastenpyörässä vastaavaa ongelmaa, välillä rusahtaa ja kampi lyö "tyhjää" ehkä 30 asteen verran kunnes taas veto päällä.
Tikkaritiimi
06.05.2018, 13.03
Juuri olin tulossa kyselemään neuvoa ihan vastaavaan ongelmaan. 8-vaihteinen nexus raksahtelee "äärivaihteilla", lähinnä 7 ja 8, ja poljin pyörähtää tyhjää. Keltaiset täpät on kohdistettu niin hyvin kuin ikinä osaan.  Mikä siis neuvoksi?
Omassa fillarissa korjaantui kahvan vaihdolla. Oli kulunut niin, että vaijeri liikkui hiukan lyhyenmän matkan kuin olisi kuulunut. Osa maksoi n.20€, pakettiin kuului kahva vaihdenäyttöineen ja vaijeri kuorineen.
Kolmivaihteisissa navoissa kakkosvaihteella planeettapyörästö on lukittu. Rutina ykkös- ja kakkosvaihteessa viittaa siihen, että napa pitäisi avata, puhdistaa ja rasvata uudelleen. Fichtel&Sachs Torpedo-navalle (nykyään SRAM 3) minulla oli tapana tehdä se vuosittain, mutta Shimanon 3-vaihteisia (PPS ja Nexus) en ole koskaan sen kummemmin huoltanut. Tokkopa niihin saa mitään varaosiakaan.
District
30.08.2022, 18.43
Uuden karhea Tunturi ja Nexus 3 nyt tytöllä, vaihteet ja jarrut toimii hyvin mutta onko vika vai ominaisuus että peruuttaen taluttaessa kammet/ketjut pyörii mukana ?
Kuminauha
31.08.2022, 08.05
Kyllä, näinhän vapaarattaat yleensä toimii... Vai onko noissa nexuksissa vaparit molempiin suuntiin?

vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.