Näytä tavallinen näkymä : Whiten maastopyörät
Samppooni
28.04.2018, 18.19
En löytänyt Whiten maastopyörille rajattua omaa keskustelua, joten tein sellaisen. Modet yhdistänevät, siirtänevät tai lukitsevat tämän jos passeli keskustelu jo löytyy.
Ilmeisesti uudehko tulokas Whiten mallistoon 27.5 -kokoluokan täpäreihin on All Mountain(?) kulkine:
https://www.xxl.fi/white-am-275-interceptor-18-maastopyora/p/1143913_1_style
http://whitebikes.com/bikes/am-275-interceptor-18/
Näitähän saa sitten välillä alennuksilla, joten olettanen hyvillä tarjouksilla hinnan tippuvan lähemmäs 2000€ nykyisestä listahinnasta (2500€).
Kokonaisuus vaikuttaa oman hyvin lyhyen oppimäärän perusteella asialliselta ja varsinkin jousituksen osat herättävät luottamusta, Foxia hitto vie!. Plussaa esim. remote lockout eteen ja taakse, hissitolppa, tehokkaat hydrauliset jarrut sekä 1x11 vaihteisto.
Mitä muita hyviä vertailumalleja 2000-2500€ hintaluokassa? Itse en ostaisi listahinnalla Whiten pyöriä, koska niitä saa kuitenkin niin usein alennuksella, että vertailisin tätä muihin 2000-2300€ maksaviin täysjoustoihin. Millaisia kokemuksia Whiten maastopyöristä noin ylipäätään on?
Taustatarina; Olen aloitellut täysjäykällä fatbikellä (White Fat 4 Pro tubeless JumboJimeillä) maastossa/poluilla surrauttelua ja näin alkuun on tuntunut olevan hankalaa omalle taitotasolle ja kunnolle. Lukkopolkimetkin ostin ja olen niillä käynyt kaatuilemassa, mutta niinhän se kuulukin alkuun. Fabikellä kyllä pärjää, nykyiselläkin tasolla selviän elossa ainakin omasta mielestä haastavasta polusta jäykkäperäisellä laadukkalla ajavan ajokaverin perässä tosin useimmiten kauempana, välillä jopa näkömatkan päässä. Kalliollekin auttavasti pystyy perässä kiipeämään jos vain pystyssä pysyisi, mutta jotenkin sellainen fiilis on että onko tämä nyt oikea laite tänne. Siksi haikailen polkuohjusta, en tiedä muuttaako se kuitenkaan mitään. Olisihan fatbike ja täpäri ihan jees pari, toisella puksutellaan hitaammin ja toisella tykitellään maastohupia.
Trailblazer
30.04.2018, 10.39
Huomiseen asti hintaan 1999€ ja pakko myöntää, että tilaaminen on erittäin lähellä.
Samppooni
30.04.2018, 11.12
Geometriakuva:
https://s9.postimg.cc/88z4u324v/AM_275_Interceptor_18_White_Bikes.png
Olen yrittänyt perehtyä maastopyöräluokkien geometrioihin ja muutama huomio tästä Whiten täysjoustosta. Huom! täysin noobin pohdintoja, viisaammat kommentoikaa.
Opiskelun lähteitä mm.
https://www.singletracks.com/blog/mtb-gear/is-there-a-consensus-on-ideal-trail-bike-geometry-top-brands-compared/
http://enduro-mtb.com/en/mtb-geometry-new-normal/
https://www.bikeradar.com/mtb/gear/article/future-of-mtb-geometry-51379/
Head Tube Angle on melko jyrkkä 69 asteella, ilmeisesti tämä painottaa käyttötarkoitusta enemmän nousuihin ja teknisiin tasaisempiin maastoihin vs isot röykyttävät laskut?
Seat Tube Angle on myös melko jyrkkä, onko tällä samaa vaikutusta HTA:n kanssa eli tasamaa ja nousu vastaan laskut?
Reach on melko lyhyt vs keskiverto, tarkoittaako tämä ahdasta "ohjaamoa"?
Wheelbase on lyhyt vs keskiverto, tämä yhdistettynä jyrkähköön HTAhan tarkoittaa vauhdissa epävakaata mutta hitaissa vauhdeissa ketterää pyörää?
Voiko geometriasta päätellä, että kyseessä on ns. tekninen pyörä, joka välittää tuntemuksia alustasta enemmän kuin matalammalla ja pidemmällä mitoituksella oleva 27.5 täysjousto? Onko tämä siis ihan "tirra" jolla fiilistellään vs maksivauhtinen jyrä? Onko ns. herkkä geometria täysjoustolla hyvä vai huono asia aloittejijalle?
Koettakaa tuostakin kysymyspatteristosta saada jotain tolkkua, kyllä siellä joitain tiedonhippusiakin on :).
Hinta on tosiaan nyt houkutteleva ja osasarja kohdillaan tuohon hintaan.
Asialliset speksit, outo geometria spekseihin nähden. Ainakin reach, satulaputken kulma ja speksit(mm. renkaat, jouston määrä, hissitolppa, jne...) viittaisivat enska/trailipyörään, mutta 69 asteen ohjauskulma??!? Nykyään 65-67 on normaalimpi ja ainakin täällä hyväksi havaittu.
Kuvassa pyörä näyttää kyllä huomattavasti loivemmalta kuin tuo 69 astetta, joten ehkäpä tuossa on virhe. 516 mm keulan pituus ei myöskään oikein täsmää 140 mm joustoiseen 27.5 keulaan, ja satulaputken kulmakin on melko jyrkkä. Voi olla että ovat laskeneet geometrian liian matalalla keulalla, mikä selittäisi ainakin osin oudot lukemat.
Trailblazer
02.05.2018, 09.32
Tilasin kuitenkin Giantin Anthem 2 29" 18..
Menikö topicin aloittajalla White tilaukseen?
Samppooni
02.05.2018, 12.09
Tilasin kuitenkin Giantin Anthem 2 29" 18..
Menikö topicin aloittajalla White tilaukseen?
Rahat pysyivät lompakossa, eli en kuitenkaan tilannut. Jotenkin geometria mietityttää, onko kuitenkin ilmoitettu miten sattuu vai onko tosiaan niin erilainen vs keskiverto trail/all mountain pyörä.
Giant lienee tosi hyvä valinta, onnittelut! Hintaluokka 2500€?
Geometrian outous, ja osin huonot osat (kiekot, satulatolppa kyssäri?, NX triggeri ja pakka) ja tuntematon jousitus saisi minunkin pään ennemmin päätymään 2200-2300e hintaiseen halvimpaan YT Jeffsyyn tai Canyon Spectraliin. Ne on monessa paikassa erinomaisiksi todettu, kiekot leveät tubelessreadyt sekä muutenkin yksityiskohdat hyvin mietitty.
Itseä hämmentää Whiten uudet xc-jäykkäperät etenkin se halvin kuituversio: https://www.xxl.fi/white-xc-290-killer-gx-18-miesten-maastopyora/p/1143909_1_style
Tuntuu että siinä olisi todella hyvä hinta/laatusuhde, mutta ehkä en tajua jotain?
Itseä hämmentää Whiten uudet xc-jäykkäperät etenkin se halvin kuituversio: https://www.xxl.fi/white-xc-290-killer-gx-18-miesten-maastopyora/p/1143909_1_style
Tuntuu että siinä olisi todella hyvä hinta/laatusuhde, mutta ehkä en tajua jotain?
Samaan rahaan tilaat kiinasta kuituraamin ja nuo palikat eri nettikaupoista ja alat rakentamaan. Omalle työlle ei toki hintaa voi laskea.
Ei siis mikää kummoinen diili.
Itseä hämmentää Whiten uudet xc-jäykkäperät etenkin se halvin kuituversio: https://www.xxl.fi/white-xc-290-killer-gx-18-miesten-maastopyora/p/1143909_1_style
Tuntuu että siinä olisi todella hyvä hinta/laatusuhde, mutta ehkä en tajua jotain?
Onhan tuossa hyvä hintalaatu-suhde. Ei tosin mikään mullistava, samanlaista tarjoaa monet muutkin "omat merkit" esim Canyon, Ghost, On-One joiden hinnasta puuttuu välikäsien provikka ja markkinointilohko yms. Jos vaan "geneerisen" rungon geo on sulle sopiva niin hyvä pyörä se on. Yleensä kalliit "premium merkkien" rungot vaan tuntuu paremmalta alla (tulee helpommin se "kuin hanska käteen-fiilis"), mutta se on täysin yksilöllistä ja selviää vain testaamalla.
Samaan rahaan tilaat kiinasta kuituraamin ja nuo palikat eri nettikaupoista ja alat rakentamaan. Omalle työlle ei toki hintaa voi laskea.
Ei siis mikää kummoinen diili.
Onhan tuo sitten pirun hyvä diili jos saat koottuna kivijalasta takuullisen saman pyörän samalla hinnalla kuin ympäri maailmaa osia metsästämällä (+ne noin parikymmentä eri 20-30€ kilkeosaa jotka vie aina omarakenteisten hinnan valmiin pyörän ohi ja joita ei alussa huomioida budjettiin) ja itse kokoamalla. Varsinkin henkilölle jolla ei ole tarvittavia työkaluja, aikaa selvittää ja googlailla yhteensopivuuksia, ja halua opiskella ja toteuttaa pyörän kokoamista kokonaan itse.
Samppooni
03.05.2018, 12.29
Onhan tuossa hyvä hintalaatu-suhde. Ei tosin mikään mullistava, samanlaista tarjoaa monet muutkin "omat merkit" esim Canyon, Ghost, On-One joiden hinnasta puuttuu välikäsien provikka ja markkinointilohko yms. Jos vaan "geneerisen" rungon geo on sulle sopiva niin hyvä pyörä se on. Yleensä kalliit "premium merkkien" rungot vaan tuntuu paremmalta alla (tulee helpommin se "kuin hanska käteen-fiilis"), mutta se on täysin yksilöllistä ja selviää vain testaamalla.
Onhan tuo sitten pirun hyvä diili jos saat koottuna kivijalasta takuullisen saman pyörän samalla hinnalla kuin ympäri maailmaa osia metsästämällä (+ne noin parikymmentä eri 20-30€ kilkeosaa jotka vie aina omarakenteisten hinnan valmiin pyörän ohi ja joita ei alussa huomioida budjettiin) ja itse kokoamalla. Varsinkin henkilölle jolla ei ole tarvittavia työkaluja, aikaa selvittää ja googlailla yhteensopivuuksia, ja halua opiskella ja toteuttaa pyörän kokoamista kokonaan itse.
Komppaan hitliken vastausta. Täytyy muistaa laskea arvoa sille omalle työlle ainakin noin keskimäärin puhumattakaan kaikesta pikkusälästä, jota tarvitaan pitkin matkaa. On niitä, joille hankinnan ehtona on mahdollisuus itse kasata "pitkästä" juuri sellainen pyörä kuin itse haluaa ja toisaalta ääripäänä myös niitä, joita ei kiinnosta pätkääkään kiintoavaimien kanssa tuhertaa vaan haluavat ajaa kaupasta polulle. Sinällään nämä suoratoimittajat ovat jo velvoittaneet viimeistelykokoamisen ostajalle kun kivijalkaliikkeet tietääkseni kokoavat ja luovutustarkastavat myymänsä pyörän ilman lisämaksuja (upotettu lopulliseen hintaan tietenkin). XXL tarjoaa myös 3 vuoden huollot (1/per vuosi) kaupan päälle, en osaa kommentoida huollon tasosta ja tiedän joidenkin ennemmin vievän pyöränsä muualle tai tekevän itse. Jokainen arvostaa tämänkin kaupanpäällisen eritavalla riippuen omista lähtökohdista.
Juuh, itsellähän pisti eniten silmään tuo DT Swissin haarukka, jota myydään 700 euron hintaan irtokappaleena. Eli ei taida osasia ihan samaan hintaan saada. Geometriassa eniten epäilyttää satulakulma, mutta ei kait se yhden asteen ero hirveästi voi vaikuttaa.
Dt Swissin huoltoa ei taida sitten olla Suomen kamaralla. Omassa FS290 Interceptorissa kanssa Dt Swissin keula ja ostaessani tiedustelin asiaa liikkeestä, josta sanottiin, ettei ole. Asiahan ei monesti ole niin kuin XXL:n hemmot sanovat([emoji6]), mutta tässä tapauksessa taitaa valitettavasti pitää kutinsa.
Eipä sillä, itse huollan omat keulani.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Fillariosan sivuilla on DT Swiss keulahuolto, eli lienevät laajentaneet tarjontaansa hiljattain?
https://fillariosa.verkkokauppaan.fi/tuote/264243/Keulahuolto-DT-Swiss-SKF-tiivisteill----32mm/
Fillariosan sivuilla on DT Swiss keulahuolto, eli lienevät laajentaneet tarjontaansa hiljattain?
https://fillariosa.verkkokauppaan.fi/tuote/264243/Keulahuolto-DT-Swiss-SKF-tiivisteill----32mm/
Hyvä, että korjasit tietoni vääräksi. Ihmettelin pitkään, etteikö olisi huoltoa, mutta enpä ole tod näk tutkinut tarpeeksi tarkasti.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hyvä, että korjasit tietoni vääräksi. Ihmettelin pitkään, etteikö olisi huoltoa, mutta enpä ole tod näk tutkinut tarpeeksi tarkasti.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ei mennyt minullakaan ihan täysin putkeen. Kysyin Fillariosasta ja sanoivat että heillä ei ole DT Swissin omia erikoistyökaluja, eli siihen asti pystyvät tekemään kun normikaluilla saa auki. Ja tiivisteitä kuulemma myös on.
Samppooni
07.05.2018, 01.03
Voiko kuvasta laskea geometriaa? Koetin kikkailla paint.netin ja Digimizer -nimisten softien kanssa ja sain loivempia HTA-kulmia: (lasketaanko HTA maata vasten?
https://s18.postimg.cc/slu66vip5/White_AM275with_Calc_Angles.jpg
3100€ saisi Canyonin Spectral CF 8.0 joka olisi luokkansa parhaimmistoa, mutta onko White kolmanneksen halvemmalla enemmän kuin 2/3 Canyonista :seko:
HTA lasketaan on maata vasten. Kyllä noin saa oikeansuuntaisen kulman sivuprofiilikuvasta. Tuosta kuvasta katsoin myös että satulaputken efektiivinen kulma on noin 75 astetta (mitattu emäputken yläosan korkeudella) mikä vastaa geometriatietoja. Selvästi virhe siis Whiten geometriatiedoissa keulan kulman kohdalla.
Kuitenkin parempi vertailukohta (kirjaimellisesti) on Canyon Spectral AL 5.0 jonka saa kotiin 2260e hintaan. Täytyy muistaa myös koot, Whitea saa vain kahdessa koossa joissa 18.5"/L vastaa lähes Spectralin M-kokoa ja 17"/M vähän Spectralin S-kokoa isompi.
Sanna1iisa
09.05.2018, 20.43
https://xxl.fi/white-xc-275-lite-ane-18-naisten-maastopyora/p/1143905_1_style
Tekeekö tällä mitään? Olisi alessa... Hinta-laatusuhde?
Itse menisin varmaan tohon seuraavaan malliin, tää malli on just semmonen että suht kelvollista kaikki tohon hintaan mutta varsinaisesti ei voi sanoa että olisi hyvä ostos. Kryptinen vastaus mutta omilla nykytiedoilla jäisi kauppaan.
https://xxl.fi/white-xc-275-pro-ane-18-naisten-maastopyora/p/1143907_1_style
Sanna1iisa
09.05.2018, 22.41
Kiitos vastauksesta! Mikä edullisemmassa tökkii? Ei millään raskis laittaa kovin isoa summaa likoon...
Mikä edullisemmassa tökkii? Ei millään raskis laittaa kovin isoa summaa likoon...
Ainaki paino eroa on reilu 2kg. Joka varmasti jo tuntuu
Samppooni
10.05.2018, 15.37
Aloituspostauksessa mainittu Whiten AM 275 Interceptor 18 polttelee kovasti halvan hinnan vuoksi, vielä tänään hinta olisi ~2000€ .
Huom! Geometriamietinnöissä vertaan itselleni sopivia kokoa (pituus 181cm ja 87cm inseam). Geometrian osalta olen melko vakuuttunut, että Whitessa HTA on ilmoitettu väärin. Olen verrannut pyörän sivuprofiilin kuvaa Canyonin Spectal CF 8.0 sekä YTn Jeffsy 27.5 AL Comp malleihin päällekkäin ja vaikka kuvitettujen pyörien kokoa en tiedä ja olen joutunut skaalaamaan kuvan pyörät lähes saman kokoisiksi, ei keulakulma pitäisi muuttua (kuvasuhde on lukittu skaalauksessa). Päällekkäin kun kuvia vertaa, niin eroja en näiden kolmen mallin HTAn osalta juuri löydä. Speksejä kun taas katsoo, niin Canyon ja Jeffsy ovat lähellä toisiaan (Canyon 66 vs Jeffsy 66,5). Eli Whiten keulakulman on pakko olla 66 asteen tietoinoilla sivuprofiilista lasketun sekä em. malleihin tehtyjen vertauksien perusteella. Tämä oli yksi oleellinen asia, joka pyörän geometriassa mietitytti. Akselivälin osalta mitta on lyhyestä päästä verrattuna Canyonin ja Jeffsyn ~1200mm (Whitessa vain 1145) ja lyhyt myös moneen muuhun 27.5 malliin. BB drop on Whitessa(20mm) Canyonin(22mm) ja Jeffsyn(15mm) välissä.
Vanteet ovat huonot, se on selvä miinus. Mutta ne voi päivittää helpolla oikeasti hyviin sitten myöhemmin. Canyonissa ja Jeffsyssa tuskin niitä edes tarvitsee päivittää. Tubeless-konversio pitäisi Whiteen onnistua ja tällä saa painoa alas, mutta sama pätee muihin malleihin. Whitessa on ainakin edessä boost-akseli (110mm), mutta taka-akselista en saa selvää. Whiten osalta plussarenkaat ovat täysin kysymysmerkki, niin myös monista muista 27.5 täpäreistä joita ei ole plussarenkaille alusta lähtien suunniteltu.
Polttelee...
Liekö tämä White kokonaisuutena käypäinen paketti, kun sen saisi 1280€:lla ? Toki saisi jonkun muunkin nyt -20% jos tilaisi uutiskirjeen..
https://www.xxl.fi/white-xc-290-killer-gx-18-miesten-maastopyora/p/1143909_1_style
Samppooni
11.05.2018, 14.11
Huom! Geometriamietinnöissä vertaan itselleni sopivia kokoa (pituus 181cm ja 87cm inseam). Geometrian osalta olen melko vakuuttunut, että Whitessa HTA on ilmoitettu väärin. Olen verrannut pyörän sivuprofiilin kuvaa Canyonin Spectal CF 8.0 sekä YTn Jeffsy 27.5 AL Comp malleihin päällekkäin ja vaikka kuvitettujen pyörien kokoa en tiedä ja olen joutunut skaalaamaan kuvan pyörät lähes saman kokoisiksi, ei keulakulma pitäisi muuttua (kuvasuhde on lukittu skaalauksessa). Päällekkäin kun kuvia vertaa, niin eroja en näiden kolmen mallin HTAn osalta juuri löydä. Speksejä kun taas katsoo, niin Canyon ja Jeffsy ovat lähellä toisiaan (Canyon 66 vs Jeffsy 66,5). Eli Whiten keulakulman on pakko olla 66 asteen tietoinoilla sivuprofiilista lasketun sekä em. malleihin tehtyjen vertauksien perusteella. Tämä oli yksi oleellinen asia, joka pyörän geometriassa mietitytti. Akselivälin osalta mitta on lyhyestä päästä verrattuna Canyonin ja Jeffsyn ~1200mm (Whitessa vain 1145) ja lyhyt myös moneen muuhun 27.5 malliin. BB drop on Whitessa(20mm) Canyonin(22mm) ja Jeffsyn(15mm) välissä.
Vanteet ovat huonot, se on selvä miinus. Mutta ne voi päivittää helpolla oikeasti hyviin sitten myöhemmin. Canyonissa ja Jeffsyssa tuskin niitä edes tarvitsee päivittää. Tubeless-konversio pitäisi Whiteen onnistua ja tällä saa painoa alas, mutta sama pätee muihin malleihin. Whitessa on ainakin edessä boost-akseli (110mm), mutta taka-akselista en saa selvää. Whiten osalta plussarenkaat ovat täysin kysymysmerkki, niin myös monista muista 27.5 täpäreistä joita ei ole plussarenkaille alusta lähtien suunniteltu.
Kävin potkimassa renkaita myymälässä ja vähän mittanauhan kanssa tutkin isompien plussarenkaiden sopivuutta Whiten runkoon. Ehdoton maksi leveyden ja halkaisijan puolesta lienee 2.6" leveät kumit eikä niidenkään istuvuudesta varmuutta ole. Huollon puolen kaveri meinasi, että 2.6" mahtuu mutta ei isompi. Geometrian osalta myyjä ja huollon työntekijä oli sitä mieltä että virheitä voi sen perusteella olla kun markkinointiorganisaatio on pieni. Sinällään sen ymmärtää, mutta jos toivoo tosissaan maastopyöräpuolelle panostaa varsinkin yli 2000€ hintaluokassa niin minusta geometriamitat eivät voi olla enää sinne päin. Pyörä on edelleen kaupassa ja vaihtoehtoja mietin kuumeisesti.
Canyonin Spectral AL 6.0 on kärjessä saman luokan laitteista, mutta olisiko 2000€ kuitenkin maksimi, jota olisin valmis sijoittamaan.
Täältä suositus Spectral AL 6.0:lle. Useita lenkkejä takana ja hyvältä tuntuu. Verrattuna aiempaan Nerveen, Spectral tuntui aluksi teknisellä juurakkopoluilla hieman kömpelöltä ja hetken aikaa oli vähän sekavat fiilikset. Sitten kun alkoi jousitukseen löytyä sopivat säädöt ja tuli enemmän tuntumaa pyörään, myös juurakot ja kivikot alkoi kulkemaan. Alaspäin tullessa ero suuri Spectralin eduksi, kun pidempi jousto pääsee oikeuksiin. Valitettavasti kuskin taidoissa on pitkä matka siihen, että pyörän rajoja pääsisi kunnolla alamäessä testaamaan. Lisäksi 2.6" renkaat antaa kivasti enemmän pitoa ja vaimentaa pikku tärinää. Nykyään ymmärrän myös hissitolpan hehkutuksen. En uskonut sellaista tarvitsevani, mutta niin vain sitä tulee käytettyä useita kertoja lenkin aikana, vaikkei mitään suuria mäkiä matkalla olisikaan.
Tässä on parin maantiepyöräilykesän jälkeen nyt syksyllä alkanut mietiskelemään, että pyöräilykauttahan saisi mukavasti jatkettua näin syksyisin maastossa ja muutenkin huonommassa kelissä hyvällä maastopyörällä. Toisin sanoen lievähkö maastopyöräkuume on alkanut kohota.
XXL:llä on ilmeisestikkin hyvällä hintalaatusuhteella myynnissä tuo https://www.xxl.fi/white-xc-290-pro-18-l-19/p/1143906_1_size_2 Whiten XC 290 Pro. Varsinkin nyt -25% alessa hintaan 750€. Pelkkä keula maksaa siis irtonaisena lähes saman verran kuin tuo pyörä. Samainen keula kuitenkin koituu kyseisessä pyörässä myös ongelmalliseksi, koska Suomessa ei ole tuota DT Swissin keulahuoltoa saatavilla.. Vai onko?
Kysymykseni on oikeastaan pyörän suhteen se, että kuinka välttämätön tämän keulahuollon saatavuus olisi minulle? Pyörä tulisi siis aika rennohkoon ajeluun metsäpoluilla. Jonkun verran varmaan melko kapeillekkin poluille sekä pieneen kivikkoon ja juurikkoon, mutta kovaa sillä ei kuitenkaan pelkästään taidoistanikaan johtuen ajettaisi. Käyttöaste olisi varmaan muutaman tunnin luokkaa viikossa.
Arvostan todella paljon asiantuntevia mielipiteitänne, joista kiitän jo valmiiksi. :)
Munarello
17.10.2018, 11.58
Keulan huoltoasioista en tiedä mitään, mutta kävin miettimään samaa. Eli mitenköhän XXL mahtaisi homman hoitaa, jos takuutyönä pitäisi keulaa käydä huoltamaan? Saattaisi siinä tovi jos toinenkin vierähtää ihmetellessä jos ne sen esim lähettäisivät sveduihin huoltoon. Tuohon 750,- hintaanhan tuo pyörä tuntuisi aika hyvältä paketilta kun miettii mitä muilta merkeiltä tuohon rahaan on saatavissa. Noh, en nyt taida laittaa ostohousuja jalkaan kuitenkaan.
Suomessa ei ole tuota DT Swissin keulahuoltoa saatavilla.. Vai onko?
Fillariosassa taitaa olla Suomen ainokainen huolto. Itselle sanottiin ExtraExtraIsossa, että huollossa saattaa mennä puolitoista kuukautta, jos keula/iskari lähetetään Sveitsiin. Itseltä jää takaiskarin lukitus huoltamatta juurikin tuon ajan takia. Muut huollot teen itse.
Sent from my iPhone using Tapatalk
No Järvenpää sattuu kyllä olemaan sen verran lähellä, että tuo ei koidu kyllä kohdallani ongelmaksi ollenkaan.. tässä alkaa kyllä tosiaan vähän kutkuttelemaan pyörä...
Munarello
17.10.2018, 12.57
^^ Ok, Fillariosan verkkosivuilta en äkkiseltään löydä Dt Swissistä mitään, mutta varmuuden saisi varmaankin kysymällä heiltä itseltään (jos niin paljon jaksaisi kiinnostaa). Dt Swissin intervepsin mukaan ainoa valtuutettu huolto on TUNTURI-HELLBERG OY LTD, mutta heidänkin kohdalla lukee seuraavasti: "Service for DT Swiss wheels, hubs. No suspension"https://www.dtswiss.com/en/support/service-center/
Noh, ei sillä niin väliä minulle oikeastaan ole, sillä skippaan tämän tarjouksen.
Edit: Ja kun katsoo vähän tarkemmin, niin onhan fillariosalla tämmöinen tuote tarjolla: https://fillariosa.verkkokauppaan.fi/tuote/264243/Keulahuolto-DT-Swiss-SKF-tiivisteill----32mm/
Joo itselläkin tullut tämä sama vastaan, mutta olen myös kuullut tuosta fillariosastakin aiemmin. XXL:ssäkin sanottiin ettei tuohon ole iskarihuoltoa Suomessa, mene ja tiedä. Mietin vain juuri tuota omaa käyttöä, että kuinka usein sitä iskaria tarvitsisi edes huoltaa, että kuinka tärkeästä asiasta tuossa on kyse.
Olis tosiaan XXL:ssä tarjouksessa kaikki -25% ja siihen päälle vielä se 10% ale elikkä sais -32,5% hinnasta pois. Paria täpäriä katsellut, joista Whiteä testannut L-koossa, tosin lähinnä kaupan pihalla ja pieniä pomppuja jne. Miehellä mittaa 182/90, eli tuo L varmaan molemmissa pyörissä olisi sopiva koko. Plussaa olisi, jos pyörään saisi 2.6-3.0 kumet paikalleen.
Ghost SL AMR 4.7 https://www.xxl.fi/ghost-sl-amr-4-7-...145311_1_style (https://www.xxl.fi/ghost-sl-amr-4-7-nx-eagle-1x12-19-taysjousitettu-maastopyora-oranssi/p/1145311_1_style)
White AM 275 https://www.xxl.fi/white-am-275-inte...43913_1_size_2 (https://www.xxl.fi/white-am-275-interceptor-140mm-gx-fox-1x11-18-l-19/p/1143913_1_size_2)
Tolla tupla-alennuksella hintaa jää sellaiset 1706e kotiinkuljetettuna, mitä on raati mieltä pyöristä ja kumpaa kannatatte hankkimaan? Whitessä Foxin huolto ei ilmeisesti XXL:n huoltomiehiltä taivu, joten pitäis lähetellä Rtechille Tampereelle huoltoon tarvittaessa.
^XXL ei huolla iskareita itse. En ota kantaa pyöriin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Olis tosiaan XXL:ssä tarjouksessa kaikki -25% ja siihen päälle vielä se 10% ale elikkä sais -32,5% hinnasta pois. Paria täpäriä katsellut, joista Whiteä testannut L-koossa, tosin lähinnä kaupan pihalla ja pieniä pomppuja jne. Miehellä mittaa 182/90, eli tuo L varmaan molemmissa pyörissä olisi sopiva koko. Plussaa olisi, jos pyörään saisi 2.6-3.0 kumet paikalleen.
Ghost SL AMR 4.7 https://www.xxl.fi/ghost-sl-amr-4-7-...145311_1_style (https://www.xxl.fi/ghost-sl-amr-4-7-nx-eagle-1x12-19-taysjousitettu-maastopyora-oranssi/p/1145311_1_style)
White AM 275 https://www.xxl.fi/white-am-275-inte...43913_1_size_2 (https://www.xxl.fi/white-am-275-interceptor-140mm-gx-fox-1x11-18-l-19/p/1143913_1_size_2)
Tolla tupla-alennuksella hintaa jää sellaiset 1706e kotiinkuljetettuna, mitä on raati mieltä pyöristä ja kumpaa kannatatte hankkimaan? Whitessä Foxin huolto ei ilmeisesti XXL:n huoltomiehiltä taivu, joten pitäis lähetellä Rtechille Tampereelle huoltoon tarvittaessa.
Noista jos pitäs valita ottasin whiten
Matti Heikkinen
19.10.2018, 17.48
Pistäpäs jäitä hattuun ja lue vaikka kirjastossa testi TM:n numerossa 7/18 ja ajattele asiaa uudelleen
Pistäpäs jäitä hattuun ja lue vaikka kirjastossa testi TM:n numerossa 7/18 ja ajattele asiaa uudelleen
Miten tuo testi auttaa valitsemaan edellä mainituista toisen?
Miten tuo testi auttaa valitsemaan edellä mainituista toisen?
Suattaapi olla pyörä ostettu jo mikäli tolla tarjouksella meinas ostaa.
White xc 290 pro:sta muutama kokekemus sen laadusta yms..
Pyörä on hintaisekseen todella hyvä, riittävän hyvät komponentit paitsi pyörien navat ja muutama muu kohta. Navat on kasattu irtohaulilla ja laadultaan ihan aitoa Kiinan tavaraa eli kannattaa heti uutena vaihtaa laakeri kuulat oikeasti sileäpintaisiin ja pyöreisiin joita nuo alkuperäiset eivät todellakaan ole, vapaaratas on liian ohuella öljyllä ja ehkä huonolaatuisellakin sellaisella kasattu joten hiukan kankempaa ja paikallaan pysyvämpää öljyä sisään niin toimii joskin ei vaikuta oikein laadukkaalta komponentilta, toiminut kyllä moitteetta öljyämisen jälkeen. Tuo vapaa ratas on niin tiukasti vedetty tehtaalla että sen irroitus osoittautui mahdottomaksi niin että vanne olisi säilynyt ehjänä.
Eli tuollaiset asiat kannattaa ainakin huomioida ks. pyörää hankittaessa, laakerikuulien vaihdon jälkeen ja kunnon vesivaseliinilla kasauksen jälkeen pyörät pyöri ihan erilailla ilman rohinoita yms. ylimäärisiä ääniä päästämättä, niin ja voin sanoa laakerien suojauksesta sen että ne ei noissa navoissa ole kummoiset eli pyörää pestessä pitää olla varovainen että vesi ei mene laakereihin.
Hyvä tuolla on ajaa, vaihteisto toimii hienosti , keula on tuon pyörän parasta antia, mutta nuo pikku seikat latistaa hyvää tunnelmaa ehkä siinä rajamailla että voisi ihan vilpittömästi suositella mutta jos pikku remppa heti uutuudeltaan kiinnostaa niin mikä ettei kannttaisi hankkia.
Haulia on etupyörän navassa 18kpl kummallakin puolen akselia ja takanavassa 9 puolellansa, ihan normi laakerikaupasta löytyy oikean kokoisia.
Itsellä oli kotona jo laatikossa odottamassa kyseinen pyörä, mutta sopiva tarjous osui kohdalle ja sain LTD XT-edition mallin 750€ (ovh 1200€) joten vaihdoin siihen. Syynä juuri tuo "pienten" osien laatu. Mulla voimansiirto täydellinen XT, jarrut sitten deore ja navat SLX. Lyhyen kokemuksen perusteella tästä pyörästä ja pyöristä yleensä olen äärettömän tyytyväinen, että vaihdoin. Vapaaratas tuntuu ajossa laadukkaalta kuten pyörä muutenkin ja jatkossa jos haluaa muokata esim 1x vaihteiston nii epäilisin "merkkikampiin" olevan helpompaa. Muuten mun ajoihin täydellinen, mutta keulakulma saisi olla vähän loivempi, tämän toki tiedostin jo ostaessa.
Hauska tilanne kun menin palauttamaan pyörää, niin kaksi myyjää naureskeli ja ihmetteli miksi vaihdan hienon rungon ruman väriseen "kun kammilla ym osille ei oikeasti ajossa ole väliä". Ymmärsin toki osittaisen huumorin asiassa, mutta vähän ihmetyttää ammattilaisen mielipide tohon suntaan. Toinen vielä kertoi että oli itse samaan rahaan valinnut alle tuon pykälää heikommalla osasarjalla olevan mallin ulkonäön takia, vaikka hänellekkin hinta olisi ollut sama molemmissa malleissa.
Eli tuosta kaupasta kun ostaa, niin ajokauden lopulla/tarjouksista saa paremman ja tasaisemman osasarjan monesti tosi pienellä panostuksella ja tällä uskon, että pyörän käyttöikä pitenee. Ne ja kammet kun maksaa vähintään sen mitä se hieno takavaihtaja
Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.