Näytä tavallinen näkymä : etuvaihtajan vaihto triple to double
Ostin käytetyn trek maantiepyörän. Pyörän ketjuun liittyvät osat ovat shimanon 9-speed osia. Yllätys oli kun aloin vaihtamaan etuhammasrattaita. Etuvaihtaja on 3speed vaikka edessä on vain kaksi ratasta. Kyseessä on Tiagra-osasarja ja tarvisin double - etuvaihtajan. Kyseistä etuvaihtajaa ei näytä saavan mistään. Voinko vaihtaa esim. Tiagran 10-speed etuvaihtajan, jonka saisi doubleversiona? Tai jonkin muun double etuvaihtajan?
Mikä tahansa kymppivaihtaja käy siihen. Toinen vaihtoehto on ettet tee asialle yhtään mitään jos se toimii, saattaa olla jopa parempi niin koska kymppiketju on vähän kapeampi ja sille suunniteltu vaihtajan häkki saattaa ottaa ysiketjuun kiinni. Minulla on ollut vuosia maasturissa vanha 3x9 systeemiin tarkoitettu etuvaihtaja vaikka siinä on tuplakammet ja takana kymppipakka - se vipu ohjaa vaihtajaa ihan samalla tavalla oli se sitten tarkoitettu kahdelle tai kolmelle rattaalle.
Entinen kahva ja vaihtaja toimii myös kaksirattaisen kampisarjan kanssa, säätöä vaan.
Ihan se tuntuu toimivan. Pienelle rattaalle vaihto vetää vaijerin tosi löysälle, jos sattuu painaan vaihdevipua vähänkin liikaa. Isommalle vaihto takaisin vaati yhden napsun jotta vaijeri kiristyy. Kun vaijeri on kiristynyt voi taas vaihtaa normaalisti isolle rattaalle.
Näitä vaihtoja tulee täällä Pohjanmaan lakeuksilla tosi harvoin, mutta kun itse haluaa että asiat toimii niinkun niiden on suunniteltu toimivan.
Ihan se tuntuu toimivan. Pienelle rattaalle vaihto vetää vaijerin tosi löysälle, jos sattuu painaan vaihdevipua vähänkin liikaa. Isommalle vaihto takaisin vaati yhden napsun jotta vaijeri kiristyy. Kun vaijeri on kiristynyt voi taas vaihtaa normaalisti isolle rattaalle.
Näitä vaihtoja tulee täällä Pohjanmaan lakeuksilla tosi harvoin, mutta kun itse haluaa että asiat toimii niinkun niiden on suunniteltu toimivan.Jos kiristää vaijeria niin että löysimmillään tiputtaa pienelle, niin ongelma poistuu.
Näitä vaihtoja tulee täällä Pohjanmaan lakeuksilla tosi harvoin, mutta kun itse haluaa että asiat toimii niinkun niiden on suunniteltu toimivan.
Noin on ihan hyvä, ensinaksu kiristää vaijerin ja vasta toinen siirtää ketjun isommalle. Minulla on samoin, Deore ysin M-kahvat tosin, mutta tuo toimii ihan täydellisesti jatkuvassa käytössä, ei mitään haittaa. Sitten joskus kun tekee isompaa päivitystä, mikäli runko on niin hyvä, että tuo kannattaa, niin sitten huomioi noitakin.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.