Näytä tavallinen näkymä : Maastopyöräilyn aloittelijalle apua
JJ Fellow
23.04.2018, 17.09
Olen aloittamassa maastopyöräilyä ja tarkoitus olisi ajaa pyörällä pitkälti täysin maastossa. Jonkin verran siirtyessä tulee tietenkin asfaltilla ajoa, mutta tuskinpa vaikuttaa.
Olen nyt saanut ensimmäisen pyörän vaihtoehdot rajattua eli:
Ghost Kato 3 https://www.ghost-bikes.com/en/bikes...ike/kato-3-al/ (https://www.ghost-bikes.com/en/bikes/hardtail/bike/kato-3-al/)
Trek x caliber 7 https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/p...ber-7/p/21576/ (https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/polkupyörät/maastopyörät/maastopyörät-cross-country/x-caliber/x-caliber-7/p/21576/)
Mitä foorumilaiset sanotte näistä? Onko miten suuria eroja ja onko toinen selvästi toista parempi?
Olen tosiaan täysin aloittelija enkä noista spekseistä hirveästi ymmärrä mitä vähän googletellut. Ja budjetti on aika lailla kipurajoilla 800€ kun täytyy kypärä ja muut tarvikkeet hommailla.
800€ budjetti maastopyörässä on vähän ongelmallinen koska merkittävää eroa 500€ pyörään ei ole, mutta toisaalta vähän ylöspäin kun mennään eli noin 1000 euroon alkaa saada ilmakeulallisen ja "hybridiosasarjoista" pääsee jo SLX:n tasolle. Ei vastaa sun kysymykseen mutta neuvoisin että osta 500€ pyörä tai säästä vielä hetki ja laita pari sataa lisää.
hphuhtin
23.04.2018, 18.29
800€ budjetti maastopyörässä on vähän ongelmallinen koska merkittävää eroa 500€ pyörään ei ole, mutta toisaalta vähän ylöspäin kun mennään eli noin 1000 euroon alkaa saada ilmakeulallisen ja "hybridiosasarjoista" pääsee jo SLX:n tasolle. Ei vastaa sun kysymykseen mutta neuvoisin että osta 500€ pyörä tai säästä vielä hetki ja laita pari sataa lisää.
Täysin samaa mieltä tästä. Kannattaa myös katsoa pyöräliikkeistä vaihdokkeja ja aiempien vuosien malleja. Pyöräliikkeistä siksi, että silloin myyjä voi avustaa käytetynkin valinnassa.
JJ Fellow
23.04.2018, 18.55