Näytä tavallinen näkymä : Kaupunkipyöräily pk-seudulla (ja muuallakin)
Rekisteröidyin Helsingin kaupunkipyörien palvelun käyttäjäksi aivan silkkaa uteliaisuuttani ja tänään koeajoin pyöriä ensimmäistä kertaa. Olin positiivisesti yllättynyt siitä, että pyörissä on kolme vaihdetta, jostain syystä olin luullut niitä sinkuloiksi. Ajotuntuma oli kaikin puolin yllättävänkin hyvä. Itse kun tykkään eniten ajella käyräsarvisella pyörällä, niin jo pelkästään tuo stongan malli aiheutti minussa ennakkouuloja pyörän käyttömukavuuteen ja ohjattavuuteen. Satulan korkeutta oli helppo ja nopea säätää.
Miinuspisteitä annan hieman epätarkoista palvelun käyttöohjeista, mutta se palaute on mennyt jo eteen päin virallista kanavaa pitkin.
Propsit kaiken kaikkiaan hienosta palvelusta! Toivottavasti mahdollisimman moni löytää kaupunkipyörät ja kokeilee niitä! Hinnasta se ei ainakaan ole kiinni, 30 euroa koko kausi tai 5 euroa vuorokausi. Kivaa, että myös Espoo on tulossa mukaan.
Oma tavoitteeni on asioida jokaisella Helsingin 150 asemalla tänä kesänä. Hupiajelua siis tiedossa.
Samanlaisia ensihavaintoja myös täällä. Pyörillä on äärimmäisen helppo ja ilo ajaa. Näillä on kätevä siirtyä nopeasti paikasta toiseen ja ei tarvitse huolehtia sen jälkeen, että kukaan pöllisi omaa fillaria tai voit jatkaa matkaasi aivan jostain muualta. Pyörissä on hyvät valot. Kaupunkifillari appi on myös kätevä ja siitä tulee usein tarkistettua onko pyörää lähistöllä saatavilla vai pitääkö turvautua muuhun kyytiin.
Samanlaisia ensihavaintoja myös täällä. Pyörillä on äärimmäisen helppo ja ilo ajaa. Näillä on kätevä siirtyä nopeasti paikasta toiseen ja ei tarvitse huolehtia sen jälkeen, että kukaan pöllisi omaa fillaria tai voit jatkaa matkaasi aivan jostain muualta.
Tämä! Pääsee liikkumaan kätevästi ja huolettomasti sellaisia matkoja pyörällä mille ei viitsi ottaa omaa pyörää mukaan :) keskusta-asukilta on poistunut tarve käyttää muuta julkista liikennettä kesäisin, ja varmaan muillekin se on kätevä liityntäliikenteen muoto. Ja hinta on toki aivan naurettavan halpa. Tilastoaddiktille löytyy myös tieto kauden aikana poljetuista kilometreistä nettipalvelun kautta (ehkä se on jo appissäkin, en ole katsonut.)
Kahden aiemman vuoden kokemuksella olen myös yllättynyt siitä kuinka hyväkuntoisia pyörät ovat olleet. Vain pariin kertaan on sattunut susi. Toivoisin kyllä parannusta siihen että voisi ilmoittaa jonkin pyörän olevan huoltoa vailla, ja vaikka vielä kertoa missä vika. Kerran ei esim jarrut toimineet kunnolla... Onneksi siirtohenkilö oli paikalla sillä hetkellä ja jätin pyörän hänelle. Muuten olisi kai pitänyt soittaa jonnekin, mikä kuulostaa melko absurdilta eikä oikein tahdo onnistua virka-ajan ulkopuolella tai kiireessä. Luulisi, että pyörän voisi esim appin kautta raportoida epäkuntoiseksi, jolloin se lukittuisi telineeseen eikä olisi vaarana käyttäjälleen tai sivullisille ennen kuin se kerätään huoltoon.
Tämä! Pääsee liikkumaan kätevästi ja huolettomasti sellaisia matkoja pyörällä mille ei viitsi ottaa omaa pyörää mukaan :) keskusta-asukilta on poistunut tarve käyttää muuta julkista liikennettä kesäisin*klip
Minä olen ratkaissut tämän ajelemalla sellaisilla romuilla ettei varasteta tai jos viedään niin menee toivottavasti tarpeeseen.
Mutta hyvä jos kaupunkipyöräsysteemi toimii, helpottaa ihmisten elämää.
Samat fiilikset. Ihan uteliaisuudesta jo viime vuonna otin koko "kauden". Asiakaskäyntejä Sörkan rantatiellä kohtuullisen taajaan. Ajelen nuo kaupunkifillarilla rautatieasemalta yleensä aina (jos sää ei ole ihan /C:stä). Hauskaa (jos unohtaa Hesan kurjat pyörätiet)....
AnttiP82
24.04.2018, 08.34
Erityisplussana täytyy mainita myös se, että nykyään noita fillaripisteitä on riittävästi. Aina saa tsygän lähelle ja läheltä, ja jos joku sattuisikin olemaan täynnä tai tyhjä, niin läheltä löytyy toinen tolppa.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.