PDA

Näytä tavallinen näkymä : Schiphol airport bike box

JOR
03.04.2018, 23.02
Olisi tarkoitus kesällä polkaista Amsterdamiin ja sieltä tulla lentämällä takaisin.
Miten toi pyörän kuskaaminen käytännössä sujuu?
Ei viitsisi yhden reissun takia ostaa kallista laukkua.
Siellä näyttäisi olevan mahdollista ostaa pahvilaatikko kuljetusta varten. Kellään kokemusta?
Ja miten eri lentoyhtiöt suhtautuvat tuommoiseen isompaan laatikkoon?

https://www.schiphol.nl/en/page/odd-size-baggage/

Vilhelm V
04.04.2018, 05.51
Olen kuljetellut fillareita lennoilla sekä pahvilaatikoissa, että varsinaisissa kovasta muovista tehdyissä pyörälaukuissa. Koskaan ei ole ongelmia ollut paketin koon vuoksi. Tuolla myytävän laatikon massaksi ilmoitetaan viisi kiloa. Kuulostaa sen puolesta tukevalta. Jotain pehmusteita ja suojia kannattaa itse varata varmuuden vuoksi mukaan, niin ei tule yllätyksiä pakatessa.

x_smith
04.04.2018, 10.05
Oma kesän matkani on myös päättymässä Amsterdamiin. Jos Amsterdamista ei satu löytymään pyörälaatikoita, käytämme luultavasti just Schipholin laatikoita. 23 euroa per laatikko kuulostaa kuitenkin vähän tyyriiltä.
Lennot ostimme Finnairilta ja varasimme paikat pyörille heti kun se oli mahdollista. Pyöräpaikan varaamista varten soittelin asiakaspalveluun ja varmistelin vielä pyörälaatikon mittoja. Ei tuntunut olevan ongelmaa Schipholin laatikon mitoilla.

90kg
04.04.2018, 20.21
Tuossa vähän kuvia Schipholin fillarilaatikosta. Ihan perus fillarilaatikolta vaikuttaa.

http://cyclingwithoutahelmet.blogspot.fi/2012/10/special-baggage.html

23 euroa vois säästyä kun käyt Amsterdamissa mahd. lähellä juna-asemaa fillariliikkeessä kysymässä olisko ylimääräisiä pakkauslaatikoita. Tietty jos ajaa lentokentälle pyörällä itse niin säästyy junalipun hinta ja ei ole vaivaa saada höskää junaan.

Lisäksi KLM:llä ilmeisesti oma laatikko joka on 0,5 kg kevyempi, mutta väitteen mukaan ei yhtä laadukas.

JOR
05.04.2018, 22.14
Lento varattu. Norwegianilla 120€ (sis. pyörän 50€). Ei tarvitse edes pakata laatikkoon jos ei halua.
Mutta taidan varmuuden vuoksi sen tehdä.