PDA

Näytä tavallinen näkymä : Paris Roubaix Challenge 2018/2019



Jenkka
25.03.2018, 22.06
http://www.parisroubaixchallenge.com/en/the-race/time-schedule

Vuoden jännin aika on taas käsillä ja lukaisin kirjan nimeltä To Hell on Bike, joka kertoo Brittikustannustoimittajasta, joka ajoi ko. amatöörihaasteen. Tietysti ajatus lähti kypsymään itselläkin osallistua mahdollisesti vuoden päästä Paris Roubaix Challenge ajoon, joka ajetaan lauantaina ennen varsinaista kisaa. Samalla bonuksena voisi luonnollisesti katsoa edes vilaukselta pro kuskien menon seuraavana päivänä.

Onkohan kukaan foorumilainen käynyt tämän haasteen korkkaamassa?

Mielelläni kuulisin ajatuksia ja ohjeita ja saas nähdä, vaikka tästä saataisiin porukkaa aikaan, ettei voisi enää perääntyä ilmoille heitetystä haasteesta itsekään.

ps. Olisiko tämä sopinut kuitenkin paremmin pyörämatkailu topicciin?

plr
25.03.2018, 23.23
2013 tuli tuolla ajettua lyhyempi matka, joka taisi olla 140 km. Ajoin cyclocross-pyörällä 35-millisillä renkailla, mutta kiviosuudet olivat silti kovaa täristystä. Pyörässä olevat tavarat - mittari, actionkamera, juomapullot, jne. kannattaa laittaa hyvin kiinni tai niitä ei ole mukana loppumatkasta. Mukavin pyörä, joka tuolla nähtiin, oli jäykkäperämaasturi leveillä renkailla. Se lienee myös nopein pyörä kiviosuuksilla. Ei kai tuohon muuta erityistä osaa sanoa kuin että nauttii tunnelmasta ja kannattaa jäädä katsomaan sunnuntain prokisa. Ammattilaiset ehtii nähdä useammassa paikassa, kun siirtyy autolla paikasta toiseen. Tuonne voisi lähteä toisenkin kerran, tunnelma on hieno.

Jenkka
30.03.2018, 20.40
Kiitos vinkeistä ja on hienoa huomata, että joku/useampi jo tämän on tehnytkin. Oliko logistiikka ihan painajaista?

plr
30.03.2018, 21.29
Logistiikka sujui ilman isompia murheita. Majoituimme Lillessä, joka on Roubaix'n vieressä ja josta löytyi hyvin hotellitilaa. Aamulla ajoimme pyörillä noin 10 km Velodromille, josta lyhyen matkan startti tapahtui. Sunnuntaina jos liikkuu autolla katsomassa ammattilaisten kisaa, niin pitää olla tarkkana, koska teitä on suljettuina ja muitakin on samoilla ajatuksilla matkassa. Muistaakseni ehdimme kolmeen paikkaan katsomaan sunnuntaina kisaa eikä siinä tarvinnut pitää kiirettä.

Pohje
01.04.2018, 09.59
Tänä vuonna ollaan menossa. Hotelli 3km velolta.
Perjantaina numerolappujen yms nouto ja velolla ajelua, lauantaina challenge, sunnuntaina ammattilaiset, maanantaille kaavailtiin ajaa tällainen https://cyclinginflanders.cc/route/eddy-merckx-route ennen kotiinpaluuta.

Raporttia saattaa tulla viikonlopun jälkeen.

missile
07.04.2018, 23.18
Se on ny ajettu. Kirjotellaan lisää kun joudetaan.

Jenkka
08.04.2018, 18.35
Hienoa... onnittelut. Ja kiitos, jos tulee raporttikin vielä.

Pohje
17.04.2018, 20.38
Terve!

Tässä hieman huonosti jäsennelty matkaraportti. Kirjoitin oman tajunnanvirtani ja ajatukseni yhdeksi pitkäksi pätkäksi.
Toivottavasti tämä houkuttelisi edes yhden Suomalaisen mukaan tulevinakin vuosina...

Valmistautuminen

Paris-Roubaix tuo monumenttien ehdoton kuningatar on kiehtonut siitä asti kun maantiepyöräilystä olen jotain oppinut tajuamaan. Lukuisat mukulakivipätkät kaatumisineen ja mutavelleineen on houkutellut television ääreen ihan erilailla kuin muut maantiepyöräkisat.

Reilut kaksi vuotta sitten huomattiin, että tästäkin kisasta on olemassa oma sportivensa "Paris-Roubaix Challenge". Sinä vuonna ilmoittautuminen oli jo täyttynyt ja ajankohta olisi tullut liian pian vastaan, joten jätimme osallistumisen hautumaan.
Meni puolisen vuotta kunnes päätimme lähteä mukaan, reilun vuoden päästä järjestettävää tapahtumaan. Tähän ehtisi lapsiperheelliset iskät harjoitella edes vähän normaalia enemmän.

Ilmoittautumisen avautuessa laitoimme A.S.O challengen (kisojen järjestäjä) sivujen kautta ilmoituksen sisään. Ensimmäinen maksuporras 172km matkalle oli 40€. Sivujen kautta pystyi myös tilaamaan erilaista oheismateriaalia ajopaidoista juomapulloihin.
Lyhyempiäkin matkoja olisi ollut tarjolla, mutta ajattelimme kuitenkin ajaa tätä hauskuutta koko rahan edestä.
Pisin matka sisälsi bussikuljetuksen Busignyn kylään, josta ajetaan takaisin Roubaixin kaupunkiin kaikkien 29 mukulakiviosuuden läpi.

Osallistujat oli rajoitettu 5000 osanottajaan, joten kovin pitkään ilmoittautumista ei kannattanut venyttää. Myöhemmin ilmoitettiin, ettö mukaan otetaan vielä 1000 ylimääräistä osanottajaa, joten kokonaisuudessaan 6000 pyöräilijää pääsisi nauttimaan mukulakivien ihanuudesta.
Aluksi ihmettelin rajoitettua osallistujamäärää, mutta tapahtumapäivänn aikana valkeni syy, jota vähänn veikkasinkin suurimmaksi pullonkaulaksi, siitä lisää myöhemmin...

Lentovaihtoehdot olivat Brysselin tai Pariisin kautta Roubaixiin. Varasimme jälkimmäisen Finnairin kuljettamana ja vuokra-auton kentältä

Torstai

https://lh3.googleusercontent.com/s1OC2FvWDHtxm-uYmNmGWZJATzbhqjv94kAR53uapNlq0HuS5fz35NyVJZpuCdCp W8UnNs9lEDnQuTPFx-k7vhUU4a6wxoXnXRsXNDUMf2-AuGAATUPIUguh4HudTLULGUqL_NBzmCOuOe2uH2X1iOvT9hJLo 8dO8jyEkvLc_qTUBvl6TIoBNHEYeJu94ikhWlRauRu9ISIEt0f 3zUCu-3ypI3NJeirbZbbgynA3uriElQQ2AlRhmTJObgcCHqY5-ksaAslh-Yv3OcqCv4ZfbUYrJl0IcIMcprve8Y6_AWujSZQVb8kjkifUvdN 092jeNCupAq7hMeKuo9CYDxbbzfx-Ex7LhBv9z_mDpfpWRW3WiwLktGofLf0kBWFIjhmD6rqL_GqIpK 2OY9OjMQPUlREj9TyUU1Xh1zS-Sg-11rF1PCd1xBo85ExKZa5FDDgFelEDQ2EpYlIGCG2uhKJfjLOgT iel2dqLLDnY1GRB0k89-6jxAtjqZPpgDRKXM5EN6TU7p-Xftx_j5sA0K4f64vIZcrWQQ9DxLYDzrHvxpINvIZfyQscnStfI FV-8IgdNzp_oRr_b3B0bpbbA6sT2LI0PdOmM8WfQktQkE9Q=w560-h420-no

Ensimmäiseksi matkapäiväksi valitsimme jo torstai-iltapäivän. Näin ollen ehtisimme rauhassa asettua hotellille, kasata pyörätt, tutustua velodromiin ja Roubaixin kaupunkiin.
Saavuimme hotellille vasta illansuussa. Hotelli oli ihan onneton koppi, kuten F1-hotelleilla on tapana, mutta ei tänne tultu hotelliin aikaa viettämään vaan pyöräilemään.
Valitsimme hotellin tietenkin hinnan ja osittain sijainnin perusteella. Hotellilta oli Velolle matkaa noin kolme kilometriä.

https://lh3.googleusercontent.com/P1LdaXlScfEaV4--qXtPkiFgg1sp3US5Krg9Z0bfHp1xWn0psMCh3piqOgWPeNr5f_ H2ahe_IP25V-v5nAhN6PknDfepMmFw1bbdw2D0gjxY7fQs01sNfbjsfBKuCG0B 3o3e-jjRD-J5BbCR3zgRuF3sjQGKMvB55mAa3GnAfcs2dZYcHhl5Yhg24rcJ ucVjprtHEi3g3xb7T5zQLbxa5VOfUWYxk3athCebkC4cjns7bL AMkJe-Bf4pIDj6CRmXsP8zkcMEo913pI11dO0RUoMGiKiJBm57SI7nQs NUGN7Y_f9ycVW5N2_z-JwzfzLJF5Z-v9vJL2pyiz9JdcAQfnsYXziaVHb5ydoZLc0Ux3W3u5HFFiXaHC 5TQ4REEq75rb6uzdUS9BZ0BFd3GEgCiIF3yRHMi2mrKLbdqlqW EU_PhfJyeXyfkuIUcLbcqUvuzAxlWhizXn_VqL7YGBzFtSuZkR VtCFF007DClIJmeTA2B9gOvGk7OUC7OufCpJuOX3boIaeW9mez LbKhdAREjJNM_AjZJgqsTZz1O9PNaqxO_SVvJmyiCe7Tm7hkz5 sa5t3Hf6oux07GqflNuj6Bg10UY_f9UJIG-jM7N4s=w600-h800-no

Perjantai

Maittavan Ranskalaisen aamupalan?! ja lyhyen kaupunkikierroksen jälkeen haimme pyörät ja suuntasimme velodromille.

https://lh3.googleusercontent.com/mMR62eylMImx_AG_z5MRJKtL_bKbozzFMh-oF76Na25FSCn8r51EjSome4ELqvBofy5_I8LH-DxUQDtG3_wadJ1yxqCyHd5fAxuLrAnssOQQTtUC8kuZ6vyxhzf 03h92_Q40z8Xx_M3oumQoYs2A8hwjSYS4lrxcUSBZuMqRNndkH _Nqn6i8_SAnbfRlZC3J3Dy6D2y6yOED0HFGxKDk6iNTkzv9ZwP IEYwzHv0-1_mnsU53RjhwJqEznn8ybmnag81lrrRM9__TOQWWC4CYvd-aUXWEr0LH8yNijx6s2mlXp_gfRkWFHhgMgFe5ZaxpZuvy8g0Zy 1oKgir6RLicTZy7rH3CMSTD30rRugAEOyfVHj4UHB8GAZocIPE RRsgV5H8_t8WjduM55UEXPXC2e7-41h7rxtV4fy-215_G56EA3UaMdLZhcC8aTT04XDVznpxWct4qWt6nIjiGPhFYy tQkzAPGgFBqpqSkein13V5eeCKV54IDPWfIt7vfpL6P3-4payI4UaC8WdbNnUL170Gas07lwZIZ9jITyzRzpsqzSH7dsUW4 8imCwZ5GMdNYNHEOsTk8p22cRTGWgRozybYNyYWSsrYd8O0m2E s=w800-h450-no

https://lh3.googleusercontent.com/9u17vP83_r9JGlXTnOxU_CrFXp5tUEcZz7bKgu6Go66hr4R8n9 TgVkTdaswBQlZ_sFBcvc7t0C-q9GjC4_sldZ0Ak6nMLQGGgQVL1DFoSHWLUWpaRWM-oZbpPureVvZK4K4H5b-u8D9G1KW0yvAI2sfwN3WB4yKtoYPGaUicNIt-IkFqkuH0_dC9k0cwBuVQH-oEcef1yRRgZhybfgOogPpC3czdkmoYtcPU-4uExCw4yjH6CyHX4cnq50tWsZAruLuP458d2_hUKObL-haurKHtFYR1b249a-JA23eXijuM2srrYSywIhx5Vk01rhY8g0EjVlWPnimwAdmWNO7k Frk0vTf3nwnvuoCCC0nJ3V7Wf1vKUpa7hDCRkAvbq-2rEVq_jRpq9qHKgcfO_MvEgyyNTGKTcbm05Uw9PXFcdKG0EkSF mBQhbPUX6Nb5ec48l6U4Iuwu1lMtBduNzE0paVzzv2FoQGc1zL Qk3xXDmm-bFX4ADkdge3w5AWXzs0WXQIifPahwIOJ8sZwETCz5EokIOjTnf TEdLnVvIR7aRXwowcjWdg3-Xmo0nHx9fsSvbrIArr0Oqfczj_iax82izUkDYTncK02hxI86y1 E=w800-h600-no

Missile oli varannut netin kautta mahdollisuuden ajaa sisävelolla tapahtumaa edeltävänä päivänä.
Velodromille saavuttuamme ovet olivat vielä kiinni, väkeä parveili ovien edessä ja varattuun aikaan oli enään 5 minuuttia.
A.S.O:n kaverit olivat autuaa tietämättömiä mistään sisävelon kokeilumahdollisuudesta, joten päättelimme järjestäjänn olevan itse STAB-velodrome (https://velodrome-couvert-roubaix.com), eikä A.S.O Challenge.

https://lh3.googleusercontent.com/JJ-YxN20Lwdyxeiz5z1I1nHw1LIfLjclLpWfEzZFwmtNFKIWLn4Vj r2Q4sTnoy0TWcUxWVhRlNYOY9w7NtJ3kSFcaSFAwVmDQ3g3C51 y2F4q-_h3GYk4GBV5oC4WmMbC2ihhorLOh5eUGXiiXHMdBbCchnrPQtS PLp95POlXuvWt_tKILuGeaYfZCUXvh5LCir7-Z6Wsey-Wl_J0_MD1aua7FEkHkYcbci0pIjwhHA7GXnPPEvYxT2fh0CPYE 3Hm7jAgDlo4n2YFChEjw7DmfwEsyhL-12HwrkOfF4BYmJ--IiEpLYXKJPrnLQusfmUBILllG11anhFs_CAvlMk8EzfXg7265l sj7jJcJ3jM7PAO_xH32vzzwaqtxru0oVi4NHPAW8ndBURZGDIa ymC8wek17g0m2x3EQjKJhLNRhWErblIvEbL5n2uD6FQu74hChT l_NZAJ8_cjcc5vXKlvGN2YMk7adgatFD87HLnkTbCapjyZRvgz s_H_-csaL3O4-JrW3WHtlQGzEF0xgbOTMbm1c1jVWtiG6Dve-sFOBkPIomWwLurT-_POx0xOQNhZ86xbSYSXg-Jz8kiofFpGMl6QUqHWZwECXPRwBUE=w800-h600-no

Pienen pyörimisen jälkeen löysimme oikean sisäänpääsyn toiselta puolelta velodromia.

Kannoimme omat pyörät sisään ja ilmoittauduimme tiskillä. Tarjolla oli vapaita paikkoja runsaasti, muiden odotellessa toisella puollella veloa ilmoittautumista, joten pääsimme kaksin ajamaan kaikessa rauhassa tyhjällä velolla.
Suomalaisille harvinaista herkkua päästä ajamaan tämän tasoisella velodromilla, joten 18 € tutustumishinta sisältäen opastuksen, ratapyörän ja puolisen tuntia vapaata ajoa ei tuntunut kovin pahalta.

https://lh3.googleusercontent.com/6tkmt1AvLYmRz6Ce82xC0uG5ktqN7kX1paspFtvZLZ5KSiQDjf JyMW-h01vCdfizJsLs1HlCeO_hO5EX3TNumgRo4oaVAbkYmlg38_q0h-jcFq73cp1DpBdGicsN9h-uvBoeYbuAwLxQnUi8PsmIM-CAM8uEqs1_jfN0reitsZWzkg5RNcUfHKCZ5ZM5BiVYp_VqsBxH WqVFzgy_vrzX8r-lBDHQJH2XieiE1KwadGJYUswTunFRp-ceDxvVf9iMC00AebKrYhAgBmBB5tKhijUWexm738SI2PC1tTa7 fc4QgtcNsPc-6fcPzxJGjVLI3JSPa8KHulF1ZCOOwWukVIHJf4NiCvJi5yaxdo Rq8Lsh7b72AN-E_BgIWBAU0DotPVSxS3fAk-0QMff4mrXKF-qCVi-vX8h78Oalj_khQtoN81Bwlck_MS-7LCULh70JDfe6CHahqxXbw9H6vwa_d0qfdOKkJR6CX1C10rV0t qwh6Tiy6nkyWBIZhCYcc-OnHg6ZOMUWW0UEx8lOYqzQclX48OijBBUBG7uRgOT7zaO-_OddHd345rCbZiLS9HNQzo1rjadyv0H-yVQfm-XXgK1BMaDg8BZN9uuXXbw=w800-h600-no

Ratapyöräily oli paljon raskaampaa kuin kuvittelin. Omat hatarat kokemukset oli Tampereen Teivosta vanhalta ulkovelolta jostain 90-luvun puolesta välistä.
Kauhean montaa nopeaa kierrosta ei puolen tunnin aikana jaksanut ajaa reisien huutaessa armoa. Takaraivossa jyskytti myös tieto huomisesta 172 kilometrin mukulakivihauskuudesta.
Jos tänne asti lähtee pyöräilyilyturistiksi, niin pidän tätä kokeilumahdollisuutta erittäin suositeltavana.

Ratakokeilun aikana alkoi ensimmäiset ilmoittautujat valumaan sisävelon keskelle järjestettyyn ilmoittautumispaikkaan. Toisesta jonosta sai tulostettua kuittia ja henkilöllisyystodistusta vastaan numerolaput ja muun osallistujainfon. Toiselta tiskiltä sai noutaa ennakkoon tilatut oheismateriaalit. Onneksi testasin ajopaidan koon ennen lähtöä, koska paidan pystyi vaihtamaan sopivaan samalla tiskillä.

Pohje
17.04.2018, 21.10
Lauantai


Lauantai-aamuna kello soitti neljän maissa yöllä, koska bussikuljetus lähtöpaikalle starttasi 5:00 aamuyöstä.
Ulos päästyämme pimeillä kaduilla vilisi maantiepyöriä kohti velodromin vieressä sijaitsevan kauppakeskuksen suurta parkkipaikkaa.
Parkkipaikalle päästyämme paikalla oli muutama tuhat pyöräilijää etsimässä osallistumislapuissa määriteltyä bussia ja rekkaa.

https://lh3.googleusercontent.com/epbgpowR46xFf07Y2fbvcBOvwmf2rzSrqJr0zV6sws0MM0U-kBhuDIGlJUYt9-puxQiI0vcmQ2rAev8lAzjpTrqli0hcBghBvcfU8-GkoOEuUJ2w-j5X04luvtIMrwlZlTvAz8q_BmS6XUMI-KGyEvDWG5BzppOi-xdPEkAKsmps7_J0LCivNgAtE02BIu0Kq8QLEX6F5AHWZssZARY hUHqTIjyM7ByUg-YEewOXT4mmUX3ytyPDvEPlWkhBwXpHtBuzyGkuJES3Y5VnDAu2 OEd_gSYIxTdbauoJfH4ugjIpWNYLz45xjGZ4BJIujDX5V58t9L tUnpIFAojzR61A9UFVQ4T0uIYAChiNaqvrOrok-99QuHl2aYJTCPBauVzyON4Uj7aAM-HTEEfeqYyWWyFCV7IOh_tAGHf_lUdFXQaAqhih2H5R5vOCsni0 7H8lNUX8TOPSmD7vl7Tppxd8MNdrBMAZnEUdKSLHkFlkIXN0lp gxi3HRPaN581wMSmzuWd4S_UojyFFA1Zg03O5YnBAF_IlpebqP Bd7A_pq8R71OS83w8Lc4LxMyxtJSH-D3TSazaZ3xmMnWPmJ5bhkJ-5piCNTdHXlt-COoX20=w800-h600-no

Vaikka ilmoittauduimme lähes peräkkäin heti ilmoittautumisen auettua, oli numeroiden välillä ehtinyt ilmoittautua toistasataa muuta pyöräilijää.
Minun bussini ja rekkani oli tunnistella 1B ja Missilellä 1K. Infopaketissa oli pieni ”bussilippu”, joka kuitattiin samalla kun pyörä nostettiin rekkaan.
Pyörät eroteltiin pahvllevyillä toisistaan ja kuljetus näytti sujuvan kokemuksen tuomalla rutiinilla järjestävältä taholta.

Bussiin päästyäni alkoi pitkä odotus, jotta kaikki olivat kyydissä ja autoletka pääsi tien päälle muutaman minuutin erolla toisistaan.
Oma bussini starttasikin vasta lähempänä kuutta kohti busignyä. Bussi ja rekka ajoivat peräkkäin, joten omaa rekkaa ei tarvinut enää lähtöpaikalla etsiä.
Matka kesti puolisentoista tuntia, jonka aikana aamuaurinko nousi peltojen takaa ja päivä valkeni vauhdilla.
Pyörä nostettiin lavalta samalla rutiinilla ja omansa sai hakea osallistujanumeron perusteella.

https://lh3.googleusercontent.com/wW5ID9UmPLd-DUm0DM4EyBpMMv1DLlN5kN4T7VrXkyRUchL9EgIm7c2-2CDZYJ3RElqoIYUzAX1ZCDZQoWLJhttNi1h9i-ky_TBhO966Dk2i_hX4Mhhm1Y8eGg8PieB96DOyEczAZm6j9SP0 _fTktObyxFeUe8fNE5N5Ji1CjsupSjHeix4hKYjlwV7WQMVBgI QavbXrCBNSwdfW13qfn36MTA2nai6wxf8RTRHJhL-KL-0x6aV_xc4wJYw0Necc-nklVtYSL8p7IR5t_WQb8POs0PpGZY1exyVwyQ-r5kPM7zcWkORhl_Bo0Wiai6qHgqaDxK48k0vdqL-Iwt_H_HUD6v5Awtc8qlo01PNMheleS5xU336s1QR6IAZB9WlnV UTX3NrvfNCDWztWH0JZ1HU-vinKJoNNICYADWApFbxTWdBoctd088dXmSPYffYC8QBCQeqEHP pRVu7ZCzPEgqhNzAASWcQHFjNBb2UX8aNU2ycFTM5B5rZmCSpW q81m4YAtuVXKqLXpr7FgRsyVR2QCzC2Lcg4uw1gNrOQBSA9Yyv 2J9bZcCZSihjXinzwidm-m_bWKYjfRR01DNTTLXm5NE9ntMTPfKhPgZeo=w800-h600-no

Lähtöpaikan tuntumaan ei kertakaikkiaan olisi mahtunut enempää rekkoja ja busseja, joten ymmärsin hyvin miksi osallitujamäärä oli rajoitettu. Suurin osa osallistujista halusi ajaa pisimmän matkan.

Lähtöpaikalla soi typerä teknojumputus ja eurohumppa, kuten paikallisilla on tapana erilaisissa urheilutapahtumissa. Bajamajoja oli kuuden rivi, joka oli pahasti alimitoitettu määrä. Aika monella näytti vatsa toimivan vasta bussikuljetuksen jälkeen, joten jonossa kului ensimmäinen puolisen tuntia.

Lähtöpaikalla oli myös mahdollisuus jättää oma reppu vaihtovaatteita yms muita tavaroita varten. Tämä kuljetettiin takaisin maalipaikalle heti lähdön jälkeen.
Olin hieman skeptinen mitenköhän mahtaa reppu löytyä maalipaikalta, mutta repun jättämisen jälkeen olin suhteellisin luottavaisin mielin.
Reppuun kiinnitettiin samanlainen ranneke kuin huvipuistoissa ja toinen samalla numerolla varustettu ranneke kiinnitettiin järjestäjän toimesta omaan käteen. Kätevää ja helppoa.

https://lh3.googleusercontent.com/unyLOlmAmh2HZ1sD9PWr-2FbRsnKSHBZ592Kfa9wLuUOo8LSj7wIDtVnem5cQHONLnJiDlq-2u61EsjuJ0twfXOU2VIHBLec_i4cZ_IV65gPN11v-V6acQkeM_ocJkYaE2y-zBpShPTdi89HlIddKCtFUp3ukl6vcUURKSs8SIwPHPFj0Bix2y XghhALmUdMm4yOY1CdgQdTxp5Gtxj9FgYgizQIau-lKj8xPqE9qPA5r0x667X1RBpIEirCME_Zi4S2_FiPHrR9NAmBe 5_dMBI2EX28gfbqTwwHC3lfgFJ9On7VfwZa71glUXvHIhGkDAu nFAib9n9iqKdVcfCd1EeQzzJvK_-LVHN9BmAuHezzxYdBQ9og2pqRAa1i-pz3A8y8AmZvM74t2Ig_lL__UO644LozDRk03IyE8KkC92v7HJO rMl0wTyzJZ2QoQ_Tc2l8tqw59Nrj0JKqBhk7BDFUHA8k9VcVlg 4TQEoHItRBwvl-dwomAmMpwnvNzRXIMGJ5B7N4o_wNXK81G9tEc80mfQhtWJheqv lJXSzFwZE319y2aKIgDLesZcVDLmKjbJzMd5ExMdiEuQjQAOUC xZVM9yk4vyWNKLRSR_o8=w800-h600-no

Tässä sportivessa ei ole ajanottoa jo pelkästään turvallisuussyistä, mutta 3 eri mukulakivisektoria on kellotettu, joten niillä pystyi revittelemään hieman kovempaa.
Infopaketissa tuli runkoon kiinnitettävä tarra, johon oli määritelty mukulakivisektorit. Tarrasta näkyi missä kohtaan matkaa mikäkin sektori alkoi, kuinka pitkä se oli ja monenko tähden pätkästä oli kyse.
Ajaessa aina mukulakivien alkaessa oli ilmakaaret ja infokyltit sektorin laadusta ja toinen ilmakaari sektorin loppuessa. Samat kaaret jotka näkyy pro-kisaa seuratessa teeveestä.

Olimme päättäneet jo ennen kisan alkua, että mukulakivistä otetaan ilo irti niin hyvin kuin mahdollista, eli mukulakivet ajetaan niin kovaa kuin huvittaa ja tasaiset asfalttipätkät rullaillaan rauhallisemmin tai ajetaan vähän kovempaa jos siltä tuntuu. :p
Emme siis hakeneet mitään tasaista rasitusta, vaan ajoimme juuri niin kuin hyvältä tuntuu (ja mukulakivet täysillä).

Oman jaksamisen kannalta ajotapamme oli ihan järjetön, mutta juuri niin hauska kuin tällaiselta tapahtumalta voi odottaa!
Mukulakiviä tänne tultiin ajamaan, joten kaikki panostus niihin.

Luin ennakkoon, että ensimmäinen pätkä on loivaan alamäkeen ja pätkällä tulee herkästi flättejä. En silti voinut uskoa kuinka moni paikkaili rengastaan heti ensimmäisellä sektorilla, samoin juomapullojen määrä tiellä nostatti virneen naamalle.
Pulloja oli muutama kymmenen, yksi satulalaukku, co2-pumppu ja muuta pientä varustetta, mitä nyt ajotärinässä pystyi havainnoimaan
.
Mukulakivet oli hauskempia kuin osasin kuvitellakaan. Jokainen kivi oli eri kokoinen, eri korkeudella ja eri asennossa. Tiet oli sellaisia vanhoja kärrypolkuja peltojen välissä.
Tällaisia en ole päässyt ajamaan oikein missään ennen tätä. Esimerkiksi Hämeenkatu Tampereella tuntuu näihin verrattuna sileältä maantieltä maantiepyörällä ajettuna. Ero on järisyttävä, tällaisia ei tulisi normaalisti ajettua maantiepyörällä mistään hinnasta.
Vaikka olin katsonut kymmeniä youtube-pätkiä, valokuvia ja kisakoosteita, tuli mukulakiviosuudet silti pienenä yllätyksenä. En ole vielä nähnyt yhtäkään sellaista videota, jossa todellisuus tulisi jotenkin oikealla tavalla esille.
Tässä kuvassa näkyy kuitenkin sellainen normaalikuntoinen mukulakivipätkä peltojen välissä:
LINKKI (https://www.instagram.com/p/BhiqavZgOr5/?taken-by=ruperthartleyphoto)

Mukulakiviin saa hieman helpotusta paksummalla rengastuksella ja matalammilla paineilla. Omat renkaat olivat 28mm contin gp4000S II-renkaat. Paineet juuri ja juuri sellaiset, ettei kivet pamahda vanteelle. Mukana ei ollut painemittaria, mutta veikkaan paineiden olleen jossain 3-4bar välissä.
Toinen pieni helpotus oli laittaa tankonauhat tuplana edes yläotteelle.

https://lh3.googleusercontent.com/iilDv8CTop-oo_PhNl8smyzK9yBYR5G88cmy9ru0G70R6IN9FfgGEQy-g7JUV7X8lFiiGfPU-PrPOzkLd9Woprlo7ZoAfW9E9baFvEXY7MA-ii-N56_ziui6-1xemB0GcoxNsjutIpj_Q3fWcgCAiaNU_hZsUmXW4uDQ5TBg9e5 jHxWrtF_-quN99yDfh4FmL-fVQnqENwd3WeQzWLSuQs3CXdpW2kt1JwKkp0BvOvxW5Ba5EArD 1yR0DF4SO7hhefBfdH-oj97Q1aQD8MeP7C3miM1LHbD93GHIWsXAMhQo0o5zBdFV6fbBV yiF28USRjkxH0h7mW7yF_QaI4hQoRUNzsHBFkfDpguXhPl91C1 4GS6wi7q9IpkN9NmrC_4UdK3TUZ_ctpwbNzvpHqwmpNfslUwd0 8jss9609Sr9PzIQ7SsHwx7C8m0Q5Lf7SnoY44HkmswqiQBTjHr 9Owg-v58xfvNp2hl30nwvYSRnic2DVbaCQAQELiop4yxtvNbUvjZkkM LzVPdSOAh0d6YEMaIdyGV-YYOtSFU71hCBZN45TbI7qeqqwhZ5AU6V5EpBzpOPHl-OHE8Y1LGNHZEaG6DehfyyMl06CTG001A=w553-h800-no

Jatkuu...

Kuhan
17.04.2018, 21.12
Hyvää settiä, toivottavasti jatkoa tulee tarinaan. Senverran pakko oikoa, että sektorit ovat pääasiassa nupukiveä, ei mukulakiveä...

Pohje
17.04.2018, 21.27
Lauantai jatkuu...

Ensimmäisen kahden sektorin jälkeen kuulin muutaman sanovan, että ”tässä ei ole mitään järkeä”, ”mukulakivet hakkaa pyörän ja miehen palasiksi”, ”luulin kuolevani ensimmäisen sektorin alkaessa”, ”jos sektorit jatkuu samanlaisena, selviänköhän maaliin” jne.
Kaikki eivät siis ymmärtäneet mukulakivien hauskuutta, tai sitten he vain psyykkasivat itseään :cool:

Tasaisilla pätkillä muut viuhahti heittämällä meistä ohi, mutta mukulakivillä tuli selkiä vastaan kymmenittäin, seuraavalla välietapilla samat selät tuli taas lentämällä ohi ja mukulakivillä asetelma taas vaihtui toisinpäin.

Noin kymmenen sektorin jälkeen aloin kunnioittaa mukulakiviä ihan eri tavalla, samalla nousi myös arvostus itse sunnuntain kisaa ja pro-ajajia kohtaan. Mukulakivisektorit alkoi muuttua kärsimysnäytelmiksi. Kämmenestä lähti nahka, ranteita särki, sormista lähti tunto, niskoja kivisti, nilkkoja särki, takapuoli oli hellänä, ojentajia pakotti ja selkäkään ei oikein tykännyt ja tärinä vain jatkui ja jatkui ja jatkui. ;)
Tämä olikin juuri sitä parhautta ja koko reitin suola, jonka ansiosta se on maineensa ansainnut.

https://lh3.googleusercontent.com/u_ZeW4h2y3Y1RrV9_gt6B2H9xiE_k3NRhrtBYTdm2bWXJQK2Lu 6ONemWT_oSuCK-jHMm6doE3wndxmFb7McZaxJEhWu6J1wWdmSCeCUQzDdJf2PErB a2I9feV09_PPkyQ6lUeMT-9nqn2qxMf9d--SnBNgzUGYM_biQt4XLr3wQvL350RKUFFMPHVMn9MLLlxvZFDkm zMU88U-hjOW9HPRATTfyDzqI4nVijhJEC_i1TQbbrfAzTuhNdvjf1IIm-86d0XiXD6RN2joE1deQ0TqvgFDISaZt3m1VcrfJFyvNUw0KjpU XVoD20cRlIodCeeHsGzTvx9jleI5KVExGUWWC_dTjPwf0KPU_C kDvnq9UXrWdnSdejY8VmdWELor13lLtBvdGG7e6MVZcWfi-8X9g3VVyTOgN5xJeC49jc4zPkpvHVi3j8BOZe28gQcPJEQGtLU jISGI43IMRpnHjAehRt5Owx_TSiwW65j-cqq-3nuCNpfmO7tHacCVILg7_jo2cGFnctVkbCVQQMS-qMhQuicJZpud-uzJRqWi_hrHZAaCXb8cRrJY9ZSXVpGt-G_fSJz_D9DYpx6c6jeME3fjIzGWy_XAGzn0fwJv0=w800-h600-no


Mukulakivisektoreilla kannatti silti lisätä watteja kampiin, koska se toi edes pientä helpotusta hakkaukseen. vauhdin hidastuessa röykytys vain paheni, kovempaa ajaessa rengas pysyi paremmin mukulakivien ”päällä” ja tasoitti menoa.
Teeveestä katsottaessa pätkät näyttää huomattavasti helpommalta pro-ajajien suorastaan liitäen mukulakivien yli. Jos et kuitenkaan pysty pitämään nopeutta 40-60 km/h välillä, muuttuu mukulakivet tuskaiseksi tärinäksi.
Toisaalta pro-kisaa katsoessa hekin hakevat edes hetken helpotusta ja parempaa ajolinjaa mukulakivillä, joten kyllä se tuntuu vaikkei siltä ehkä näytäkään.

https://lh3.googleusercontent.com/y4mh6MZY74aWN8VekXvTh64lr8K2VpbfKhnvzP6vSe9KJaXivY xhjrkVoDph9b8CFNgqimXpIyCg9o06KcKPnBw4AFqUNN8SKEE5 xo8efDzs3XFD3DlWAFHNvi9SlMuOX4Dq-ekCMH9S5A41mmL4Nvjrt47rnXJii7TKUz0-ZX0phqL83xV2y0BOPkPi7WBup7D9J3x17ZkWOIjWBq2QwpBrSQ G_T4mB_29z9RjH2h6CaHDXWM3onCQsbUE3wIKW2z6EYYJNGHs-NazCqI4hUNTrD-zj4VYZsLac8Drfx3xJ4xllYbplD2VPP6AGWZCxsO2Lqzyw8eNP YpY5_WFq2RGObNq7N3K1D37AA3PzkQoZ1vEReksYZ7G78xIOCW 56C-n6rMxwLXz9_zjwjuxZKRqfPcHvYXKRvPhHTZsn3aHWHbXw3lBa hDhPdwe9DdpKgGrJt9RpptGA9SjYuwxvtJa3xXZmrSzNdIKur8 Z5xbPBCoP35UOE9tGVni0GUjzyan3fYJUevNat_8ckAAI4y02a wg8t6LAGeHbkolJJr97mNXe90EzLGxGPG0mGS-XZSDj_fRBTXie91nWV7T7p8ktMkW_VbdczHxTMZJM=w800-h600-no

Odotimme kovasti noin puolessa välissä odottavaa Arenbergin legendaarista metsikköä ja mukulakivisektoria.
Harmiksemme päktän alkupää, joka laskee loivaan alamäkeen oli suljettu sportiven osalta. Ilmeisesti tässä on tullut sen verran monta kasaa, joten järjestäjät ovat katsoneet viisaaksi ottaa vauhdin pois pätkän alussa, ajattamalla kapeammalle hiekkatielle ensimmäiset 100 metriä.

https://lh3.googleusercontent.com/qJLc6NLfplLQFApD5ChanyxO4efUvq3VL7PAwA58e6eql9rXej upAi7jmOTAOA8DBF92nZXzdtQ-Xn15Bg1GRDoNLRlhZE2Z6FQXwJYHBXefSe9BsRiSmQ5PkTYVc6 ShmEb4d6K23YrQN1l-vYVz_nBn_4QpZReSkSPLYxL_4K1VX2_t1Hn5v98A3Fmh55jLAM-QOrmYcg7rK_mlk3r7p1qvmdxWaqlbs5n_SK_Tk2F6UExLsGrnW 890XnlUb_QVTyU7VKB0tU-mFrQtuAZAC31d6vNwCyMymyC4fkskucrO3-XXyaaONg3DSVsq0bTrdwHAXJamufDB1U9G7tI3yY1V7huM2Nqe K7u7UhCrA9Yo3DGnQM_LMrjopCUFgiHvWxzFvWJj4pf9YuY_Wp q22sou75arMcQhmXLIFJxLBHIBpCiYDbTNqf5vcl7NobtT029A K8rNqa0FaN3zCaloZWchMjC4V9NLgg9ov4XKp_-9FSfdxEdb2cEKAF-fLn_ocWDZ6EU6by9bZ8TmlfN7xtH2xq_tCM_Tjm42YdVqjqaSm LIIQGngOk5GVQ3E7czKuVejgYinnORMK6tkTflHYdG6jL9U5Pj xodURGsY=w800-h600-no

Sektorin lopussa pääsi kuitenkin nauttimaan erittäin nautinnollisesta tärinästä.
Tällä pätkällä kipu sormissa oli jo sen verran kova, että teki mieli laittaa talutukseksi.
Ajatukset meni onneksi nopeasti ohi kun muisti minkä takia tänne oltiin tultu ja kuinka legendaarisesta sektorista oikein on kyse.
Viimeisellä 50 metrillä tärinä tasoittui hieman.
Otimme muutamat kuvat loppuun ja jatkoimme matkaa.
Muutama perässä tullut luovutti ja siirtyi mukulakiviltä aidan toiselle puolelle hiekkatielle.

https://lh3.googleusercontent.com/TGcQ7mSUc2zthJSqLu1Cqup0_MZ5rzzLjyVHsgUUKYuLSHFE9Q aHSZjs8hVhabz8pm0DBX22LJUAMAXSjq47opzwp1DUh7eFU1N_ X6_qggwBooojNouTUoS3KaBet4og4IdoptbGRIg_TAqw09vO75 xFz_DgoAZs3LRM9DtSvTvCGO_fxWSetKTwy0R8ruqiVF3n4GS0 7I-hpFoQuXWjB6LUIAMH-MYJiy4fkzNPD6KdmcH8NCzZIOphD9wY0QIPBsx93OUwgm9WuJS yoO71QwL8dMVWzUiPNxd-2qjX-ImLyHvDH4aqsvA6ou5AYUgR3YrTs_AB2gxbWWFkyPGALxkbhtI cEaE5aZ-CFh1GpsULvZ7sXChZ0TsI_8tSC0E956Y9u2yOcqvkJZFGzxwdt 9ttqE3cbn9rkTZTVDQP7yV7C6k1UPYDlzI62w_6n2js3vW7pwO wln0xxxLK2HQW1b-glaEBuEO6Vz5KDXGNZAZwnXdy1RC-XzxaAPZhJ3tUvzyyKmjS0bHQL9v0qGvRBptlPZEInkv8zvaqky 75TvzyLFbf4dPvaKiuFfPO-lh7NZ1qK3mE3-UIiKxZjW9bOCr8mFMEZQKP5T4rTRE=w800-h600-no


Mukulakivet tietenkin jatkuivat uusilla hienoilla sektoreilla, samoin kärsimys.
Pisimmät 2,4-3 km pituiset pätkät olivat hauskimpia. Niissä todella toivoi että sektori jo loppuisi. Kaikkialle sattui, mutta pahin kipu oli varmasti kämmenissä ja sormissa. Ei auttanut kuin irvistää ja lisätä kampiin tehoja sen mitä oli lisättävissä.
Todellista nautintoa siis!
Ehdin matkan aikana ajatella, että kutsumanimet ”pohjoisen helvetti”, ”monumentti”, ”klassikko”, ”pyöräilykilpailujen kuningatar” oli lähes vähättelyä tästä kisasta. Osan tästä tuntemuksesta aiheutti varmasti myös meidän ”fiksu” ajotyyli.

Taukopaikkoja oli järjestäjän toimesta kolme.
Jokaisella taukopaikalla oli lähes identtinen tarjoilu: Vettä, urheilujuomaa, ylimakeita vohveleita, myslipatukoita ja appelsiinin lohkoja.
Ensimmäisellä taukopaikalla vohvelit maistui ihan hyvälle, toisella taukopaikalla meni alas väkisin, kolmannella ei voinut edes kuvitella koko vohvelia. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/smilies/wink.png
Mitään odotuksia taukopaikkoja varten ei ollut, joten samapa tuo.
https://lh3.googleusercontent.com/L8YG6mcbhQLzgtKHV1ihbqLy_B_FCslugYdedfnvUnVxehHgqz mYjkI0CT2nEIqf2P3v4_0Gh_TM5aRluFHKPMS3V0bkvsrup-EyusZh1gTMhvDy5x06hj7Id1eS6sr1l9Qe-FhGBwUiA1IKalrp6Pb4JZ6KHAuFx1KkLEsUfT6PSkSgw5wMueL 6EsbxxIh93vRz459wnBiiqJpRI1up7rw5FFgylvhRCwhQyuPFr 1cHjqpO62Vdf5DaFbkj8qlFrGeOP926H5n2aKINkt10XjehfJU tm3JRNcgUdT_V8bFmKXnc4sFlbeGnKWLZ3kVyaFD7Nj4N86FxL dKLj25xt2C0-nzqYoWKTe1W3o-OnJL_TSOtzZMYJEftgedc3SkYagSbkG4c77z6SkH_IVhGavqZa 57IevgcAIh743gVNi3lsJM6q5K-4r_P2dskS8r11LCdr-eKoN5piLPB8DSgWzzFxvg4EEk0xPmT9rpgvkzANfyEd814UGtZ uRAiOce-UFBkekSgQ_e5dWJQlgPZlY2xSowpjEst0iaUlxY__n3Rs-ucyF6QRhHjWXjU1hD3XEujjSQ3YrSV5xNR2bWOnUL76Bs5vuNH EsO2FNo=w600-h800-no

Hieman dataa:


172 kilometriä
29 mukulakivisektoria
Sektorien yhteispituus noin 54 kilometriä
15 kertaa sain sykkeet nousemaan punaiselle
44,5 minuuttia anaerobisen kynnyksen yläpuolella
Yksi flätti mukulakiven osuessa renkaan ja ventaan reunaan


Tällainen sunnuntaipyörilijä kävi siis melko kuumana...

Pohje
17.04.2018, 21.29
Hyvää settiä, toivottavasti jatkoa tulee tarinaan. Senverran pakko oikoa, että sektorit ovat pääasiassa nupukiveä, ei mukulakiveä...

Totta, cobbleseista puhuimme reissun aikana, mutta jostain syystä suomensin sen tollain typerästi tänne...
Jatkoa tulee..

Pohje
17.04.2018, 21.50
Lauantai jatkuu..

Hyvän mielen sai jossain kohtaa melko alkumatkasta takana tulleelta englantilaiselta herrasmieheltä.
Hän kehui ajotyyliämme sektorien välissä esimerkilliseksi, vedostamme oli kuulemma suuri hyöty hänelle ja perässä oli turvallista tulla.
Ajoimme kanuunatyyliin (useammalle foorumilaisellekin tuttu esimerkiksi kaupin kanuunoiden vetotapa kimppalenkeillä ja pirkan pyöräilyssä yms).
Käsimerkit tuplana jokaisessa risteyksessä, tasainen veto ylämäkiin ja hitaasti kiihdyttäen mäen päältä. Alamäkiin toki reippaammin.
Tällainen säntillinen ajotyyli ei näyttänyt olevan millään tavalla tiedossa englantilaisilla, italialaisilla, ranskalaisilla tai muilla kansalaisuuksilla, joita oli liikkeellä sankoin häröpalloin.

https://lh3.googleusercontent.com/nQ4M6VDyXVUjAH0on-pxxn3HdVqHJi5NpiqxOl7RhhYKrDhWlDKZETQFhkza1ku5XK8n x9FhJmdUoUfNTqSeQ8edp1XIgmixhEuehtLzIsaWz-JOJsZJk94BE3-nlRiaCAr2jEnAdom-HlYU-a3uEUoN8Amr8gPc70n6u0sfUjverEQYTKdWPU-v8jTvWk99XM-tB6N_YDoHdxzBUA91Vil-LpQA7Ozft44JtVoreot0T8VL0aXdo-LtZuvn-QTUZMgiH5rucrIi610vygu3NYQ1u7qPK7yEL83cG3qXKG6HEGB T-RY1FnXMHV1ZDETU9-XqU2VvOl9ud5heR1A7haTTXhqBKioGsYyN--lJzcAEnB-LwLJjZq3VaDEVnFGjqywlwvZfUMOV32A2ZIG2QRT8ET0LuRaaO r8BiPnsTwXXwacSKUOnj5De36ltQa0ja73dHJPrpa9F4XY1j9h 5t9PspBUEQtnqf_n6CJCqXY6o-aB1-2_fIlobzY1Jx1oLs1rGbthdmDidPoLDH61diGXZEfe9g8jzEsG RrUY_Pe9SM24LchcGw1wwUroS9FuZaK80-VggRjPE6FHMyDzZZgICXFhedHvpYTIUePo=w800-h600-no
https://lh3.googleusercontent.com/HOY-Rs6WLk9gHI4xGyH3Ks-FChoOdsWuBpjfwGGRjwZJwZoglJWrYoZ_3zB3tHxtXYGHlNeRi _vmUSma4ynxRiGI0M4V8s6IoYFDNN59kcqVcQoO_E-QoqfRt-P_tY_d3g-KQXf9w910zhz93-ShVwbxd0_47BjHjXo_xnHjloe637m46FsxxG3XEXETF7vxLjuZ ufdYAL2PIT39hXcXF9bk3QnBAydpvxgmXgIR5wt4_gGwwu-pWV1aWiPYppsrNOIheGlJ_rk7tFUnD1MdDS1FGIlKrfowpRr-8_s9yCRpBteqCVydkZ3iWid035xdOfuV9vg3E8w8D9HGpHB5zU 7cWGmCiUKgeF1ZQ3zbJ00VkjF7ktf0QDsMbDG-MQ1yjmxYPkkIdawle_3bDs9tu4gN1blgmXAIGxc9DFgn6chNlz A4PVwcrWmZgo2tL3CFvIoQamEU4DJU4DodwTYthobHGlUOzqzj aGjnCGjiFj5GHYJAX1WvAlgFh42EUcKutDeDLdaeeL_vwVDvKh enA8V9yhLPPenbG9IwchjqZwQnCps1LDGtelVUZ8g1e7i36ojY 81ZOm-n6GDv-UzjAsY-zDIT6s4H57h3-EW0=w600-h800-no
Illalla ruokailun jälkeen ei tarvinnut unta hakea kovin kauaa...

Sunnuntai

Sunnuntaina oli vuorossa itse pro-kisa. Heräilimme aamulla kankein jaloin ihmettelemään päivän tapahtumia.
”Hotelliaamiaisen” aikana teimme suunnitelman ajella autolla parille mahdolliselle sektorille, joista toinen oli legendaarinen Arenberg.

https://lh3.googleusercontent.com/dE46Jc1GRbSkOJM6DM_A57g00VeN0qJS005Dze4G136y9B_nEi rW4tMcK-koYmk8pD5OmjMsEfxgNsIq3Y0bTJQNmpdcRChGQEHzmoc9zK3k-ici49RdD4-CzCNJ0Wp63uh5r-WVQnM4HL_qR6xZlZQgtgB2VHDSkOZmpv2HtVOGx0ou2cN4nq6A jDY9ZYx5KOE2DT_dh9Sm7hYJR0oSAZGN62a3P8fWWP0As42mp8 znT4ST6OlTh4jWdLtURTAFTAFDetvyWntvGdK6tZ62h9aspN0d vft19AH5mTozhiPuiF2tiGlBtpM82LlFLfE4QaoncofzgoQ1Kf dlLwRbchhRaYya7aK7K1QZAxOenVHTI4GBfQFSDBwqlhkTlXmf WQRZ_TRs3aygf6NJeSEYLHcDklo7-qaIYmM-iaWrnzhR2AeHFl_DMlkkQtUZhkxRQGzw-g7PzgVt2XfjajlbH58MzrVRT2WG2fD5G-ueFpH6Qvq_xJCpR_LlKXBfsSMY1rjRF8VnjFtZ42POi3gyj6Ms w9I3Eitr2nMQdy_uYg4oUPQOSpazL2hSlmEn6nRi5urRtI3Q-P1QHg90_09wf8cbD_UOq9szrK2rxZw=w600-h800-no

Kaupasta evästä, dominos-pitsaa pitseriasta ja nokka kohti moottoritietä, Google-maps osasi kertoa mitkä tiepätkät oli suljettu ja mistä kannattaisi yrittää ajaa. Meillä oli pieni sekaannus aikatauluista matkaan lähesttäessä, mutta onneksi näimme youtuben kautta millä kohdalla peloton oli tulossa.
Lyhyen neuvottelun jälkeen päätöksen mennä vain Arenbergiin ja tämä päätös oli oikea ja väärä.

https://lh3.googleusercontent.com/fyUl58FNxh4ztPddE-vZom0fr9Axj1k-1jcMxKwQPCp5alVXYWySEa-1tybK2Z5PXVlG2eltW6kl0dHNsWS2EXCm9IWtxpNXgZo-LLINL58UkR7W7CcmykIgP3fM7-IsbgzhUlVVO06BXVfTUWQSUASRkjau4MvbwQUujK90IKfyNH-abiGzLKsifGgWzSqmqkTjORUYJYxYXSu5eAXhT6RroVvRpvq8j vW0N4pjbvsm3Sa_V2ApmO9GVq7Qtfdtq7CfBroRww-kKPZuN0ia87QK3bIpUd3LPBuOKGYwhLspVKdeUmkOs7zbWBozc JiVbjT5YDhe_EKVVBiiE8Pbt4DXz_wawd33KgLQBLdYZBePnJT HmfAxuHxLY5nUW2K0m5tcO08MtKlS7Jme5F6hIEPQmz8ojw21j Glu49yM5--ua8XLU9ImKv6jk_w45-MnVRiBtjXhMcyUhWWnqU7Qe2f2_RssBlOEpW2QPuF8BOe9TcxP 7WaqYZtQt2-qSQgDeWOPCYLnoIdlwok9XSeYRs246p5-9pV-KrHheLnrlaAc9M-aA08X0plKVCdfvAvKVpRdb45X2AeEbUisGq1VUWdzsV6p_JPXU 7Cg1u4=w457-h343-no


Oikea siinä mielessä, että pätkä on todennäköisesti se kaikista kuuluisin ja ehtisimme varmasti nähdä kisakuskit, väärä sen takia, että todella moni muukin ajatteli samalla tavalla.
auton jouduimme jättämään useamman kilometrin päähän. Autoja sektorin lähettyvillä oli useita satoja, pätkän varrella ihmisiä tuhansittain. Musiikki pauhasi ja myyntikojuissa tuntui kauppa käyvän. Ilmassa oli suuren urheilujuhlan tuntua.
Metsässä väenpaljoudessa ei puhelimen datayhteydet juurikaan toiminut, mutta sektorin alussa oli iso screeni, josta pystyi kisan etenemistä tarkkailemaan.

Puolen tunnin odottelun jälkeen ammattilaiset pyyhkäisivät Arenbergin läpi. Hetken kuului hiilikuitupyöristä kova ”PRÄÄÄÄÄT”-ääni tärinän johdosta ja porukka oli lentänyt ohitsemme. Vauhti oli jotain sanoinkuvaamatonta. Itse kuvitteli ajavansa jotenkin kovaa mukulakivillä, mutta ammattilaiset oli ihan omassa sarjassaan. Sitä on vaikea kuvitella ellei seiso vieressä. Toivottavasti oheisesta videosta saisi edes pienen käryn siitä kuinka kovaa kuskit pyyhkäisevät ohi.
LINKKI (https://photos.google.com/share/AF1QipNiVaLaloteINNyERATsShoaRgUAtJmK5IACSRdToil6E FqgAue3dP6rV22mCCu5g/photo/AF1QipPy17sB3Gnq2Ms2mVyd9VZP1hoWbSLg-WfP5wON?key=d19SUmhLWklGMWdMUFJKTU1GZVdhR29fRXJTdT ZB)

Pelotonin mentyä painoimme pikakävelyä takaisin autolle, sen mitä edellisen päivän rasittamilla tönkköjaloilla pääsimme.
Ajattelimme suunnata takaisin legendaariselle ulkovelodromille vastaanottamaan kuskeja maaliin.

https://lh3.googleusercontent.com/bjiapJoxl35onRwjILCb_TU1deRrbx2PzRgkRYWhmqgPUpLdkO 9rzhBTes648isy6tCDt0dIk7Ti-FJFOzF6LzqayN-1s_q-O8mFPjMz4RInPXQbe5lxd_zilOo_lksuXLt5FQerN3HDMOV0AJ sF1KEhC5pQg0m485q2jvW4ix5qVod0WzHU3O6T7W86gSH8xkFu A9OJa5DR5eK7FP2cFGPGUtGJzTkrVcY3WJAGrR8Eoz8iR_eKIA 6pkJ6fqxbjWpQrSHcqucraNlT6v6im_kvZ0a_oBeaQ5dqGCiO2 HsxTXbSnUErjb6clpldJq2Ck3m_ATElP8R4ij6X4V4PzcObqej PidQ6sdKEW6YQ6rBSAvUp5ssmO4--cpjHsY8eu8hbw3PjlZvoGPZ5i71U67FIJGy_S6NoFTqf64h7Zt zeiVQvpSpLc1RoC2YZDWyvqZPcNoGqnVzyXvCbNSpAHmMJEzXN 89Ble7jzk7MVdhAa8uqKqcN03wT9zw0fJ9LSBB-KSXMGrdxujyc_g3B_B-TaVrM1vNVYRGskGrVZKkHtasG2lOmOjxoWzOnPremJtvnwOG4Y 2oPRhvNxwnkxSwLAxpeaOpRf-KTQBdnA=w800-h600-no

Ehdimmekin ihan hyvin paikalle. Tarkoituksena oli alunperin mennä velon keskelle, jonne sportiveen osallistujilla oli vapaa pääsy omaa mitalia vilauttamalla. Menimme kuitenkin väärältä puolen veloa, sisään ja olisimme joutuneet kiertämään ns. takapuolelle pitkän matkan, josta olisi ollut pääsy keskialueelle.
Hetken tarkkailtuamme päätimmekin jäädä kaarteeseen heti maalisuoran päähän.
Tämä osoittautuikin ihan fiksuksi vedoksi. Kaarteesta näki todella hyvin joka puolelle veloa ja etenkin maalisuoralle.
Kisan etenemistä pystyi taas seuraamaan screeniltä ranskalaisen selostuksen säestämänä.
https://lh3.googleusercontent.com/vyAdGk0qffLQsRKHobBNFJ-fYBQwrDUpVhTBNGn_DZ6SIdbngWrdNdipB1YWmG-qeQx_q1NjhN9VeEHOvatPv9C8E84x1VMKWCUlQkiMieC8Dbire aj6RqiLvL2uIO3Io9kVnVqPXkcb2BZ71nvHKHJYslq6Ny9XhJ6 DNe3nCBUDt7S-2H_Wjkq4NgGjoen914BJCev4GOGxDuMkhVzEwuoZ320BUhmj7_ ggHizQfPqdxDgFOWTMVE--lM_-7yVxZABSeMCL-7LrL-SzxRbPjp9IvBwlfA_KRg8v0A2a9xUEAsAjNeYCvlzFDYzVdwwb RG_Pozp74uW9rnivAiGvqBvhweBYKphzwgc1CNabiHuk4fserd BKlz4Bz-Kh0hF7RFRy_7q8TwgeBvqF3uHhHln8mUW32uenIyfp9w9aTxGW q1iSpkI3JNUC_ij28MqcrYa-Lx5lyxmt5RdJoFWXIdir9D27F_Rds37Rse1L_4FdSUhrOa--ijAtU2olQsrCMI9UNSwCsVUtJijicn6MSuuz7ffvJdI6kz0rwl VvLiTd05LSp2MjV7TMyAm1QNbAtV2uHLkkxLJqTplCZ2guFVQk ciERB-nT0JJ_cVo=w800-h600-no

Saganin ja Dilierin kaartaessa velolle oli meteli ja tunnelma ihan kiitettävällä tasolla.
LINKKI (https://photos.google.com/album/AF1QipMVHV_O-W4y7P73t1T9JO7C3XTjAlLL_joBA6wB/photo/AF1QipMZPdg0apWv4PXCb0vrAdT8Z-6SEVEoewhuy2M0) ;)
Oli myös jännä huomata, että kisan edetessä screenillä yleisö kohahti ja alkoi taputtamaan aina kun Saganin nimi mainittiin. Hyvin huomasi kuka oli tapahtuman suurin rokkitähti.

En olisi voinut kuvitellakaan maukkaampaa loppua kisalle. Oli hienoa olla mukana juuri tänä vuonna!
Ilahduttavaa oli myös nähdä, että katsojat kannusti ja taputti kaikille maaliin pääseille, vaikka sijoitus olisi ollut jossain sadannen lähettyvillä. :)

Hieno penkkiurheilupäivä!

Pohje
17.04.2018, 21.52
Kirjoitan vielä huomenna maanantain ajopäivästä Belgian puolella, jos joku jaksaa lukea näin pitkälle.

plr
17.04.2018, 22.23
Kämmenestä lähti nahka, ranteita särki, sormista lähti tunto, niskoja kivisti, nilkkoja särki, takapuoli oli hellänä, ojentajia pakotti ja selkäkään ei oikein tykännyt ja tärinä vain jatkui ja jatkui ja jatkui.

Ai kun tulee elävästi mieleen tuo tapahtuma. :D

Teemu H
17.04.2018, 22.27
Hyvä raportti!

Pohje
18.04.2018, 07.12
Eihän täällä näy valokuvat ollenkaan!
Puukotan vähän valokuva-albumia, niin saa tarinasta hieman enemmän irti...

Näkyykö kuvat nyt?

Teemu H
18.04.2018, 07.37
Yhä vain paranee :)

Pohje
18.04.2018, 10.12
Maanantai

Varasimme kotiinpaluun vasta maanantaille, jotta kisan jälkeen ei olisi kova kiire autoilemaan iltalentoa varten Pariisiin.
Lentomme lähti vasta kuuden jälkeen illalla, joten olimme alustavasti katsoneet noin 40 kilometrin päässä Belgian puolella sijaitsevan Eddy Merckx routen (https://cyclinginflanders.cc/route/eddy-merckx-route) lähtöpaikan.
Tästä oli myös gpx-käppyrä ladattuna ajotietokoneisiin.

https://lh3.googleusercontent.com/ZAG-i6nNxethzb6UiUv1HM1Z3O7AnE8qnmJ1SfirMW6_ppEDtQfU4d dE2miD3cV1HRQgu2rHlaDsjlGkfWae_d4HA8WKgypQlf4Up2wg LTDotFtLM5X-uVSbBA2u0SsUDIraeXPaiWdCuyKyJ3WLquAIM77cpdAkIOckLf LWCoc6afqm4lj-GqaGVH2obgb4tEECND6TKuYdRpJZvF2DAZjVPWDvbtv81C7B_F 8vdhfI5ahq2pfuZlKu4aQx-K1mgERbKeN6HBtQvEw42HSFX6e7TcVeedDBE8lTulijCsvmXrn WtqNnBJeFFqQ-CXYSiysnLsuRbW2rDcH0dlg2z1R5TSZhqBCAABrbAH-06KYk54BtCQgU5mZr8PcAxSyp3PQsoU0OsRfSfaqZj7fWwW60A JcHCxTgoBXmgce1RJCUIhSom_aKHiCThXJ9kDQh1rGS1OuWqe5 E9Fi8QBDBPBOg5ij4_GHeeRsFnd8nxMiiO0rO5wckK4cDBeF2w WMeVeq0zJlrZnhJxr1FO5z2df4YtYehfq7R7ZO5tBs5E21rG3R s_VPGppS45Xcs6zDetHTHPm-86qW_8vRoYp-jYejqDAPkFXUcWDmnoJY=w800-h600-no

Edellisenä päivänä ei olisi uskonut, että seuraavana päivänä pystyisi taas ajamaan pyörää, mutta niin sitä vaan mieli muuttuu ja kroppa palautuu.

https://lh3.googleusercontent.com/mG5LXyPTPFrQ6ea0zXsTUHpxLsYgSJJLlVJaaECUWSk_XIB7Sx 69KGmd1wRIH_FOwnCkxN2bTGOkdN919TOPGKg1Cz2AuJvAc5t7 eo2f7OMe4s8qnFSDID2evPzsuBfRmu6BtSnoF9m0NRsCajh27s TCn9v_pPtth_RSVjGkqTBRI4tH0_0uuDAmFfzWuPIYXAah5fz6 MaGyH831eYAcr4vGbVeRXJa1uuZm_VJxGNANWO0fomRHHT4bIZ Zkp3-Sr7RCX1PH4p7hFowDp79U7c-J3ZrfbjChWUXwWY6jqQXQ4Om-NzfsY6yLRnyLmsDAHftcd0kF81Wm-09LD158JCwAgmwCiCmPyNdDuIjEILc9Rlj5elD33wMWaGhhu4m rwMPJmvqKhQNKVaPtdM8RQegXk8ApdvWjeLDPkslRS0qnMM4nn qGpKU0vGy5GNLInwWkfKVL17L-XJaVcLZvOf_SZWdMsHP8YzNimvwLb9MfrNLvu1-SWg8H6aD_lSWnNfG97LyJ53zO5K00yedqmuoTFCQXJ3edS6CF_ 69ToqlUigzngtwiW-KOG6yCJim39hnYpCzvU8AAGt7ZQeHBs7uoriHQumOsjvwfQKmQ =w800-h600-no

Reitin alkupisteessä laitoimme ajokamat kuntoon ja lähdimme tutkiin sumuista ja raikasta belgian maaseutua. Tie oli hauskaa pikkutietä läpi peltojen ja metsätilkkujen. Kaikkialla haisi lehmänpaska ja tunnelma oli oikein leppoisa.
Reitti kulki läpi Flanderssin legendaaristen mukulakivinousujen muun muassa Paterbergin lyhyen mutta ytimekkään nousun.

https://lh3.googleusercontent.com/UVUQRXdpGQ38bT2ls816J6Ons_fqGtfV2iFLxVn6lr3mCCTTIt EIrSySOHIj55jHRMT7znmJ__V8qctqDdtptXnoImCoKMjtlqJ9 ZZSjg4wV9kdGlwQrYLfHv0pja4QGqdsn5WsykiVO56X4zji5wN ssoetx_7qSOWIb5m2CZL7kguhWFVIK75zSCOEZ-PyVe7PXYITioO9XoMHKYvdP4jwvTFhnAEGrfFsxkcPbmdknFab 48BnUN8gEtJ-21Xpho_Wm0HGzuJwnQdbJfKe17NPZhA2gZXXxlWBTHSq8rEmqT v-78STNLSX7hsS20k-YxXp-f9pGACAth70HlJvN_d95kU6DnPPvesstJYaQifV17-K_IlCjXh0ja425hVNciMmu3dzhDOf6chX62XKb5D_la9QZ0neb DpD2Ex6IjL3CKEoie0keXJKSlRbbFiqZ8H2vMsgRF44PgBlfcj ge_BG2k95soYjVFsYL0lRQ-1aw0ZhIh0Hn2gJAbfaKmynGRV59VkB7g-AngDnB1i50s_s55Y0-5ORMXOpUwh9bukSal6MnZf2zx2Ksrgr79p7-NvmBcDuA5uw7YZAHftojurc9AMDVMzWd0hFeCEc=w800-h600-no

Omaa ajoa varjosti hieman lauantaina ärtynyt akillesjänne, mutta yritin jättää sen taka-alalle parhaani mukaan.
Reitti ja maisemat olivat oikein hienoja ja pyöräilijöitä näkyi jonkun verran.

https://lh3.googleusercontent.com/8L9BbH5ckeiKaaGm7UYWMvNkYF2O5G-4OafR4aAojTrfcZSmOMAQLrbgv_zH9jIZcfFCxdi5yn65bxlXw eujXFVx26ZPSGwpgIUGnoPHSzB82GXDgTkayXaL8cpUF2Xbvzo h-Fe9HbDiWD_RhCRvTMCJHwqEaJbGbWyJR-lDLvVd5hwnzoGwL-m4ZR5bs8YGvQ7TnQ-w2zrfUilFORbJkXkEWfrYIOFAPGl-u7d7BPlFBmkLRihK0HR7N_R2yW4-YngMOjKx_a_v8mdZJhqOJ6fBC3HRNKxcZdQLFUNcn2jKIBUt64 37zGFItiBQT2HhumnwTxK-b8Yt2tGKZhJekUx_vJRn1p0eXVmIqULGGRP81Xi48OOqlOWxWj Cif3RPGQxJPop2jUepkqgXvSfYDrPB4_4rMXnuy2ndoSKDHhHj f0cINd_48hElF6YmlKCB-4JdZ1P1NIG3wBiOqhEp5t3FeIbKFRIEBvXvCs-HXFPzLdBzDiQ3Dt2WhQDtNKuoXW8PwjCdhiMGtIUnMRVzS44R9 _lBlCluE4fq7CN2s5BC0h1jgLN59J5sU-WAmkq1_FmhiUFi9aOZRc_YNA5V92UnYamwtby12dnOXSE=w800-h600-no

GPX-käppyrän loppupää oli hieman sekava ja jouduimme ottamaan muutaman pummin ennenkuin löysimme takaisin oikealle reitille.

https://lh3.googleusercontent.com/hp6MP3puDsQz5Z64zyuDS8CywrrzFRluijfjS8wCcXqJ3k1YZG K-o397IoQCDy7WSMapH878QMZgzEgQAaj4XH2xTedHVwTMZgq4RE Wmb9dUDARrJd_ORn3a_eeOLag4oIWwS10rjTxnaxu-7cWTUjflb9mF3H4ttRak5UyfYp1gd7XJLRDZt3XcOnO1F4zFot bblhywBcN8zw6zCdv6BqWXuuVY7W5GFk8BfXjcQmOgDCFitPGN HyVRZr08XVjvU65pi2dzWsEWL8F4vqwfQc1klqBHDTcVAIiZpp om3XTKy7GQ-qeT5emZx1OWBpNcoQVrHgmelUW8qF6D7ETyfI01tR_WDxyS88B crIKT6ytGOiNXfOWoAHC_mp0bxK58H4p1WvRjGXifJn_5R5Q4b RNlHYK1VPOvVrRXXuJ038WtxrUkTeL_DQi1FBIIVaUZrTBk7oC 8NoAV1E5_q_fD7bGlhthtFH3r93RCqZ_V9u5o-kde8LP_8npWOHOZvpkL_30zhwhFAPEiy7ZLqQrdRDinD4iewb0 viHEmVZ1QBtTf0E7Nwp1_NRp9SYWhvh58br4eqlTpMsmP9Wc5q oN7_eH0eQVgT-LWgzvBGEY=w800-h600-no

Paterbergin kuuluisa mäki
https://lh3.googleusercontent.com/FY7M5e2jlBB-U3NDnq5w8jT7-oRfjnEr0TKAbpfG-fsLToYdF5mKW533yR960NyjpCxvAO8c3ofB194AddsEOSe-_zkxqspcmIVck0vhbS02BhKx-1h0iMGORgREvC2kPd3gc5A6RRI0A9NQKDkuo-CpCFWLclH2jsLU85nlb0oDB_Uy-4ExDSOjqp76mEQ6mkMz_KBYijqvYRXfvM1oMk_3pq-IXXvy74org9gjJ3Gqsp5VlotX6OKtfCSuxEH_insrwSmWE8P0c QaHs6M3c5SNb-d11wdSEC5jMHNJk9PaRpVyo4HGh-49GsFG-OoZU7BJimF-FS2pl9Qep8jbBT8RbauaOB_Np6WNjOJDakT6MmepRTeWfC840G Pb6Zgmnd_DHZzons9TFh5JRsxoo629ScLZPi06b4nU2dgBGj45 qQLzb6U3nkdEGz0zIC89sV9vQL7rQECBQsmOkBBNX91yZsirOZ R1vYYIeTOA0G-EM5nb9tD0FSTf_khYL1PqGzlYTub_EXTHrepkLghL9_Bb3hUqX FKyQ2F9x0GNp79nYSolfJu4-wkweDwgnk87sFI2XjCDpbseLJ64-HLKq9nuZy54VapMkP29xpA=w800-h600-no
https://lh3.googleusercontent.com/22fsfAWJpU56FQ3On-YULah42DqDPhBnGLYQCHBUDqqaRlPwHuPsSSNUWpjX9sHzEBOz VBwd2vq5-jT9uID3G_5NaspRIqOlRuZlq_kKB0ljPNa15TG3Tmj2iKqsEWQ-EPavnrv2UtMogU_sJFS9eWgv5CH3ox1nTcqynNHT1d51eba6Uf A2q8ic3qtZOFJT2UnYCiYZFU1Tl9o2xrpy2Imsd-Zn-QrPJIqXDPeTn7HQ1A2N5LzVxJwHN30Hs1__kC0Tzg175Y7KpEc AoK0g5rq816-xqP_VnRVZ_De2ftNtgUk2gWYVTgzDK4bHEDsS2gnSTW5u756Kk ECClHUARsYB0YMMBx_WaxJbp6FfTzHUBM_4x7YIGHI3MZ9Qb39 AFup3PwteNh5bdBNLMA2dHuCpnih6GdhCbpgTQb_TtC7x_kGhz nGTzfhR7O8Evnf4489jPA4pwh-nF3yWv88H9mvjmZLxs5CfzseR62EDibUOlDFg2DPKV0Ac2JfyE MI_cCcFChvI3ZeHQP7SQFnCV_ijG5rRgIIsjWNrx_ak8yvu0RX QIJSvu6lD-PmTiMpNi366M2RACj5C6AamdZfJWzfxBKgAIqgLtR8n5qU=w80 0-h600-no
Valmiina suorittamaan...

Jatkuu...

Pohje
18.04.2018, 10.22
Reitin varrella riitti hienoa maalaismaisemaa ja raikkaan sumuista kevätilmaa.
Tämäkin reitti Paris-Roubaixin ohella pujotteli useamman pienen kylän läpi, mikä toi mukavaa vaihtelua perinteiseen maantienlaitaan kotimaassa.

https://lh3.googleusercontent.com/SItmxcr0AJSbbZ40YoM3G80DY51Z6i0qGxRYUH7SwDc-_BbCOEKmx1w-k3EJOpku1rMxvmRYLMWMPHJrVyeasEVwUQoDHozef6O0HeiUBp t6MWhMVMHpK_LwGU9GhwBCHAZWKoFpnGSw6nLgKqsfGT2Ad3G2 eBJedbWaNpoDNq9Gm6SUKe9lBv8Zr8WdpfDI3TNASbh_4jB0Tn 1WEAotDZvtMkl1y6HzPrjynbcsz5vQ7NiEMvaUd57TlH1I3WHy uazljM15a2WilpPcFQsODJiCHEYZP0FrFBHXbqZZNq2n_WAHXD E33jUmwPHxj3AgnwPaI9YSr45BzD_1T99nitTxrNarnofqVlxD tU24mE7HB_DW2hCyM6v3nMRJn_kq_Vj7ZOJty3UIYOtKuNYFx7 RgueG5hLmCeNQmdDUtSR-BQXdodOvX2kiW28iPDTxiF2LXM7iJxMr8r7VqL-B97pcZ1FHGDVuk1zoO2c2WkcOkJfSlOzclsTbx2hRifdHtRQeJ XcqRDUIfkCz5efWL8OtsF7BX4LHpBHTVGBx0hb-fr1NAvHpTYEfAh4kAkq94bCOW9NqZnZl_XTDeQp2I9tISP2S-LhFs9FTjHSQ=w800-h600-no

https://lh3.googleusercontent.com/FM4q_6WvoxWG2y8j532FVibz1bbMjwRkbAdquVPBc49VPgAt3A qmS0qPpEwQ1UUTgqehUorCGLKpR0Ms9Y8il8-8W2Py7cKdqJl0iH5Pc6j4LwkyA3c3SV2SV1oXE05ufpv4qnQxz oIaFawQcsALpt5aQbSDZDuB2PM8hyM_Cod71QjIeI4NN79OSyT vd41CyynlL0wO02d9Uo3we6xUlIGcqYVo7cdEAAeGOT7N4gZpI a0FJbdQAhckVYJh-bDnQwL9Bp2-htX5rcYqM7voTKFRgozv4CKq_UoWBKOqBCPgJZcOQKx5kBlH_j BXVgtYBbjSyKyzbrotR3rB0aBAIJe3oHaRu_qxlUE9cpgzSJDE oHROUWK4RwQJxVL1mnpa8J901cxWfT-8-mtLFx6j2StoQFS4CiApD5ehvv-yd_Ik3o1nQaiwErTs-uqg_JTwzeS_58oyF2_3gBBIDWwS6hYU5R9Bx-2SQaeQpgDI7vXMqGLnqVROE-3TWgd0l8VRTug795NVmKu4Y99-u-MK2Kk4eO_ZG9DmX0N_uHVbvRt4wngkC3ISKXgIPFysbQGao0xm vY4uGXwBkjD5ewtT4vgABD_wv7ijyHn1Zes=w800-h600-no

Opasteita oli mukavasti

https://lh3.googleusercontent.com/t-VKF-CI5_oJjcgZ5dbgWqiuk7Xa70WYa08TDjb9raT6205BBATSB1TS-yQhfGJjiiYCoI21t-u29e1sGSDXx6rGpIgWdeuAPYJD4jhWVOdQS4JT_fVEd_xXLJpn bgsE67QbaMq3dbYrhTpW484t9ywHJJDYhDC6k5I8r3bbBkM9tf JAQmjWTpEnp4Ckv-iwH1oAdh_K7oUOMTeETjnAZQV-MW8SvxjbKK68qLCtYsJLX99srshqmtbf3J9RAF_UJb2ETslOo6 JIf1EEHgrXIQKcZyaBL4C9afYHCVOz2naB6lMnzgwgZAiNAYn4 I2x-Wb1QdzNRUy08ufZm6Yq7Oif0KozvMDQGX9Wb5RePklh4fNFE7m CjfLVrm0_kzqDbvF1V7ofeb6pSGZG89l01BA6fNTyia8g5AxXZ Z5MRg_K6lRzT2caZk59ZX2-haBiTac0sWosyQwBCy7BCDsBD1-49LTu_KCbND5MBmQxCQq99i-7f6hE5gFsfixYf4br3g6dFN3NPJ_ZWtCnXPu-sRO8Jk84iJIPsHKO8LJzJMQwmrLtqAIrOcEas2DVn-7yQ064W_GiWpl9ND3NH6VMosH_lgK1qM-fE9zYJvRQ=w800-h600-no

Loppupäässä seurailtiin joenuomaa takaisin lähtöpaikalle

https://lh3.googleusercontent.com/j7byrGRqQth2Jihhasn_fY6eqHxUwf3EQf0Mq0dIEe1vSlKltZ QdAPicxt5Q1tDeSIc8PnVeWS_KzMPnnOk11fGup2ASjM8nHHbm bn6he1YJMQTnn8A4lpxPYLHYq44lX3IBD38PyHC826ZJmYyCvm p5AgW_nY_OaUD9dm-1MDU6sUG-wNioISMC0-iwnxTuGGhlMTpjPM2uV_27YFT6g7fDuKkCitWk6Wb2TESlUIGj V3-u6JD6sBFShA1Zp9LRStDElM4jkHMZhAl-GJaRe7YlY_Mavgcs7WVD31J8jxTShR4gfuwK7lfpd2chlj3SIR mEr9S_9MvH-ldrbOeFjLxYGIFTIWBl6RyBhGKi7SVGCKmgwQFyXYnkaDuOerH dlnUTni_ECrmOe1me57SmqRxNQ8H0bdBaNMI2j66ExgBAFGbFa CHYyUGXiOKVIFk4qRZWJhTEOhQ1hY_i3zNlgl2qaPPJ8I7CYSG WbAeTCHSFV7czKcNWtbmAz-6NjqPbZxFGpAQ7eDGbg9kEk_L1iHIV8pYuwaXaDO6dRcI4uKWX bbAEBN_LE2uaFJ6S6yYspDY-o4gbf-F0_pyeb3u8tAqihfgbNpPRnzY4KYc=w800-h600-no

https://lh3.googleusercontent.com/D5AvwtNdhxcpU2g9u21ZqkHXGz_rWjzW3io7uTW0J0CDxtnjEC mWNpyTA0iNc3tfW_N0wJX4gUv5GtG_ruj-gSbL0N785LYO-_6RUA0sZFGUljzEfYac5ljwYQqkOaPajeoLJCUrIir8iEWkqPW 3OZiVAPzO3Io2B64K_VgmNbgF-w-BTvpXNQJ3D4H4zcectRpL06Dzp520AARGh-YL_m8IgQOdr4AL73IWbaKNYo4icx_N0kvEKBz_NDt_FftskrSG hvy8ZrL5rCPPfTynLQ-2vfW4qwZi5LubPqAb41xpTPgFispP67YUPOcftym3j0XrMdI6n Sy_AzXmHpZ25bTDN63f5q8oE_Zd5z4C9tDVw8W2zphveR_YX3B mhKwWWeGZS4G1553W4bQhgfZyFKZI0r2VJf-oIuj9YSxIiZ-xR6nSSJhY4YoREMJySDTKg-REoyV1tnHa35CmVpoq0TOEs6tghyrHKWeGdSG9MTczPPGNfgig XzmayloqttPBMm15q4SycbT5dOTowar8MeyRzkgqH2wiDmjg_6 M3xpJih4WTOFR1ntXQfy59C8-14GUW2H4kHiQPrHAD0VqqkPe_T9Lbj6REWKdCFRs=w800-h600-no

Varo sammakoita! :o

https://lh3.googleusercontent.com/wf-vjFIDbzcWyIgG8ECuBR_HmV6g_yM9zOyRMHOsdRBv9hXcBM-S8nxpyQMxiy-LKstt2IbUAN6k54WMX7RmDUfw4j2yLuBgccSjjGkbzzY042MPx bu9Xyn5K0_twbKWxFZhexhr7vUqRr5PKli-M8u6zKwvm26rhHX2mZ7MXv1jCZ8ucWQYWEj3HZsNj9kToMqhLY c9gJ9LRyijIguAQxshV8FSZJpWZlhBjzns_xIREAdll0DOrfUR IXYc8toIux9lfch3yxFXolJ8OHmSHDj9bcZdhRFPVINL8FeOZy 4qase6GSCwoSNynFAkScl1OiUfOUSpqVAQXjlJLO1wIQfCyuI_ SLUg8qVn4cZTcsxNicNvLDzEJlCdYY4sZYetpav0bjelNsEDSp-wcixAqgyGZefQfb-rkhBlaQ_D1qVv1MCUVMcQYREXztFXfC9YR_eNpWlw0JNwTBADM EonM3yGHY_qzf84l71RuKWj7hPS3J65HnHNaTF_bnxVhPruEfr vKb1mszcOTqNPIcvmOjHfDZUwz6CmquxcFH8n7K1UKkiMGUwiJ b-t6QP9LTVysBhzGAVcUwwRw-PsHDM9RUXBhN3HdyTJASbQ5cE=w600-h800-no

Ajon jälkeen pakkasimme pyörälaukut lentoa varten ja suuntasimme auton kohti Pariisia.

https://lh3.googleusercontent.com/MzVVdzBNpjYqvJ9XY330gW2fnsOEzuo3H48qcp10cBZJiExcs8 4cweeRJl4-WBFBQ0VvxESXuaTU03mf9jUSa8iSAg7uiKHSIC4rze2j_JVghP KK7e0VQwBDwDA0HZmnQVLDy7vdV1CJrAcIe5TWHZiaIU22lR3_ LxIefIwXxsAb4xN3468gM6QCv9SA7Kn9PUz1OXLF7U3q6gwXw6 1zIK6A2IiGXWP-3Y5HZEfVa16JVza7rxSVt4Ot_vblC_Ao9w36d5CJckUV6eeTlI eZenA69bK5ZtWcjSryzlDukHxbQlLeZY3uLTlo_78umwd5Ffc5 JvwSOFGHDqEh8ASTDpzHVKTYWbRt_BfsU4Bm3R6qBjFUiKSl-VkZZe3nGV-rcjG2gjUO9Jjt3xwUozmd1wBCapkeES-iFBkl_I1fuhYKaOr8cvOevwD_hR_L8sGp02sSbR3omdO9BSeIe vwaYGy3pXU8ZPEoqKpORGR6W8Kdy7up0LINYFC08zKZwkLQs0m gMUosNYbI4HDiFEv2TVCk8BT8zFJ2NtInyVGBmYZFL8Th5nU90 XeSH387rQdakSkFg2Zem7sVwVO8CO8cr3kDSVghJeb_VUS-Dck=w800-h600-no

Autovuokraamo ja lähtö/paluuportit ovat hyvin lähellä toisiaan, joten pyörälaukkua ei tarvinnut hinailla pitkiä matkoja pitkin lentokenttää. Helppoa ja vaivatonta.

Suomeen tultuamme satoi tietenkin lunta sakeana ja paikka paikoin 70 km/h nopeus moottoritiellä oli liikaa.

Kotona Tampereella/Nokialla olimme joskus kolmen maissa yöllä. Aamulla tietenkin takaisin töihin.

https://lh3.googleusercontent.com/HD4ri1KGr6lsCMT2wc8Mp6EHzE45060TZ2Q9kO4hphex2mT0UW w019JlUJ6irnCz6NorN1-zYQMvrvMp0SwdmnfISyKAD_rJRiu9AkuewmF7hmbA6DGgevPZs kSiCUkV3j9SzJSO5O0fosCelsdEvCU-Tfs9MBVqRumP1Q_FY20WQ5xA5hUYugYGNG2Qpsgozlbv99cQXI oliWl3HFpVFjWBFZ63kXpzURSszh6xVsSyUncjmPN7g7sL4XAe 6MMtRZ3GJQ2Eve6ezJ7jHyO_BECA0pBGM6pN5kLcDI0O74oMrm vuhb7WfWA3in15S4LbRApqsIo123FDvd8txMqJzNqAjJ8dy1Z7 Mn42FbdUqSxZ0mRGUs0kACaau8XtxkawS2sP8GcR3uSyT-iFJgcVJJv88aikAgp-bFcqhTCv9gZWPM3qFIKDtw0AZl4n0AP2gVQhJQNmh18c9H2WTi ShhI967rWmaJ7KV0CACLxp6t-QAI1pnwufR4CQUTc2LIXob7ZtmfkNwUcg5778Sk8g91xZHc9_l qVJOuY2Hj4nN665wqc5U2AIgyZorLHtX8AsGjgHZrx2D_uj3WK 6hNgfwsNTLQGikBliNb84lxk=w800-h600-no


Yhteenveto:

- Varaa matka ja osallistuminen ajoissa

- Vuokra-auto helpottaa elämää suuresti

- Ranskassa kaikki järjestyy omalla painollaan, älä stressaa

- Kunnioita gobbleseja, ne opettaa nöyräksi 29 sektorin aikana

- Laita niin paksut renkaat kuin pyörään mahtuu (suosittelisin 28-32mm)

- Laita niin vähän painetta renkaisiin kuin mahdollista ilman vaaraa snakebiteistä

- Tankonauhat tuplana helpottaa, jos otteesta ei tule liian paksu kämmenen kokoosi

- Käy ajamassa Stab Velodromilla, ellet ole ajanut paljoa rataa aikaisemmin

- Muista nauttia :)

Pohje
18.04.2018, 10.33
Kotona autotallissa huomasin, että pyörälaukun pakkaamiseen olisi kannattanut panostaa hieman enemmän ja katsoa varusteiden asemointi tarkemmin.
Vanha kypärä oli ottanut pientä osumaa Finnairin kuljetuksessa

https://lh3.googleusercontent.com/aRbMlAMwKjEzin-yLix2eJImKrz_V8mHPLOh3Ja-u56mSyqJsWl5xfmGkkcU5FcX1XrdupdxtB9cm8ViT3RvZkG2us kO7PL6HFG_K-4IiBzjEkmL1mNmGWiBfj4if6gKmlbGmw8c-qL_oklSNZH5nqExunFAqrk5XjFp8YFQIona-FQ7YpLuHaLKjkZeUu8ooD4UKhMU8MaiJAebbUddGr-EQXiS9hG9CBAyI6srfDBsiBijrLFibn-bjxgbbzYc-APc7hS6mVyTPm_sqpO398eoEepK2jlPyRIRZnTTyrrFQRustuI 1fAwRXxdivvNz8eMNDEGA3Z3MPtYM9SRa-xHU9UFgVuOhwOaqAsYguuQU96v3FqYe3sxTcAa91O4zobZkEVb xLtzxlNDpm_3m7yIdphxul3_tVHtqYbEX3qygf6eNgfpcBJVkW ydQ3ujDEBgIm90gz7BtiKZXee1SG3EnCiPgvsrLh6NDQtAdXrg UZGxCBzhJm8jNdbU6giUZoEwY0jk3vf9rSjr8I46LNOXLSTgUH FNztKpe7SqYHaO32VCL9pCaOYWdrOugf7xE19-1rSCws2Rktr_JUheD54Um30VKv9HaMWsTPCw=w800-h450-no

Pohje
15.11.2018, 14.06
Nyt olisi taas tähän tapahtumaan ilmoittautuminen avattu:
https://www.parisroubaixchallenge.com/en/
Pitäkäähän kiirettä!

Olisin kovin kiinnostunut, innostiko tämä matkakertomus yhtäkään teistä ilmoittautumaan tänä vuonna mukaan?
Tai harkitseeko edes kukaan?

Fjälle
23.11.2018, 19.26
Kova keikka ja hyvä juttu.
Respect

kmw
24.11.2018, 21.32
Tämäpä oli mennyt multa keväällä ohi, mut nyt luin. Hyvä rapsa, kiitos jakamisesta. Ja juuei, en ole lähdössä :)