PDA

Näytä tavallinen näkymä : Helsinki-Satakunta-Helsinki 600 km / 1000 km 9.-10.6.2018



mkpaa
22.03.2018, 01.57
Kymmenes Helsinki-Satakunta-Helsinki brevet suuntaan kohti Vanhaa Raumaa.

Lähtö 9.6.2018 kello 8 Musiikkitalolta Helsingistä.
Hinta 20 euroa + ACP-kausimaksu 10 euroa.
600 km lisäksi vaihtoehtona myös 1000 km reitti.

Lisätietoja ja ilmoittautumisohjeet: https://www.randonneurs.fi/tapahtuma/helsinki-satakunta-helsinki-600-km-6/

The flying Chocobo
22.03.2018, 12.59
Kiitoksia vaihtoehdoista! Nyt vaan pitää kevään aikana arpoa kumpaan osallistuu/ uskaltaa osalistua, pidemmällä vaihtoehdolla tietysti saisi ajella molemmat reitit :)

mkpaa
06.05.2018, 18.43
Ilmoittautuminen on alkanut. https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScg6Adi6QMqWvgi6tpiIxxAaPsrfBxuWypbRZIbAs1i Chs5Lg/viewform
1000 km reitin maali ja bag drop optiot saattavat vielä muuttua, jos ilmoittautuneita tulee paljon.

Joni L
08.05.2018, 09.30
Jos tähän miettisi osallistumista, niin meneekö joku porukka nukkumatta maaliin? Millaisia ryhmiä viimevuosina on muodostunut?

Jan Kruse
08.05.2018, 09.42
Monenlaisia ryhmiä muodustuu ja jotkut ajavat yksinkin. Brevetin lähtökohta ei ole automaattisesti ryhmäajo, mutta minä ajoin ryhmässä joka ei nukkunut ja pitkät tasamaan osuudet aamuyöstä olivat vaikeita. Mäkisemmässä maastossa oli jo helpompaa.

Joni L
08.05.2018, 11.12
Ei automaattisesti ole ryhmäajo ei, mutta sitä minä tuolta haen. Yksin voin ajaa kotonakin:) Paljon teidän ryhmällä oli vauhtina liikkeellä? Olisi periaatteessa "kiva" tulla noille breveteille kun olisi ns. ryhmä selvillä.

Jan Kruse
08.05.2018, 11.58
Ei hajua keskarista, se vaihteli vuorokauden aikana. Aamuyöstä tasaisella ja muutenkin halusimme pitää ryhmää kasassa ja samalla nukutti. Piti keksiä kaikenlaista että pysyi hereillä. Yöllä vauhdit laskee. Kokonaisaika taisi olla jotakin 28/29h. Näillä pitkillä kaikki asiat vaikuttavat. HSH on suosittu ja sieltä löytyy varmasi sopiva ryhmä.

anttipietila
08.05.2018, 12.41
Monenlaisia ryhmiä muodustuu ja jotkut ajavat yksinkin. Brevetin lähtökohta ei ole automaattisesti ryhmäajo, mutta minä ajoin ryhmässä joka ei nukkunut ja pitkät tasamaan osuudet aamuyöstä olivat vaikeita. Mäkisemmässä maastossa oli jo helpompaa.

Eikun ne pitkät tasaiset oli niitä helpompia, alun ja lopun mäet pelkkää kitumista. Tuolla jotain dataa (https://connect.garmin.com/modern/activity/1790616928).

Edit: Tuossa ei näy tauot, kokonaisaika oli se 28-29h. Ja riippuu aina porukasta, reitistä, miten tuulet sattuvat, jne, yms., mikä se keskari lopulta on.

Joni L
08.05.2018, 13.10
Hyvältä näyttää! Kiitoksia.

Mika Helenius
08.05.2018, 13.51
Ei automaattisesti ole ryhmäajo ei, mutta sitä minä tuolta haen. Yksin voin ajaa kotonakin:) Paljon teidän ryhmällä oli vauhtina liikkeellä? Olisi periaatteessa "kiva" tulla noille breveteille kun olisi ns. ryhmä selvillä.

Me ajoimme 4 porukalla joka muotoutui bembölessä siten, että pidettiin pikainen kusitauko shellillä ja sitten oltiinki nelistään loppumatka.
"saunottiin tunti ja nukuttiin tunti" välissä ja sitte takasin.
Kokonaisaika oli 34h faktat kahdessa eri tiedostossa. Välillä väsytti ja oli vaikeeta ja välillä ei väsyttänyt ja oli vaikeeta tai sitten ei ollut tai sitten...

Ensimmäinen päivä:
Katso pyöräilysuoritukseni Garmin Connectissa. #beatyesterday
https://connect.garmin.com/modern/activity/1791479404?share_unique_id=22

"saunottiin tunti ja nukuttiin tunti" välissä ja sitte takasin.

Toinen päivä:
Katso pyöräilysuoritukseni Garmin Connectissa. #beatyesterday
https://connect.garmin.com/modern/activity/1791588916?share_unique_id=24

Nyt on tarkoitus ajaa 1000km, joten näitä lukuja tai ajoseuraa on turha tässä vaiheessa vielä miettiä. Me pidimme itseämme hereillä 5minuutin vetovaihtosyklillä, jolloin 5min työvuoron jälkeen oli vartti helpompaa. Ja vauhti pidettiin maltillisena läpi reissun.

Oma kokemukseni on, että pidemmällä matkalla jos on enemmän kuin itse ajamassa, ei ns. Huonot hetket tai väsymys tai nälkä tule koskaan synkronoidusti, jolloin kaikki suunnitelmat kannattaa heittää roskiin ja "elää hetkessä".

Ja sen ryhmän tai polkijan haluan tavata, joka tonnin vetää nukkumatta.

Jan Kruse
08.05.2018, 14.16
StePe taisi ajaa PBP:n nukkumatta edellisellä kerralla. Viime kerralla otettiin nukkumatauko noin 800km:n kohdalla. Tarpeeksi kahvia ja vaihtelevassa maastossa on minulle helpompi pysyä pirteänä.
Näiden asioiden kanssa ei saa leikkiä. PBP:ssä porukka nukahteli ajaessa.

The flying Chocobo
08.05.2018, 14.56
Tuosta Bagdropista ja mahdollisesta nukkumismahdollisuuksita minun pitikin Mikolta kysyä.
Eli minkälainen alustava suunnitelma oli 1000 km varalle: miten oli bagdroppi ja onko mahdollista saada nukkumatilaa ja jos on niin mihin kohtaan tuo sijoittuisi? Ilman sitoumuksia tietysti, mutta jos alustavia viivoja piirustusopöydällä viivailisi. Eihän sitä vielä varmaksi tiedä uskaltaako koko rahan matkalle lähteä.

kp63
08.05.2018, 16.26
itse kyllä vierastan ajatusta, jossa fillarointi ja nukkumattomuus yhdistetään johonkin hienoon. Vaarallista, epäterveellistä ja epämukavaa. Varattu hotla la-ma Säkylästä ja ajateltu ajaa tonni 2xkunnon unilla ja aamupalalla.

Minttukaakao
08.05.2018, 19.47
Olishan se kiva jos tonnilla voi nukkua jossain lämpimässä pariin otteeseen, vaikka tuossa samassa paikassa molemmat unet.
Someron Fresto on muuten konkassa, oli lappu luukulla pari viikkoa sitten kun yritin leimaa hakea. Pari km Helsinkiin päin on Rantatupa, sieltä saa mm. ruokaa.

mkpaa
10.05.2018, 11.36
Vahvistan koeajon jälkeen kontrollit. Toivottavasti ei ehdi mennä muita paikkoja nurin. :)

anttipietila
15.05.2018, 13.11
Lähtöpaikka on jäämässä Helsingin muurin (https://www.hel.fi/static/liitteet/kaupunkiymparisto/liikenne-ja-kartat/kartat/kansalaistorin_kiertotiet_tyomaalla_2018.pdf) sisäpuolelle.

timo_alanen
18.05.2018, 18.14
Meikäläisen duunipaikka! Jos lähdetään siitä ruman haukipatsaan edestä kohti Baanaa niin ei ole ongelma. Laitan tietoa jos tilanne muuttuu.

mkpaa
20.05.2018, 16.38
Vähän kuvia reitiltä. Kävin ajamassa 1000 km reitin (sisältää myös 600:n) muutamalla mutkalla, kun oli omat taukopaikat. Palatessa olin selvästi mennyt vähän liikaakin mutkia suoraksi, kun oli jäämässä 8 km vajaaksi. Piti käydä tekemässä Baanalle pari numeroa lisää ennen loppuleimaa. :)
Aikaa meni vähän alle 64 tuntia. Lähdin torstaina iltapäivällä ja ajoin 410 km yön yli Kokemäelle, jossa nukuin noin 3 tuntia. Siitä jatkoin Karvian ja Merikarvian kautta Poriin noin 270 km. Nukuin siellä noin 5 tunnin unet ja viimeiset 320 km sitten samoilla silmillä. Kävin lisäksi katsomassa järjestelyjä majoituskontrollille ja näyttää oikein hyvältä meidän tarpeisiimme. Kultturellit pyöräilijät pääsevät Alvar Aallon suunnittelemaan saunaan.

https://www.flickr.com/photos/mkpaa/sets/72157691251491960

https://farm1.staticflickr.com/949/40422890180_76ab6e4835_c.jpg (https://flic.kr/p/24A2SWq)

The flying Chocobo
29.05.2018, 14.11
Nostanpa aihetta ja samalla muutama kysymys, koska piirtelen 1000km ajoani varten nuotteja (joita en kuitenkaan malta noudattaa) kuten minulla tapana breveteille on tehdä.

1. 1000km aikataulutus:
Olen lukenut kahta eri tietoa 1000km aikataulutuksesta: Joko 13,3kmh läpi koko matkan tai sitten niin, että 600 ekaa kilometriä 40h (15kmh) ja loput 400 35h (n11,4kmh). Vaikuttaa minulla aika lailla lepomahdollisuuksiin. Kummalla mennään?

2. Bag drop ja nukkumamahdollisuus:
Onko mahdollisuus päästä reppuun käsiksi missä kohtaa (km) ja missä kohtaa on mahdollista nukkua (km)?

3. Nukkumakontrollin aukiolo jos on tiedossa, olisi hyvä tieto mutta noista yllä olevista sen voin itsekin kalkuloida.

Oma alustava suunnitelma olisi mennä yhdellä 'kunnon' unella, muuhun ei taida aikatauluni riittää.

Mika Helenius
29.05.2018, 17.13
Yllä hyviä kysymyksiä, laitan yhden lisää,
Ovatko aiemmin mainitut kontrollit nyt varmoja ja minkälainen putiikki niissä missäkin toimii kontrollina/leimauspaikkana? Näiden putiikkien aukiolot kiinnostaa, selvinnee kuuklettamalla, jos aiempaan löytyy vastaus.

pompo
30.05.2018, 13.38
Vielä kysymys:
Jossain muistelen nähneeni, että majoituskontrolli olisi käytössä myös lisälenkin jälkeen. Gpsies-reitti kuitenkin ohittaa Euran itäpuolelta. Onko Jokisauna käytössä 740:n kohdalla?

mkpaa
30.05.2018, 21.52
2. majoituskontrolli tulee "virallisesti" olemaan Hostel river Porissa ja maksaa erikseen 30 euroa/yö. http://majatalo.hostelriver-pori.com/8-0-Hinnasto.html
Se on noin 640 km kohdalla. Halukkaat voivat varata myös muun majoituksen niin halutessaan. Listaan muutamia oleellisia. Esim. Eteläpää Siikaisissa ja Kristalliranta Säkylässä voivat jotakin kiinnostaa. Kontrolleilta tai niiden välittömästä läheisyydestä löytyy ruokaa. Laitan niistä tielistaan tietoja.

Chocobon kysymyksiin:
1) 40h 600 km ja sen jälkeen 400 km 35 h eli 2. majoitukselta saa lähteä pidemmän kaavan mukaan.
2) Bag drop on vain Jokisaunan kontrollille molemmilla matkoilla.
3) Jokisauna on auki siitä asti, kun ensimmäinen saapuu paikalle ja noin kello 9 mennessä aamulla olisi hyvä olla poissa, jos aikoo pysyä aikataulussa. Hostel Riveriin voi check in:ata myöhemminkin. Tämän ohjeet tulevat erikseen majoituksen varanneille.

mkpaa
01.06.2018, 03.02
Päivitetty reitti nyt tapahtumasivulla. Alun ja lopun kontrollit vähän muuttuivat kiitos Freston sulkeutumisen. https://www.randonneurs.fi/tapahtuma/helsinki-satakunta-helsinki-600-km-6/
Merikarvian ja Eerikkilän kontrollit voivat olla vähän haastavia joillekin 1000 km ajajille aikataulullisesti. Ne on toisaalta parasta mitä siinä nyt on lähellä saatavilla. :)

18 ilmoittautunutta. Vielä vajaa viikko aikaa ilmoittautua.

The flying Chocobo
01.06.2018, 13.07
Kiitos tiedoista Mikko!
Eli 340km kohdalle saa tuoda tavaraa repussa ja siitä etenpäin loppusuoralle pitää olla tavaraa mitä tarvii mukana. Helpottaa sekin sikäli, että tuon alkupätkän voi mennä kevyemmin kamoin.
Tuo virallinen majoituspaikka on minulle optimaalinen matkan suhteen - olin itse kaavaillut juuri tuohon 650 paikkeille lepotaukoa. Silloin uskoisin jo unen tulevan aika helposti ja ehtinen myös raahustaa paikalle siten että ehtii ummistaa ögat hetkeksi.

Karbis
01.06.2018, 14.04
Vein reitin ridewithgps:ään ja tein tapahtuman https://ridewithgps.com/events/57360-hsh-1000-km-reitti-mkpaa Mitään vastuuta reitin oikeellisuudesta en ota. Varmaan jotain muokkausta tulee.

Hmm mitenhän toi Lavian kontrolli kun menee la kiinni 22.00 ja aukee sunnuntaina 9.00 ja vaikka ajais 32km/h ilman taukoja niin olis vasta noin 21:15 siellä. Käytännös pakko nukkua jokisaunalla (onko tilaa kuinka paljon). Pitää näimmä pohtia rytmitystä vähän enemmän mitä oli ajatellu.

The flying Chocobo
01.06.2018, 15.06
Saiskohan tossa tapauksessa itse kuitata kortin? Tai saattaa siinä olla ABC, josta voisi saada nollakuitin tai jos on OP:n seinässä automaatti niin sieltä jonkun lipareen. Mun ainakin on ihan turha nukkua jokisaunalla, koska en kuiteskaan saa unen päästä kiinni ja toisaalta aikaakaan siinä kohtaa ei ole paljoa aikaakaan meikäläisen tahdilla. Alustava nuotitus itsellä on että olen Lavialla sellaiseen aikaan että ei ole puoti auki.

mkpaa
01.06.2018, 15.51
Omat kuittaukset onnistuvat kyllä tarpeen niin vaatiessa. Periaatteessa Laviasta voisi jättää leiman kokonaan pois, koska siitä kuitenkin ajetaan vain läpi.

mkpaa
01.06.2018, 15.54
Vein reitin ridewithgps:ään ja tein tapahtuman https://ridewithgps.com/events/57360-hsh-1000-km-reitti-mkpaa Mitään vastuuta reitin oikeellisuudesta en ota. Varmaan jotain muokkausta tulee.

Hmm mitenhän toi Lavian kontrolli kun menee la kiinni 22.00 ja aukee sunnuntaina 9.00 ja vaikka ajais 32km/h ilman taukoja niin olis vasta noin 21:15 siellä. Käytännös pakko nukkua jokisaunalla (onko tilaa kuinka paljon). Pitää näimmä pohtia rytmitystä vähän enemmän mitä oli ajatellu.

Joo ajatukseni oli, että enemmistöllä Lavia olisi vasta aamulla eli max 25 h / 425 km.
Nukkumispaikkoja pitäisi saada noin 15 samaan aikaan ja improvisoituja ehkä vähän lisää.

Mika Helenius
01.06.2018, 17.21
Amatööri kysyy tarpeen vaatiessa otettavasta nollakuitista, miten sellaisen saa automaatista?

kp63
01.06.2018, 18.59
Omat kuittaukset onnistuvat kyllä tarpeen niin vaatiessa. Periaatteessa Laviasta voisi jättää leiman kokonaan pois, koska siitä kuitenkin ajetaan vain läpi.
joo kaikki läpiajettavat kontrollit vaan pois jos säännöt sen sallii. Voi sitten taukoilla paremmin tarpeiden mukaan. ja ottaahan ainakin mun känny kuvan kellonajalla, jos tarvii

mkpaa
02.06.2018, 05.29
Tonnin reitistä tuli kysymys. Sen maali on näillä näkymin Helsingin keskustassa, että saan kortit ja voin palauttaa bag dropit mahdollisimman vähällä vaivalla. Kokonaismatkaksi tulee noin 1005-1010 km.

Myrtillus
05.06.2018, 10.37
Moro, HSH noviisina kysymys majoituksesta (B600). Onko syytä pakata drop-bagiin lakana mukaan vai millainen järjestely majoituspaikassa mahtaa olla? Tarkoituksena vetää muutama tunti unta pollaan.

mkpaa
05.06.2018, 11.52
Patjat, lakanat ja pussilakanat löytyy. Tyynyjä ei ole kaikille (tyynyliinoja kyllä). Pyyhkeet on talon puolesta.

Myrtillus
05.06.2018, 12.02
Patjat, lakanat ja pussilakanat löytyy. Tyynyjä ei ole kaikille (tyynyliinoja kyllä). Pyyhkeet on talon puolesta.

Oi oikeata luksusta! Tyynyliina sitten täyteen pieniä kiviä pihalta, niin pääsee aitoon tunnelmaan :-)

mkpaa
05.06.2018, 20.06
1000 km ilmoittautuneet saivat sähköpostia majoitusvaihtoehdoista ja maalista.

Yhteensä nyt 27 ilmoittautunutta ja vielä päivä aikaa.

mkpaa
05.06.2018, 22.37
Satunnaisena huomiona, 1000 km reitti kulkee melkein jokaisen Satakunnan kunnan kautta. Vain Pomarkku jää reitin ulkopuolelle. Nykyisessä maakunnassa on 17 kuntaa. :)

The flying Chocobo
06.06.2018, 08.41
Yritetään tulla mukaan. Polvi perkule alkoi reistailla viikonloppuna ilman erityistä syytä. Mitään vikaa ei pitäisi onneksi olla ja paranee päivä päivältä, mutta ei vielä ihan kunnossa kuitenkaan. Saa nähdä ehtiikö. Oli vaan pakko jättää kaavake sisään, sillä mahdollista DNS:ia vielä enemmän ketuttaisi se että ei pääsisi osallistumaan jos tästä tokeneekin. Minulle tämän piti oleman kauden 'se juttu'.

kp63
06.06.2018, 09.27
Ymmärsinkö oikein, että Kontrolleja voi vähän säätää ? Esim Merikarvialla SEO:n baari kaupan sijaan ?

mkpaa
06.06.2018, 16.59
Lopulliset tulee tielistaan. Ynnään vielä mitä kannattaa pitää. Nyt saattaisi nopeasti ajavilla olla todella pitkä siivu Jokisaunan jälkeen odottamassa. Vaikea saada kaikille hyvä. Mahdollisesti se on vain Jokisauna-Karvia-Pori-Huittinen.

The flying Chocobo
08.06.2018, 07.38
Onnea ja menestystä matkaan lähteville! Itse joudun skippaamaan jalkavaivojen takia (ei ole tarpeeksi hyvä vieläkään) koko vuoden odottamani tapahtuman. Koetan kateellisena seurata mikäli liveseuranta toteutuu. Onneksi sain hallituksen kanssa neuvoteltua tonnilisenssilleni siirron (nyt kesäkuun lopulla). Säästäkin näyttäisi tulevan varsin mukava teille ajella. Ei kun turvallisia kilometrejä ja raportoikaatten sitten tunnelmia ajon jälkeen.

mkpaa
09.06.2018, 08.46
Liikkeelle lähti 29 henkeä. Seuranta sivulla https://www.randonneurs.fi/helsinki-satakunta-helsinki-600-1000-km-brevet-seuranta-2018/

ijh
09.06.2018, 11.07
Onnea matkaan porukoille! Täältä soffalta kattellaan aina välillä miten sujuu :).

Rosco
11.06.2018, 09.50
Tjooo kotiin on päästy ja eka 600km ajettu. Polvi -ja pohje ongelmien kanssa hammasta purren päästiin perille, ja nyt yön nukkuneena voi huokasta ettei pahempaa näyttäs olevan. Lihakset vaan rasittuneena ja jumissa.

Kiitos vielä kaikille yön läpi ajaneille ja eritoten kiitos kun venasitte viimesella puristuksella!!

JA kiitos Mikko järjestämisestä!

Myrtillus
11.06.2018, 10.25
Tuhannet kiitokset vielä järjestelyihin osallistuneille ja etenkin Mikolle, joka tuntuu tekevän asiaa rakkaudesta lajiin! Nyt on HSH neitsyys menetetty, kun ei löytynyt Pirkanpyöräilyyn sopivaa ajoporukkaa...eikä taida kyllä löytyä enää tulevina vuosinakaan, jos HSH säilyy hengissä. Loppumatka oli selvästi valittu huolella, kun sitä mäkeä tuntui pukkaavan ihan kiitettävään malliin, vai oliko se nyt niin kuin Mikko joskus sanoikin, että ainoa tasainen reittin Hesaan kulkee etelän suunnalta...ja sekin vain ajoittain kauniilla säällä.
Sunnuntaina oli ajoittain vaikeuksia pysyä hereillä vaikka nukkuikin jopa neljä tuntia, mutta riittävillä kahvi- ja jätskitauoilla homma hoitui. Nyt on vähän etureiden pehmeinä ja liikehdintä rauhallista.
Kiitokset menomatkan isolle porukalla, jonka kyytiin Paulin kanssa hypättiin 200 km vastatuuleen pyristelyn jälkeen, ja sitten ainakin itse vain nautiskelin aurinkokansipaikasta, kun sisäreidet nykivät sen verran pahasti. Ei uskaltanut ottaa enää sitä riskiä, että olisi tipahtanut kelkasta jossakin ylämäessä. Paluumatkalla olikin mukava neljän henkilön porukka, jonka kanssa 5 min vaihtorinki pyöri mukavasti ja matka edistyi.
Onnea ja tahdon voimaa vielä tonnista tahkoaville!

Jan Kruse
11.06.2018, 13.49
Hienoa Rosco että ei ollut pahempaa.
Kiitos Mikko! Kiitos myös Krisse!
Olipa hieno retki!

mkpaa
11.06.2018, 17.38
Muutamia kuvia kontrolleilta ja maalista Flickrissä. https://www.flickr.com/photos/mkpaa/albums/72157691251491960
https://farm2.staticflickr.com/1756/41834805785_624d8e391c_c.jpg (https://flic.kr/p/26JNjfV)

Tonnin ajajia odotellaan tässä lähitunteina Helsinkiin.

timo_alanen
11.06.2018, 17.39
Hieno oli reissu taas! Raskaampi kuin joskus on ollut, mutta jos miettii että olen puolen vuoden sisällä ajanut yhden pyörälenkin, Talvipäivän seisauksen, 200-,300- ja 400-brevetit niin ihmekös tuo. Kyllä tähänkin hommaan ehkä vähän pitäisi valmistautua.

Mukavaa ja kokenutta ajoseuraa oli kumpaankin suuntaan, ilo ajella! Myrtillukselle kiitos tukipalvelusta renkaanvaihdossa ennen Karkkilaa, Mikolle ensiluokkaisista järjestelyistä, Krisselle siitä että jaksoit näyttää jokaisen lasin ja lautasen jota en saanut yrityksistä huolimatta osumaan näkökenttääni.

Muutama kuva matkalta:
https://www.flickr.com/gp/134696908@N05/xx06kp

mkpaa
11.06.2018, 22.58
Tielistaan (1000 km) oli näköjään jäänyt virhe, jonka Pompo huomasi. Toivottavasti se ei aiheuttanut muille harmaita hiuksia. Km-etäisyydet olivat oikein, mutta välimatkat risteysten välillä olivat väärin. Jonkun copy-paste -virheen takia sinne oli jäänyt 34,5-37,5 km joka toiseksi etäisyydeksi oikeiden etäisyyksien sijaan.

The flying Chocobo
13.06.2018, 07.38
Kaikki tonniset pääsi ajoissa maaliin! Mahtavaa! Huikean isot onnittelut! Olisipa päässyt mukaan...

Fuuga
13.06.2018, 07.49
Kaikki tonniset pääsi ajoissa maaliin! Mahtavaa! Huikean isot onnittelut! Olisipa päässyt mukaan...

Vähän sama fiilis kuin Putte-Possun nimipäivien suhteen; 'Oi jospa oisin saanut olla mukana'. Oli vain liikaa päällekkäisiä menoja. Onnittelut kaikille!

Mika Helenius
13.06.2018, 11.24
Yksi itseasetettu rima on ylitetty. B1000km on rankinta mitä olen ikinä tehnyt. Rankkaa siitä oli tosin vain murto-osa, mutta mm. Lopun mäkiosuudesta "yksi polkaisu kerralla" -taktiikalla selvisin.
Suurin haaste itselle oli energiansaanti eli syöminen ja juominen. Muut ongelmat olivat mittakaavassa pieniä.
Kiitokset osittain "suuruusjärjestyksessä":
Mikko Mäkipää (ei tarvinne perustella)

Krisse (apusi Mikolle ja kaikille osallistujille oli suuri)

Kaj (kun huomaa matkakumppanin, jonka peesin ja kokemuksen avulla maaliin selviäminen oli ylipäätään mahdollsista, olevan itseä 22 vuotta vanhempi, alkaa oman suorituskykynsä häpeämisen lisäksi kypärä nousemaan atmosfääreihin)

Arto,Pekka,Antti,Marjut (taukoviihdettä parhaimmillaan ja lisäksi iso tsemppiapu vaikeina hetkinä)

Tikkurilan tiikereiden valmentaja, joka lääkitsit matkakumppaniani Eerikkilässä loppumatkaa varten. (Aito reaktio, kun Kaj esitteli meidät pitkänmatkanpyöräilijöinä ja kertoi, että ollaan ajettu 890km pyörillä ja vielä olis 110km jälellä, oli välittömästi esitetty kysymys: TEITTE MITÄ? )

KIITOS

Lopuksi varusteista lyhyesti, sopiva testimatka paskan ja laadun välin selvittämiseksi on 1000km. Voittajana Brooksin satula. Ei voi olla niin, että persaus ei tule tuosta kipeäksi, muttakun ei tullu.

mkpaa
13.06.2018, 15.19
Onko jotain kommentteja tuosta maalista Helsingissä vs. Espoossa? Reitissä Helsinkiin oli muutamalla osallistujalla vähän hakemista. Selvästi siihenkin olisi pitänyt tehdä sekä tielista että reittijälki. Helsinki on vähän helpompi logistisesti, mutta Espoohon on paljon helpompi ajaa. Lisäksi Espoo (Bemböle) tapauksessa kaikki voivat lähteä suorinta tietä kotiin eikä tarvitse ensin ajaa keskustaan.

Seuraan kerran sitten ajetaan 600 km Jämille mitä ilmeisimmin 8.-9.6.2019. Lisätietoja taas keväämmällä. :)

Mika Helenius
13.06.2018, 18.35
Onko jotain kommentteja tuosta maalista Helsingissä vs. Espoossa? Reitissä Helsinkiin oli muutamalla osallistujalla vähän hakemista. Selvästi siihenkin olisi pitänyt tehdä sekä tielista että reittijälki. Helsinki on vähän helpompi logistisesti, mutta Espoohon on paljon helpompi ajaa. Lisäksi Espoo (Bemböle) tapauksessa kaikki voivat lähteä suorinta tietä kotiin eikä tarvitse ensin ajaa keskustaan.

Seuraan kerran sitten ajetaan 600 km Jämille mitä ilmeisimmin 8.-9.6.2019. Lisätietoja taas keväämmällä. :)

Aiempi viestini katosi, mutta lyhyesti...
ääni Bembölelle tai vaihtoehtoisesti "vapaareitti" välille Bemböle-maali ?

Arto64
13.06.2018, 19.28
Kiitokset järjestäjille minunkin puolesta. Hienoja hetkiä ja hienoja ihmisiä sekä upeita patsaita. Alku lähti hieman kankerrellen kun vasta Leppävaarassa huomattiin Antin kanssa että super marjut oli jäänyt ryhmästä. Hienoa että kinneri oli auttanut. Vielä kun saatiin Pekka ryhmään niin meillä oli isku joukko kasassa. 1 kontrollille oli hieman mäkiä ja vastaista mutta Pusulan piirakka auttoi. Somerolta härkätietä ylös meni mukavalla matka vauhdilla. Olin garminiin laittanut koko reitin ilman navigointia ja ensimmäinen ongelma oli tiedossa kun reitin sotki myös paluu reitti joka tulee aurasta. Mutta onneksi käännyttiin oikeaan suuntaan. Joku taisi mennä suoraan. 2 kontrolli oli lopettanut ruuan ko klo 16 mutta ystävällinen keittiö teki vielä kuitenkin ruokaa. Mulla alkoi olla 1 päivän ongelma eli nesteet ja ruoka ei maistunut. Seuraus kun saavuin Euraan oli hieman heikko olo. Pienen unen jälkeen kuitenkin Mikon aamiais kana keitto maistui. Toinen päivä meni jo rutiinilla ja ihmettelen Marjutin ja pekan sekä Antin kovaa pyöräilykuntoa. Viimeinen päivä olikin sitten vaihtelevaa. Välillä sadetta ja aurinkoa mutta hulvatonta läppää ja vitsien kertomista. Kiitos krokotiilimiehen vitsistä josta ei kyllä ymmärtänyt mitään seuraavaan 70km. Maaliin saavuttiin klo 03 eli reilusti aikataulusta jäljessä mutta sillä ei ollut väliä koska me teimme sen yhdessä toisiamme tsempaten. Suuri timanttinen kultamitali kuuluu Marjutille joka ainoana naisena teki 1000 km miehen työn. KIITOKSET JA NÖYRÄ KUMARRUS Arto64 kiittää.

Karbis
13.06.2018, 20.15
Onko jotain kommentteja tuosta maalista Helsingissä vs. Espoossa? Reitissä Helsinkiin oli muutamalla osallistujalla vähän hakemista. Selvästi siihenkin olisi pitänyt tehdä sekä tielista että reittijälki. Helsinki on vähän helpompi logistisesti, mutta Espoohon on paljon helpompi ajaa. Lisäksi Espoo (Bemböle) tapauksessa kaikki voivat lähteä suorinta tietä kotiin eikä tarvitse ensin ajaa keskustaan.

Seuraan kerran sitten ajetaan 600 km Jämille mitä ilmeisimmin 8.-9.6.2019. Lisätietoja taas keväämmällä. :)

Ainakin minulla tuli vähän epävarma olo ajaa Helsinkiin. Hämärä ja märät ajolasit tietty vaikutti, mutta huomasin kyllä että piti keskittyä ajamiseen ja reitillä pysymiseen aika kovasti ja en ollu aivan varma havaitsenko kaiken liikenteen. Eli itse olisin bembölen kannalla jos ajata tulevat mahdollisesti pimeän aikaan väsyneinä.

The flying Chocobo
14.06.2018, 15.22
Huutelen täältä sivusta sen verran tuohon maalipaikkaan, että Keskustasta on hienoa lähteä, mutta Bemböleen on hienompi päättää. Ei hirveästi liikennettä eikä liikennevaloja yms sotkemassa väsynyttä ajajaa. Ja Bemböleen on selkeä yleensä tulla. Sinne on myös tarvittaessa helppo järjestää noutokin.

Ps. Oman reissun peruutti sitten borrelioosi (olisi kele tullut pari viikkoa myöhemmin!) Nyt sitten tässä jännitetään tehoaako hoito/jääkö jälkitauteja ja onko enää koskaan breveteille asiaa.

Pordoi
14.06.2018, 20.11
TsemppiäChocobo.

Muutama sana HSH 600 ajosta. Aivan eri kokemus kuin viime vuonna. Silloinkaikki sujui kuin rasvattu, nyt taas ei.
Pysyin jotenkinporukassa Nummelaan saakka, sen jälkeen yksin Oripäähän. 150 kohdalla alkoireisilihasta vihloa nousuissa varsinkin putkelta. Onneksi Oripäässä oli samaanaikaan Bob, ja päätimme ajaa yhdessä. Välillä jalka meinasi pudota alta, muttajotenkin vaan sain kitkuteltua Hinnerjoelle. Jätskit K-Marketissa nostifiilistä ja matka jatkui Raumalle. Sillä välillä ryhdyin nauttimaan Buranaatasaisin välein ja se helpotti kipua. Pyörä ei kulkenut sen paremmin ja Bob saitehdä töitä. Raumalla tapasimme Heikin, joka oli ajanut sakkolenkkiäMellilässä. Silti hän oli ennen meitä siellä ja lopulta maalissa tuntikaupallaaiemmin. Kovat on kovia.
Euran Jokisaunalle tultiin vähän ennen auringon nousua. Piha oli täynnä pyöriä,hieno näky. Yleensä minua ei nukuta tuossa vaiheessa, mutta siellä oli vaikeaapysyä hereillä. Matkaa jatkettiin kun kuskit olivat saaneet loistavaa huoltoaja jalkasärky alkoi pian uudelleen. Aurassa nautittu rekkamies-aamiainen japuuro antoi hyvää potkua. Hämeen härkätie oli erityisen kiva ajaa, olisipaollut voimia pitää enemmän vauhtia. Pysähdyksiä tuli paljon ja aikaa paloi.Eerikkilässä oltiin neljän maissa ja pidettiin kolmen minuutin palaveri.Sovittiin, että ajetaan tunti ja pikku tauko. Tällä tavoin löydettiin itsemmeKarkkilasta ja mentiin kahville. Sieltä uskalsin lähettää vaimolle viestin,että maali lähestyy. Lopun nousut ei enää pystyneet lannistamaan, sillä päätinraahata itseni sinne jollakin keinolla. Lopulta oltiin maalissa 38 tuntialähdön jälkeen.
Suuret kiitokset Mikolle ja tiimille (Krisse), aivan mahtavat järjestelyt jareitti. Ja kiitos Bob hyvästä tiimityöstä.
Vaikka oli kivulias reissu, se jäi mieleen pienten vaikeuksien voittamisesta jauusista tuttavuuksista.

The flying Chocobo
15.06.2018, 07.47
^Kiitos!
Ja onnea hienosta taistelusta vaikka maalissa ei varmaankaan tuntunut heti ihan auvoiselta, niin varmasti myöhemmin.

Mika (nyt meni nimi okein?), tulipa elävästi mieleen kevään 200nen, jossa minulla oli suuria vaikeuksia pysyä (kuinka ollakaan) 22 vuotta itseäni vanhemman kuskin kyydissä. Ajatellaan siis näin: meillä on vielä ainakin 22v aikaa kehittyä (Sinulla enemmänkin...), ja todistettu on ettei ikä ole este. Toivoa siis on (tosin Sinähän olet jo osoittanut olevasi Ajaja, minun mittapuullani mitattuna). Näissä brevettihommissa on aivan mahtavaa se, ettei tarvitse olla parikymppinen onnistuakseen ja kehittyäkseen, vaan 'kypsyä' voi myöhemminkin.