PDA

Näytä tavallinen näkymä : Sram Guide RS: jarrupalat vaihdettu, nyt laahaavat levyä koko ajan, nestettä liikaa?



Cabron
16.03.2018, 21.48
Vaihdoin alkuperäiset palat uusiin ja nyt sitten uudet palat laahaavat koko ajan levyä. Kahva on ihan ääriasennossa ulkona ja pienikin hipaisu jarruttaa voimakkaasti.

Mikäs tässä nyt olisi tehtävä? Onko nestettä jotenkin liian paljon järjestelmässä (en ole vaihtanut/lisännyt missään vaiheessa), vai voiko männät olla jumissa, joskin jälkimmäistä ihmettelen, kun kahva on kumminkin piukeena ääriasennossa ilman mitään välystä?

kiitos ja kumarrus!

CamoN
16.03.2018, 22.46
Tuliko siinä paloja vaihtaessa myös peruuteltua jarrumännät takaisin alkuasentoonsa? Se tapahtuu ihan vaan mäntää satulaan puristamalla, toimenpiteeseen on olemassa ihan varsinaisiakin työkaluja mutta esimerkiksi 5mm L-kuusiokoloavaimen varren saa työnnettyä satulan läpi kun palat on poistettu, ja sillä saa keinuteltua männän hiljalleen takaisin satulaan.

Toki kahvan säädötkin kannattaa tarkastaa jos niin ei ole jo tehty. Tietysti tässä tapauksessa halutaan enemmän etuvetoa, eli säädetään etuvetosäätöä (jos säädettävissä) päinvastoin kuin palojen kuluessa tehtäisiin.

pturunen
16.03.2018, 23.34
Kuulostaa Sramin Guide-jarrujen tyyppivialta. Usein palojen vaihdon yhteydessä männät lähtevät liikkeelle. Käytännössä tämä ilmenee ennen vuotta 2017 tehdyillä jarruilla, joissa kahvassa on "väärä" muovimäntä. Homma korjaantuu mäntää vaihtamalla. Ensiapuna CamoNin ehdottama mäntien takaisinpuristaminen, mutta epäilen niiden jatkavan laahaamista. Ilmaus voi auttaa, mutta takuuvaihto on varmin asia.

Cabron
17.03.2018, 08.50
Kiitoksia vastauksista!

Lisäinfona sellaista, että levyn päässä männät ovat molemmin puolin tosi herkät, tuntuvat liikkuvan tosi hyvin eli pienikin liike kahvastavälittyy männille. Voiko silti sieltä kahvasta mäntä olla jumissa?

Ennen palojen vaihtoa kahvassa oli vapaaliikettä ja nyt uusien palojen jälkeen vapaaliike hävisi kokonaan eli siksi ajattelin, että uudet paksummat palat painavat nestettä kahvaan päin ja ikäänkuin järjestelmässä olisi nesteen ylipainetta, mutta päättelenkö väärin?

Tuosta guiden tyyppiviasta en ollut kuullutkaan :/

Iglumies
17.03.2018, 10.19
Mulla on toiminut 0,5mm kuparilevyn palat, jotka työntää levyn ja palojen väliin, pumppaa jarrua, poistaa ja toistaa.
Jos tällä ei tokene, niin sitten kahvan ilmaus auttaa.