PDA

Näytä tavallinen näkymä : Windproof-takki maastoon

Lare
15.01.2018, 14.58
Uutta takkia pitäis keksiä. Nettiarvioita olen yrittänyt penkoa, mutta kaikki takit niissä vaikuttaa olevan vedenpitäviä. Sadetakki mulla on jo.
Nykyisessä on alaselkä tulee esiin ja pakkasella takki jäätyy tönköksi. Eli uudelta kaipaan:
-tuulenpitävä
-kestävä, ei reikää ekasta oksasta
-rintatasku
-takana helmaa

maapaa
16.01.2018, 13.28
https://www.intersport.fi/fi/tuote/pro-touch-velocity-m-takki-56480697/

maapaa
16.01.2018, 13.29
Ei mikään hipo, mutta ihan toimiva takki.

pturunen
16.01.2018, 16.45
Arcteryx Gamma LT. Kangas kestää mitä vaan, mm jääraudan kanssa sohimisen, pitää tuulen, hylkii vettä (muttei kestä yhtenäistä sadetta), sisältää povarin ja kaksi isoa taskua, hyvin säädettävä huppu menee kypärän päälle ja lopulta takki on helmasta riittävän pitkä.

TANUKI
16.01.2018, 17.23
Takavuosina ostin Craftin ventair x-wind-softshellin. Käytännössä ainoa takki jota käytän +5- -10c keleillä. Pitää tuulta ja vettäkin jonkun verran. Ei kuitenkaan sadetakki, mutta märkänäkin ihan ok, kun tuulenpitävyys ei katoa siinä samalla. Ja näyttää samalta kuin uutena mudassa rypemisten ja satojen pesukertojen jälkeen. Pikaisella googletuksella en samaa takkia enää löytänyt, mutta veikkaisin, että tämä (http://www.craftsportswear.com/B2C%20-%20Craft/sport-7f9c5b38/cross-country/1904238-9999-d6f309ac/) olisi vastaava. (Tosin sivun mukaan tuo on hiihtotakki, mutta saman näköinen kuitenkin samalta merkiltä) Niin, rintataskua siinä ei tosin ole.

järtsy
16.01.2018, 20.13
Tässä https://www.planetx.co.uk/i/q/CLPX365HYCRJ/planet-x-365-hydrocore-jacket?utm_source=The+Planet+X+and+On-One+Mailing+List&utm_campaign=758dd15f64-space-chicken-rival&utm_medium=email&utm_term=0_561486488b-758dd15f64-272826369&mc_cid=758dd15f64&mc_eid=89e1468912 on hinta/laatusuhteeltaan tällä hetkellä aivan loistava takki, ainut mikä puuttuu on rintatasku.

Tämä ollut nyt kuukauden mulla käytössä nimenomaan maastossa vaikka ehkä tuo on enemmän commuutteri käyttöön kai suunniteltu mutta ihan sama, hemmetin tyytyväinen olen ollut.

On riittävän lämmin pikkupakkasilla ohkasen merinovillan kanssa ja tuntuu että hengittää hyvin kun olen herkkä hikoamaan, kalvotakit mitä on ollut kokeilussa ei toimi mulla. tässä lisäksi vetskarilla tuuletusaukot kainaloissa.

Hinta on nyt sellainen että jos ei mielytä niin myydessä saa varmaan hyvällä tuurilla omat pois.

marco1
16.01.2018, 22.37
Brittivalmistajilla on paljon noihin spekseihin meneviä (Alpkit, Rab, ehkä Paramo), Salomonilla on jotain ja xxl:ssä on joku Dynafitin takki. Camussa oli joku Patagonian pyöräilysoftshell tarjouksessa.

J-uge
16.01.2018, 23.28
Itselläni on työmatkakäytössä Salomonin ranger softshell. Ei mainosteta pyöräilytakkina mutta hyvin on toiminut, pitää tuulta ja hengittää. Kestävältäkin vaikuttaa, vedin syksyn liukkailla kyljelleni hiekoitushiekkaan eikä takkiin tullut jälkeäkään. Rintatasku on, ei tosin valtavan iso.

Lare
19.01.2018, 07.16
Tilasin pari eri GBW:n mallia testiin Bikesteriltä. -45% alessa niin hinta alkoi olla ok.

poomus
25.01.2018, 16.37
Mulla on ollut GBW Power Trail WS Softshell -takki käytössä viime syksyn + tämä naurattavan etelä-Suomen "talven". Oksien ja kaatumisten kesto on hyvä -> ei vielä reikiä. Loppujen lopuksi aika lämmin, koska sisäpuolella oleva vuori on paksu ja tuulen pitävyys on hyvä. Omassa käytössä saa ajella tuuletusaukot auki siihen nolla keliin saakka, kun on tekninen -tai ohut merinopaita alla.

Rinnassa tasku, tuuletusaukoissa taskut ja takana iso tasku, sekä bonuksena taakse helmaan löytyy vielä pidennys piilotettuna vetoketjun taakse. (suoja, mikä hieroo kuran kivasti satulaan) Pakkaskelissä (-5) hihat alkoi jäätymään 2,5 tunnin lenkin loppu puolella, eli vähän varauksella hengittävyys. Tuntuu että oma kroppa tuottaa paljon lämpöä.. (eikä tehoja polkemiseen)

Vaikuttaa tähän mennä ihan hyvälle ostokselle, halpuutuksesta. (täyttä hintaa ei pysty maksamaan)

Kokemuksia myös seuraavista:
- GBW Phanton 2.0 WS softshell (ei ole speksattu maastoon), on selkeästi lämpimämmille kelille suunniteltu.
- dhb Blok Prism Softshell Thermal Jacket (ei ole speksattu maastoon) on takki millä ajoin käytännössä edellisen talven. Tämä ottikin sitten oksista itseensä ja vaimoke joutui auttamaan paikkaamisessa..