Näytä tavallinen näkymä : Cannondale caad8 tiagra
pekka_treenaa
06.01.2018, 15.47
Oon ensiviikolla ostamassa elämäni ensimmäisen maantiepyörän Cannondale Caad8 tiagra.Pyörä tulee maantie lenkeille n.2000km kesässä ja 3-4 trithlon kisaa kesässä.Pohdituttaa rungon koon valinta.Pituutta multa löytyy 178cm ja painoa 83kg.Oon käynyt testaamassa koko:51 pyörää asiantuntevassa liikkeessä jossa myyjä tehnyt mekaanikkona 18vuotta töitä ja 8trithlonin täysmatkaa takana.Hän oli sitä mieltä että koko:51 on parempi kuin 54 mun tarpeisiin.Onko tuossa mitään perää?Oon tulevana keskiviikkona menossa pyörän noutamaan ja olisi mahtavaa kuulla myös täällä kokemusta runko koon valinnasta kun on kahden runkokoon mitoissa.
No kyllä 51 kuulostaa liian pieneltä.
kuovipolku
06.01.2018, 16.36
Pääasia ettet ole ostamassa kokoa 56. Muuten vastauksien antamista helpottaisi ja niiden laatua parantaisi linkki kyseisen pyörämallin geometriaan - CAAD8:n geometria on ymmärtääkseni vaihdellut vuosimalleittain - ja antaisit omista mitoista ainakin sen paljon puhutun "inseamin" (eli mitan lattiasta haarovälin kun seisot sukkasillasi ja työnnät esimerkiksi paksuhkon kirjan niin ylös kuin pystyt).
Noin yleisesti pienempää pidetään parempana kahdesta mahdollisesta, tietenkin sillä edellytyksellä että ajajan jäykkyys tai poikkeukselliset mittasuhteet eivät toisin vaadi. Cannondalen maantiepyörät ovat olleet perinteisesti varsin isoja ilmoitettuun kokoon nähden (eli isompia kuin useimpien muiden merkkien numeroltaan samankokoiset).
pekka_treenaa
06.01.2018, 16.37
Mulla jotenkin sama tuntuma jäi mutta myyjä tosissaan sanoi sen 51 koon olevan parempi
pekka_treenaa
06.01.2018, 16.43
https://www.rutlandcycling.com/bikes/road-bikes/cannondale-caad8-tiagra-6-2016-road-bike-white_323952
pekka_treenaa
06.01.2018, 16.46
mikäli oikein mittasin niin 85cm on tuo mitta kuovinpolku
CAAD8 on erikoinen valinta, kun kaupoissa olisi myös CAAD12, joka on ajo-ominaisuuksiltaan täysin eri pyörä kuin vanhaa suunnittelua oleva CAAD8. Muun muassa bike-radar arvioi CAAD12:n pesevän ominaisuuksissa monia hiilikuiturunkoisia pyöriä. Sehän oli myös vuoden pyörä 2016
.
pekka_treenaa
06.01.2018, 17.42
Budjetti tässä kohtaa antoi ainoastaan sen verran periksi että myyjä antoi ihan kohtuullisen hinnan caad8:lle.
Mikähän on "kohtuullinen"?
Rungon stack- ja reach-mittojen sekä ajajan pituus- ja säkämitan perusteella runkoko 51 on varmaan ihan kohdallaan, erityisesti kun huomioi tuon triathlon-tavoitteen. 51 ja 54 on melkein yhtä pitkiä runkoja, 56 on jo selvästi pidempi. 51 on naksun matalampi kuin 54, jolloin se muistuttaa enemmän aika-ajorunkoa suhteessa ajajan mittoihin. Eli jos haluaa, lisätangot voi asentaa ja asennuksen jälkeen pitäisi jäädä myös järkevät säätövarat ajoasennon rakentamiseen.
pekka_treenaa
06.01.2018, 21.40
Nure Said: 740€.
Canon said:kiitos jaosta.Myyjän kanssa keskusteltiin juuri aerotangosta yms ja se kallistui tuon 51rungon palvelevan paremmin.Myyjä on tosissaan rautanen ammattilainen mutta myös myyjä joten kiva kuulla kokemuksia myös eri suunnista
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.