PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mille foorumille olet vaihtanut/ajattelit vaihtaa?

paaton
23.12.2017, 06.57
...nahkiaisten, maailmanparantamisen ja sähköpyöräilyn tieltä, olettaen että harrastus jatkuu, eli kuntoilu ja pyöräily kiinnostaa edelleen.

MacKonte
23.12.2017, 07.56
Facebookissa on muutama suljettu maantie/maastopyöräilyryhmä, jossa keskustelu liikkuu älyllisellä tasolla.

tommi2
23.12.2017, 08.00
En mihinkään. Palstafasismin viimeaikainen lisääntyminen lienee vain vaihe.

JackOja
23.12.2017, 09.01
Onko muita jossain?

Blackborow
23.12.2017, 09.42
Enpä tiedä. Vituttaa kyllä tuo paska mitä tänne on suollettu ja jonka takia moni asiallinen kirjoittaja lopetti.

tempokisu
23.12.2017, 10.58
Vaihtakaa vaan tai poistukaa jos ei inspiroi, kiitos.

:D "moni asiallinen" ...kuten nana ja Ketju44, nana voisi tulla takas hakeen sen pers. tittelinsä jota niin kovasti hänelle halusitte, nyt olisi vapaana se. Ketjukin voisi tulla takas.

oem
23.12.2017, 11.08
Miksi postata juuri tänne nukke- ja nahkiais- viestejä kun ne ei montaakaan kiinnosta?

tommi2
23.12.2017, 11.53
Ihan ketään syyttelemättä, tällä foorumilla on mielenkiintoista se, että kovimmat ärsyyntyjät ovat vain muutaman vuoden foorumilla olleita, yleensä muilla foorumeilla vanhimmat yrittävät määrätä mistä saa keskustella. Mistähän tämä johtuu, teorioita?

Coasting
23.12.2017, 12.19
Täällä on paljonkin viestiketjuja jotka ei kiinnosta. Mutta en näe mitään syytä ärsyyntyä kun ei niitä ole pakko lukea.
Täällä on myös paljon itselleni mielekkäitä keskusteluja.
Ellei osaa itse valita mitkä lukea voi katsoa peiliin!
Mitä tulee FB ryhmiin, niin keskustelualustaksi FB on täysin kelvoton. Muutama ryhmä muuten ihan Ok.

JohannesP
23.12.2017, 12.20
Ihan ketään syyttelemättä, tällä foorumilla on mielenkiintoista se, että kovimmat ärsyyntyjät ovat vain muutaman vuoden foorumilla olleita, yleensä muilla foorumeilla vanhimmat yrittävät määrätä mistä saa keskustella. Mistähän tämä johtuu, teorioita?
Johtuiskohan ettei ne siellä toisilla foorumeilla pämmää omaa mielikuvitusmaailmaansa joka ikiseen topikkiin? Ja yleensä muilla foorumeilla on aktiivia ylläpitäjiä jotka siivoaa nuo henkilöt ja viestit ettei samanlaista villin lännen menoa kerkeä syntymään.

Ohan tää foorumi muuttunut viimeisien vuosien saatossa minkä huomaa ihan yleisenä foorumi-ilmapiirinä. Ulkomaanfillarifoorumeita kun selailee niin jostakin syystä yleisesti havaittavissa huomattavasti mukavampaa ja kannustavampaa menoa. Tässä myös oma vastaus paatonin kysymykseen.

tommi2
23.12.2017, 12.26
^musta tää oli ennen paljon huonompi, nykyään kannustavampi mielestäni. Mutta kiitos teoriasta. Itseä kiinnostaisi, että mikä saa esim alle vuoden foorumilla olleen vaatimaan foorumin muuttamista vanhaksi hyväksi (siis 7 kk sitten olleeksi)?
Coasting tossa sanoi hyvin, pakkoko sitä on joka ketjua lukea

Fat Boy
23.12.2017, 12.40
Ja jälleen, joka ikisessä topicissa ei ole mielikuvitusmaailmaa. Uusimmissa viesteissä pitkälti on, koska ne nyt sattuu olemaan aktiivisimmat ketjut tähän aikaan vuodesta. Toinen vaihtoehto olisi, että foorumi vaipuisi talviunille lukuunottamatta muutamaa talvipyöräilijää, jotka viitsii kirjoitella jotain.

Mitäpä vielä?

kuovipolku
23.12.2017, 13.02
...nahkiaisten, maailmanparantamisen ja sähköpyöräilyn tieltä, olettaen että harrastus jatkuu, eli kuntoilu ja pyöräily kiinnostaa edelleen.

(1) Jos olisin jo vaihtanut foorumia, en olisi lukenut tämänkään ketjun avausviestiä enkä niin ollen myöskään olisi vastaamassa siihen.

(2) En ole ajatellut vaihtaa, koska

(a) toistaiseksi olen ollut riittävän täyspäinen kyetäkseni olemaan lukematta niitä osioita tai ketjuja, joiden tiedän tai arvelen sisältävän lähinnä edellä mainitun kaltaista juttua, tai niiden kirjoittajien viestejä, joiden voin olettaa Blackborowin sanoin lähinnä suoltavan paskaa.
(b) jos kuitenkin satun sellaiseen törmäämään ja vielä erehdyn lukemaan, se ei tee sielulleni vahinkoa eikä vie aikaani yhtään enempää kuin mikään "asiallisempikaan" sisältö jolla ei kuitenkaan ole minulle suurempaa merkitystä tai arvoa.
(c) uskon niitä jotka kertovat että itse elämä on opettanut ettei ihminen löydä paratiisia mistään.
(d) en yleensäkään ole kovin kiinnostunut suljetuista ryhmistä tai ryhmistä joihin pääsee vain kutsuttuna.
(e) olen sitä mieltä että on parempi yrittää olla osa ratkaisua kuin osa ongelmaa eli jos ongelma on siinä että kuntoiluun ja pyöräilyyn keskittyvää sisältöä on liian vähän suhteessa muuhun, yritän ajatella ettei tilanne parane sillä että vaihdan foorumia.
(f) asiallisuus on suuresti yliarvostettua, ja
(g) kun yritän muistella niitä kirjoittajia jotka ovat oman ilmoituksensa tai yleisen käsityksen mukaan lopettaneet mainitusta syystä, tulen siihen tulokseen että...no, jos pitää valita puolensa, niin mielummin jään tälle puolelle.

pturunen
23.12.2017, 14.00
En mihinkään. Uskon, että pyöräilijät perivät maan.

tempokisu
23.12.2017, 14.27
En mihinkään. Uskon, että pyöräilijät perivät maan.

Uskottele noin vaan itelles . . .
heh... mä tunsin itseni tänä aamuna ihan "talvipyöräilijäksi" kun ajoin pari tuntia yhdistettynä kauppareissuun. Ei paljoo näkyky muita renkaankuvioita..

tommi2
23.12.2017, 15.20
Kuovipolku puhuu asiaa

Hippo04
23.12.2017, 17.39
Millä tahansa foorumilla kun viettää tarpeeksi aikaa niin huomaa että jutut kiertävät kehää ja tuntuu että foorumin taso laskee. Sellaista foorumia ei olekaan missä vanhojen jermujen mielestä ennen ei olisit ollut paremmin.

Blackborow
23.12.2017, 17.48

:D "moni asiallinen" ...kuten nana ja Ketju44, nana voisi tulla takas hakeen sen pers. tittelinsä jota niin kovasti hänelle halusitte, nyt olisi vapaana se. Ketjukin voisi tulla takas.
Niin tai vaikka Kuronen joka postaili ihan asiaakin eikä vaan nahkiaisia. Todella hiljaiseksi on nuo varsinaiset alueet menneet. Sen sijaan nahkiaisia ja passiivia on siellä sun täällä.

MacKonte
23.12.2017, 18.19
Typeryys ihmisen tyhmentää, sanoi Forrest Gumpin äiti ja sama sopii foorumeillekin.

Blackborrow kirjoitti asiaa.

JiiPee
23.12.2017, 22.13
Joka itsensä ylentää, se alennetaan sanotaan isossa kirjassa, pätee myös forumeillekin.
Selkeä dilemma, toista harmittaa ja toista ei harmita. Eikä ole tarjota yleispätevää vinkkiä, vauva-forum ehkä mutta ei oo kompetenssia tuostakaan. Hyvää joulua kuitenkin.

Edit, hyvä topikki :)

TheMiklu
23.12.2017, 22.19
Suosittelen tilaamaan ittiä kiinnostavat viestiketjut. Ei häirihte ylimääränen/näkyy vain haluamansa ylimääräinen.
Onhan tämä vähän sellainen tunkkainen setäfoorumi välillä mutta paljo on harmitonta huvia ja arvokasta tietoa.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

JiiPee
23.12.2017, 22.21
Suosittelen tilaamaan ittiä kiinnostavat viestiketjut. Ei häirihte ylimääränen/näkyy vain haluamansa ylimääräinen.
Onhan tämä vähän sellainen tunkkainen setäfoorumi välillä mutta paljo on harmitonta huvia ja arvokasta tietoa.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Nyt on asenne kohdallaan, kompsista tälle.

tempokisu
24.12.2017, 05.04
Olen aika monta kertaa jo pyytäny anteeksi olemassaoloani, ja näin typerän jouluaaton kunniaksi pyydän vielä kerran:
ANTEEKSI ETTÄ OLEN OLEMASSA, mä toivon itsekin että saisi kohta jo menolipun.
Ja ei nahkikset eikä mun nuket ( joita on vain nyt n-topicissa ja pienoismalleissa ei siellä ole rajattu että vaan autoja ja lenskareita saa olla) nyt teidän elämäänne näin paljo voi pilata. Laittakee hylylle sitten. Roskasakkiahan tässä olen muutenkin.

TERU
24.12.2017, 06.11
No en ole ajatellut vaihtaa, mutta monesti tosin tehnyt tai puhunut ajattelemattomia!

Nyt yritän pitää varani...

tommi2
24.12.2017, 09.08
Minusta olisi mukava ajatus että tämä olisi matalan postauskynnyksen foorumi, keskustelu pysyisi aktiivisena. Okei, tämä tuonee mukanaan hassuttelun ja muut oheisilmiöt, mutta pääasiassa off topicciin toki. Palstaniuhojen vaatima kovan kontrollin foorumi saattaisi olla hiljainen paikka, varsinkin kun saataisiin "käytä hakua,tästä puhuttiin 2003" ,"etkö voi itse googlettaa" ja "keskustele alle 4000€ pyöristä muualla" henki nousemaan.
Henkilökohtaisesti näkisin että täällä on tilaa kaikille.

TERU
24.12.2017, 09.33
Hyvin täällä on tilaa eikä tarvitse pyydellä anteeksi täällä oloaan kuin ei oloaan muutoinkaan. Ihan riittävästi on kontrollia, jätetään tiukemmat eri yhteisöihin jopa eri valtioihin. Joskus on hyväksi kurkata keskustelua vaikkapa suomi24 -ketjuista, vaikkapa pyöräilystä, niin saa vähän toista näkökulmaa, eipä silti tuoltakin on löytynyt aivan timantteja kannanottoja, linkkejä moniin asioihin...Rauhaa itsekullekin säädylle!

fiber
24.12.2017, 10.01
On tämä kyllä selvästi hiljentynyt kuluvan vuoden-parin aikana, ja ehkäpä nyt viime kesän jälkeen vielä selvemmin. Saisiko Liitiältä tilastoa vai onko liiketoimintasalaisuus?

Viestimäärät ja ehkä lukijatkin vähenevät. Laadun osalta en näe kyllä suurta muutosta. Enimmäkseen asiaa, jonkin verran höpöä ja hiukan dissausta eli entiseen malliin.

Kaipa siinä on ihan luonnollinen syklinsä, että ihmiset ovat aktiivisia eri kanavilla aikansa ja sitten toiminta hiipuu. Enemmänkin kiinnoisi tietää missä uudet fillarismiherätyksen saaneet kyselevät ja kertovat ihmeistä. Tänne heitä eksyy yhä harvemmin. Vai alkaa pyöräily olla niin mainstream, ettei siihen tarvita erityispalstoja?

Fjälle
24.12.2017, 10.11
Tämä Tunkkainen setäfoorumi on kuitenkin paras kaikille Suomen tunkkaisille setäpyöräilijöille :) tätejä unohtamatta
Onneksi Tieto kulkee nopeasti, unohtamatta lämminhenkisiä? Kommentteja.
(I’ll Take my coat)
Hyvää Joulua

TERU
24.12.2017, 10.13
Täällä on melko paljon kysely -tyyppisiä aloituksia ja ne sitten jäävät yhteen vastauskertaan. Oikeastaan toivoisi keskustelevampia ketjuja, jotka ei välttämättä mihinkää kummemmin keskittyisi, pelkkää jutustelua, keskustelua, ärhäkkyyttä, voimaakin. Itse en tuota kykene käynnistämään - mikä tuollaisen nimikään olisi?

Jenkit tutkivat vähän kaikkea, heillä oli muinoin tutkimus millaiset sanomalehdet lyhytikäisimpiä. Kaikkia lukijoita myötäilevät, jokaiselle mieluiset jäivät lyhytikäisiksi. Varotaan vaatimasta lehtemme miellyttävän jokaista...

tommi2
24.12.2017, 11.03
^hyvin sanottu. N-wordkin sanotaan useimmiten muiden kun tempokisun toimesta, piti aiheesta tai ei, on se tuonut kovaa keskustelua.
Keskustelua. Puolesta ja vastaan. Ei henkilökohtaisuuksia, härnäämistä, uhoa. Toki saa yrittää pullistella olevansa toista parempi ;) . Jaha, täytyy pikkuhiljaa lähteä katsomaan pääsisikö tänään veke Las Palmasista ilman että kone pärskii bensat kiertoradalle kuten eilen

MacKonte
24.12.2017, 12.23
^Teidät on jo muilla foorumeilla uutisoitukin http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201712232200627388_u0.shtml

tempokisu
24.12.2017, 12.48
^hyvin sanottu. N-wordkin sanotaan useimmiten muiden kun tempokisun toimesta, piti aiheesta tai ei, on se tuonut kovaa keskustelua.
Keskustelua. Puolesta ja vastaan. Ei henkilökohtaisuuksia, härnäämistä, uhoa. Toki saa yrittää pullistella olevansa toista parempi ;)

Minulle lienee yksi palstan pyöräilyennätys hallussani, ajokilometrit vuodessa. Tosin vuodelta 2009 se. Kyllä sekin silloin ärsytti ukkoja aika suunnattomasti, tosin onnittelujakin tuli.
Ja tähän tarvii muuten kiittää palstalaisia, en olisi ite hoksannut etsiä lamprey-teepaitoja englanninkielisellä hakusanalla. Ja nyt on nahkeita paitoja ja pinssejä :)

Dr TuKo
24.12.2017, 13.00
^Miten viesti liittyy tämän ketjun aiheeseen?
Lupaus kalaviestien kirjoittamisesta ainoastaan asianmukaiseen ketjuun kestikin oletettua pidempään, melkein 8 tuntia.

tommi2
24.12.2017, 13.14
^Teidät on jo muilla foorumeilla uutisoitukin http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201712232200627388_u0.shtml
Joo... vartin kuluttua kuullaan lisää. Nyt melkein jo toivon lisäpäiviä kun aatoksi ei ehdi

tempokisu
24.12.2017, 22.33
^Miten viesti liittyy tämän ketjun aiheeseen?
Lupaus kalaviestien kirjoittamisesta ainoastaan asianmukaiseen ketjuun kestikin oletettua pidempään, melkein 8 tuntia.

Kas, siellä ollaan aktiivisesti seuraamassa kuitenkin :D nyt mä voin puolestani todeta että "hanki oma elämä"

ps. mä sanoin muutamassa. Se on pari enemmän ...siis 2 enemmän kuin yksi.

Dr TuKo
24.12.2017, 22.57
^Muutamassa ja muutamassa, vaihtoehtoinen totuus. Tämän ketjun viesti n:ro 23:

Ja ei nahkikset eikä mun nuket ( joita on vain nyt n-topicissa ja pienoismalleissa ei siellä ole rajattu että vaan autoja ja lenskareita saa olla).

Minä ihan kuvittelin, että esim tämä ketju ei ole n-topic, eikä pienoismalli-topic.

HC Andersen
24.12.2017, 23.06

Tää ei ole enään sama foorumi jolle reilu 10v sitten kirjauduin ekaa kertaa.... Kisu kaipaa Ketjua:(

tempokisu
25.12.2017, 19.52
Kisu kaipaa Ketjua:(

:D :D Ketju44 missä olet, kaipaan sinua!

^^ tohtori saathan sä kuvitella mitä vaan, totuus on toinen.

pätkä
12.01.2018, 22.52
Palstasta on tullut Nahkiaisten Esso, pysyn silti täällä.

tempokisu
13.01.2018, 12.09
Asiat voi muuttua, elämä voi muuttua. Siihen ei tarvita kun pieni luontokappale kuten nahkiainen - ja johan tuli inspiraatiota ja elämäniloa.
Luonto on aina ollut mulle tärkeä, ja aina ole tykännyt istuskella järven tai meren rannalla. Nyt vieläkin enemmän. Kalastajaksi minusta ei ole, kalat uiskennelkoot vapaana mun puolesta.

tommi2
13.01.2018, 13.30
nahkiaisfoorumia ei vissiin ole olemassa? jos olisi, siellä fillarit olisi todella kielletty off-topic.

tempokisu
13.01.2018, 19.47
^ kalastusharrastajilla on varmasti oma fooruminsa. Heillä voi hyvinkin olla topicci: mitä muuta harrastat....mutta koko ajan te olette mulle vängänny että "laajenna maailmankuvaasi ja ole avarakatseisempi" - nyt mä joudun sanoon teille samaa....
Minusta on ihan hyvä ettei se elämä sananmukaisesti pyöri pelkän fillaroinnin ympärillä.

tommi2
13.01.2018, 20.18
^ihan samaa mieltä. fillariketjut fillareista, mutta herran jestas, kai täällä saa jostain muustakin olla kiinnostunut? kammoksun sitä jengiä, joka tyrkyttää fillarointia joka paikkaan, pitää elää vaan pyöräilylle, kai nyt jokaisella ihmisellä on useampi kiinnostuksen kohde?

fiber
13.01.2018, 20.50
Kylläpä fillarifoorumilla on itse asiassa tietäväistä porukkaa. Nyt kun olen seuraillut Facebookin Zwift Riders -ryhmää, niin siellä ei ole aina edes aloittelijan kysymyksiä, vaan vankasti totuuksina esitettyjä käsityksiä. Vähemmän niitä on täällä, ainakaan ihan perusteista.

CamoN
13.01.2018, 21.41
kai nyt jokaisella ihmisellä on useampi kiinnostuksen kohde?

Järkevällä keskustelulla ja omituisella höpöttämisellä on kuitenkin havaittava ero. Tuota jälkimmäistä riittää foorumilla nykyään aika paljon, kun seuraa pääasiassa viimeisiä viestejä.

Ketään sormella osoittamatta tai sosiaalisesta uusavuttomuudesta syyttämättä, suosittelen menemään yksin pimeään huoneeseen kohtaamaan seinän yksilöllisesti aina kun tuntuu, että nyt tulee taas ihan puhdasta dadaa.

tommi2
13.01.2018, 21.46
^taas päästään siihen, että pakkoko se on seurata vaan niitä viimeisiä viestejä? täältähän voi tilata aiheita ja kaikkea muuta hienoa. jos höpötys kiellettäisiin tyystin, lisäisikö se fillariasiaa? jotenkin epäilen ettei...

tempokisu
14.01.2018, 04.06
Minä en ole sosiaalinen, ja istun todella usein pimeessä huoneessa yksin. Se on sitten auttanu? :D
- mutta ei muuten ole kovin montaa kiinnostuksen kohdetta, keskityn yleensä yhteen asiaan ja siihen panostetaan kunnolla. No hyvä on, nuorena oli 2 kiinnostuksen kohdetta; hölkkä ja koulu. Sitten anoreksia. Sen jälkeen tuli tempo > pitkänmatkanpyöräily > nuket > nahkiainen. Pyöräily on vaihtunu urheilusta ulkoiluksi.
Joka asiassa ....saavutin sen mitä saavuttaa piti.

OKS
14.01.2018, 10.11
... siellä ei ole aina edes aloittelijan kysymyksiä, vaan vankasti totuuksina esitettyjä käsityksiä.

Tuommoisessa tapauksessa saattaa käydä, että noita käsityksiä vankoista totuuksista onkin useita.

kuovipolku
14.01.2018, 10.19
^taas päästään siihen, että pakkoko se on seurata vaan niitä viimeisiä viestejä? täältähän voi tilata aiheita ja kaikkea muuta hienoa. jos höpötys kiellettäisiin tyystin, lisäisikö se fillariasiaa? jotenkin epäilen ettei...

Anna anteeksi, mutta aion seuraavassa olla tosikko. Olen surkea keksimään osuvia analogioita, mutta eikö tuo ole vähän niin kuin kirjaston lukusalin vallannut höpöttäjäporukka vastaisi ei edes täyttä hiljaisuutta vaan vain vähän pienempää ääntä pyytävälle että pakkoko se on kuunnella, täällähän voi laitaa korvatulpat tai vaikka vastaäänikuulokkeet päähänsä?

Viimeisten viestien (kaikkien, satunnaisten tai eri perustein valikoitujen) lukeminen on ymmärtääkseni normaali tapa (vaikka ei ainoa oikea) seurata foorumia laaja-alaisesti eli keskustelua monipuolisesti seuraten ja sosiaalisesti (niin halutesssaan) mukana ollen. Mielestäni ei voida edellyttää että normaalilukijoiden pitäsi ruveta seuraamaan vain tilaamiaan aiheita välttyäkseen joskus kohtuuttomalta (eli yli keskustelufoorumeihin oleellisesti kuuluvan osan ylimenevältä) määrältä dadaa ja offtopicia ja peukaloilla kirjoitettuja viestejä joista ei voi muuta sanoa.

Se vielä menettelee että on melkoinen joukko ketjuja joiden nimistä käy selvästi ilmi että ne voi (tai on syytä) ohittaa lukematta, mutta ei ehkä voida vaatia että normaalilukija joutuu muidenkin ketjujen kohdalla valitsemaan joko sen että joutuu kahlaamaan edelläkuvatun kaltaisten viestien läpi jotta löytäisi ne fillarijutut (joissa haluaa pysyä mukana) tai sen että jättää ne lukematta esimerkiksi silloin kun näkee että viimeisen viestin kirjoittaja on tommi2 tai kuovipolku (ja samalla missaa niistä ne fillarijutut jotka haluaisi lukea).

Ookoo, eihän se kenenkään maailmaa kaada ja hylkylistatkin on keksitty. Mutta se että ongelman aiheuttajat katsovat että on itsestään selvää ja täysin oikein ja aivan niin kuin tuleekin olla että ongelmasta kärsivä on se jonka pitää sopeutua tai keksiä jokin ratkaisu on minusta niin täysin perseestä että en voi olla tätä kirjoittamatta.

Fillarifoorumilla elämän tulisi pyöriä fillareiden ympärillä ja kaiken kirjoitetun tulisi liittyä fillareihin - mutta koska olemme kaikki (tai useimmat meistä) ihmisiä, tietty määrä offtopicia (niin OT-ketjuihin rajattuna kuin esimerkiksi varsinaisesti fillariaiheisiksi tarkoitettujen kyselyketjujen lisämausteena) on hyväksyttävä eli täysin sallittavaa ja jopa toivottavaa. Mielestäni on kuitenkin syytä pitää mielessä että on viime kädessä kaikkien vahinko jos vanhoja lukijoita lopettaa siksi että tai uusia ei tule koska jne.

PS En edelleenkään ole ajatellut vaihtaa.

PPS Enkä ole ajatellut avata hylkylistaa.

oem
14.01.2018, 10.33
Pakkoko tänne on höpöttää.
Kiinnostaako ne höpötykset ketään.

TERU
14.01.2018, 10.36
"Mutta se että ongelman aiheuttajat katsovat että on itsestään selvää ja täysin oikein ja aivan niin kuin tuleekin olla että ongelmasta kärsivä on se jonka pitää sopeutua tai keksiä jokin ratkaisu on minusta niin täysin perseestä että en voi olla tätä kirjoittamatta. "/kuovipolku

Noin ei pitäisi olla koulussa, työpaikalla, armeijassa eikä täälläkään.

Dr TuKo
14.01.2018, 11.47
Mutta ei tätä voi enää lukea, koska "Hajoita ja hallitse" -porukka on vallannut tämän "oikeuksineen" kirjoittaa kaikesta muusta paitsi pyöräilystä.

Jami2003
14.01.2018, 11.55
Jatketaan OT:llä ja itse toivoisin kanssa huomattavasti tiukempaa moderointi linjaa. OT ketjut olkoon sallittuja (itsekin harrastan) mutta kyllä huumorintaju alkaa loppumaan kun samaa skeidaa postataan joka ketju täyteen.

Ensisijaisesti keskusteluiden tulisi liittyä fillarointiin, toissijaisesti urheiluun ja sitten pienenä mausteena (10%) ketjusta voi olla ot:tä jotka ovat tyyliin jeesustellaan uutisia jne vaihtuvia aiheita. Edes yhden aiheen ot:t eivät mielestäni tällaiselle palstalle kuulu tyyliin Trump tai eläinmaailman muut edustajat. Niitä varten on suomi24 ja vauvapalsta...

Vaihdoin liiallisen ot:n takia pois eräältä palstalta tänne, täytyy katsoa löytyykö sopivaa kestävyysurheilu foorumia jos alkaa tämä liikaa tympiä.

tempokisu
14.01.2018, 11.56
Nahkiais-topicissa on kyllä ihan asiatietoakin...varmaan enemmän kuin monessa, monessa muussa topicissa. Ja juuri tältä palstalta on tullut apuja kahteenkin suureen ongelmaan; miten saada piano edullisesti Helsinkiin. Ja löysin ihan teidän vihjesanan perusteella Lamprey-teepaitoja. Palstan inspiroimana uskaltauduin myös ajamaan pitempiä kuin 200km lenkkejä, pitkään kuvittelin että ei ole mahdollista ajaa pitempiä - no olihan :D
Iso kiitos näistä.

ja pyyntö; älkää vihatko nahkiaisia, ne pelasti mun elämän. Ja tämä palsta olisi aika väritön ilman mua.

henripit
14.01.2018, 12.11
Tempokisun takia olen monesti pitänyt taukoja koko foorumilta. Kun Tapatalkilla selaa viimeisimpiä viestejä, niin puolet on turhaa sontaa jostain nukeista ja nahkiaisista, joista kukaan muu ei ole kiinnostunut. On ok kirjoittaa pari viestiä molemmista jonnekin ot osioon, mutta ei kymmeniä, eikä varsinkaan satoja viestejä. Menköön niistä jauhamaan niiden omille foorumeille. En minkäkään sekoita eri foorumeita keskenään, vaan puhun pyöräilystä täällä, autoista toisaalla. Lopeta, kiitos!

Fat Boy
14.01.2018, 13.26
Edes yhden aiheen ot:t eivät mielestäni tällaiselle palstalle kuulu tyyliin Trump tai eläinmaailman muut edustajat. Niitä varten on suomi24 ja vauvapalsta...

Otat silti itse osaa, eli tuotat sisältöä keskusteluihin, joita ei mielestäsi saisi olla?

Mitäpä vielä?

Blackborow
14.01.2018, 13.27
Itse ajattelin vaihtaa ylilaudalle.

Jami2003
14.01.2018, 13.31
Otat silti itse osaa, eli tuotat sisältöä keskusteluihin, joita ei mielestäsi saisi olla?

Mitäpä vielä?Tilaisuus tekee varkaan [emoji16]

Fat Boy
14.01.2018, 13.32
Tilaisuus tekee varkaan [emoji16]Myönnän.. :)

Mitäpä vielä?

elasto
14.01.2018, 22.29
Anna anteeksi, mutta aion seuraavassa olla tosikko. Olen surkea keksimään osuvia analogioita, mutta eikö tuo ole vähän niin kuin kirjaston lukusalin vallannut höpöttäjäporukka vastaisi ei edes täyttä hiljaisuutta vaan vain vähän pienempää ääntä pyytävälle että pakkoko se on kuunnella, täällähän voi laitaa korvatulpat tai vaikka vastaäänikuulokkeet päähänsä?

Viimeisten viestien (kaikkien, satunnaisten tai eri perustein valikoitujen) lukeminen on ymmärtääkseni normaali tapa (vaikka ei ainoa oikea) seurata foorumia laaja-alaisesti eli keskustelua monipuolisesti seuraten ja sosiaalisesti (niin halutesssaan) mukana ollen. Mielestäni ei voida edellyttää että normaalilukijoiden pitäsi ruveta seuraamaan vain tilaamiaan aiheita välttyäkseen joskus kohtuuttomalta (eli yli keskustelufoorumeihin oleellisesti kuuluvan osan ylimenevältä) määrältä dadaa ja offtopicia ja peukaloilla kirjoitettuja viestejä joista ei voi muuta sanoa.

Se vielä menettelee että on melkoinen joukko ketjuja joiden nimistä käy selvästi ilmi että ne voi (tai on syytä) ohittaa lukematta, mutta ei ehkä voida vaatia että normaalilukija joutuu muidenkin ketjujen kohdalla valitsemaan joko sen että joutuu kahlaamaan edelläkuvatun kaltaisten viestien läpi jotta löytäisi ne fillarijutut (joissa haluaa pysyä mukana) tai sen että jättää ne lukematta esimerkiksi silloin kun näkee että viimeisen viestin kirjoittaja on tommi2 tai kuovipolku (ja samalla missaa niistä ne fillarijutut jotka haluaisi lukea).

Ookoo, eihän se kenenkään maailmaa kaada ja hylkylistatkin on keksitty. Mutta se että ongelman aiheuttajat katsovat että on itsestään selvää ja täysin oikein ja aivan niin kuin tuleekin olla että ongelmasta kärsivä on se jonka pitää sopeutua tai keksiä jokin ratkaisu on minusta niin täysin perseestä että en voi olla tätä kirjoittamatta.

Fillarifoorumilla elämän tulisi pyöriä fillareiden ympärillä ja kaiken kirjoitetun tulisi liittyä fillareihin - mutta koska olemme kaikki (tai useimmat meistä) ihmisiä, tietty määrä offtopicia (niin OT-ketjuihin rajattuna kuin esimerkiksi varsinaisesti fillariaiheisiksi tarkoitettujen kyselyketjujen lisämausteena) on hyväksyttävä eli täysin sallittavaa ja jopa toivottavaa. Mielestäni on kuitenkin syytä pitää mielessä että on viime kädessä kaikkien vahinko jos vanhoja lukijoita lopettaa siksi että tai uusia ei tule koska jne.

PS En edelleenkään ole ajatellut vaihtaa.

PPS Enkä ole ajatellut avata hylkylistaa.

Tästä olen itse täysin samaa mieltä. Hienosti kirjoitettu.

Dr TuKo
15.01.2018, 00.10
^Viimeinkin ylläpito ottaa edes jotenkin kantaa puolisen vuotta jatkuneeseen foorumin jyrkkään alamäkeen.

tempokisu
15.01.2018, 03.26
...jota ennen puskettiin aina ylämäkeen ja vastatuuleen....

ArtoR
15.01.2018, 08.28
Todella hyvä kirjoitus kuovilta, asia on juuri noin!

Nalho
15.01.2018, 08.37
Välillä tässä hommassa valitettavasti menee ns. lapsi pesuveden mukana kartanolle. Jos jossain viestialueella, esimerkiksi vaikka ”Mikä asia ihmetyttää sinua juuri nyt”, näkyy jonkin viestin viimeisenä lisääjänä joku noista jatkuvista paskanjauhajista, niin jätän koko ketjun kylmästi katsomatta.

Saattaa mennä paljonkin hyvää ja asiallista tarinaa ohitse, mutta menköön. Niillä paskan myllyttäjillä tarkoitan niitä muutamia tyyppejä jotka saavat nähtävästi päivittäisen hyvän olonsa siitä että ” taas minä sanoin niille”. Onnensa täyttymyksen he saavuttavat päästessään tunkemaan ketjuihin mahdollisimman paljon lystillisen hienoina pitämiään aivopierujaan.

Se viestiketjun lukematta jättäminen on pieni hinta siitä ettei tarvitse lukea jatkuvaa jorinaa jonkun fetissistä oletko viettänyt aikaasi munasillasi tai jotain muuta vastaavaa typeryyttä.
Vielä kun joku ropelipää koodaisi ketjut sellaiseksi, että jos bannaat jonkun kirjoittajan, niin se tyyppi siirtyisi näytöltäsi totaalisesti bittihelvettiin. Nythän tilanne taitaa olla sellainen, että jos joku on hylkylistalla niin tyyppi näkyy siellä ketjun täytteenä, ainoastaan varsinainen viesti ei.

Jos sellainen kaiken tuhoava paniikkinappula on, niin neuvokaa ihmeessä että mistä se löytyy.

Smo
15.01.2018, 09.57
oletko viettänyt aikaasi munasillasi

Munasilleen pakkasessa "Mitä äijää"-ketjussa... lukisin :)

tempokisu
15.01.2018, 10.55
Mä en koskaan oppinu konttaamaan, heti kävelemään. Vastapainoksi en ole kasvanu aikuiseksi.

Ari H
15.01.2018, 15.44
Minä pidän Kisun nukkekuvista. Usemmat ovat todela hienoja ja harkittuja.
Nahkiaiset ovat ällöjä, mutta en silti olisi niitä kieltämässä.

Dr TuKo
15.01.2018, 17.20
Kyse ei ole siitä, onko jokin aihe hyvä vai ei. Mikään aihe ei ole hyvä, jos tungetaan joka paikkaan useita kertoja päivässä. (Tähän kuuluu sitten se saivartelu siitä, että ei ole kuin viidessäkymmenessä valitussa ketjussa, ei joka paikassa.)

Saattaisin kannustaakin, jos pysyisivät omissa ketjuissaan. Nyt pelkästään sylettää.

OKS
15.01.2018, 18.56
^Viimeinkin ylläpito ottaa edes jotenkin kantaa puolisen vuotta jatkuneeseen foorumin jyrkkään alamäkeen.

https://d1a50t3r9xl9jq.cloudfront.net/fingerpori/sarjakuva.gif

Fat Boy
15.01.2018, 19.43
Mikään aihe ei ole hyvä, jos tungetaan joka paikkaan useita kertoja päivässä.

Näin kirjoittaa henkilö, jonka 292 viestistä arviolta 10% liittyy pyöräilyaiheisiin ja noista puolet on valitusta klikkihuorauksesta. Toinen puoli on valitusta haun käyttämättömyydestä työmatkapyörien kyselijöille.

Ylipäätään, klikki/linkkihuoraus esiintyy tuskastuttavan monessa viestissä.

Edelleen. Kovin hiljaiseksi menee tämä foorumi, jos vain aidot pyöräilyaiheet sallitaan (aivan oma mielipide) . Mutta hyviä perusteluja on tyhjäntarinointia vastaankin, että sikäli, joku foorumisulttaani voisi ottaa asiaan kantaa. Pikku linjapuhe päämoderaattorilta selkiyttäisi hommaa. Tai vaikka äänestys, jos tämä ei olekkaan diktatuuri, kuten foorumit yleensä.

Mullahan ei ole edes käsitystä, kuka tai ketkä tätä sirkusta moderoi.

Mitäpä vielä?

tempokisu
15.01.2018, 20.06
"tungetaan joka paikkaan" .....Laskin että täällä on 11 126 aihetta, eli topiccia. Monessako niistä mainitaan ~bööö~ pelottava n-sana? Ehkä kuudessa.

Dr TuKo
15.01.2018, 20.27
Kovin hiljaiseksi menee tämä foorumi, jos vain aidot pyöräilyaiheet sallitaan (aivan oma mielipide) . Mutta hyviä perusteluja on tyhjäntarinointia vastaankin, että sikäli, joku foorumisulttaani voisi ottaa asiaan kantaa. Pikku linjapuhe päämoderaattorilta selkiyttäisi hommaa. Tai vaikka äänestys, jos tämä ei olekkaan diktatuuri, kuten foorumit yleensä.

Kiitos mielenkiinnosta viesteihini.

Tässä ollaan odotettu turhaan jo kuukausia ylläpidon linjaa. Myös siihen linkkihuoraukseen, joka on automaattisesti kielletty usealla muulla foorumilla.

Minä en ole nähnyt tällä foorumilla yhtään viestiä jossa vaadittaisiin, että ainoastaan pyöräilyaiheiset viestit sallittaisiin.
Mutta monen toiveena on, että foorumin sääntöjä noudatettaisiin ja kirjoitetaan viestit oikeisiin aihealueisiin. Eikä spämmätä useaan asiaan liittymättömään ketjuun.

Ai niin, en muistanutkaan kiittää minun arvostelemista viestimääräni perusteella. Joka on, kuten tietysti tiedätkin, kiellettyä foorumin sääntöjen mukaan. Olethan hyväksynyt säännöt liittyessäsi.

PK1
15.01.2018, 20.34
"tungetaan joka paikkaan" .....Laskin että täällä on 11 126 aihetta, eli topiccia. Monessako niistä mainitaan ~bööö~ pelottava n-sana? Ehkä kuudessa.

32

tempokisu
16.01.2018, 05.48
...muitakin rikollisia siis on. Mulla on ne vakiotopicit, ja asialliset topicit jätän suosiolla rauhaan.

Kiinnostaisi tietää mitkä kaikki 32 topiccia, tulee mieleen tietysti n-topic, mikä sai hyvälle tuulelle, jatkotarinat, pakettia pukkaa, varmaan jeesustelukin sitten.
Joka tapauksessa 32 on pieni osa, kun kokonaistopiccimäärä ( sillä hetkellä) on 11 126.

PK1
16.01.2018, 08.01
Tonne foorumin oikeaan yläkulmaan suurennuslasikuvakkeen eteen kun kirjoittaa n-sanan ja klikkaa sitä suurennuslasikuvaketta, tulee ruutuun otsikot ketjuista joissa n-sana on mainittu.
Vähemmän yllättäen liki kaikkiin niistä on kirjoitettu muutaman kuukauden sisällä.

tempokisu
16.01.2018, 08.34
Täytyy vaihtaa sana lampreyksi. Nehän tuli tänne vasta viime vuoden syyskuun lopuilla. ( ottaako haku huomioon esimerkiksi mun allekirjoitukseni?)
:D ei ole menny kun neljä kuukautta ja foorumin tiukkapipot ihan hermoromahduksen partaalla pienen kalan takia...

Ari H
16.01.2018, 09.43
^ Tempokisu on oikeassa. 32 ei ole oikea luku. Esimerkiksi tässä ketjussa Kisu ei tuonut nahkiaista keskusteluun.

tempokisu
16.01.2018, 09.47
^ :D :D haa, mutta sinä sen sanan nyt mainitsit o o O O lisätään tämä topicci n-merkityksi....
Hienoa, että pelkällä allekirjoituksella voi levittää nahkeeta ilosanomaaa.

Ari H
16.01.2018, 10.00
^ käytin sitä sanaa jo aikaisemmin, kun kerroin niiden olevan ällöttäviä.
Vaikka olen Porista niin suostu syömää niitä.

PK1
16.01.2018, 10.11
Totta, 32 on luku ketjuista joissa mainitaan n-sana perusmuodossa. Oikea luku varmasti suurempi, jos otetaan monikot ja muut taivutukset, lempinimet ym. huomioon.
Eikä Kisu kysynyt moneenko ketjuun on spammannut n-sanaa, vaan monessako ketjussa sana esiintyy.

tempokisu
16.01.2018, 10.17
^ höpöhöpö, noin monessa topicissa ole käynytkään, edes lukemassa. "spammannut" ??? minä vai? mä en tiedä edes mitä se on.
Ei ole ollut tarkoitus ärsyttää, se tuli ihan sieltä teidän taholtanne harmillisena sivutuotteena. Paitsi jos tietysti se olen minä joka ärsytän, se tässä taitaa olla se ongelma(nne).

Joka tapauksessa nahkiainen ( kyllä , sana mainittu) pelasti kammottavan vaikeen syksyn ja toi inspiraatiota. Mä olen siitä tosi iloinen, vaikka se ( että olen ollu nyt jopa iloinen) ärsyttäisi teitä miten paljo.

Ehdotan, että nahkiaisesta saa puhua tietysti siinä omassa topicissa, jos on tullut paketista aiheeseen liittyvää tavaraa, ja mikä sai sinut hyvälle tuulelle...jos näin on käynyt.
Loppuisi tää tarpeeton sananvaihto asiasta.

kuovipolku
16.01.2018, 12.11
Tempokisu voisi niin halutessaan käyttää foorumin tarkennettua hakua ja nähdä itse moneenko ketjuun on esimerkiksi viimeisen kuuden kuukauden aikana kirjoittanut ja monessako niistä hän on kirjoittanut nahkiaisista. Jälkimmäinen tosin on hankalampi juttu koska (kuten on jo todettu) kaikki sijamuodot pitäisi hakea erikseen eikä kuvia edes löydä, mutta toisaalta tässä yhtydessä myös siksi että monissa ketjuissa tempokisu on vain käynyt mielestään puolustautumassa vääriä syytöksiä kohtaan ja kertomassa ettei ole kirjoittanut nahkiaisista kuin muutamaan ketjuun.

Mutta, mutta: jokainen onnistuu joskus ärsyttämään muita tahtomattaan. Silloin on vain otettava tuumaustauko ja mentävä itseensä ja jos kyseessä todella ns. objektiivisestikin ottaen tai tilannetta muiden kannalta tarkastellen on ollut oma sopimaton tai sosiaalisesti sopeutumaton käyttäytyminen, on syytä muuttaa käytöstään (ja tapauksesta riippuen jopa pyytää anteeksi). Jos vain jatkaa samaa rataa entisestään innostuen...

PS Mä luulen että moni on minun laillani ollut vilpittömästi iloinen siitä että nahkiaiset pelastivat tempokisun syksyn. (Minusta on yleensäkin tavattoman hienoa kuinka ihmiset voivat kiinnostua pohjattomasti asioista joista minä en tiedä välitä tietääkään yhtään mitään.) Mutta se miten tempokisu palstaolentona - ja vain ja ainoastaan sellaisenahan hän on olemassa suurimmalle osalle lukijoista - täällä esiintyy on aivan eri juttu.

PPS Jos tempokisu lukisi tämän, voisin kehottaa häntä yrittämään luopua tavasta nähdä foorumin muut lukijat ja kirjoittajat "teinä" (jotka enemmän tai vähemmän ajattelevat samalla lailla häntä kohtaan ja ovat yhteisvoimin häntä vastaan, poislukien harvat siunatut hänen hyviin kirjoihinsa päässeet). Pilviä taivaalla voi katsella yhtenä massana, muttei muita ihmisiä. Ei edes silloin kun maailmaa näyttää synkältä kuin tumma ja harmaa pilvitaivas.

kuovipolku
16.01.2018, 12.16
Se mitä oli tarkoitus tulla ketjuun sanomaan että jos tommi2 otti ja häipyi foorumilta tai edes päätti pitää taukoa, niin en siihen omalla avautumisellani mitenkään tähdännyt.

Mutta onneksi tuo taitaa olla sellainen omahyväinen ajatus että kirjoittamallani olisi voinut olla sellainen vaikutus ja todellisuudessa tommi2:lla vaan sattuu olemaan väli foorumiviesteissä ihan muista, hyvistä ja mukavista syistä.

oem
16.01.2018, 13.25
Oli miten on, forumin seuraaminen on nyt mukavampaa kun paljon postailleet on pysähtyneet miettimään mitä muut ajattelevat "kaikkien" ketjujen täyttämisestä heidän omilla ajatuksillaan.
Jos offtopic-aiheet ei riitä niin niitä lisää.

am8119
16.01.2018, 13.32
Ihmiset on nykyään niin herkkiä. Kaikesta vedetään herne nenään. Jos on riittävä itsetunto, niin ei oo välii vaikka joku jotain herjaa heittäisikin.
Elämä helpottuu kummasti kun ei kaikesta turhasta hermostu. Jokainen saa olla erimieltä. Ei siinä kannata pahottaa mieltä.

Mullekkin heitettiin kaikkea herjaa ja pilkkaa tossa joku vuosi sitten. Ei paljon haitannu, lähinnä nauratti. Nyt jälkeen päin olen huomannu että jotkut heitot
tavallaan toteutuikin . Kaikkea hyvää kaikille ja löystäkää vähän pipoa :).

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?45988-am8119-lle-maantiepy%F6r%E4-!-Homma-etenee-gt-Geometria-taulukko&highlight=am8119

tempokisu
16.01.2018, 19.16
Mullekkin heitettiin kaikkea herjaa ja pilkkaa tossa joku vuosi sitten. Ei paljon haitannu, lähinnä nauratti. Nyt jälkeen päin olen huomannu että jotkut heitot
tavallaan toteutuikin . Kaikkea hyvää kaikille ja löystäkää vähän pipoa :).

Juu. Nythän on "äijää" ajaa talvella 200km lenkkejä ja mieluiten yöaikaan. 10 vuotta sitten se oli idioottimaista ja "hanki elämä" :D silloin itketti, mutta nyt naurattaa....palstalla nimimerkin suojista on helppo irvailla, mutta onneksi muutama palstalainen tuli lenkillä henkilökohtaisesti kättelemään kun ennätyspitkät lenkkini ajelin. Kiitos siitä, lämmitti mieltä.
Toki sitä on herkistynyt haukkumisille, kun sitä on alakoulusta asti saanu niskaansa; on uhattu tappaa, sekä fyysistä väkivaltaa. Ei pieni 10-vuotias lapsi välttämättä osaa antaa takaisin tai suhtautua sellaisiin asioihin "huumorilla", vaan siinä murentuu sen kiusatun itsetunto ja paljon muutakin. Kiusaamiset kuitattiin "pojat on poikia" ja kaikkea en uskaltanut kertoa kun tilanne olisi siitä vain pahentunut. Yritin purkaa ahdistustani ja pelkoja pitkillä hiihtolenkeillä ja voittamalla hiihto- ja juoksukisoja - olemalla muita, ja poikiakin, paljon parempi.

am8119
16.01.2018, 21.26
Juu. Nythän on "äijää" ajaa talvella 200km lenkkejä ja mieluiten yöaikaan. 10 vuotta sitten se oli idioottimaista ja "hanki elämä" :D ....
Toki sitä on herkistynyt haukkumisille, kun sitä on alakoulusta asti saanu niskaansa; on uhattu tappaa, sekä fyysistä väkivaltaa. Ei pieni 10-vuotias lapsi välttämättä osaa antaa takaisin tai suhtautua sellaisiin asioihin "huumorilla", vaan siinä murentuu sen kiusatun itsetunto ja paljon muutakin. ....

Niin varsinaisesti en tarkoittanut sinua, vaan yleisesti foorumin ilmapiiriä. Mielestäni sun juttuja on ollut ihan kiva lukea. Muakin kiusattiin koulussa kun olin erilainen.

tempokisu
17.01.2018, 02.05
^ :D kiitos, O nahkee pallura rohkeudestasi. Erilaisuus on mun mielestä rikkautta, massan mukana meneminen on passiivista. Kesti kauan huomata että parempi on olla vaan oma ittensä ja myöntää heikkoutensa ja virheensä, mutta arvostaa omia vahvuuksiaan.