Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Aeromaantiefillari

Baik
12.12.2017, 19.19
Olis hakusessa kevyt, aerodynaaminen, vähintään ultegran osilla oleva, hyvännäköinen ja nopea fillari, hintana olis alle 3400€

Baik
12.12.2017, 20.33
Ja siis pistelkääs erilaisia malleja ja merkkejä

Senob68
12.12.2017, 21.48
Canyon Aeroad.

Canyonin outletista löytyy useita yksilöitä tuohon budjettiin eikä perusmallin (mekaaninen Ultegra) ovh:kaan mene kuin 99€ yli. Todella liukas laite ja lisäksi yllättävän mukava.

Ulkonäöstä sen verran että juttukavereita ja kyselijöitä riittää kun Aeroadilla on liikkeellä.

Vaimo ajaa samanlaisella. Jos hän joutuisi lähtemään autiolle mutta hyvillä asvalttiteillä varustetulle saarelle joko minun tai pyörän kanssa epäilen että saisin jäädä kotiin odottelemaan kevättä.

JohannesP
12.12.2017, 22.07
Aero malleja löytyy lähes kaikilta valmistajilta, joten hieman turha listata kaikki suuremmat pyörävalmistajat. Kannattaa itse nähdä ensin vaivaa ja googletella vaihtoehtoja ja aloittaa sit kyselemään tarkemmin mielipiteitä niistä, kun olet saanut budjettiin sopivat ja mieleiset mallit valikoitua. Monesta ulkomaan lehtijulkaisijan nettisivulta löytyy artikkeleja mitkä kannattaa lukasta ennen hankintaa niin tietää mitä itse etsii, älä unohda youtubea.

Tuskin kukaan jaksaa mitään perusteellista guidea alkaa raapustaan ja googlettamaan mikä malli mahtuu budjettiin ellet ensin itse tee sitä pohjatyötä ja ota selvää mitä tuolla 3400€ saa. Sen voin sanoa, ettet tuohon rahaan vielä mitään kovin erikoisia aerokiekkoja saa, joten kannattaa ensin alottaa niillä perus ensiasennus alukiekoilla ja hankkia sit myöhemmin aerokiekot.

CamoN
12.12.2017, 22.30
Aeropyörät ovat varmaan nykyään uusi normaali, kun ketään ei oikein jaksa enää kiinnostaa. Filotsoofista keskustelua käytiin kärkkäämmin joitain vuosia sitten (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?47284-Aeropy%F6r%E4t).

Jotenkin haistan aloitusviestistä, että tässä ollaan tavoittelemassa jotain päät kääntävää ja erikoista. Oikea vastaus nykyään on levyjarrullinen aeropyörä.

kuovipolku
12.12.2017, 22.57
Eikös niillä paikallisilla (lue: hämeenlinnalaisilla) kisakuskeilla ole sopivaa käytettyä pyörää myytäväksi? Vai onko tarjolla vain vääränkokoisia?

Mitenkään väheksymättä sitä iloa ja innostusta jota uuden pyörän speksaus ja ennen kaikkea sillä ajamaan pääseminen nuorellekin kuskille tuottaa, olen hiukan sitä mieltä että 15-vuotiaana voisi keskittyä pyöräilyyn kaikkinensa ja pitää kalustoasiat tärkeysjärjestyksessä listan loppupäässä.

Baik
13.12.2017, 00.36
Elikkäs siis tällä hetkellä alta löytyy canyonin endurance. Tuo hyvännäköisyys olishan todellakin vain plussaa asiaan. Suorituskykyistä pyörämallia siis hakusessa, ja edullista. Kuovipolku jo totesikin että kannattaisi keskittyä harjoitteluun mutta tällä hetkellä olen ulkomailla ja kaikkineen maastonvaihtelevuuksineen olisi suorituskykyisempi pyörä etu harjoitteluun.

PatilZ
18.12.2017, 11.40
Ja aeropyöriin oli jo oma säikeensä. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?47284-Aeropy%F6r%E4t&highlight=aeropy%F6r%E4t