PDA

Näytä tavallinen näkymä : Trek Farley 5 vs Felt DD 70

jani-l
25.11.2017, 18.31
Tässä pohdin joululahjaa itselle ja vaimolle, eli ekat läskit olisi haussa. Vuokrailtu on paljonkin, mutta nyt Pyhän reitit laajenee sitä mallia, että omat alle.

Ajattelin kysyä neuvoja viisaammilta, kun nyt olen Trekin ja Feltin välillä asiaa pohtinut, mutta en vain osaa päättää. Onko tuo isompi rengaskoko paljon rullaavampi ja onko jotain muita aspekteja, joita tässä kannattaisi ottaa huomioon? Molemmat on samassa hintahaarukassa ja varmaan ihan soivia pelejä. 2018 mallia molemmista siis katselen, joten kokemuksia ei varmaan vielä ole kellään. Toki, jos aiemmista on, arvostan niitäkin. Hyvät ja huonot puolet reilusti esiin :) Toki vaihtoehtojakin saa esittää, mutta nämä nyt itsellä karsiutuneet vahvimmiksi.

Kiitoksia kaikista kommenteista etukäteen!

Lähetetty minun Moto Z (2) laitteesta Tapatalkilla

Nicco
25.11.2017, 21.31
Trekissä ainakin kiekoissa mulefut kehät jotka on helppo litkuttaa. Feltissäkin tubeless kehät valmistajan sivujen mukaan, mutta ainakin aikaisemmissa vuosimalleissa ei litkutus ole ollut todellakaan helppoa. Ja onhan tuossa trekissä muutenkin osat ihan eri luokkaa. Esim. hydrauliset jarrut ja voimansiirto 1x 10. Feltillä d30 taitaisi olla lähempänä farley 5 speksejä.

Sent from my iPhone using Tapatalk

jani-l
27.11.2017, 12.55
Trekissä ainakin kiekoissa mulefut kehät jotka on helppo litkuttaa. Feltissäkin tubeless kehät valmistajan sivujen mukaan, mutta ainakin aikaisemmissa vuosimalleissa ei litkutus ole ollut todellakaan helppoa. Ja onhan tuossa trekissä muutenkin osat ihan eri luokkaa. Esim. hydrauliset jarrut ja voimansiirto 1x 10. Feltillä d30 taitaisi olla lähempänä farley 5 speksejä.

Sent from my iPhone using TapatalkKiitos! Bongasin itsekin tuon DD30:n ja se tosiaan menee lähemmäksi tuota Farleytä spekseiltään. Siinä näyttää olevan jo vähän kuituosaa keventämässä ja tinkaamalla noin satku enemmän hintaa, kuin Farley 5:llä.

H. Moilanen
27.11.2017, 13.47
Renkaan ulkokehän mitta on molemmassa vannekoossa ~sama. 27,5" rengasvalikoima on suppeampi verrattuna 26".

Ota noista se, kumman geometria on sopivampi.

jani-l
04.12.2017, 23.19
Kiitos kommenteista! Nyt ratkaisu meni Feltin DD30:n puoleen. Trekki oli myynyt kaikki sopivat runkokoot, eikä saa enää ennen ku pitkälle ensi vuotta. Katsotaan Feltit nyt siis nyt ekaksi, kun ne saa vielä jouluksi.