PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mistä ratas Campagnoloon?



pirkkob
31.10.2017, 12.19
Päivitin Xenon 9 triplan Athena 11 triplaan. Löysin siihen Michen pakan 13-32 ja eteen laitoin kolmenkympin tilalle 29 (30-39-52). 52 vaihtui 48:n.
Sillä pääsee tänne kotivuorelle (n. 300 m ehkä 9%), mutta sitten kun on neljä laukkua, juomat ja pöperöt, niin ehkä tarvitsisin vielä yhden lyhyemmän välityksen. Toki tuo nykyinen riittää kotiin, mutta kokemukseni mukaan jossain on paaaljon pitempiä mäkiä... Laitoin myös levyjarrut.
Mistä siis Miche/Campaan 34 ratas?:)

Antti Salonen
31.10.2017, 14.40
Jos pyörässä on 11 takaratasta, vastaus taitaa olla ettei mistään. Campagnolon omat 11-kasetit menevät 32 hampaaseen asti, eikä isompia saa uskoakseni muualtakaan. Voit toki vaihtaa napaan Shimano-yhteensopivan vapaarattaan kun 11-kaseteissa rattaiden väli on sama.

Kymppipakoissa IRD (http://www.interlocracing.com/cassettes-freewheels/10-speed-elite-road-cassette-1) tekee Campagnolo-yhteensopivaa 11-34-kasettia.

lansive
31.10.2017, 15.17
Eikö eturatasta saa pienempää? Minulla on retkipyörässä 10 Veloce ja triplakammet vain kahdella eturattaalla (kammet eivät ole Campan) ja pienin ratas on 24 piikkinen Specialites TA Zelito. Nousee isompikin mäki. Triplan pienimmän rattaan pulttijako oli ainakin jossakin vaiheessa Campalla joku yleinen mitä muutkin käyttävät, jolloin tuo TA:n ratas voisi sopia.

Antti Salonen
31.10.2017, 21.05
Campan triplassa on pulttikehä 135/95 mm, eli 29 lienee kyllä pienin mitä voi saada kiinni. Itsekin kyllä miettisin onko maantiekampi ylipäänsä paras ratkaisu jos ajo on jotain muuta.

pirkkob
01.11.2017, 11.12
Näyttää siltä, että on mentävä vaan noilla. Tarkoitus on retkeillä pyörällä, et siinä näen osavalinnan oikeana. Xenonilla mentiin mm. Nizzasta Verdoniin ja takaisin. Toki silloinkin meno tökkäs Grassessa, kun mäki yhtäkkiä olikin hyvin jyrkkä - polkimet vaan pysähtyivät. Oltiin tultu 110 m:stä (leirintä) 300 m:iin (keskusta) 2 km matkalla ja sitten tuli jyrkempi kohta, et reidet olivat jo valmiiksi tyhjät. Työnnettiin 50 m ja sitten mentiin loput 550 m mäkeä Napoleonin tietä vankilan ohitse ajaen.
Sitä en tiennyt, että Campa ei ole seurannut aikaansa ja tehnyt meille, jotka edustamme harrastelijoita, mahdollisuutta saada haluamiamme välityksiä. On Athena muuten ihana käyttää, vain hipaisu peukalolla ja vaihtaa ja samoin pieni liike keskisormella ja taas.
Onhan niin, että noillakin välitys tulee aika lyhyeksi - 0,915 -, että silläkin aika hyvin pääsee.
Toi meidän mäki hissukseen ajaen alle 145 sykkeen vie 140-170 W. Jossain hetkellisesti yli kaksisataa wattia. ;)