Näytä tavallinen näkymä : Pressfit keskiö
minulla on sram gbx mtb bb92 keskiö,onko shimanolta vastaavaa joka käy suoraan tähän?
noniinno
29.10.2017, 14.55
minulla on sram gbx mtb bb92 keskiö,onko shimanolta vastaavaa joka käy suoraan tähän?https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-hollowtech-ii-press-fit-bottom-bracket-sm-bb92-41b-87651 tuo käy Shimanon ja muihin 24mm akselilla oleviin ei gxp-kampiin.
Eiks tuo Pressfit ole kuin kirosana?
H. Moilanen
30.10.2017, 11.32
^Miks olis?
^Monessa keskustelussa vain mielestäni tullut ilmi että parempiakin vaihtoehtoja löytyy...
H. Moilanen
31.10.2017, 09.59
^Jaa tarkoitat, että epämääräisiä narinoita on pistetty pressfitti-keskiön syyksi? Näitä kommentteja olen itsekin löytänyt ja lukenut suurella huvittuneisuudella.
Ja helposti korostuu ongelma jos joku, kellä ei edes ole asiasta mitään kokemusta, pitää "ongelmaa" esillä mölyten foorumeilla.
Eikös GXP:ssä ole keskiön toinen akselireikä pienempi (22/24mm) kuin Shimanossa (24/24mm)? Pitäisi tarkistaa....
Kai tuohon joku adapteri löytyy mutta ehkä helpointa kilauttaa vääräoppinen laakerinpuolikas pois tai vaihtaa molemmat.
H. Moilanen
31.10.2017, 12.49
^On. Alkuperäisen kysymyksen asettelu jättää vähän tulkinnnanvaraa, mutta itse ainakin käsitän sen kysymykseksi sopiiko Shimanon laakeri runkoon. Ja kyllähän se sopii.
GXP-kampi ei sovi Shimanon laakeriin, mutta tätähän ei kysytty. Kai?
Eikös ennakointi ole hyve? :)
Saatoin karata askeleen tai kaksi edelle kun näissä kysymyksissä ei monesti alussa selviä mitä lopulta halutaan saavuttaa.
BB Holland
31.10.2017, 21.50
Niin Shimanon laakeriin tarvitaan muut kuin Srammin kammet. Sitä olen joskus ihmetellyt, että jotkut Shimanon kammista menevät sekä pressfitkeskiöön että BSA:han, jotkut taas vain jompaan kumpaan. Mutta väliäkö sillä jos valitsee oikein. Sitäkin olen ihmetellyt, että kun tarjolla on Gxp-kammet niin mun pitäisi sitten tietää kumpi keskiö niihin menee vai meneekö aina molemmat.
Huoleton
31.10.2017, 22.39
Ehkä eri kammet on ollut PF30/BB30 vs BSA jolloin kyse on siitä että toisessa akseli on 30mm ja toisessa 24mm. PF92 ja BSA on molemmat 24mm joten sama kampi sopii. Jos noin on ollut niin homma on nyt helpompaa kun shimanolla ei taida 30mm akselin kampea tai laakeria olla tarjolla.
GXP on 24mm mutta SRAMilla on myös BB30 kampia ja laakereita tarjolla.
Siis kierre vs pressfit ei kampiin vaikuta mutta akselin paksuus kyllä. Puristamalla asennettavia laakereita vaan on molemmille akseleille.
BB Holland
01.11.2017, 15.28
Pitää tiirailla uudestaan Bike24:n katalogia. BSA-keskiöitähän löytyy kyllä myös 30-millisenä ainakin Hopella. Tämä selitys ei sikäli päde että olen aina valinnut filtteriksi 24mm. Bike24 höhlästi niputtaa gpx:t samaan vaikka ne on 24/22.
Huoleton
01.11.2017, 21.20
Tarkotatko siis tällästä? https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=134304
Tuo näyttää olevan ihan bike24 virhe kun muilla myyjillä se käy myös pressfittiin https://www.bike-components.de/en/Shimano/Deore-Kurbelgarnitur-FC-M617-p44005/
Ehkä tuossa bike24 tekstissä tarkotetaan jotain muuta kun että ei sovi pressfittiin. Vaikka että ei sovi muun levyiseen BSA keskiöön.
BB Holland
02.11.2017, 08.26
Bike24:n tiedot pulttijaosta ei ole aina olleet myöskään luotettavat, 104/64 saattaa lukea vaikka Shimanoll on 96 nykyään usein. Ehkä ovat jo korjanneet.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.