PDA

Näytä tavallinen näkymä : Rockshox xc30 natisee

0skari
23.10.2017, 20.18
Heippa, olen nyt hetken (3kk~40-50tuntia) ajanut Rockshoxin xc30 coil -keulalla, ja nyt viimeisen kahden viikon ajan keulasta on kuulunut nitinää ja natinaa. Läheltä kun yrittää kuunnella, kuullostaa siltä kuin ääni tulisi vasemmasta putkesta ja sisällä olevasta jousesta, mutta en ole aivan varma. Ääni kuuluu aina, kun keulaa pumppaa, eli ajossa lähes jatkuvasti. Auttaisiko tähän pelkästään perushuolto vai onko keulassa jotain suurempaa vialla näinkin vähän ajon jälkeen?

nure
23.10.2017, 21.40
Käynti huoltoliikkeessä tai tutustuminen sisuskaluihin saattaa auttaa, manuaalit ja räjäytyskuvat kyllä löytyy verkosta...

Radonx
23.10.2017, 22.00
pystyykö rokkarin keulat huoltamaan helposti itse jos osaa seurata youtube ohjeita?

huoltoliikkeiden hinnat on aika kovia.

0skari
24.10.2017, 09.27
pystyykö rokkarin keulat huoltamaan helposti itse jos osaa seurata youtube ohjeita?

Joo hakuun Rockshox ja kyseinen malli niin alkaa löytymään SRAMin sivuilta huolto-ohjeet step-by-step.

H. Moilanen
24.10.2017, 10.34
Tämä on helppo keula huoltaa. Jos vaimennin toimii eikä keppi vuoda öljyä ulos, pelkkä jousen avaaminen riittää. Nitinä ja natina poistunee ohjeen mukaisella jousen putsaamisella ja rasvaamisella.

janne68
24.10.2017, 11.55

Sehän riippuu sun kädentaidoista.Itse huolsin keulan kokeneen kaverin opastuksella.

oppes
24.10.2017, 18.46
Sama keula itellä 29":ssä. Interwebistä löytyy purku-/huolto-ohjeet ja helpolta vaikuttaa. Ei ole tarvinnut vielä tuota tehdä, mutta meinaan kyllä viimeistään tulevan talven jälkeen pistää palasiksi / huoltaa ihan ite.

0skari
24.10.2017, 21.24
Kiitos vastauksista. Täytyykin joku päivä alkaa huoltamaan.