Näytä tavallinen näkymä : Kahden fätin kuljetus peräkoukkutelineessä?
JLampinen
21.10.2017, 10.45
Morjens!
Usean tunnin googlettamisen Lontoon ja Soomenkielellä etsien vastausta kysymykseeni ei tuottanut tulosta, joten uskon että täällä on sakkia joka tietää asiasta jotain.
Kauniimman puoliskon kanssa ollaan jo pitkän aikaa haaveiltu läskipyöristä, mutta asutaan kaupungissa ja ei huvita mennä kauppakadulle läskeillä sotkemaan yleistä järjestystä. Kuljetusongelma siis painaa mieltä.
Miten immeiset ootta saanut kuljetettua läskipyöriä auton peräkoukkutelineessä, jos Thulen tonnin investointia ei oteta huomioon?
Joitain kuvia googlesta löysin, ja osa on kuskannut yhtä fättiä perus telineessä peräkoukussaan, mutta vain yhtä kerrallaan. Pitäis fillari saada molemmille kyytiin, noissa kun ei tarakalla toisen kuljettaminen metsäpoluilla oikeen onnistu. :D Autona toimii tilaihme Hatchback corolla, jota ei ole siunattu kattotelinein vaan ainoastaan peräkoukkunen löytyy! Tällähetkellä siinä on kulkenut suht turvallisesti bilteman telineessä puolison Solifferi, mutta ei tuolla nyt kovin kauas uskalla lähteä, saatika että siihen kahta parin tonnin mankelia löisi kiinni ja painelisi motaria lämä tiskissä kaus horisonttiin.:rolleyes:
Neuvoja, vinkkejä?
Kiitos!
Ei nää tonnia maksa ;http://www.polarautovaruste.com/shop/product_details.php?p=1316#.WesDl7puLIU
Tuolla vinkkejä ;http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?46085-Thulen-pyörätelineet ja http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?51000-Pyöräsi-kuljetuskuva
Toivottavasti noista on apuja ... ja tuollahan on modaus vinkkejäkin juurikin läskipyörien kuljetusta koskien ...
Ite laittasin katolle. Norjan reissulla tuli tuo todettua. Ainaki kesällä pyörä kerää ihan pirusti pölyä ku on perässä. Tunkee laakereihin asti. Sitte nitisee ja natisee jokapaikka :)
Itellä oli ihan semmonen perinteinen peräkoukkuteline (https://www.xxl.fi/thule-xpress-970-pyorateline/p/1043801_1_style) ja siinä oli semmonen ongelma että takarengas tulee aika reilusti auton sivulta ulkopuolelle. Tuuli ottaa renkaaseen ja saa varoa että ei osu mihinkää. Eksta kiristyksiä piti olla ettei valu taaksepäi.
Tuohon linkattuun Thulen 941:een ei oikein kahta tavallista maastopyörääkään saa mahtumaan. Rengasalustat ovat aivan liian lähellä toisiaan ja fillarit osuvat toisiinsa pahasti. Yhdelle pyörälle tuo on mainio teline.
JLampinen
21.10.2017, 12.25
Morjens! Kiitoksia vastauksista, ratkaisu selkisi noilla. Auton sisälle yritettävä mahduttaa takapenkit kaatuen ja viltillä kuralta suojaten, ja eturenkaat irti niin uskon että mahtuu! :) Kiitos!
Thulen 9708 käytössä kun ei katolle viitsi fillareita nostaa. Riittävän tilava ja tukeva kahdelle läskille+kahdelle maasturille. Tuolloin on jo kuitenkin ahdasta ja joutuu sovittelemaan etteivät naarmuta toisiaan.
Ei nää tonnia maksa ;http://www.polarautovaruste.com/shop/product_details.php?p=1316#.WesDl7puLIU
Tuolla vinkkejä ;http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?46085-Thulen-pyörätelineet ja http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?51000-Pyöräsi-kuljetuskuva
Toivottavasti noista on apuja ... ja tuollahan on modaus vinkkejäkin juurikin läskipyörien kuljetusta koskien ...
Itellä tuo eka linkattu, thulen teline. Alkuperäiset rengaskourut vaan auttamatta liian kapeat läskeille, joten näytin vähän kuumailmapuhallinta ja avot! Muistaakseni thulella on kyllä ihan fätti-telinekin olemassa.
Silti jos valita saisi nyt, niin katolle ehdottomasti: sama kokemus kuran lentämisestä ja itse asiassa helpompi lastata katolle.
Jos polttoaineen kulutuksessa haluaa pihistellä, niin sitten penkit alas ja pyörät sisälle :)
Vaihdoin vanhan Thulen tähän : http://www.polarautovaruste.com/shop/product_details.php?p=5089#.We0KEZBOS2c kun piti saada sähköläski ja ciyisähkäri mukaan. Hyvin toimii.
Thulen 3 pyörän peräkoukkutelineeseen menee ihan hyvin. Löytyy 299€ hintaankin aina välillä tarjouksista. Viime talvena tehtiin reissu Pyhälle kahden läskin kanssa ja ne oli kuin pakasta vedettyjä kun vedettiin siirtymille pressu päälle suojaksi.
Thulen 3 pyörän peräkoukkutelineeseen menee ihan hyvin. Löytyy 299€ hintaankin aina välillä tarjouksista. Viime talvena tehtiin reissu Pyhälle kahden läskin kanssa ja ne oli kuin pakasta vedettyjä kun vedettiin siirtymille pressu päälle suojaksi.
Maantievauhdeissa pressulla tms. vuorattu rengas on sitten melkoinen purje, mulla kokemusta Tulen perus 970 koukkutelineestä. Teline kääntyi siten että toisen pään rengas otti puskuriin kiinni. Onneksi ei kipannut.
Maantievauhdeissa pressulla tms. vuorattu rengas on sitten melkoinen purje, mulla kokemusta Tulen perus 970 koukkutelineestä. Teline kääntyi siten että toisen pään rengas otti puskuriin kiinni. Onneksi ei kipannut.
Eihän tuota 970:stä voi edes mitenkään verrata Thulen Euroride -telineeseen. Tuo 970 on tehty väliaikaiseen ja satunnaiseen kuljettamiseen, säännölliseen kuljettamiseen on sit paremmat telineet. Tämä on se mun malli http://www.polarautovaruste.com/shop/product_details.php?p=1318
Vaihdoin vanhan Thulen tähän : http://www.polarautovaruste.com/shop/product_details.php?p=5089#.We0KEZBOS2c kun piti saada sähköläski ja ciyisähkäri mukaan. Hyvin toimii.
Tuo olis joo hyvä.
Kysyin thulelta pelkkiä kouruja varaosina, mutta ei, olisivat ostattaneet koko telineen. Joten sillä päädyin muokkaamaan nykyistä.
Eihän tuota 970:stä voi edes mitenkään verrata Thulen Euroride -telineeseen. Tuo 970 on tehty väliaikaiseen ja satunnaiseen kuljettamiseen, säännölliseen kuljettamiseen on sit paremmat telineet. Tämä on se mun malli http://www.polarautovaruste.com/shop/product_details.php?p=1318
Voi sillä tavalla verrata että rengas on edelleen poikittain auton takana ja teline on koukussa kiinni. Mutta ilmeisesti kolmen pyörän Euroridessä koukkukiinnitys on selvästi tukevampi ettei pääse kiertymään. Onhan sen kannettava myös suurempi paino pidemmällä vipuvarrella. Varmaan tuollainen poikittainen purje vaikuttaa myös kulutukseen.
Kovin on kompromissejä kaikki pyörätelineet. Tuo 970 sopii hyvin juuri satunnaiseen, lyhyeen kuljettamiseen koska mahtuu olemaan kontissa aina mukana. Kattotelineet vaatii (ainakin mulla) enemmän värkkäilyä, eikä mahdu ajamaan katokseen, pyörä ei kuitenkaan kuraannu. Tuommoinen Euroride vaikuttaa pätevältä pl. kuraantuminen. Farkkuun menee pari pyörää sisälle, mutta sitten ei mahdu kuin kaksi matkustajaa, ja mahdollisesti sisätilat kuraantuu.
...mahdollisesti sisätilat kuraantuu.
Ei kuraannu: http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Puutarha/Pressut-ja-peitteet/Kevytpeite-120-gm-2000034007/
H. Moilanen
23.10.2017, 13.49
Kattotelineet vaatii (ainakin mulla) enemmän värkkäilyä, eikä mahdu ajamaan katokseen...
On sulla pirun tiukka katos, jos kattotelineet ei mahdu oleen auton katolla katokseen ajettaessa. Itsellä kun ei ole tällaista ongelmaa, olen antanut telineiden olla katolla. Mitäpä niitä edestakasin värkkäämään.
Eihän tuota 970:stä voi edes mitenkään verrata Thulen Euroride -telineeseen. Tuo 970 on tehty väliaikaiseen ja satunnaiseen kuljettamiseen, säännölliseen kuljettamiseen on sit paremmat telineet. Tämä on se mun malli http://www.polarautovaruste.com/shop/product_details.php?p=1318
Mites tuohon eurorideen oikeen fatti mahtuu? Näyttäs olevan kaposet nuo renkaan alustat.
RideOn 2 näyttäs sisältävän samat mutta ois vielä halvempi
Kukaan erehtyny kokeileen tätä? http://www.tarvikkeet.fi/tuote/15584/vetokoukkuun/polkupyorateline-vetokoukkkuun-naos-tilt
Optiflow
11.05.2018, 17.25
Tälläisellä Thulen 918, https://www.polarautovaruste.com/p1482-thule-velospace-918-pyorateline-2lle-polkupyoralle-fi.html , telineellä tehty kaksi Lapin reissua, pyörät peitettynä Motonetin skootterin tms. suojapeitteellä. Peite ei kestä kuin yhden reissun... Tuo OnOnen normaali Fatty mahtui pituuden puolesta just orkkis remmeillä kiinnitettäväksi, Baby Fatty ei tehnyt tiukkaakaan. Nykyinen Pole Taiga vaatii varmasti irtoremmit millä laittaa renkaista kiinni.
https://farm1.staticflickr.com/975/28165627028_b7436c9839.jpg (https://flic.kr/p/JUUcD7)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.